Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm a gyors vállaszotokat.

Ez a vásár kilőve.

Helyette még lenne valami amivel dilemmába vagyok.

Szeretnék fordulatszámmérőt rakni az ótóba.

A kábelezés meg van mert benne van a zöld kábel.

A kilométer óra w 1111.

Amit találtam müszeregységet 7000 ig van a fordulatszám de a w1102.

A kérdés az hogy, ha én megveszem ezt a müszeregységet akkor kitudome dobni a w1102-es órát és berakni helyette a w1111-est??

Egyforma külsőre a két óra???

És aztán még mérni is fog??

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/ora_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors vállaszotokat.

Ez a vásár kilőve.

Helyette még lenne valami amivel dilemmába vagyok.

Szeretnék fordulatszámmérőt rakni az ótóba.

A kábelezés meg van mert benne van a zöld kábel.

A kilométer óra w 1111.

Amit találtam müszeregységet 7000 ig van a fordulatszám de a w1102.

A kérdés az hogy, ha én megveszem ezt a müszeregységet akkor kitudome dobni a w1102-es órát és berakni helyette a w1111-est??

Egyforma külsőre a két óra???

És aztán még mérni is fog??

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/ora_www...ltoltes.hu_.jpg

Kedves Kollega!

Elvileg ha ugyanolyan fajta a két ora akkor stimelnie kell. Két márka van az orákból, de külsőre nem egyformák, egy jopár oldallal visszább volt már rola szo hogy egyik helyére be lehet faragni a másikat, viszont az meg marha sok melo.....

Viszont ha nemstimmel esetleg vevő lennék a komplett óracsoportra. Mennyibe fájt neked?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Tudna nekem valaki segíteni, hogy ha a műszerfalban megvan a helye az utánfutó visszajelzésnek, akkor merrefelé és milyen zsineget keressek, illetve ha jol tudom akkor a plusz szálon kivül egy négylábas relé is kelleni fog... Úgy gondoltam hogy elég szar helyen van a kormányburkolaton a mókolt visszajelző, szal be kéne röffenteni a gyárit.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Helyetekben körbenéznék a pillangószelep potinál, alapjárati léptetőmotornál, és legvégső esetben az ECU környékén is, lehet hogy valami konttakthiba van vagy vezetékszakadás.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!Hát,igen.....Amint tehetem megcsináltatom,az idegeimre megy a gyári világitás....

Sokat vezettem mindenféle Opelt,de most véletlenűl lett egy saját .98-as f 1.6-os.Ja,még 1 kérdés:h4-es vagy h7-es a fényszóró?

Mi a baj a gyári műszerfalvilágítással? Szerintem korrekt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Esetleg gyújtásmodul? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Két dolgot tudnék mondani erre (azon kívül, hogy oda ne vidd többet, ahol a hengerfejet emiatt levették):

- jó eséllyel gyújtásmodul hiba, a gyújtótrafó alatt találod, kis fekete műanyag egy fémlemezen rögzítve, egy csati megy rá

- mielőtt a gyújtásmodult cseréled, járó motornál mozgasd meg az elektromos csatlakozásokat a motortérben (a gyújtókábelekhez ne nyúlj!), különös tekintettel arra, ami az autó eleje felől nézve a gyújtáselosztó mögött/alatt található egy fémlemezzel rögzítve a hengerfejhez. Ha valamelyik mozgatása közben leáll a motor, az a kontakthibás.

Link to comment
Megosztás:

Filózok én is a műszerfal illetve minden megvilágitott elem ledezésén, de nemtudom hol tudnék hozzájutni plexihez. Volt itt egy kollega aki oldalrol világitotta meg a plexit, ami aztán tényleg homogén fényt adott. Nah olyat szeretnék én is csak sztem azon felül hogy arany árban megy a plexi, sztem még a melo is sok vele :huh:

Link to comment
Megosztás:

Két dolgot tudnék mondani erre (azon kívül, hogy oda ne vidd többet, ahol a hengerfejet emiatt levették):

- jó eséllyel gyújtásmodul hiba, a gyújtótrafó alatt találod, kis fekete műanyag egy fémlemezen rögzítve, egy csati megy rá

- mielőtt a gyújtásmodult cseréled, járó motornál mozgasd meg az elektromos csatlakozásokat a motortérben (a gyújtókábelekhez ne nyúlj!), különös tekintettel arra, ami az autó eleje felől nézve a gyújtáselosztó mögött/alatt található egy fémlemezzel rögzítve a hengerfejhez. Ha valamelyik mozgatása közben leáll a motor, az a kontakthibás.

A hengerfejet nem emiatt vették le, az egyik szelep meg volt égve és cserélték. Melyik az a gyújtásmodul? Csak azóta nyitogatom a motorteret, amióta szarakodik, úgyhogy nem vagyok egy nagy májer. Rotort és HALL-jeladót cseréltek a gyújtásban

Link to comment
Megosztás:

Hát én sajnos a problémámról nem kaptam semmi vigasztalót, pedig visszanéztem a fórumon.

Remélem, hogy valaki olvassa aki még csinált ilyet és útba igazít.

A sztory:: Vennék egy 94es 1,4 es caravanbol egy müszerfalat, w1102

Betenném egy 92-es fordulatszámmérő nélküli astrába (w1111), amibe már be van vezetékelve a "zöld kábel".

Mi lenne ha kibányásznám a w1102-es km. órát és betenném a régiből a w1111-est??

A kérdés: Bemegye az 1111-es az 1102-es helyére??

És ugye a W- szám csak a km. órára vonatkozik?

