Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Sziasztok!

Erősítő bekötéssel kapcsolatban kérdeznék. Végre szereztem egy "normál" rca-s erőlködőt a ládámhoz.

Kérdésem az lenne hogy kössem be, hogy érdemes! Daewoo DB-43 típus. 4csatornás

Esetleg aki ismeri ezt a fajta erőlködőt az adhatna egy-két tippet bekötéssel kapcsolatban.

Ugye adott A és B channel amiből gondolom csak az egyiket használom mert csak mélyládát akarok használni.

És van chanelenként R+R- és L+L-. Hogy kötöm hídba? Az hogy csak az egyik csatornát használom az hosszútávon árt az erőlködőnek vagy nem?

előre is köszönöm a helpet

Nekem egy db-23-as hajtja a bandpass ládámat és szerintem elég jó kis hangja van.

Szal a tieddel sem lehet hiba! :lol:

És ahogy a Novy kartárs mondja, ártani nem árt neki... :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Nekem egy db-23-as hajtja a bandpass ládámat és szerintem elég jó kis hangja van.

Szal a tieddel sem lehet hiba! :lol:

És ahogy a Novy kartárs mondja, ártani nem árt neki... :lol:

Kedves Novy és pszilaj kollega!

Köszönöm a segítségeket , remélem jó lesz. Most felkészítem műszakira az autót és aztán kapja a hifit :(

Amúgy tényleg rajta van csak elsőnek nem szúrtam ki ,hogy kell hídba kötni :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudtok segíteni benne, hogy kell-e ISO átalakító JVC fejegységhez G Astrába? Ki akarom cserélni a CDR500-at, és nem szeretnék akkor rohangálni után ha kell amikor benne vagyok nyakig.

Előre is köszi a segítséget.

ha uj a cucc,akkor benne lesz a csomagban egy átalakító kábel, de lehet, hogy az állandó tápot fel kell cserélni a gyujtás utáni táppal.

mintminden opel esetében, amibe én raktam eddig fejet.... astra F G corsa B C

Link to comment
Megosztás:

ha uj a cucc,akkor benne lesz a csomagban egy átalakító kábel, de lehet, hogy az állandó tápot fel kell cserélni a gyujtás utáni táppal.

mintminden opel esetében, amibe én raktam eddig fejet.... astra F G corsa B C

Köszi a segítséget. Az a gond, hogy a csomagban nincs benne a gyári kábel, mert használtan kaptam és a srácnak suzukiban volt. Úgyhogy akkor ilyet be kell szereznem. Láttam átalakítót 2 félét. Az egyik a 2004 utáni autókhoz, ami nekem nem érdekes, és egy másikat ami ISO-ISO átalakító az állandó és a kapcsolt áram megfordítására. Akkor nekem elvileg csak ez az utóbbi kellen. Egyébként egy 2003 astra G-be kellene.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget. Az a gond, hogy a csomagban nincs benne a gyári kábel, mert használtan kaptam és a srácnak suzukiban volt. Úgyhogy akkor ilyet be kell szereznem. Láttam átalakítót 2 félét. Az egyik a 2004 utáni autókhoz, ami nekem nem érdekes, és egy másikat ami ISO-ISO átalakító az állandó és a kapcsolt áram megfordítására. Akkor nekem elvileg csak ez az utóbbi kellen. Egyébként egy 2003 astra G-be kellene.

a jvc be milyen acsati?

iso van vmi spec gyári?

Link to comment
Megosztás:

a jvc be milyen acsati?

iso van vmi spec gyári?

ISO van benne igen. Most kikaptam a kocsiból is a lejátszót, igazából azon is ISO van, csak ugye a külső kijelző miatt van egy plusz sor hozzá. De úgy gondolom ezt pengével leválasztóm róla, hogy baja ne legyen, leszigetelem és jóidő. Úgyhogy ahogy néztem tényleg símán tudom csatlakoztatni a JVC-t. Egydedül ez az állandó és kapcsolt fesz lesz az érdekes, hogy meg kell-e fordítani. Erre lenne az az átalakító, hogy ne kellejen bűvölni vele. Néztem is egyet, 1070 Ft. Meg 1500 a futár. Beszéltem a boltossal, mondom oldjuk már meg egy sima buborfóliával bélelt borítékba, mert akkor elsőbbségivel is max 240 Ft, akár elutalom előre a lóvét, hogy ne utánvétes legyen. Erre mit mond????!!!!! Azt hittem hanyatt vágom magam. " Nem lehet, mert ahhoz venni kell neki egy borítékot, meg el kell menni a Postára!" Ez ám a rugalmasság. Mondom igen, sőt munka után haza is kell menni, sőt néha enni meg inni is kell. Hihetetlen mennyire nem érdekli a vevő őket, mintha nem belőlük élnének.

