Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Köszönöm! :)

Visszaolvastam, bár nem igazán értem a dolgokat, és azok amiket találtam nagyon drágák. <_<

Szóval helyesbítve kérdésemet: az elképzelhető lenne, hogy én veszek a teszkóba egy mezei Sony hangszórót, olyan 2x140 W-osat, majd fogom és bekötöm a két hátsó gyári helyére?

Továbbá mivel a gyárinak vmi csatija van, a Sonynak meg ugyebár saruja, h ha levágom a csatit, megsaruzom a vezetékpárt és rákötöm a sonyra, az úgy jó, nem?:icon13:

Ja és még vmi, vki tudja h a gyári F astra hangszóró hátul s elől hány colos/hány cm az átmérő?:D

Köszönöm szépen!

Üdv, Norbi

Elöl 165mm (itt a mélysége is számít, kb. 58mm-nél ne legyen nagyobb), hátul a csapotthátúnak 13cm-es, a caravannak asszem ugyanakkora, mint elöl.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Köszönöm! :)

Visszaolvastam, bár nem igazán értem a dolgokat, és azok amiket találtam nagyon drágák. <_<

Szóval helyesbítve kérdésemet: az elképzelhető lenne, hogy én veszek a teszkóba egy mezei Sony hangszórót, olyan 2x140 W-osat, majd fogom és bekötöm a két hátsó gyári helyére?

Továbbá mivel a gyárinak vmi csatija van, a Sonynak meg ugyebár saruja, h ha levágom a csatit, megsaruzom a vezetékpárt és rákötöm a sonyra, az úgy jó, nem?:icon13:

Ja és még vmi, vki tudja h a gyári F astra hangszóró hátul s elől hány colos/hány cm az átmérő?:D

Köszönöm szépen!

Üdv, Norbi

igen és igen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha van egy próbalámpád, akkor azzal kösd össze a kocsin lévő feketét és a barna madzagot, gyújtáson. Ha világít és gyújtáselvételre elalszik, akkor megvan a gyújtásáram és egy test.

Aztán ha összekötöd a feketét és a pirosat a próbalámpicsekkel és nem ég, akkor mindkettő áram lehet...

Ugyan így a piros és barna összekötésekor ha világít a próbalámpa, akkor a test is megvan.

Nekem olyan házilag gyártott próba lámpám van, ami megmutatja az áram "irányát", azaz hogy melyik vezeték test és melyik áram. Azzal könnyebb lenne...

Na ez nagyon sokat segített :) Köszi Pszilaj :D Fel is vettelek barátnak <_<

Mivel hogy vettem egy ilyen próbalámpát 460ftért :

http://www.e-szakuzlet.hu/pictures/FV-06.gif

És gondoltam hogy fekete a test ami elég vékony kábel rátettem a csipeszt, és a pirosra. Nem világított, megnéztem ezt az akkumlátoron ott jó volt. Megnéztem a biztosítékokat és 2db is teljesen elvolt olvadva, a biztosíték foglalat is tiszta égetett (csodálom hogy másik biztosítékkal még működik) beleraktam mindkettőbe másikat, és így néztem, így már világított a piros és fekete csipeszel vagyis a piros az állandó áram, megnéztem ezt gyújtáson is ott is jó. Utána gondolkoztam hogy ISO csatin is a sárga sokkal vastagabb mint a többi és a kábelek között egy van ami vastagabb az barna, megnéztem fekete csipesz, barna és gyújtáson és telitalálat :icon13: Megvan a kapcsolt gyújtás áram is :lol: Ami még kell az a ISO csatin egy narancssárga színű, a világítás kapcsoló ami bekapcsolja a magnón is a világítást, sztetek nekem ilyen van???

Már csak a hangszórók beméregetése van, egy hifivel megoldom. 290ftért vettem forrasztóónt, de vagy én vagyok ennyire béna vagy ennyire rossz az ón, mivel hogy már a pisztoly füstöl mert forró de ón alig akar felmelegedni és amikor felmelegszik nem hogy rajta maradna a kábelen, inkább lecsúszik és golyó formájába leesik :S

Link to comment
Megosztás:

Na Skacok, sikerült végre bekötni az új szeretet magnómat :). De nagy kínynokkal sorolom: össze forrasztom lezsugorcsővezem és bekapcsol de villog, mintha minden másodpercbe újraindulna, majd ráteszem a gyújtást ott nem müködik semmi. Pedig az autó piros vezetékét a sárga (állandó áramra) mig a barna azaz a kapcsolt áramot a magnó piros (kapcsolt) áramával kötöttem össze.

