Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem kell abból kiönteni a szenet. Nekem is elkezdett vagy 2 éve jönni a morzsa, de takarítás után raktam egy kis 150 forintos papír benzinszűrőt a szén útjába, hogy ne tömítsen el semmit, azóta nincs vele gond... :)

Hm hát most már mind1 mert kiöntöttem :) De akkor gondolom a tankszellőző felé is raktál meg a motor felé is szűrőt.

Jah és megtudnád mondani nekem annak a membrános dolognak a nevét? konkrétan ennek amit a kezemmel tartok:

és hogy jó e hogy tudom leellenőrizni mert tele volt szénnel.

http://kepfeltoltes.hu/121022/DSC02398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nektek milyen hőmérsékleten szokott üzemelni a motor? Nekem (X14NZ) mikor el kezd melegedni, fölmegy 95-re, majd néha 100ig, de gyorsan vissza is hűl 95-re, és általában azt tartja. Nem sok ez egy kicsit? A G Astránkon (Z14XEP), rááll 90-re, és tartja minden körülmények között.

Ha a hűtő már benne van a korban, a hőátadó képessége romlik az esetleges vízkő, blokkból származó rozsda egyéb szennyeződés miatt, azért mutat a régi kocsik hűtővíz-hőmérője nagyobb hőmérsékletet az alap 90 celsiusnál. Addig nincs gond míg működő ventillátor mellett a hűtővíz 100 celsiusig megy fel max, és ki is tud időnként kapcsolni. Érdemes hűtőtisztító adalékot használni, vagy legrosszabb esetben ha el van dugulva a hűtő egy része, cserélni kell sajna.(De még a termosztátot, hűtővíz szivattyút, csővezetékeket át kell vizsgálni( pl a szívó oldalon egy hajszálrepedés is ronthat a vízszivattyú hatásfokán)).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy az x16xel motornál a szelepszár szimering cserénél tényleg le kell szerelni a hengerfejet is?Ma voltam szerelőnél és ár ajánlatot kértem,40 ezret mondtak.Mondván,hogy le kell szedni a hengerfejet is,ezért ilyen húzós.A kocsi egyébbként jól megy,keveset eszik,kompresszió jó,csak az olajat zabálja,1000 km-1.5 liter olaj fogyasztás.Ezért gondoltam a szimeringre.Szerintetek?

Az x16xel messzeföldről híres a nagy olajfogyasztásáról, és sajnos nem a szelepszár-szimmeringeknél, hanem a gyűrűknél van a gond, pontosan nem tudom hogy az olajlehúzó gyűrűk, vagy a dugattyú vagy hengerfurat-e a geometriai hibás, de valamelyik biztosan.

A szelepszár szimmeringeket pedig azért leszedett hengerfejről lehet csak leszerelni, mert a szelepek útban vannak, és ki kell őket szedni h hozzájuk lehessen férni!

Link to comment
Megosztás:

Ha a hűtő már benne van a korban, a hőátadó képessége romlik az esetleges vízkő, blokkból származó rozsda egyéb szennyeződés miatt, azért mutat a régi kocsik hűtővíz-hőmérője nagyobb hőmérsékletet az alap 90 celsiusnál. Addig nincs gond míg működő ventillátor mellett a hűtővíz 100 celsiusig megy fel max, és ki is tud időnként kapcsolni. Érdemes hűtőtisztító adalékot használni, vagy legrosszabb esetben ha el van dugulva a hűtő egy része, cserélni kell sajna.(De még a termosztátot, hűtővíz szivattyút, csővezetékeket át kell vizsgálni( pl a szívó oldalon egy hajszálrepedés is ronthat a vízszivattyú hatásfokán)).

Annak a műszernek nem igazán kell hinni, mivel bimetálos. Legalábbis Opelben. Amolyan tájékoztató jellegű az, amit mutat, viszont legalább jól mutatja, hogy mikor nyit a termosztát. A többivel egyetértek. Nekem is gyanús már a hűtő, mert ha nincs fűtés bekapcsolva, akkor 95 fok alatt van a műszer kicsivel menet közben, míg fűtésnél beáll a régi 92 fokos értékre. Termosztátra gyanakodtam ami ki lett cserélve (ami amúgy 15 éves gyári volt, akkor), de maradt ugyanez.

Link to comment
Megosztás:

Hm hát most már mind1 mert kiöntöttem :) De akkor gondolom a tankszellőző felé is raktál meg a motor felé is szűrőt.

Jah és megtudnád mondani nekem annak a membrános dolognak a nevét? konkrétan ennek amit a kezemmel tartok:

és hogy jó e hogy tudom leellenőrizni mert tele volt szénnel.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Csak arra az ágára raktam, ami a motor felé megy.

Azt hiszem, hogy annak a neve a tankszellőztető szelep.

Ha minden igaz, az alsó cső ha vákuumot kap, akkor a másik két cső összenyit és a motor tudja szívni a tankból a benzingőzt.

Csak azért írom a "ha minden igaz"-t, mert nekem elektronikusan vezérelt szelep van.

