Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

magneto

Recommended Posts

Hi!

Jól emlékszel, a 7-es láb a fordulatszámmérő!

Egyébként tökéletesen működik, de most vettem észre, hogy a Km számláló, amit egy kis motor hajt, az nem működik! Lehet, hogy valamit nem kötöttem be? A sebességet rendesen mutatja. A mechanikai része az teljesen szét lett szedve, meg lett tisztítva, és kézzel hajtva akadálymentesen működik!

???

Üdv:

Gyepi

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Jól emlékszel, a 7-es láb a fordulatszámmérő!

Egyébként tökéletesen működik, de most vettem észre, hogy a Km számláló, amit egy kis motor hajt, az nem működik! Lehet, hogy valamit nem kötöttem be? A sebességet rendesen mutatja. A mechanikai része az teljesen szét lett szedve, meg lett tisztítva, és kézzel hajtva akadálymentesen működik!

???

Üdv:

Gyepi

Van három kis tüske az egyik panelból kifele, ami belemegy a másik panelba az LCD hátulján. Ott kapja a motor az áramot. Azt tisztítsd meg, majd nézd át újra a bekötést. Az X8-as 21-es lábára megy az úthosszjeladó, ami a váltóban van. Valamint az X8-as dugó 5-ös és 15-ös lába össze van kötve. Nézd meg a kapcsolási rajzon.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én úgy kötöttem, hogy a 5-15-ös csatlakozó a gyújtásra megy. A 21-es az útjeladóra, és ugye az működik is, mert a sebességet mutatja!

Még egy kérdés. A panelon levő relé az mire szolgál? Bekötöttem a világításkapcsolót a 16-os lábra, és amikor bekapcsolom a világítást, akkor a relé kattanik, és a műszerfal világítás kialszik, de csak ha jár a motor. Most kikötöttem a 16-ost, így mindig világít.

Üdv:

Gyepi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én úgy kötöttem, hogy a 5-15-ös csatlakozó a gyújtásra megy. A 21-es az útjeladóra, és ugye az működik is, mert a sebességet mutatja!

Még egy kérdés. A panelon levő relé az mire szolgál? Bekötöttem a világításkapcsolót a 16-os lábra, és amikor bekapcsolom a világítást, akkor a relé kattanik, és a műszerfal világítás kialszik, de csak ha jár a motor. Most kikötöttem a 16-ost, így mindig világít.

Üdv:

Gyepi

A kapcsolási rajzon szépen látszik, hogy a relé átkapcsol a műszerfal fényerőszabályzó potijára, ha bekapcsolod a világítást... tehát ha a tompított felkapcsolódik, akkor tudod állítani egy potival a fényerejét az LCD-ben levő két halogén izzónak.

Link to comment
Megosztás:

Egy kollégámtól egy A Vectráról.

185/60 15-ös Continental Premiumcontact gumikkal amikben nincs 5000 km.

Ez nem igazán váltómérete a gyári gumádnak ugye tudod? :D

Legalább 4.5%-ban nagyobb a gumi teljes átmérője a normálnál. Ez 3 centi!

Előnye, hogy ha 100-at mutat a kilóméterórád, csak 95-el mész :)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem igazán váltómérete a gyári gumádnak ugye tudod? :D

Legalább 4.5%-ban nagyobb a gumi teljes átmérője a normálnál. Ez 3 centi!

Előnye, hogy ha 100-at mutat a kilóméterórád, csak 95-el mész :)

Ha nagyobb az átmérő, nem akkor mész gyorsabban?

Egyébként szerintem nagyon jól néz ki ezekkel a felnikkel.

Tök pofás lett. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyobb az átmérő, nem akkor mész gyorsabban?

Dede. 4,5% esetén ha 100-at mutat az óra, akkor épp 104,5-el mész. Elvileg. Gyakorlatban meg jó ha 100-al, mert az Opel kilóméterórái gyárilag szeretnek sietni. Lehet hogy épp így lesz pontos az óra.

Nekem is nagyobb kerekek lesznek nyáron a Calimon, kiváncsi leszek erre a pontosság-kérdésre. Asszem csak a GPS fog megnyugtató választ adni...