Link to comment
Megosztás:

ISO van benne igen. Most kikaptam a kocsiból is a lejátszót, igazából azon is ISO van, csak ugye a külső kijelző miatt van egy plusz sor hozzá. De úgy gondolom ezt pengével leválasztóm róla, hogy baja ne legyen, leszigetelem és jóidő. Úgyhogy ahogy néztem tényleg símán tudom csatlakoztatni a JVC-t. Egydedül ez az állandó és kapcsolt fesz lesz az érdekes, hogy meg kell-e fordítani. Erre lenne az az átalakító, hogy ne kellejen bűvölni vele. Néztem is egyet, 1070 Ft. Meg 1500 a futár. Beszéltem a boltossal, mondom oldjuk már meg egy sima buborfóliával bélelt borítékba, mert akkor elsőbbségivel is max 240 Ft, akár elutalom előre a lóvét, hogy ne utánvétes legyen. Erre mit mond????!!!!! Azt hittem hanyatt vágom magam. " Nem lehet, mert ahhoz venni kell neki egy borítékot, meg el kell menni a Postára!" Ez ám a rugalmasság. Mondom igen, sőt munka után haza is kell menni, sőt néha enni meg inni is kell. Hihetetlen mennyire nem érdekli a vevő őket, mintha nem belőlük élnének.

Nem csak egy másik helyzetbe berakott biztosíték a megoldás?

Nekem annyi volt csak a JVC-men... és most állandóan mehet a cucc...

Link to comment
Megosztás:

Nem csak egy másik helyzetbe berakott biztosíték a megoldás?

Nekem annyi volt csak a JVC-men... és most állandóan mehet a cucc...

te másról beszélsz

te állandó tápot összezártad a kapcsolószállal.

Ati:

am egy kis csavarhúzóval szét lehet szedni, és meg lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Van egy sony 2csatornás erősítőm Jensen Rocket szubcsővel, még az F astrából szereltem ki eladás előtt és most be szeretném építeni a G-be.

Kérdéseim azokhoz akik csináltak már ilyet :

-Frankón ki kell szerelni az első ülést, ahhoz, hogy a küszöb-borítást le lehessen szedni, hogy el tudjam vezetni az RCA és az erősítő tápkábelét??? :) :lol: ;)

-A pozítív tápot hol viszem át a tűzfalon, az hol fog kijönni, mennyire kell megbontani a műszerfalat hozzá?

(kérdeztem 2 hifi-szerelő műhelyt is, mennyiért csinálnák, az egyik fix. 12.000ft, a másik 12-18.000ft-ig mondta, attól függően, hogy mennyi a munka vele, G astrája válogatja, lehet hogy a tápot a sárvédőnél kell elvezetni (???) és az +2-3óra és azért lehet max.18.000ft is)

Hát nem tudom én sokallom még a 12-t is, F astrába 5 éve haverral 1,5óra belevágtuk az egészet.

De itt sokkal bonyásabb és ha télleg ki kell szedni az első ülést, akkor még a 12-t meg is értem , nem sokallom és inkább elviszem csinálják meg ők....

Várom a véleményeket, segítő válaszokat!

köszi előre is!!!!

Link to comment
Megosztás:

Bízok benne, hogy hétvégén valami normális idő lesz és akkor bele applikálom az új fejegységet. Meg az erőlködőt, mélynyomót, kábelezést. :lol: Azt hiszem meg is a lesz a hétvégi elfoglaltságom, hogy szépen igényesen el legyen benne dugva minden. Majd a tapasztalatokat leírom. Hátha segít valakinek.

Link to comment
Megosztás:

Van egy sony 2csatornás erősítőm Jensen Rocket szubcsővel, még az F astrából szereltem ki eladás előtt és most be szeretném építeni a G-be.

