Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

Teljes legyen a paletta:http://automotorkata...astra-csaladot/

Azért én még megvárnám a Cabrio és a Coupe megjelenését, na akkor lesz igazán teljes a paletta.

Szépen összehozták szerintem:)! Jobban tetszik mint a H szedán, pedig az sem volt béna:)!

A H széria volt a legunalmasabb az Astra történetében (szerintem). Bármikor nézek rá mondjuk egy ötajtós H-ra, azonnal Peuegot ugrik be.

Link to comment
Megosztás:

Azért én még megvárnám a Cabrio és a Coupe megjelenését,

Coupe már megjelent, csak GTC-nek illetve OPC-nek hívják.

Cabrio-t már régóta fejlesztik és tesztelik. Ami biztos, hogy visszatérnek a vászontetőre. Ha rákeresel, találni olyan képet, ahol épp matricázva tesztelik. Igaz még keretes ajtókkal és mindenféle csövekkel.

Link to comment
Megosztás:

Azért én még megvárnám a Cabrio és a Coupe megjelenését, na akkor lesz igazán teljes a paletta.

A H széria volt a legunalmasabb az Astra történetében (szerintem). Bármikor nézek rá mondjuk egy ötajtós H-ra, azonnal Peuegot ugrik be.

Áruld már el nekem, hogy a G ugyan mitől izgalmasabb mint a H?:D

Link to comment
Megosztás:

Coupe már megjelent, csak GTC-nek illetve OPC-nek hívják.

Cabrio-t már régóta fejlesztik és tesztelik. Ami biztos, hogy visszatérnek a vászontetőre. Ha rákeresel, találni olyan képet, ahol épp matricázva tesztelik. Igaz még keretes ajtókkal és mindenféle csövekkel.

A GTC formában közelít a Coupé-hoz, csak az a ronda keret ne lenne az ajtó üvege körül. Ha már sportautó, akkor legyen keret nélküli az ajtó üvege, ahogy az Astra G Bertone Coupe-nál. Kép az előző hozzászólásomban. Valamint a Coupe-t a négy ajtósból kiindulva tervezik általában és két ajtós. Ami azt jelenti, hogy a csomagtér ajtajával nem nyílik a hátsó üveg. Így egy kicsit hosszabb a fara, nem ilyen duci, mint a GTC-ben.

Az OPC meg Opel Performance Center rövidítése. Az OPC nem Coupe, nagy optikai, motor, felfüggesztés tuning van benne.

Cabrio-rol láttam már képet. Mind a tervezett kinézettel, mind a prototípusról. Sajnos a fékrendszerének fejlesztésében nem vehettem részt, mert én Mercedes és AMG project-eket fejlesztek. De ott ül tőlem 5 méterre a kolléga.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nagyon ronda lesz a keretes ajtóval...(15.kép)

Remélem csak viccelnek a fiúk

Nyugi, nem vicc, de nem is komoly. A 9-edik fényképtől már régi fotókat látsz. Ekkor még elég kezdetleges volt a prototípus, s ebben az állapotában még tényleg volt keret az ajtó ablakai körül. De a véglegesben biztosan nem lesz, a Cabrio-ban ilyen nem lehet. Ha megnézed az ötös képet, akkor azon látod, hogy az új prototípuson már nincs keret.

Ültem már olyan prototípus autóban (nem Opel), amiben még bukócsövek is voltak. Na például az nem lesz már a szériagyártásban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

1.4es benzines J Astrához olajat szeretnék venni, és visszanézegettem, ha jól láttam Castrol 0W-30 olajat írtok hozzá, akkor ezt vehetem???

Nem!