Link to comment
Megosztás:

az enyémet mikor kezded ? :) :D ;)

Hát kötögettem vagy 2.5 órán keresztül, és még fogom is holnap, de a következő már gyorsabb lenne, ha olyan mázlim van vele, mint az enyémmel... ;) egyedül az olajnyomás jellel nem tom mit fogok kezdeni... Azt még meg sem néztem, hol lehet a jeladó, állítólag valahol a generátor alatt. Viszont nemcsak hogy a fordulatszám jelem fent volt a nem fordulatszámmérős óra mögött, de a kmóra spirálom is egy úthosszjeladóba van betekerve, tehát annak a jele is bent van az utastérben, csak elő kell kerítenem. Ez maradt holnapra.

Egyébként ha Szeged közeli vagy segítek szívesen...

Link to comment
Megosztás:

Dede. 4,5% esetén ha 100-at mutat az óra, akkor épp 104,5-el mész. Elvileg. Gyakorlatban meg jó ha 100-al, mert az Opel kilóméterórái gyárilag szeretnek sietni. Lehet hogy épp így lesz pontos az óra.

Bocsi, de nem :)

Ha nagyobb átmérőjű kereket teszel fel, akkor az óra kevesebbet fog mutatni! Mivel a gyári méretű kerékre van szabva az óra, ezért egy nagyobb átmérőjű keréknél az adott úthosszt(a gyári kerék kerülete) nem 1 lesz, csak 0.96%, vagyis lassabb.

De ha nekem nem hisiztek, akkor Gumitáblázat :D

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, de nem :)

Ha nagyobb átmérőjű kereket teszel fel, akkor az óra kevesebbet fog mutatni! Mivel a gyári méretű kerékre van szabva az óra, ezért egy nagyobb átmérőjű keréknél az adott úthosszt(a gyári kerék kerülete) nem 1 lesz, csak 0.96%, vagyis lassabb.

De ha nekem nem hisiztek, akkor Gumitáblázat :D

Osztom a véleményt,nekem is sokkal kevesebbet mutat az órám:)

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, de nem :)

Ha nagyobb átmérőjű kereket teszel fel, akkor az óra kevesebbet fog mutatni! Mivel a gyári méretű kerékre van szabva az óra, ezért egy nagyobb átmérőjű keréknél az adott úthosszt(a gyári kerék kerülete) nem 1 lesz, csak 0.96%, vagyis lassabb.

De ha nekem nem hisiztek, akkor Gumitáblázat :D

Osztom a véleményt,nekem is sokkal kevesebbet mutat az órám:)

Ugyanazt mondjátok, mint akit "kritizáltok", csak fordítva... Ti azt mondjátok, hogy gyorsabbak vagytok valójában, mint amit a műszer mutat... Ő meg azt, hogy a műszer lassabbat mutat, mint amivel mentek valójában. Ez egy és ugyanaz! Nagyobb kerék=azonos kerékfordulat mellett nagyobb utat tesz meg! ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanazt mondjátok, mint akit "kritizáltok", csak fordítva... Ti azt mondjátok, hogy gyorsabbak vagytok valójában, mint amit a műszer mutat... Ő meg azt, hogy a műszer lassabbat mutat, mint amivel mentek valójában. Ez egy és ugyanaz! Nagyobb kerék=azonos kerékfordulat mellett nagyobb utat tesz meg! :P ;)

De nem úgy jó vitatkozni, ha arról akarjuk meggyőzni a másikat, mint amiről ő beszél? :) :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Fura volt úgy menni a kocsival,hogy picit nagyobb kerekek vannak fent.

Régebben is,ha feltettem a Rekordra a kis kerekeket akkor szitált az úton.

Ma vissza akartam tenni a téliket de még marad az alu. Ki akarom próbálni ugyis,hogy nem 1,4 Bar a keréknyomás. :)

Balfac vótam és nem fújtam fel őket. Most toltam mindbe keveset és 2 Bar van bennük.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt, ezért egy darabig hozzászólás nélkül olvagatlak Titeket, így elkerülve, hogy olyan témát piszkáljak fel, amit esetleg már hetekig boncolgattatok.

A Ki-Kicsodában már bemutatkoztam, de azért ide is beírom, hogy 5 hónapja egy 1.3-as 1987-es E Kadett-tel furikázom és nagggyon tetszik a gép. :D Nem bántam meg, hogy kb. 15 perc leforgása alatt lettem a tulaja, pedig addig még csak meg sem fordult a fejemben, hogy autót kéne venni. :) De hát megtetszett, megalkudtunk és megvettem.

Az autókhoz nagyon nem értek, de remélem ez változik. Szeretném magam csinálgatni az egyszerűbb dolgokat a kocsin.

Egyenlőre ennyi voltam.

Üdv, Viki

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.