Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fényezés


Alex0403

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy Opel Astra F Caravan Classic büszke tulajdonosa lettem. <_< (fehér)

Szeretném is csinosítgatni is egy kicsit mert nagyon pöpec állapotban sikerült megvenni. Mivel a classic-nál a lökhárító fekete ezen szeretnék változtatni, illetve a fekete visszapillantókon.

Az alábbi módón szeretném lefényeztetni: http://img.gigamad.hu/9/309/a_36345_bc87c31ee1606ea9_l.jpg

Kérdéseim a következőek lennének:

Lehetséges-e a lököst így fényezni?

Mennyibe kerül?

Előre is köszi szépen a segítséget!

Üdv, Zoollanderhu

Szia!

Lehet, de szívás hogy rendesen előkészítsd ahhoz, hogy tartós is legyen. Hamarabb, és valószínű olcsóbban is kijössz, ha veszel egy bontott, gyárilag fényezett lökit, és azt fényezteted át (ha esetleg nem sikerül szépet találni színben) Ha visszaolvasol pár oldalt, volt már szó róla. Alex ezt részletesen leírta (fényező :wacko: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Opel Astra F Caravan Classic büszke tulajdonosa lettem. :wacko: (fehér)

Szeretném is csinosítgatni is egy kicsit mert nagyon pöpec állapotban sikerült megvenni. Mivel a classic-nál a lökhárító fekete ezen szeretnék változtatni, illetve a fekete visszapillantókon.

Az alábbi módón szeretném lefényeztetni: http://img.gigamad.hu/9/309/a_36345_bc87c31ee1606ea9_l.jpg

Kérdéseim a következőek lennének:

Lehetséges-e a lököst így fényezni?

Mennyibe kerül?

Előre is köszi szépen a segítséget!

Üdv, Zoollanderhu

Szia! Üdv a fórumon, és üdv a típustársak között :(

Lehetséges, az előírt módon! De hogy szép legyen........annyi meló van vele, hogy szerintem 15-20ezer/db alatt nem úszod meg. Dávid cartárs jól beszél... Próbálj meg valahol szerezni gyári festett lököst, mert akkor a műanyaglazítót máris ki lehet hagyni a műveletből. Ami annyit jelent, hogy ha nyers lökhárítót hozol, akkor kb 15-20ezer/db , ha festett lökit hozol, akkor az 9-10 ezerből/db meg van! Persze csak akkor ha akril! Ha metál akkor egész más a tarifa <_< ......a tiéd is 474-es vagy metál? No persze így most durván hangzik, hogy minek vegyél lököst ha ott a gyári sértetlen, de a feketét meg tudod hirdetni vaterán, duen....stb Így jön vissza egy kis pénz.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi szépen a sok tippet. Hát akkor még kicsit várok vele, de akkor majd gyúrni fogok két lökösre. :wacko:

Üdv, Norbi

Nincs mit! Bár az a sok tipp igazából csak egy volt, mert én is azt mondtam amit Dáwid cartárs :( ;) Annyit még azért árulj el, hogy akril vagy metál a gépsárkány? Esetleg képeket mutatsz az újdonsült verdáról? <_<

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, 98 as a gépem és szépen rohad a hátsó kerékjáratok körül. megkérdeztem 2 fényező lakatost is és mindketten ugyanazt a rossz választ adták, hogy 70-100 között lehetne kilakatolni és fényezni. esetleg valaki tud egy olyan lakatost és fényezőt aki mondjuk jóval olcsóbban megoldaná? nincs átlyukadva, felületi a dolog, de szerintem ha így hagyom tavaszra elgorombul :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, 98 as a gépem és szépen rohad a hátsó kerékjáratok körül. megkérdeztem 2 fényező lakatost is és mindketten ugyanazt a rossz választ adták, hogy 70-100 között lehetne kilakatolni és fényezni. esetleg valaki tud egy olyan lakatost és fényezőt aki mondjuk jóval olcsóbban megoldaná? nincs átlyukadva, felületi a dolog, de szerintem ha így hagyom tavaszra elgorombul :)

Ha valóban csak felületi rozsda, csiszold le magad (nem kell a lakatos) fémtisztára, aztán rozsdagátlós alapozót neki (visszaolvasva találsz konkrét márkát), és úgy mehet a fényezőhöz.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, 98 as a gépem és szépen rohad a hátsó kerékjáratok körül. megkérdeztem 2 fényező lakatost is és mindketten ugyanazt a rossz választ adták, hogy 70-100 között lehetne kilakatolni és fényezni. esetleg valaki tud egy olyan lakatost és fényezőt aki mondjuk jóval olcsóbban megoldaná? nincs átlyukadva, felületi a dolog, de szerintem ha így hagyom tavaszra elgorombul :D

Elhiszem hogy sokallod a 70-100 ezret. :D Küldj képet, vagy linkelj ide, és esetleg lehet hogy tudok mondani valamit. De 70% hogy én se fogok kevesebbet mondani. Esetleg ha vársz tavaszig, akkor 100-120 ezer lesz belőle..... Járható út amit Pepe mondott :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő kérdésem lenn. Kb 15 éves Astrám 3 éve áll az utcán. (eddig garázsban volt). Szépen lassan a nap kezdi kifakítani a tetejét és a motorházfedelet. Előbb utóbb annyira leromlik a fényezés, hogy berepedezik, amin keresztül pedig leér a víz a lemezekig, majd megindul szépen a rozsdásodás.