Kérdéseim azokhoz akik csináltak már ilyet :

-Frankón ki kell szerelni az első ülést, ahhoz, hogy a küszöb-borítást le lehessen szedni, hogy el tudjam vezetni az RCA és az erősítő tápkábelét??? :) :lol: ;)

-A pozítív tápot hol viszem át a tűzfalon, az hol fog kijönni, mennyire kell megbontani a műszerfalat hozzá?

(kérdeztem 2 hifi-szerelő műhelyt is, mennyiért csinálnák, az egyik fix. 12.000ft, a másik 12-18.000ft-ig mondta, attól függően, hogy mennyi a munka vele, G astrája válogatja, lehet hogy a tápot a sárvédőnél kell elvezetni (???) és az +2-3óra és azért lehet max.18.000ft is)

Hát nem tudom én sokallom még a 12-t is, F astrába 5 éve haverral 1,5óra belevágtuk az egészet.

De itt sokkal bonyásabb és ha télleg ki kell szedni az első ülést, akkor még a 12-t meg is értem , nem sokallom és inkább elviszem csinálják meg ők....

Várom a véleményeket, segítő válaszokat!

köszi előre is!!!!

hát ha az összes ülést ki kellene venni akkor se adnék érte 12ezret...

nekem nincs G astrám, nem is csináltam még, de nemhiszem, hogy annyival bonyolultabb lenne.

sárvédőnél nem ajánlanám behúzni a tápot, mert egy kis koccanás is nagy problémákat tud okozni úgy.

te autód, ismerd meg :P

én se tudtam elképzelni se, hogy az F be a gyári kábelköteg között áthúzom, és azóta már vagy 10 vezetéket húztam át ott ;)

szerintem a G be is van annyi hely a gyári kábelek mellett.

használj szilikonsprayt, attól sokkal jobban csúszik.

a küszöb burkolat mikéntjét passzolnám...

Link to comment
Megosztás:

Van egy sony 2csatornás erősítőm Jensen Rocket szubcsővel, még az F astrából szereltem ki eladás előtt és most be szeretném építeni a G-be.

Kérdéseim azokhoz akik csináltak már ilyet :

-Frankón ki kell szerelni az első ülést, ahhoz, hogy a küszöb-borítást le lehessen szedni, hogy el tudjam vezetni az RCA és az erősítő tápkábelét??? :) :lol: ;)

-A pozítív tápot hol viszem át a tűzfalon, az hol fog kijönni, mennyire kell megbontani a műszerfalat hozzá?

(kérdeztem 2 hifi-szerelő műhelyt is, mennyiért csinálnák, az egyik fix. 12.000ft, a másik 12-18.000ft-ig mondta, attól függően, hogy mennyi a munka vele, G astrája válogatja, lehet hogy a tápot a sárvédőnél kell elvezetni (???) és az +2-3óra és azért lehet max.18.000ft is)

Hát nem tudom én sokallom még a 12-t is, F astrába 5 éve haverral 1,5óra belevágtuk az egészet.

De itt sokkal bonyásabb és ha télleg ki kell szedni az első ülést, akkor még a 12-t meg is értem , nem sokallom és inkább elviszem csinálják meg ők....

Várom a véleményeket, segítő válaszokat!

köszi előre is!!!!

Hali!

Nekem 2 db majd 1 cm átmérőjü kábel megy a küszöbnél, de semmilyen ülést nem szedtem ki, amikor csináltuk.

Link to comment
Megosztás:

na köszi az ötleteket, mire elolvastam, már túl is vagyok a nagyján :lol:

Délután nekiugrottam, behúztam jobb oldalon az RCA-t erősítőtől (csomagtartó) a fejegységig, a bal oldalon meg elvittem a táp pozítívot hátulról egészen a "B" oszlopig, akkor rájöttem, hogy a tűzfalon az utastérből a motortérbe kicsit érdekes lenne átvinni, talán inkább elölről kellene kezdeni és úgy hátrafelé haladni. Ekkor rám is sötétedett, úgyhogy egyelőre itt felfüggesztve a projekt.

Negatívot is bekötöttem, letesteltem kasztnira a bal hátsó lámpánál.

Valószínűleg a fennmaradó munkára már elviszem egy villamoságishoz és befejeztetem vele ezt a "keveset". Így legalább a felét az összegnek megspóroltam, szerintem max. 5.000ft lehet így.