Erről lenne szó:

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/ora_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Gyömyörűek ezek a kék led-es megvilágitású műszerfalak.Én sajnos teljesen hülye vagyok az ilyen dolgok elkészitéséhez,igyhát bele sem kezdek.Valaki tud tippet adni,hol és mennyiért csinálnak ilyesmit?

Sziasztok! Elkészültem a műszeregység és a világításkapcsoló ledesítésével, és megcáfolnám azon vféleményaket miszerint ha a gyári foglalatba behelyezett 4 db LED foltosan világítaná meg a műszeregységet! Én 5 chipes 180 fokban szórt fényű kék ledeket használtam és király lett. Esetleg annyit kell még rajta finomítanom hogy a fordulatszámmérő, a vízhőfok és a szegénységjelzőben a piros mezők alá be kell még építenem 3 db kis piros ledecskét mert így kissé lilák! Ugyhogy köszike mindenki segítségét mert nélkületek és a képeitek nélkül soha nem letolna ilyen! Ja? És holnap folytatom a közép konzollal!

Link to comment
Megosztás:

Hát én sajnos a problémámról nem kaptam semmi vigasztalót, pedig visszanéztem a fórumon.

Remélem, hogy valaki olvassa aki még csinált ilyet és útba igazít.

A sztory:: Vennék egy 94es 1,4 es caravanbol egy müszerfalat, w1102

Betenném egy 92-es fordulatszámmérő nélküli astrába (w1111), amibe már be van vezetékelve a "zöld kábel".

Mi lenne ha kibányásznám a w1102-es km. órát és betenném a régiből a w1111-est??

A kérdés: Bemegye az 1111-es az 1102-es helyére??

És ugye a W- szám csak a km. órára vonatkozik?

Erről lenne szó:

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/ora_www...ltoltes.hu_.jpg

Nyugi a W szám csak a km órára vonatkozik. Fogod kiveszed a régi óráta műszercsoportból, kiveszed az új órát is, ha stimmel a hátsó befogatásuk, akkor nyugodtan megcserélheted őket, ha nem stimmel akkor kell farigcsálni, de hogy pontosan mit abban már nemtok segiteni.

Link to comment
Megosztás:

Hát én sajnos a problémámról nem kaptam semmi vigasztalót, pedig visszanéztem a fórumon.

Remélem, hogy valaki olvassa aki még csinált ilyet és útba igazít.

A sztory:: Vennék egy 94es 1,4 es caravanbol egy müszerfalat, w1102

Betenném egy 92-es fordulatszámmérő nélküli astrába (w1111), amibe már be van vezetékelve a "zöld kábel".

Mi lenne ha kibányásznám a w1102-es km. órát és betenném a régiből a w1111-est??

A kérdés: Bemegye az 1111-es az 1102-es helyére??

És ugye a W- szám csak a km. órára vonatkozik?

Erről lenne szó:

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/ora_www...ltoltes.hu_.jpg

Ma délután egyszer már leírtam valakinek, hogy ha mindkét óracsoport egyforma gyártmányú (VDO) akkor simán átrakható, de ha a mostani óracsoport DELCO gyártmányú, akkor valamit faragni kell, hogy belemenjen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elkészültem a műszeregység és a világításkapcsoló ledesítésével, és megcáfolnám azon vféleményaket miszerint ha a gyári foglalatba behelyezett 4 db LED foltosan világítaná meg a műszeregységet! Én 5 chipes 180 fokban szórt fényű kék ledeket használtam és király lett. Esetleg annyit kell még rajta finomítanom hogy a fordulatszámmérő, a vízhőfok és a szegénységjelzőben a piros mezők alá be kell még építenem 3 db kis piros ledecskét mert így kissé lilák! Ugyhogy köszike mindenki segítségét mert nélkületek és a képeitek nélkül soha nem letolna ilyen! Ja? És holnap folytatom a közép konzollal!

Fényképet kérünk :huh:

Link to comment
Megosztás:

Filózok én is a műszerfal illetve minden megvilágitott elem ledezésén, de nemtudom hol tudnék hozzájutni plexihez. Volt itt egy kollega aki oldalrol világitotta meg a plexit, ami aztán tényleg homogén fényt adott. Nah olyat szeretnék én is csak sztem azon felül hogy arany árban megy a plexi, sztem még a melo is sok vele :huh:

Nemrég lomtalanítás volt a melóhely környékén, beleakadtam egy kidobott reklámtáblába, a kokkerok kibelezték belőle az elektromos részeket én meg kihúztam az előlapját kb 1m×1m-es víztiszta 5mm-es plexi. Kapható nagyobb barkácsáruházakban is ( praktiker, brico, ....stb )

Sok vele a meló??? Valamit valamiért. Ha nincs pénzed megvenni a plazma számlapot akkor dolgozz meg érte ha szépet akarsz! :lol:

Hozzáteszem nekem tavasz óta vigyorog a donor óra az asztalon, kedvem/időm szerint elő-elő veszem. Néhány verziót már kipróbáltam, de még mindig nincs olyan állapotban, hogy berakjam az autóba. Most a plexis verzió van műsoron. Ha elkészül és tetszik annyira, hogy beszereljem úgyis megosztom a megoldást mindenkivel akit érdekel, hogy ne kelljen másnak is annyit szívni vele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Én is azt mondom hogy esetleg a gyujtásmodul. vagy kontakt hiba...vagy ECU.(Motorvezérlő egység )nekem is voltak leállás gondjaim és utána besem indult..nálam az ECU volt rossz teljesen halott...a műszer sem komunikált vele már :huh::( ugyhogy én is ezek körül kutakodnék..ha esetleg van ismerős aki esetleg ezeket tudná neked kölcsönözni...vagy bontobol szrezni...Nekem van egy gyujtás modulom ha érdekell.... keress meg privibe...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.