Jump to content

m_petya

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    901
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

m_petya névjegye

  • Felhasználói rang
    Isten után a második ember :D
  • Születésnap 1987-12-09

Elérhetőség

  • MSN
    m_peetya@hotmail.com
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Mezőfalva

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F GL 1.4 C14SE Caravan
  • Város
    Mezőfalva
  1. m_petya

    Elektromos

    üdv Urak! Orbitálisan nagy problémával küzdök. F astra C14se motorral. Ha olyanja van, akkor pici gázzal gyorsításnál elkezd rángatni, bedobja a pech engine lámpát. Utána pedig megy mint a távirat. A hiba kivillogtatva a 63 hibakód. Ezt olvastam ugyis, hogy beszívott levegő váltó mágnes szelep. Illetve találtam egy másik leírást is, miszerint Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) ez a DIS kockára utal. Halvány lila gőzöm sincs h merre induljak el. Azt tudom h az első értelmezés szerint olyan váltó mágnes szelep nincs a kocsiban. Alkatrészeket nem szeretnék feleslegesen cserélni. Annyit még hozzá tennék, hogy lehúztam az alapjárati motor csatiját, és úgy nem sikerült a hibát elő idézni. Javítok. Lehuzott alapjarati csatival is elojott a hiba. Inkább azt mondanám hogy üzem meleg motornál már nem csinálja. Hidegen a jellemzőbb. Köszönettel: Petya! :D
  2. m_petya

    Motor

    Üdv! Nálam is produkál hasonló jelenséget a szekér, random módon indítás után. Próbáld meg, hogy mielőtt ráadod a gyújtást padlóig nyomod a gázt, benyomott pedállal ráteszed a gyújtást, vársz egy pár másodpercet, elengeded a pedált, és úgy indítózol. Ekkor elvileg visszaáll alap állásba a gázpedál potmétere. Nekem ez működni szokott. Amúgy nekem potméter csere után csinálta. A gyári potméterrel ilyen bajom nem volt. Szerintem ezek az utángyártott egy két ezres potik annyit is érnek, mint amilyen olcsók. Közben megoldódott a gondom, mert a lambda volt a ludas, de a potit visszacserélni a régire még nem volt időm.
  3. m_petya

    Motor

    Üdv Cartársak! Kivettem a szekérből a gyertyákat egy ellenőrzés céljára. Az első és második hengerben lévő gyertyák fehér színűek voltak. A harmadik és negyedik hengerben pedig szép őzbarnák. A poén hogy az összes gyertya tömítésénél volt olaj vagy olajsár. Azt tudom hogy a két első gyertya nem egészséges színű. Ha jól sejtem olajnak se nagyon kéne ott lennie. A kocsi még mindig gyöszösen akar menni. Bő gázra csak gondolkodik és nagyon lassan akar húzni. Mentem egy sima 60 lovas kombival is, az központi injektoros, és sokkal jobban reagál a gázra mint ez. Dobott egyszer egy lambdaszonda- keverék túl szegény hibakódot is. Lambda gondolom működik, mert mértünk rajta egy zöldkártyát és lambda 1 körüli értékel produkált. Fogyasztásom 7 liter körül van. Halvány lila gőzöm sincs hogy mi lehet a probléma. Gyertyakábeleket most cseréltem. Esetleg gondolkodom még a kipuff rendszeren, hátha az fogja vissza, de nem vagyok benne biztos. Amúgy bő gázra nagyon hülye hangja van. Mint aminek kevés az anyag.
  4. m_petya

    Motor

    Nekem egy kétvezetékes jeladó van a hengerfej oldalába is tekerve a DIS kocka alatt. Meg ez ottvan a szívócső oldalába felül ahol még elvileg csak a levegő áramlik be.
  5. m_petya

    Motor

    Cartársak! Lehetséges hogy az erőtlen motorhoz köze van annak a jeladónak, ami a folytószelepház végén van? Két zsinór megy rá. Állítólag a beszívott levegő hőmérsékletét érzékeli. Tudna valaki segíteni, hogy milyen ellenállás értéket kellene mérnem rajta?
  6. m_petya

    Elektromos

    Nekem is csinálta a csere után. Melegen utána kell húzni a szondának. Akkor elmúlik a hiba. :)
  7. m_petya

    Motor

    Cartársak! Olyan problémám lenne, hogy mostanában nagyon erőtlen lett a szekér motorja. A fogyasztás egy kicsit úgy vettem észre hogy megemelkedett, de egy bő gáznál csak gondolkodik és szépen lassan kezd el húzni. Már ha éppen húz. Múltkor dobott egy 44-es hibakódot. ( lambdaszonda/befúvásjel- keverék túl szegény) Mondták már hogy lehet hogy kopott a motor, de kartergáz nincs és az olaj sem fogy belőle. Én inkább a MAP szenzorra tippelnék. Vagy esetleg a lambda szonda, de mivel hidegen sem megy úgy mint kéne, ezért ez gondolom kizáható. Lenne valami ötletetek esetleg hogy hol kezdjem el a kutakodást?
  8. m_petya

    Motor

    van benne valami. Ha ott alig jön vissza cucc akkor valami fogja a szivattyút.
  9. m_petya