Kizárólag Dexos 2 minősítésű olajat vegyél bele, a H Astra fórumban az olajos téma legelején fel vannak sorolva az ezt teljesítő olajok, lehet szemezgetni... Személy szerint tudom ajánlani a GM Dexos2 5w30-as olajat, ami kitűnő, viszont olcsó is:)! http://www.argep.hu/...xos-2-5w30.html itt van egy lista boltokkal és árakkal... :)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdő Opel tulajdonos vagyok, kb. három hete van meg az új Astrám (Enjoy, 1.6 T LET). Egy olyan problémám van, hogy némileg megszívatva érzem magam, mert az autó összerakásakor azt írták a felszereltségéről szóló doksiban, hogy "vezetői információk megjelenítése, továbbfejlesztett". Namost ehhez képest három hétig szerencsétlenkedtem azon, hogy hogyan tudom a géppel kiíratni, hogy mennyit fogyaszt, hány km.-em van még a következő tankolásig, stb., mire az Opel kereskedő közölte vele, hogy "nem kértem hozzá fedélzeti számítógépet". :blink: Azt hittem, hogy ez (ennél a felszereltségnél, meg már úgy általában is) annyira alap, hogy nem kell külön szólni, hogy rakjanak bele, ráadásul nem is drága mulatság, kb. 20k listaáron. A kérdésem az lenne (remélem ért hozzá valaki), hogy utólag lehet -e fedélzeti számítógépet beszereltetni (csinált -e már valaki ilyet)? Érzésem szerint ez pusztán szoftveres kérdés, kijelző, minden megvan hozzá, pár alap dolgot már így is tud a verda, de annyira nem értek hozzá, ezért kérdezem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Fedélzetit (ha van) az indexkaron lévő tekergető gombbal lehet müködtetni, és a 2 műszeregység közötti kijelzőn fogja mutogatni a dolgokat.

Utolag is be lehet szerelni. Ha jól tudom, tech 2 műszer kell hozzá meg a fedélzeti.

Opel szervízben kérdezz rá, hogy mennyiért szerelik be.

Felszereltséggel meg vigyázni kell, mert amit kiadnak prospektus az sokszor a német verzió lefordítása és náluk sok minden alapfelszereltség, ami nálunk sok ++++ Ft.

(opel.hu és konfigurátor, vagy opel kereskedésben kell kérni valami nyomtatott felszereltségi listát [nem azt a szép színes kiskönyvet] )

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Fedélzetit (ha van) az indexkaron lévő tekergető gombbal lehet müködtetni, és a 2 műszeregység közötti kijelzőn fogja mutogatni a dolgokat.

Utolag is be lehet szerelni. Ha jól tudom, tech 2 műszer kell hozzá meg a fedélzeti.

Opel szervízben kérdezz rá, hogy mennyiért szerelik be.

Felszereltséggel meg vigyázni kell, mert amit kiadnak prospektus az sokszor a német verzió lefordítása és náluk sok minden alapfelszereltség, ami nálunk sok ++++ Ft.

(opel.hu és konfigurátor, vagy opel kereskedésben kell kérni valami nyomtatott felszereltségi listát [nem azt a szép színes kiskönyvet] )

Szia!

Igen, ahogy írtam is, fizikailag látszólag minden megvan hozzá, ezért is gondoltam, hogy szoftveresen megoldható a dolog. Az indexkaron van egy menügomb, ami jelenleg arra alkalmas, hogy beállítsam, hogy km-ben, vagy mérföldben jelezze ki a dolgokat, meg az olajfogyasztást még kijelzi, aztán ennyi...

Ami a prospektust illeti: nem a prospektusban írták ezt, hanem pont a netes autó konfigurátorban ilyen félrevezető a dolog. Még most is... Elég dühítő...

Ajánlatot ugyan még nem kértem rá, de levélben rákérdeztem náluk, hogy mit lehet tenni, és az a válasz jött, hogy "ezt az opciót utólag nem lehet felprogramozni". Ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor azt szeretném megtudni, valami megbízható forrásból hogy most hülyítenek (mert mondjuk nem éri meg nekik foglalkozni vele), vagy tényleg nem lehet utólag ilyet beszerelni?

Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen. Ha nincs rajta gyújtás, akkor simán csak szaggatottan sípol, hogy nyitva az ajtó, és benne van a kulcs. Ha ráadom a gyújtást is, akkor a középső kijelző legtetején (azt hiszem ezt hívja az útmutató Vezetői Információs Rendszernek) középen kigyullad egy piros lámpa, egy autó nyitott ajtókkal, meg mellette egy másik sárga lámpa is (egy autó, benne asszem valami csavarkulccsal)).

Link to comment
Megosztás:

azért kérdem, mert elolvastam rendesen az opel.hu konfigurátorát, és nekem elég egyértelmű amit ír.

"Fedélzeti számitógép kijelző (Grafikus) Alapfelszereltség: A 1.7 DTE Start/Stop, 81 kW / 110 LE EcoFLEX, A 1.3 DTE, 70 kW / 95 LE EcoFLEX, A 1.7 DTF Start/Stop, 96 kW / 130 LE EcoFLEX, A 1.3 DTE Start/Stop, 70 kW / 95 LE EcoFLEX"

Vagyis ezekben a diesel Enjoy-okben alap a fedézeti, a többi modellben nem.