Ezután rájöttünk nem jó a test, csináltunk helyette másikat, de így csak a magnó piros-sárga vezetékét összekötöttük az autó állandó piros vezetékével és müködik, Hangszorók jók, erősitő és mélyláda is.

De a testet csak a gyújtáskapcsolóra tekertem rá ideglenesen. Tudtok segíteni helyesen bekábelezni hogy legyen egy állandó meg egy kapcsolt áramom és legyen egy test ami mindkettőt letesteli és biztositva legyen a kábel, hova forrasszak??

Vagy az hogy lehet hogy a gyári test nem jó, próbalámpával müködik, beis kapcsol a magnó de másodpercenként újraindul.

Link to comment
Megosztás:

Na Skacok, sikerült végre bekötni az új szeretet magnómat :D. De nagy kínynokkal sorolom: össze forrasztom lezsugorcsővezem és bekapcsol de villog, mintha minden másodpercbe újraindulna, majd ráteszem a gyújtást ott nem müködik semmi. Pedig az autó piros vezetékét a sárga (állandó áramra) mig a barna azaz a kapcsolt áramot a magnó piros (kapcsolt) áramával kötöttem össze.

Ezután rájöttünk nem jó a test, csináltunk helyette másikat, de így csak a magnó piros-sárga vezetékét összekötöttük az autó állandó piros vezetékével és müködik, Hangszorók jók, erősitő és mélyláda is.

De a testet csak a gyújtáskapcsolóra tekertem rá ideglenesen. Tudtok segíteni helyesen bekábelezni hogy legyen egy állandó meg egy kapcsolt áramom és legyen egy test ami mindkettőt letesteli és biztositva legyen a kábel, hova forrasszak??

Vagy az hogy lehet hogy a gyári test nem jó, próbalámpával müködik, beis kapcsol a magnó de másodpercenként újraindul.

:)

Úgy látom nem nyugszol, míg még egy rádiót ki nem nyúvasztasz!

Na, még egyszer!

A vastag barna az a TEST

A vastag piros az a fix +

A fekete az a kapcsolt + (nem azonos a fekete-fehér csíkos vezetékkel!)

Ha az autódnak ez a része nem volt még babrálva akkor ez így van!

Simán összekötötted a magnó kapcsolt +-át a test-el és csodálkozol, hogy nem működik.

Ne lámpázgass, hanem fogj egy műszert és mérjed. A lámpa nem fogja megmutatni a madzagon levő szufla polaritását.

De ha már lámpázol, legalább úgy csináld, ahogy azt Pszilaj kollega leírta Neked <_<

Link to comment
Megosztás:

:)

Úgy látom nem nyugszol, míg még egy rádiót ki nem nyúvasztasz!

Na, még egyszer!

A vastag barna az a TEST

A vastag piros az a fix +

A fekete az a kapcsolt + (nem azonos a fekete-fehér csíkos vezetékkel!)

Ha az autódnak ez a része nem volt még babrálva akkor ez így van!

Simán összekötötted a magnó kapcsolt +-át a test-el és csodálkozol, hogy nem működik.

Ne lámpázgass, hanem fogj egy műszert és mérjed. A lámpa nem fogja megmutatni a madzagon levő szufla polaritását.

De ha már lámpázol, legalább úgy csináld, ahogy azt Pszilaj kollega leírta Neked <_<

Már nyúvasztottam ki egy magnót :S

Elöszőr is, van egy vastag barna kábelem, egy fekete meg egy piros kábelem amik vékonyak.

Előző magnóm testje is a vékony feketére volt kötve. Utána itt mondtátok hogy barna lesz a test, kötöttem össze a magnó piros és sárgát közvetlenül az autó pirosával vagyis állandó pozitivjával meg a magnó fekete kábeljét az autó vastag barna kábelére és mi lett a következménye, leégett elég jól....

Kimértem próbalámpával, piros és a csipeszt ráraktam a feketére és mi lett világit, ha nem fekete a test akkor nem szabadott volna világitani, utána átkapcsoltam gyújtásra és vastag barna, majd a csipesz megint a testre és ott is világit :icon13: Akkor most hol a bibi :D?