Link to comment
Megosztás:

hali fiúk. Segitséget szeretnék kérni van egy '94 es 1.4 8v 60 lóerős gépem :D a fogyasztásával lenne a gondom... sokkalom neki h 100km/ kb 10 liter eszik meg. Vegyes használban van. Valami nagyon nincs rendben egy iylen kos motornak nem kellene ennyit fogyasztania nem? annyit hozzá tennék h 18 éves az autó. motorhoz komolyabban nem lett hozzá nyulva csak szűrők gyergyák lettek cserélve na meg olaj. :D Köszönöm elöre is a választ

Link to comment
Megosztás:

hali fiúk. Segitséget szeretnék kérni van egy '94 es 1.4 8v 60 lóerős gépem :D a fogyasztásával lenne a gondom... sokkalom neki h 100km/ kb 10 liter eszik meg. Vegyes használban van. Valami nagyon nincs rendben egy iylen kos motornak nem kellene ennyit fogyasztania nem? annyit hozzá tennék h 18 éves az autó. motorhoz komolyabban nem lett hozzá nyulva csak szűrők gyergyák lettek cserélve na meg olaj. :D Köszönöm elöre is a választ

Nem füstöl jobban az átlagosnál, olajfogyasztás rendben van, nem csörög-csattog, egyáltalán azt a 60 lóerőt le is adja? Nincs valami egyéb hiba jelenség? Nekem az 1.8 ecotec városon kívül 100km/h-nál 6,2 , városi üzemben 7,3 litert eszik... Persze tégla van a gázpedál alatt :D

Sokminden lehet a gond, pl egy hengerben nincs megfelelő kompresszió, nem kap naftát, "hugyozik" az injektor, esetleg lambda szonda hiba... meg még sokminden baromság...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki találkozott olyannal hogy hideben (kb 11fok allatt) 1-2km megtétele után megszólalnak hidrótőkék. ha benyomom a kuplungot a hang eltünik, de legkésőbb 6-7 km utána ismét nincs hang. az autóban 240.000km van, és utolsó olajcsere óta 13.000 ment. Q8 10w50 van benne...

Link to comment
Megosztás:

Szép estét !

C16se elégé hangosak az injektorok kattogásai ez normális vagy elhasználódás jele?!

Nem halkak.. :)

Sziasztok!

Valaki találkozott olyannal hogy hideben (kb 11fok allatt) 1-2km megtétele után megszólalnak hidrótőkék. ha benyomom a kuplungot a hang eltünik, de legkésőbb 6-7 km utána ismét nincs hang. az autóban 240.000km van, és utolsó olajcsere óta 13.000 ment. Q8 10w50 van benne...

Kezdésnek ideje olajat cserélni.

Link to comment
Megosztás:

hali fiúk. Segitséget szeretnék kérni van egy '94 es 1.4 8v 60 lóerős gépem :D a fogyasztásával lenne a gondom... sokkalom neki h 100km/ kb 10 liter eszik meg. Vegyes használban van. Valami nagyon nincs rendben egy iylen kos motornak nem kellene ennyit fogyasztania nem? annyit hozzá tennék h 18 éves az autó. motorhoz komolyabban nem lett hozzá nyulva csak szűrők gyergyák lettek cserélve na meg olaj. :D Köszönöm elöre is a választ

Az autó melegszik rendesen? Kollégám golfjával járt igy, termosztát nyitva volt folyamatosan.

Link to comment
Megosztás:

HEllo! lenne egy kérdésem. Keresgettem képeket a neten C14NZ motorokról amilyen nekem is van de vmi eltérőt láttam.

A képen az én motorom van.

S6300143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Pirossal van bejelölve hogy nekem az a bizonyos cső hová van csatlakoztatva és zöldel jelölve ahogy minden más motoron láttam.

Pl itt is ezen a motoron teljesen nem ugyan oda van kötve

http://www.google.hu/imgres?num=10&hl=hu&biw=1137&bih=554&tbm=isch&tbnid=nD1aZlJO0iVHMM:&imgrefurl=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motor/index_c8955.html%3Fap%3D1%26q%3Dopel%2Bastra%2Bg%2B1.7%2Bdti%26qt%3D1%26td%3D1&docid=dRyoygsfXEuLgM&imgurl=http://n2.vatera.hu/photos/fb/27/a026_1_big.jpg&w=1600&h=1200&ei=WmGIUJJLhKTgBOHCgfAI&zoom=1&iact=hc&vpx=836&vpy=87&dur=833&hovh=194&hovw=258&tx=179&ty=125&sig=116364147973461084951&sqi=2&page=1&tbnh=143&tbnw=197&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:9,s:0,i:92

Szal vmi rosszul van összedugva az én motoromnál?? :o

Link to comment
Megosztás:

HEllo! lenne egy kérdésem. Keresgettem képeket a neten C14NZ motorokról amilyen nekem is van de vmi eltérőt láttam.

A képen az én motorom van.

S6300143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Pirossal van bejelölve hogy nekem az a bizonyos cső hová van csatlakoztatva és zöldel jelölve ahogy minden más motoron láttam.