"Vezetői információk megjelenítése, továbbfejlesztett"

Ajtó nyitás....stb, nem csak megjelenítése, hanem ki is írja (mondjuk nekünk angolul)

Ettől függetlenül:

Valószínű kell bele egy másik kijelző, ami több soros. Kell egy Tech műszer (vagy valami újabb) ami tud vele kommunikálni.

Kell egy új indexkar és lehetséges, hogy vezetékelni is kell.

Kérdezd meg Uhuhu-t hátha tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

azért kérdem, mert elolvastam rendesen az opel.hu konfigurátorát, és nekem elég egyértelmű amit ír.

"Fedélzeti számitógép kijelző (Grafikus) Alapfelszereltség: A 1.7 DTE Start/Stop, 81 kW / 110 LE EcoFLEX, A 1.3 DTE, 70 kW / 95 LE EcoFLEX, A 1.7 DTF Start/Stop, 96 kW / 130 LE EcoFLEX, A 1.3 DTE Start/Stop, 70 kW / 95 LE EcoFLEX"

Vagyis ezekben a diesel Enjoy-okben alap a fedézeti, a többi modellben nem.

"Vezetői információk megjelenítése, továbbfejlesztett"

Ajtó nyitás....stb, nem csak megjelenítése, hanem ki is írja (mondjuk nekünk angolul)

Ettől függetlenül:

Valószínű kell bele egy másik kijelző, ami több soros. Kell egy Tech műszer (vagy valami újabb) ami tud vele kommunikálni.

Kell egy új indexkar és lehetséges, hogy vezetékelni is kell.

Kérdezd meg Uhuhu-t hátha tud segíteni.

Szia!

Köszi, hogy megnézted! Így utólag persze nekem is világos, hogy a konfigurátor "szórakoztató elektronika" blokkjában be kellett volna kattintanom, hogy fedélzeti számítógépet is kérek, csak hát nem veszek ugye minden nap autót, és nem is szerelek, és ez a "vezetői információk, továbbfejlesztett" dolog megzavart. Fel sem merült bennem, hogy ez nem jelenti, hogy oilyan alap dolgokat, mint a fogyasztás, stb. valami külön extrában kell kérni. Kicsit pipa vagyok a kereskedőre is, mert ha magától sötétedő belső tükröt, fűthető, elektronikusan behajtható külső tükröket, esőérzékelős ablaktörlőt kértem bele, akkor gyanakodhatott volna, hogy talán a kocsi menetinformációit is szeretném néha kiíratni. Persze nyilván ezek sem gondolatolvasók...

A többi, amit írsz: az angol menü az valóban kicsit csalódás, főleg, hogy a motort itt gyártják Szentgiotthárdon, de nincs bajom az angollal, ezzel ki tudnék békülni.

Abban reménykedtem, hogy némi szoftveres "tuninggal" megoldható ez a fedélzeti számítógép dolog, és lehet, hogy a szervíz is arra gondolt, az "utólagos felprogramoizással", hogy ez nem ennyire egyszerű. Miután a fedélzeti számítógép extrával ha jól látom, akkor "jár" a grafikus kijelző is, ezért gyanús, hogy kijelzőt valóban cserélni kell benne. Csodálkoznék rajta, ha a szervízben ne lenne ilyen Tech műszer, bár nem olcsó mulatság, de mégiscsak egy hivatalos márkaszervízről van szó, kinek lenne ilyen cucca, ha nem nekik. Az index karban nem lennék ennyire biztos, bár Te biztos jobban értesz hozzá, de a használati útmutató szerint az indexnek mindene megvan, ami a számítógép menüjének kezeléséhez kell (gomb a végén, menügoimb, és a gyűrű, amivel fel-le lehet váltani a menüpontok között).