És müszerrel hogyan mérjem be, elég ha voltot mérek???

Link to comment
Megosztás:

Már nyúvasztottam ki egy magnót :S

Elöszőr is, van egy vastag barna kábelem, egy fekete meg egy piros kábelem amik vékonyak.

Előző magnóm testje is a vékony feketére volt kötve. Utána itt mondtátok hogy barna lesz a test, kötöttem össze a magnó piros és sárgát közvetlenül az autó pirosával vagyis állandó pozitivjával meg a magnó fekete kábeljét az autó vastag barna kábelére és mi lett a következménye, leégett elég jól....

Kimértem próbalámpával, piros és a csipeszt ráraktam a feketére és mi lett világit, ha nem fekete a test akkor nem szabadott volna világitani, utána átkapcsoltam gyújtásra és vastag barna, majd a csipesz megint a testre és ott is világit <_< Akkor most hol a bibi :D?

És müszerrel hogyan mérjem be, elég ha voltot mérek???

Múltkor még azt mondtad, hogy a fekete madzagod le volt szigetelőzve :)

Persze, hogy világít a feketére téve, mert nem kapcsoltad gyújtásra, és a fogyasztókon keresztül visszajön a test.....pl. középkonzol izzói :icon13: ami csak gyújtáson világít.

Tedd a lámpád csipeszét valahova ahol biztos test van, pl. egy csavarra a műszerfalnál, vagy az ajtóérintkező csavarjára. Érintsd a lámpát a piros vezetékhez. Ha világít az fix 12. Utána érintsd a barna vezetékhez, nem szabad világítania se gyújtáson, se anélkül! Majd érintsd a fekete vezetékhez először gyújtás nélkül, ha nem világít akkor gyújtáson. Ha csak gyújtáson világít akkor az a kapcsolt + . Ha nem így működik, akkor át van kábelezve a rádiórészed és vidd inkább villamosságishoz vagy olyanhoz aki ért hozzá, hogy rendesen bekösse Neked. Méricskélés közben a csipesz mindig maradjon a csavaron!!!

Link to comment
Megosztás:

Múltkor még azt mondtad, hogy a fekete madzagod le volt szigetelőzve :)

Persze, hogy világít a feketére téve, mert nem kapcsoltad gyújtásra, és a fogyasztókon keresztül visszajön a test.....pl. középkonzol izzói <_< ami csak gyújtáson világít.

Tedd a lámpád csipeszét valahova ahol biztos test van, pl. egy csavarra a műszerfalnál, vagy az ajtóérintkező csavarjára. Érintsd a lámpát a piros vezetékhez. Ha világít az fix 12. Utána érintsd a barna vezetékhez, nem szabad világítania se gyújtáson, se anélkül! Majd érintsd a fekete vezetékhez először gyújtás nélkül, ha nem világít akkor gyújtáson. Ha csak gyújtáson világít akkor az a kapcsolt + . Ha nem így működik, akkor át van kábelezve a rádiórészed és vidd inkább villamosságishoz vagy olyanhoz aki ért hozzá, hogy rendesen bekösse Neked. Méricskélés közben a csipesz mindig maradjon a csavaron!!!

Igen levolt, de akkor egyik ismerősőm kötötte be és nem láttam. De megkérdeztem egy opel szervizbe 5évig dolgozó elektronikai munkatársamat és ő is ugyanezt mondja mint te.

Holnap még átnézzem így :icon13: Majd írok :D

Link to comment
Megosztás:

Igen levolt, de akkor egyik ismerősőm kötötte be és nem láttam. De megkérdeztem egy opel szervizbe 5évig dolgozó elektronikai munkatársamat és ő is ugyanezt mondja mint te.

Holnap még átnézzem így <_< Majd írok :)

Én már húztam volna be kettő kábelt az aksitol, ha ennyire össze van gányolva... igazábol húztam is, meg fogok is a caravanba, vastagabbat a gyárinál :D

Link to comment
Megosztás:

Én már húztam volna be kettő kábelt az aksitol, ha ennyire össze van gányolva... igazábol húztam is, meg fogok is a caravanba, vastagabbat a gyárinál :)

Nem kell, már 3 napja kész van, ahogy kell :D Brekinek volt igaza, utána próbalámpáztam és tökéletes amit mondott. Ezúttal is köszönöm a segítségedet Breki <_<

Link to comment
Megosztás:

Ehh.....F Astra első ajtónál lévő háromszögből a rácsot mivel lehet szépen kivágni? Magát a rácsot ki tudtam szedni, de mivel csak fúrófejem volt körbefurkáltam, kitörtem, isszonyat recés a széle, találtam egy akkus fúróba fogható csiszolófejet de az olyna harmatos mintha körömmel vakargatnám :)

Rohadt kemény az a műanyag.....