A küszöbnél simán elfért, ülést persze nem kellett kivenni, csak 1 csavar, a többi pattentos megoldás.

Link to comment
Megosztás:

na köszi az ötleteket, mire elolvastam, már túl is vagyok a nagyján :lol:

Délután nekiugrottam, behúztam jobb oldalon az RCA-t erősítőtől (csomagtartó) a fejegységig, a bal oldalon meg elvittem a táp pozítívot hátulról egészen a "B" oszlopig, akkor rájöttem, hogy a tűzfalon az utastérből a motortérbe kicsit érdekes lenne átvinni, talán inkább elölről kellene kezdeni és úgy hátrafelé haladni. Ekkor rám is sötétedett, úgyhogy egyelőre itt felfüggesztve a projekt.

Negatívot is bekötöttem, letesteltem kasztnira a bal hátsó lámpánál.

Valószínűleg a fennmaradó munkára már elviszem egy villamoságishoz és befejeztetem vele ezt a "keveset". Így legalább a felét az összegnek megspóroltam, szerintem max. 5.000ft lehet így.

A küszöbnél simán elfért, ülést persze nem kellett kivenni, csak 1 csavar, a többi pattentos megoldás.

Ha idáig eljutottál,már felesleges elvinni bárhova is....Innen már hamar be lehet fejezni...Nem olyan durva találni egy kis helyet a tűzfalon hogy be tud vinni a tápkábelt.....

Szerintem a bizti öv csvarajánál jobb test lenne,mint a hátsó lámpánál.

Link to comment
Megosztás:

Ha idáig eljutottál,már felesleges elvinni bárhova is....Innen már hamar be lehet fejezni...Nem olyan durva találni egy kis helyet a tűzfalon hogy be tud vinni a tápkábelt.....

Szerintem a bizti öv csvarajánál jobb test lenne,mint a hátsó lámpánál.

A testelést még átgondolom, lehet átrakom ahogy mondod, majd holnap megnézem...

A tűzfalon van egy gumidugózás középen, egy vékonyka vezeték jön ki belőle, és megy ki a motoháztetőhöz, kis kapcsoló van rajta.

A riasztó utólagos beszerelésekor csinálták meg így, úgyhogy ott biztos be tudok menni majd. Ha akkora a luk is mint maga a gumidugó, akkor nem lehet gond.

Próbáltam kiszedni, de nagyon ott van és nehezen hozzáférni. Azt hamar feladtam és utána álltam neki a többinek (fent leírtak), szóval most már csak erre koncentrálok majd és akkor lehet szerencsém lesz.

Azt nem tudom még, ha sikerül is bedugni, akkor az hol jön ki nagyjából????

A kesztyűtartón keresztül nyúlkáljak, vagy inkább a pedálok felől kellene keresgélni, esetleg a jobb lábam melletti középbox oldalát levegyem? Meg kell bontani hozzá a műszerfalat?

Még azt az 5.000-t is sajnálnám kifizetni, meg ha az egészet én csinálnám, az is azért jobb érzés lenne :lol:

Link to comment
Megosztás:

A testelést még átgondolom, lehet átrakom ahogy mondod, majd holnap megnézem...

A tűzfalon van egy gumidugózás középen, egy vékonyka vezeték jön ki belőle, és megy ki a motoháztetőhöz, kis kapcsoló van rajta.

A riasztó utólagos beszerelésekor csinálták meg így, úgyhogy ott biztos be tudok menni majd. Ha akkora a luk is mint maga a gumidugó, akkor nem lehet gond.

Próbáltam kiszedni, de nagyon ott van és nehezen hozzáférni. Azt hamar feladtam és utána álltam neki a többinek (fent leírtak), szóval most már csak erre koncentrálok majd és akkor lehet szerencsém lesz.

Azt nem tudom még, ha sikerül is bedugni, akkor az hol jön ki nagyjából????

A kesztyűtartón keresztül nyúlkáljak, vagy inkább a pedálok felől kellene keresgélni, esetleg a jobb lábam melletti középbox oldalát levegyem? Meg kell bontani hozzá a műszerfalat?