Érdemes-e megelőzésképpen valamit kezdein vele? Pl felpolíroztatni és egy lakkréteget rárakatni. Mibe kerül az ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő kérdésem lenn. Kb 15 éves Astrám 3 éve áll az utcán. (eddig garázsban volt). Szépen lassan a nap kezdi kifakítani a tetejét és a motorházfedelet. Előbb utóbb annyira leromlik a fényezés, hogy berepedezik, amin keresztül pedig leér a víz a lemezekig, majd megindul szépen a rozsdásodás.

Érdemes-e megelőzésképpen valamit kezdein vele? Pl felpolíroztatni és egy lakkréteget rárakatni. Mibe kerül az ilyesmi?

Szia!

Természetesen mindenképp érdemes megelőzni a bajt! Kérdés, hogy mennyire van lemattolva a fényezés! (kép, kép, kép, kép!!! Mutass légy szíves képet) Olyat nem csinálunk, hogy polírozunk és lakkozunk..... csak az alufelniknél :D Tehát vagy polírozunk, vagy lakkozunk! :)

Először mindenképp políroztatnám! A gépi polírozás meglepő eredményeket produkál. (a polírozást szilikonmentes pasztával kell csinálni, hogy ha nem sikerül elérni a kívánt eredményt, utána ne okozzon problémát a csiszolásban, és lakkozásban!) Ha nem sikerült akkor jöhet a lakkozás! kb 10-15ezerből kijön szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Most esik az eső, így pont a lényeg nem látszana, de majd lövök pár képet. Itt az utcán van egy szintén ezer éves Citroan AX-is ami már totál kimattult. Egyébként a tető az már szinte teljesen elvesztette a fényét, a motorháztető részben. Az autó oldala, eleje hátulja ugyanakkor még viszonlag rendben van. Gondolom, ahol a nap többet éri, ott hamarabb mattul.

A polirozás/lakkozás témában teljesen tapasztalatlan vagyok. 10-15 ezer forintot feltétlenül megérne a dolog. 100 ezer körüli összegen viszont már jobban elgondolkodnék.

A lakkozás egyébként, hogy zajlik pontosan?

Link to comment
Megosztás:

Most esik az eső, így pont a lényeg nem látszana, de majd lövök pár képet. Itt az utcán van egy szintén ezer éves Citroan AX-is ami már totál kimattult. Egyébként a tető az már szinte teljesen elvesztette a fényét, a motorháztető részben. Az autó oldala, eleje hátulja ugyanakkor még viszonlag rendben van. Gondolom, ahol a nap többet éri, ott hamarabb mattul.

A polirozás/lakkozás témában teljesen tapasztalatlan vagyok. 10-15 ezer forintot feltétlenül megérne a dolog. 100 ezer körüli összegen viszont már jobban elgondolkodnék.

A lakkozás egyébként, hogy zajlik pontosan?

A lakkozás egy színtelen réteg amely védi a bevonatott a sérüléstől, kétkomponensű anyag, a legtöbbször minimum két rétegben kell felvinni. Mivel színtelen, így csak a makulátlan elemre vihető fel. Tehát ha van a motorháztetőn pl kavicsfelverődés, vagy bármilyen sérülés, akkor ahhoz már szín is kell. Ha teljesen épp állapotba van, akkor először megcsiszoljuk 320-as papírral szárazon, majd 800-as papírral vizesen. Szárítás, zsírtalanítás, maszkolás, Lakkozás, Majd szárítás 60fokon 30-40percig. 10-15ezret elemenként értem. Tehát az autó teteje, plusz a géptető kb 25-30ezer forint lenne.

pl: Ez a lakkozás:

Link to comment
Megosztás:

jobb képet nem sikerült lőni, azért remélem látszik a lényeg.