Link to comment
Megosztás:

Ehh.....F Astra első ajtónál lévő háromszögből a rácsot mivel lehet szépen kivágni? Magát a rácsot ki tudtam szedni, de mivel csak fúrófejem volt körbefurkáltam, kitörtem, isszonyat recés a széle, találtam egy akkus fúróba fogható csiszolófejet de az olyna harmatos mintha körömmel vakargatnám :)

Rohadt kemény az a műanyag.....

korkivago.jpg

de mivel már szétfúrkáltad, marad a reszelés. az meg ugye sokáig tart, és nem is biztos, hogy szép lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ehh.....F Astra első ajtónál lévő háromszögből a rácsot mivel lehet szépen kivágni? Magát a rácsot ki tudtam szedni, de mivel csak fúrófejem volt körbefurkáltam, kitörtem, isszonyat recés a széle, találtam egy akkus fúróba fogható csiszolófejet de az olyna harmatos mintha körömmel vakargatnám :)

Rohadt kemény az a műanyag.....

Amit Sp mutatott, ahhoz hasonló van nekem is, cserélgetni lehet benne a lapokat, és úgy változik az átmérő, de ha már kivágtad, akkor ez felejtős... esetleg ha felfogatod egy fa lapra,úgy talán még megoldható ezzel.... egyébként meg fogd be rendes fúróba azt a csiszolófejet, azzal gyosabb.

Link to comment
Megosztás:

Bár sokan tudják már mi van az autómban de röviden leírom a lényeget:

Sony fej amiből 3 pár rcan jön a hang, 1 pár a mély, 1 az első ajtók hangszórói 1 pedig a hátsó ajtóké és minden erősítve van 2 erősítővel.

Hangváltót szeretnék még berakni, hogy ne kelljen a fejen állítgatni hanem a magas csak magasat kapjon a közepek pedig csak egy közép-mély sávot de mélyből csak keveset azt a mélyláda megoldja. Már egy 100W-os is bőven elég lenne.

Milyet kellene beraknom?

Nem tudom mennyire szempont de a hangváltók az ajtókon belül lennének szóval nem számít, hogy hogyn néz ki inkább az, hogy beférjen az ajtóba bár ahogy néztem a helyet ez mindegyik esetében megoldható de tény, hogy jobb ami azért dobozolva van.

Milyen Mhz vágásokkal bíró lenne a legjobb?

Ez az utolsó előtti tervem a hifivel :o (Az utolsó egy adapter a sony fejhez amivel a multikormányt tudnám használni :D )

Link to comment
Megosztás:

Eddig semmilyen hangváltó nem volt a kocsidban?Akkor mivel szüröd meg a magas és mélyközép hangokat?Mert a fejegységgel csak akkor tudnád megvágni,ha a magas és mélyközép külön erősítő hajtaná,a fejegység pedig tudna aktív kersztváltó funkciót.(amit lehet hogy tud)

Link to comment
Megosztás:

3 márkán gondolkozok, csak nem tudom eldönteni melyik lenne a tökéletes választás.

1 szett 3utas szett a kalaptartóba, 1 szett kétutas szett az ajtókba csipogóval és hangátváltókkal, erősitő és mélyláda

Ez a 3 márka:

-Kicx

-Kicker

-Mac Audio

Sztetek??? következő hozzászólásomba megmutatom miket néztem ki, csak most megyek dolgozni lassan, és nem tudom addigra összegyüjteni :/

Link to comment
Megosztás:

3 márkán gondolkozok, csak nem tudom eldönteni melyik lenne a tökéletes választás.