Kösz a tippet, megkeresem a nevezett fórumtársat is. Még egy olyan kérdés, hogy egy ilyen utólagos módosítás a fenti eszköz cserékkel együtt szerinted vajon mennyibe kerülhet? Csak azért kérdezem, mert a konfigurátor szerint ez eredendően egy 21 ezres tétel, ami az autó árához képest elhanyagolható, de gondolom, ha utólag nyúlnak hozzá, akkor azért jól megkérik az árát. Mennyi lehet reális szerinted?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi, hogy megnézted! Így utólag persze nekem is világos, hogy a konfigurátor "szórakoztató elektronika" blokkjában be kellett volna kattintanom, hogy fedélzeti számítógépet is kérek, csak hát nem veszek ugye minden nap autót, és nem is szerelek, és ez a "vezetői információk, továbbfejlesztett" dolog megzavart. Fel sem merült bennem, hogy ez nem jelenti, hogy oilyan alap dolgokat, mint a fogyasztás, stb. valami külön extrában kell kérni. Kicsit pipa vagyok a kereskedőre is, mert ha magától sötétedő belső tükröt, fűthető, elektronikusan behajtható külső tükröket, esőérzékelős ablaktörlőt kértem bele, akkor gyanakodhatott volna, hogy talán a kocsi menetinformációit is szeretném néha kiíratni. Persze nyilván ezek sem gondolatolvasók...

A többi, amit írsz: az angol menü az valóban kicsit csalódás, főleg, hogy a motort itt gyártják Szentgiotthárdon, de nincs bajom az angollal, ezzel ki tudnék békülni.

Abban reménykedtem, hogy némi szoftveres "tuninggal" megoldható ez a fedélzeti számítógép dolog, és lehet, hogy a szervíz is arra gondolt, az "utólagos felprogramoizással", hogy ez nem ennyire egyszerű. Miután a fedélzeti számítógép extrával ha jól látom, akkor "jár" a grafikus kijelző is, ezért gyanús, hogy kijelzőt valóban cserélni kell benne. Csodálkoznék rajta, ha a szervízben ne lenne ilyen Tech műszer, bár nem olcsó mulatság, de mégiscsak egy hivatalos márkaszervízről van szó, kinek lenne ilyen cucca, ha nem nekik. Az index karban nem lennék ennyire biztos, bár Te biztos jobban értesz hozzá, de a használati útmutató szerint az indexnek mindene megvan, ami a számítógép menüjének kezeléséhez kell (gomb a végén, menügoimb, és a gyűrű, amivel fel-le lehet váltani a menüpontok között).

Kösz a tippet, megkeresem a nevezett fórumtársat is. Még egy olyan kérdés, hogy egy ilyen utólagos módosítás a fenti eszköz cserékkel együtt szerinted vajon mennyibe kerülhet? Csak azért kérdezem, mert a konfigurátor szerint ez eredendően egy 21 ezres tétel, ami az autó árához képest elhanyagolható, de gondolom, ha utólag nyúlnak hozzá, akkor azért jól megkérik az árát. Mennyi lehet reális szerinted?

Üdv.

Sajnos az opel szerelők nem arról híresek, hogy extra dolgokat nagyon szívesen meg akarnának csinálni neked, mert hát ez plusz munka nekik a jól megszokotton felül és nem kapnak annyi plusz pénzt érte, hogy megérje a szenvedés. nekem ez a tapasztalatom. én azzal mentem be hozzájuk, hogy esetleg valami eldugott menüben be lehet-e állítani azt, hogyha bezárom az autót, akkor behajtsa a tükröket is, mint azt már elég sok autónál megteszi a központizár. hát azt a szájhúzást, amit ők ott produkáltak, h hát ők nem tudják, meg rá kéne dugni a laptopra és megnézni és hát őőő izé stb stb. aztán nagy nehezen rávették magukat 40 percet játszottak a laptoppal és közölték, hogy nem találtak ilyen lehetőséget, de most 40 percet elvettem az életükből ingyé, mert nem csináltak semmit.

aztán az értékeítő súgott nekem, h inkább vigyem a közeli autóvillamosságis srácokhoz, mert ők is ott szokták beépítettni az utólagos "kékfogat" vagy kihangosítást, mert h a saját szerelőik húzzák a szájukat.

szintén ilyen jó sztori, mikor sportrugó csere után vittem hozzájuk, h állítsák be a futóművet, 1 óra után kiadták az autót h kész és a kocsi teljesen balra húzott. vissza is vittem, ők mondták, h beállították a gyári értékre. kérdem én, csávók ez szerintetek gyári futómű? neeeem, akkor nem a gyárira állítsátok hanem arra, ami ennek jó. persze megint a szájhúzás, hogy ez tovább tart kisakkozni, nem pedig a gyár által megadott értékeket kell belőni. vhol szerintem a szalonok szerelői úgy vannak, hogy a bevétel nekik a kötelező szervizekből van, ezt tudják üzembiztosan, ha már vmi extra jön, akkor teljesen meg vannak lőve és nem vállalják a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.