    Motor

    Cartársak! Nagy a bajom. :( Ac pumpa gondolt egyet elkezdett nyüszíteni, mintha befognám a cső végét és folytva kellene dolgoznia. Gázadásra a szekér csak dadogott. Kicsi várakozás után ujraindítás és semmi gond kb egy 15 km-ig utána megint. Üzemanyagszűrőt kicseréltem, üzemanyagcsöveket levettem kifújtam, hátha valami szutyok van benne. Azóta nem nyűszített csak folyamatosan sípoló hangon működött. Járó motor mellett simán hallani a hangját a kocsiban. Meguntam és kicseréltem a pumpát egy újra. A helyzet sajnos nem változott. rángatás és dadogás nincs, de cserébe ott a folyamatosan sípoló hang. A töltésem meg csak 13,9-14,00 körül mozog. Mintha erőlködne a pumpa és nagy áramot venne fel. Nem is megy úgy a kocsi mint kéne. Ötletem nincs hogy mi lehet még a ludas. Az injektorhídra tippelek, hogy ott lehet valami dugulás vagy valami keresztmetszetcsökkenés, ami megfogja a pumpát. Esetleg a vákuumos nyomásszabályzó döglött meg és kisebb nyomáson engedi csak át az üzemanyagot? Segítséget kérnék, mert nemsokára be kéne fogni egy hosszabb útra a járgányt, de így nem merek elindulni vele.
  10. m_petya

    Általános műszaki problémák

    A cseréjéhez nem kell semmi más csak egy vagy két jó erős kéz. Féket behúzod, váltót üresbe teszed, jól nekifeküdve izomból elkezded húzni felfelé. Ragasztva van. Egyszer csak elindul. Ha a kerek gombos van akkor az lejön egyben, ha az ovális habszivacsos, akkor annak a fehér betétje lehet h ottmarad a váltókaron. Ezt le kell vágni szikével.
  11. m_petya

    Elektromos

    Cartársak! Pár nappal ezelött dadogva megállt a szekér. Hosszú nyomozásom során kiderítettem, hogy az acpumpa csatlakozójánál van a hiba. Lehúztam a csatit megpucoltam, sarukat összenyomtam, kapott egy kis kontakt sprét, és azt hittem ezzel a probléma megoldva. Hanem ha összedugom a csatit a foglalattal, akkor nem mindig indul el a pumpa. Magát a foglalatot kell egy picit megmozgatnom, hogy beröffenjen. Így nem egy életbiztosítás járni a kocsival. A kérdésem a következő lenne. Hol tudok olyan foglalatot beszerezni ami a tankba megy be? Illetve az 5 ajtós üzemanyagtankjának ez a "fedele" amin van maga a kijövő cső és az elektromos csati, ezt beletudom applikálni a caravan tankjába? Vagy a két ac pumpa tartó teljesen más kiképzésű? Esetleg ki kéne vennem a pumpát, hátha csak a csati túl oldalán lévő forrasztás adta meg magát? Merem remélni, hogy nem magában az aljzatban van valami törés. Köszönettel: Petya!
  12. m_petya

    Elektromos

    Uraim! Úgy néz ki, hogy nincs zárlat sehol sem. Akksiról sarukat lehúzva, negatívot visszarakva, pozitívot sorba kötve a multiméter ampermérőjével, 0,27 ampert mérek. Kb 2 perc után visszaáll 0,01 amperra, tehát a kocsi áramfelvétele mondhatni semmi. Egyedül a ricsajgó nincs visszakötve. Majd a hétvégén visszakötöm, és meglesem, hogy úgy mennyi az áramfelvétel. Ha nagy akkor az döglött be. Tegnap este óta -kopp kopp- úgy indul mint a 21. :lol:
  13. m_petya

    Elektromos

    Akksival semmi gond. 2-3 óra töltés után úgy indít mint a huzat. 2 akksim van. Mind2 jó.
  14. m_petya

    Elektromos

    Riasztó rég kikötve. Hifi pedig nincs benne :S
  15. m_petya

    Elektromos

    Üdv Cartársak! SOS segítségre lenne szükségem. Valami a hétvége óta folyamatosan leszívja az akksit. A legutóbbi töltésem tegnap volt. Este5kor beraktam a kocsiba az aksit és fél9kor már el sem tudtam indítani. Amikor visszarakom a negatív pólust is, eléggé szikrázik. Olyan mintha valami folyamatosan venné az áramot. A pozitív pólusról lekötöttem az enyhén vastag fekete zsinórt, ami a kasztniba megy be. Ha olyankor rakom vissza a negatív sarut amikor az nincs rákötve akkor nem is szikrázik. Ebből következtetek arra hogy a generátornak és az önindítónak nincs baja. A lekötött fekete zsinór és a hozzá tartozó pozitív saru között multiteszterrel 0,24 A áramerősséget mértem. Meglátásom szerint ez rengeteg. Nem hinném, hogy a középkonzol kijelzője ennyi áramot zabál amíg felvillan, hogy állítsam be az időt és a dátumot. Hétvégén kellene az autó, de így nem merek vele elindulni sehova sem, mert leállás után nemsokkal már nem indul. A töltéssel nincs problémám, mert járó motornál 14,4V. Előre is köszönöm. Üdv: Petya!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.