1 szett 3utas szett a kalaptartóba, 1 szett kétutas szett az ajtókba csipogóval és hangátváltókkal, erősitő és mélyláda

Ez a 3 márka:

-Kicx

-Kicker

-Mac Audio

Sztetek??? következő hozzászólásomba megmutatom miket néztem ki, csak most megyek dolgozni lassan, és nem tudom addigra összegyüjteni :/

Nem kell a 3 utas a kalaptartóba,vagy a mély nem kell......A kettö együtt felesleges,és olcsóbb is :o :D

Link to comment
Megosztás:

szép napot

kérdéssel fordulok hozzátok mégpedig valaki meg tudná mondani,hogy astra g-nek melyik kábelről kapta a gyári magnó az állandó pozitívot mert úgy jártam a minap be kötöttem az új fejet és hiába állítok be rajta bármit amint leállítom az autót minden alkalommal elfelejti válaszotokat köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Eddig semmilyen hangváltó nem volt a kocsidban?Akkor mivel szüröd meg a magas és mélyközép hangokat?Mert a fejegységgel csak akkor tudnád megvágni,ha a magas és mélyközép külön erősítő hajtaná,a fejegység pedig tudna aktív kersztváltó funkciót.(amit lehet hogy tud)

Nincs benne hangváltó. Eddig fejegységről mentek az ajtók és erősítőről a láda most a láda egy 2 csatornás erősítőről megy hídban az ajtók pedig 4 csatornás erősítőről. A fejen a SUB külön állítható és a magas-közép-mély is külön van az ajtókhoz.

Link to comment
Megosztás:

szép napot

kérdéssel fordulok hozzátok mégpedig valaki meg tudná mondani,hogy astra g-nek melyik kábelről kapta a gyári magnó az állandó pozitívot mert úgy jártam a minap be kötöttem az új fejet és hiába állítok be rajta bármit amint leállítom az autót minden alkalommal elfelejti válaszotokat köszönöm

A szabványos ISO csatlakozóhoz képest az állandó és a kapcsolt 12V fordított kiosztásban van az Opeleknél (specialitás :o ). Cseréld át.

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne hangváltó. Eddig fejegységről mentek az ajtók és erősítőről a láda most a láda egy 2 csatornás erősítőről megy hídban az ajtók pedig 4 csatornás erősítőről. A fejen a SUB külön állítható és a magas-közép-mély is külön van az ajtókhoz.

Rájöttem már.... nem kell nekem hangváltó egyáltalán :o

Elvégre a fejből kijön 6 csatorna (első ajtók, hátsó ajtók, mélyláda), ezek mennek az erősítőbe ami ugye összesen 6 csatorna de ugye ebből az egyik JBL 2 csatornás de az hídban van és LP-re kapcsolva.

Ahol elszúrtam: a 4 csatornás JBL ami az ajtóknak adja a hangot FLAT-on van hagyva így minden hangszín visszajut az ajtókba azért kell -9 dB-re állítani a mély hangokat mert ugyanúgy visszajutnak az ajtókba és itt a gond... át kell állítani HP-re és akkor még lehet állítani, hogy a mélyet honna kezdve vágja le de kb 75-től 320-ig lehet még az alját levágni ha jól értem ezt a JBL-t.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell a 3 utas a kalaptartóba,vagy a mély nem kell......A kettö együtt felesleges,és olcsóbb is :o :D

Ezzel tisztába vagyok hogy nem kell, de télen erősitő meg mélyláda úgyse lesz, majd tavasszal, a régi hangszorót meg legalább lecserélném és szebben nézne ki a kalaptartó és ha már ott vagyok akkor vmi mübőr anyaggal le is kárpitoztatom, mert ez a lila szövetkárpit nem nagyon tetszik :/

Link to comment
Megosztás:

Rájöttem már.... nem kell nekem hangváltó egyáltalán :o

Elvégre a fejből kijön 6 csatorna (első ajtók, hátsó ajtók, mélyláda), ezek mennek az erősítőbe ami ugye összesen 6 csatorna de ugye ebből az egyik JBL 2 csatornás de az hídban van és LP-re kapcsolva.

Ahol elszúrtam: a 4 csatornás JBL ami az ajtóknak adja a hangot FLAT-on van hagyva így minden hangszín visszajut az ajtókba azért kell -9 dB-re állítani a mély hangokat mert ugyanúgy visszajutnak az ajtókba és itt a gond... át kell állítani HP-re és akkor még lehet állítani, hogy a mélyet honna kezdve vágja le de kb 75-től 320-ig lehet még az alját levágni ha jól értem ezt a JBL-t.

a flat nem a teljeshangszín, hanem az pont a szettnek való lenne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.