Pl itt is ezen a motoron teljesen nem ugyan oda van kötve

http://www.google.hu/imgres?num=10&hl=hu&biw=1137&bih=554&tbm=isch&tbnid=nD1aZlJO0iVHMM:&imgrefurl=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motor/index_c8955.html%3Fap%3D1%26q%3Dopel%2Bastra%2Bg%2B1.7%2Bdti%26qt%3D1%26td%3D1&docid=dRyoygsfXEuLgM&imgurl=http://n2.vatera.hu/photos/fb/27/a026_1_big.jpg&w=1600&h=1200&ei=WmGIUJJLhKTgBOHCgfAI&zoom=1&iact=hc&vpx=836&vpy=87&dur=833&hovh=194&hovw=258&tx=179&ty=125&sig=116364147973461084951&sqi=2&page=1&tbnh=143&tbnw=197&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:9,s:0,i:92

Szal vmi rosszul van összedugva az én motoromnál?? :o

Link to comment
Megosztás:

HEllo! lenne egy kérdésem. Keresgettem képeket a neten C14NZ motorokról amilyen nekem is van de vmi eltérőt láttam.

A képen az én motorom van.

S6300143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Pirossal van bejelölve hogy nekem az a bizonyos cső hová van csatlakoztatva és zöldel jelölve ahogy minden más motoron láttam.

Pl itt is ezen a motoron teljesen nem ugyan oda van kötve

http://www.google.hu...29,r:9,s:0,i:92

Szal vmi rosszul van összedugva az én motoromnál?? :o

Nekem is úgy van, ahogy a Google-s képen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A G astrába nem megy néha egy henger!

Mi lehet a baja?Mert már cseréltünk gyujtástrafot,gyergyát,az egr szelep letömitve!És igy is csinálja!

De az az érdekes hogy nem mindig és nem minden fordulaton produkálja ezt a hibát!

Vidd el nyomásveszteség mérésre, vagy kompressziómérésre, valószínű a nem működő henger valamelyik szelepe nem tömít, vagy ha hengerenkénti fröccsös az injektorral is lehet baj.

Link to comment
Megosztás:

Nem füstöl jobban az átlagosnál, olajfogyasztás rendben van, nem csörög-csattog, egyáltalán azt a 60 lóerőt le is adja? Nincs valami egyéb hiba jelenség? Nekem az 1.8 ecotec városon kívül 100km/h-nál 6,2 , városi üzemben 7,3 litert eszik... Persze tégla van a gázpedál alatt :D

Sokminden lehet a gond, pl egy hengerben nincs megfelelő kompresszió, nem kap naftát, "hugyozik" az injektor, esetleg lambda szonda hiba... meg még sokminden baromság...

Nem fűstől csörögni se csörög. a lóerő terén nem érzek változást... ezelött csinálta azt h ha hirtelen lenyomtam neki akkor letorpant és nehézkesen gyorsult. Cseréltem gyergyát cseréltem azota nincs ilyen gond szépen megy. olajjal meg most töltöttem utánna mert a minimum körül volt. de azota a szint nem változott szoval nem eszi az olojat se. lehet h az injektort kellene kitakaritani meg a lambda szindát cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nálam is produkál hasonló jelenséget a szekér, random módon indítás után. Próbáld meg, hogy mielőtt ráadod a gyújtást padlóig nyomod a gázt, benyomott pedállal ráteszed a gyújtást, vársz egy pár másodpercet, elengeded a pedált, és úgy indítózol. Ekkor elvileg visszaáll alap állásba a gázpedál potmétere. Nekem ez működni szokott. Amúgy nekem potméter csere után csinálta. A gyári potméterrel ilyen bajom nem volt. Szerintem ezek az utángyártott egy két ezres potik annyit is érnek, mint amilyen olcsók. Közben megoldódott a gondom, mert a lambda volt a ludas, de a potit visszacserélni a régire még nem volt időm.

Köszi megpróbálom. (nekem is gyanús a potméter de visszaraktam a régit és azzal is csinálta bár mintha tovább bírta volna)

Amúgy hétvégén ráveszem magam egy pillangó tisztításra :tömítés 400ft féktisztító 900ft ja meg valószínű hogy befektetek egy gáz visszahúzó rugóba kb3000, hátha az adta meg magát.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Vidd el nyomásveszteség mérésre, vagy kompressziómérésre, valószínű a nem működő henger valamelyik szelepe nem tömít, vagy ha hengerenkénti fröccsös az injektorral is lehet baj.

És mivel idōszakos hibáról van szó, valószínű csak néha nincs kompresszió, vagy csak néha brunyál a szuri, egyébként be van gyógyulva? :D
Link to comment
Megosztás:

Én úgy jártam termosztátal mint Wookie hogy lusta voltam kicserélni a c16se szívátültetésénél tehát állandóan már egy picit nyitva van hidegen is!Fogyasztás szempontból nem tesz jót meg amúgy sem!

Úgy hogy vezérlés szét !!!

elōferdül. Viszont ha már szétszeded, ne qh-t és társait tegyél bele :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.