Az enyém is hasonlóan nézett ki. A Prevent polírozó paszta és Vileda mikroszálas kendő, na meg egy heti esténkénti dörzsölgetés csodákat tett vele. Azóta sokan kérdezték már, hogy hol és mennyiért fényezték újra? :)

Sajnos a mélyebb karcokat és kavicsfelverődéseket nem veszi ki belőle, de a fényét tényleg visszaadja. Mióta megcsináltam, borotválkozó tükörnek is használhatom :D

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is hasonlóan nézett ki. A Prevent polírozó paszta és Vileda mikroszálas kendő, na meg egy heti esténkénti dörzsölgetés csodákat tett vele. Azóta sokan kérdezték már, hogy hol és mennyiért fényezték újra? :D

Sajnos a mélyebb karcokat és kavicsfelverődéseket nem veszi ki belőle, de a fényét tényleg visszaadja. Mióta megcsináltam, borotválkozó tükörnek is használhatom :D

Az nem rendes polírpaszta, csak ilyen waxos izé... én is benéztem :D :) Leküldtem vele, szép is volt, kb. 2-3 hétig, aztán kezdett visszamattulni. Utána mosás után nagyon szép volt, de pár nappal rá megint mattult, aztán már olyan mint volt. :D

Link to comment
Megosztás:

Az nem rendes polírpaszta, csak ilyen waxos izé... én is benéztem :D :) Leküldtem vele, szép is volt, kb. 2-3 hétig, aztán kezdett visszamattulni. Utána mosás után nagyon szép volt, de pár nappal rá megint mattult, aztán már olyan mint volt. :D

legutóbb Debrecenben a Cora parkolóban kérdeztem, ott 12e pénzért polírozák géppel, és mindenféle tartós kencékkel. Mondtam még gyúrok rá kicsit :D

Addig megteszi a Prevent. Bár gondolkodok rajta, hogy tavasszal át kéne nyalni valami komolyabb pl. TurtleWax cuccal, meg venni ilyen fújkálós waxot, amivel mosás után körbefújkálnám...

Link to comment
Megosztás:

legutóbb Debrecenben a Cora parkolóban kérdeztem, ott 12e pénzért polírozák géppel, és mindenféle tartós kencékkel. Mondtam még gyúrok rá kicsit :)

Addig megteszi a Prevent. Bár gondolkodok rajta, hogy tavasszal át kéne nyalni valami komolyabb pl. TurtleWax cuccal, meg venni ilyen fújkálós waxot, amivel mosás után körbefújkálnám...

A wax az tényleg csak ideiglenes megoldás. Még kicsit rágódom a dolgon, de valszeg valami polirozós lakkozós megoldás lesz belőle.

Még minimum 3 évig marad az autó, úgyhogy addig szeretném reális költségek mellett auto formában tartani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár kisebb-nagyobb rohadást kezdtem el kijavítani a kocsin, a kérdésem az lenne, hogy mivel érdemes felületkezelni?

Olvastam korábban a koralkyd-ot, de nem kell előtte valami rozsdaátalakítóval lekezelni? Létezik egyáltalán ilyen?

Írtátok, hogy fémtiszta felületre érdemes, de szerintem nem lehet mindenhol teljesen fémtisztára csiszolni.

Pl nekem így néz ki: 100551-20101002-aRHhLB.jpg

Csiszoljam addig míg minden barna eltűnik? Kézzel végigsimítva már nem érdes a felülete. Ezért gondolotam, hogy talán alapozó előtt passziválni kellene a barna foltokat(rozsdát).

A másik kérdésem a hátsó ajtónál van, ahol nyilván nem lehet mindent fémtisztára csiszolni, ott akkor mi a teendő?

100552-20101002-IoiE3h.jpg

Ennek még nem ugrottam neki, mit érdemes kezdeni vele. A célom az hogy megállítsam a rozsdásodást, vagy lehetőleg lelassítsam.

Köszi

András

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár kisebb-nagyobb rohadást kezdtem el kijavítani a kocsin, a kérdésem az lenne, hogy mivel érdemes felületkezelni?

Olvastam korábban a koralkyd-ot, de nem kell előtte valami rozsdaátalakítóval lekezelni? Létezik egyáltalán ilyen?

Írtátok, hogy fémtiszta felületre érdemes, de szerintem nem lehet mindenhol teljesen fémtisztára csiszolni.

Pl nekem így néz ki: http://pics.coldline.hu/pics/100551-20101002-aRHhLB.jpg

Csiszoljam addig míg minden barna eltűnik? Kézzel végigsimítva már nem érdes a felülete. Ezért gondolotam, hogy talán alapozó előtt passziválni kellene a barna foltokat(rozsdát).

A másik kérdésem a hátsó ajtónál van, ahol nyilván nem lehet mindent fémtisztára csiszolni, ott akkor mi a teendő?

http://pics.coldline.hu/pics/100552-20101002-IoiE3h.jpg

Ennek még nem ugrottam neki, mit érdemes kezdeni vele. A célom az hogy megállítsam a rozsdásodást, vagy lehetőleg lelassítsam.

Köszi

András

Khmmm...... hogy válaszoljak? Amit hallani/olvasni akarsz, vagy az igazat? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.