Még azt az 5.000-t is sajnálnám kifizetni, meg ha az egészet én csinálnám, az is azért jobb érzés lenne :lol:

meg kellene keresni, hogy a kocsi kábelei hol futnak a mocitér, és az utastér között..., és ott kellene áthúzni.

kellene egy merev drót, és azt óvatosban átdugni a kábelek között, aminek a végére már köthetnél is egy tápkábelt, illetve egy behúzószálat a későbbiekre tekintettel :)

5 ezer ftot egy órás munkáért kiadni pazarlás ebben a nagy szarul élünk mint 4 éve is időben.

Link to comment
Megosztás:

A tűzfalon van egy gumidugózás középen, egy vékonyka vezeték jön ki belőle, és megy ki a motoháztetőhöz, kis kapcsoló van rajta.

Tekintve hogy nem látom hol van az a gumi dugó,így nem tudom hol fog kijönni a veteték.....Nekem f astrám van,a motorháztető nyító bovden mellett húztam be 2 db 35ös tápot.....Csak vágni kellett a gumi dugón egy lukat.Mikor behúztam a kábelt,a rést kinyomtam sziloval.Szerintem G astránál is be kell férnie a motortér nyitó bovden mellett......

Link to comment
Megosztás:

Ha szemben állsz az autóval, akkor kb. az akku bal oldalán a felső hátsó sarkánál a tűzfalon van egy dugó, ami a pedáloknál jön ki, vagyis felettük.

És ha már hátulról kezdted el beépíteni, akkor én is azt javaslom, hogy egy dróttal, vagy behúzóval húzd ki a motortérbe..

Link to comment
Megosztás:

No bedobtam az erőlködőt, mélyládát végre, így már egész szépen (hangosan) szól a zene...

A testet hagytam a lámpánál lévő csavaron, nem kapcsolgat ki be, tehát jó az testnek tökéletesen.

A gumidugót kivéve (belülről kinyomva) simán kivittem a tápkábelt a pedálok fölött. A gumidugón fúrtam egy lukat, átfűztem bele a kábelt és kész is :lol:

Olyan 6-7órám ráment, de megspóroltam vele 12-15ezer forintot, ennyiért akarták ugyanis berakni.

Ami nem tetszik, bár érthető szerintem a jelenség, hogy a dátumkijelző vibrál, azaz el-elhalványul a baxxus ütemére, sőt talán mintha a helyzetjelzőt is "visszafogná" kicsit dry.gif

Ilyenkor jól meghúzza az akksit az biztos. Úgy emlékszem az F astrában nem produkált ilyet, ott csak a fejegység kijelzőjén látszott hasonló pulzálás.

Köszi a tanácsokat mkinek!!!

Link to comment
Megosztás:

No bedobtam az erőlködőt, mélyládát végre, így már egész szépen (hangosan) szól a zene...

A testet hagytam a lámpánál lévő csavaron, nem kapcsolgat ki be, tehát jó az testnek tökéletesen.

A gumidugót kivéve (belülről kinyomva) simán kivittem a tápkábelt a pedálok fölött. A gumidugón fúrtam egy lukat, átfűztem bele a kábelt és kész is :lol:

Olyan 6-7órám ráment, de megspóroltam vele 12-15ezer forintot, ennyiért akarták ugyanis berakni.

Ami nem tetszik, bár érthető szerintem a jelenség, hogy a dátumkijelző vibrál, azaz el-elhalványul a ne mán ütemére, sőt talán mintha a helyzetjelzőt is "visszafogná" kicsit dry.gif

Ilyenkor jól meghúzza az akksit az biztos. Úgy emlékszem az F astrában nem produkált ilyet, ott csak a fejegység kijelzőjén látszott hasonló pulzálás.

Köszi a tanácsokat mkinek!!!

Ezzel a jelenséggel én is találkoztam. De érdekes módon, ha lekapcsolom az erőlködőt, akkor is megmarad a villódzás. Ami azt jelenti, h a fejegység veszi el a feszültséget a belsővilágítástól.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a jelenséggel én is találkoztam. De érdekes módon, ha lekapcsolom az erőlködőt, akkor is megmarad a villódzás. Ami azt jelenti, h a fejegység veszi el a feszültséget a belsővilágítástól.

De nekem nem a belső világítás vibrál (bár azt még nem figyeltem, lehet h az is), hanem a fedélzeti computer, a dátum, óra, hőfok kijelzőm.....

Eddig nem volt benne az erősítő nem csinálta, tehát nálam nem a fejegység veszi fel azt az áramot, hanem egyértelműen a mélyláda,ill. az erősítő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.