Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Láttam leírásba, hogy fordszámmérős órához szálat a csatiból lett húzva az óráig (jobb előlről) Nem lehet, mingyárt a trafóról behúzni? Ahogy nézegettem a kábelkötegnél be is lehetne vinni kevesebb zsinorból és nem kell műszerfal mögé bújkálni felfogatni, hogy ne csálingázzon a kábel.

Annyira nem kell csalinkázni, kiveszed küszöbburkolatot, a kesztyűtartót, ez eddíg 8 csavar, és 3 perc a műszeregység meg eleve kijátszik. Onnan egy dróttal visszanyúlva át lehet húzni a kábelt a középkonzol mögött. A kesztyütartó alatt van egy kábelköteg, ahhoz tudsz rögzíteni.

Link to comment
Megosztás:

A töltésjelzőé azért nagy, ha jól tudom mert az felel a generátor gerjesztésért.

Nem igazán értem ezt honnan veszitek? Direkt vettem le a nevet az idézetből, mert mástól is olvastam már hasonló formában.

Sima töltés visszajelzés a funkciója, semmilyen gerjesztésért nem felel. Álló motornál test van a generátor felőli vezetékén, járónál +. Ezért alszik ki a moci beindulása után. Jellemző hiba, hogy a diódahíd vagy a fesszabályzó hibája esetén parázslik, mert váltó fesz kerül a jelmadzagra sima+ helyett. A TD-ken (pl. az enyémen is ) rá van kötve az izzítóelektronika is. (onnan tudja, hogy jár a moci és figyelni kell a hőkapcsolót).

Megj.: nem hinném, hogy egy autógyár egy vacak 3W-os izzóra bízná a megfelelő töltést, de a puding próbája az evés.....ki kell szedni és kipróbálni. Lesz töltés izzó nélkül is...... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem ezt honnan veszitek? Direkt vettem le a nevet az idézetből, mert mástól is olvastam már hasonló formában.

Sima töltés visszajelzés a funkciója, semmilyen gerjesztésért nem felel. Álló motornál test van a generátor felőli vezetékén, járónál +. Ezért alszik ki a moci beindulása után. Jellemző hiba, hogy a diódahíd vagy a fesszabályzó hibája esetén parázslik, mert váltó fesz kerül a jelmadzagra sima+ helyett. A TD-ken (pl. az enyémen is ) rá van kötve az izzítóelektronika is. (onnan tudja, hogy jár a moci és figyelni kell a hőkapcsolót).

Megj.: nem hinném, hogy egy autógyár egy vacak 3W-os izzóra bízná a megfelelő töltést, de a puding próbája az evés.....ki kell szedni és kipróbálni. Lesz töltés izzó nélkül is...... :excl:

Nem tudom, valahol azt olvastam, hogy egy fogyasztó kell a generátornak ahhoz hogy legyen gerjesztése amikor megforgatják. Erre van a műszeregységben az a 3 Wattos izzó. Pölö: h-pont.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értem ezt honnan veszitek? Direkt vettem le a nevet az idézetből, mert mástól is olvastam már hasonló formában.

Sima töltés visszajelzés a funkciója, semmilyen gerjesztésért nem felel. Álló motornál test van a generátor felőli vezetékén, járónál +. Ezért alszik ki a moci beindulása után. Jellemző hiba, hogy a diódahíd vagy a fesszabályzó hibája esetén parázslik, mert váltó fesz kerül a jelmadzagra sima+ helyett. A TD-ken (pl. az enyémen is ) rá van kötve az izzítóelektronika is. (onnan tudja, hogy jár a moci és figyelni kell a hőkapcsolót).

Megj.: nem hinném, hogy egy autógyár egy vacak 3W-os izzóra bízná a megfelelő töltést, de a puding próbája az evés.....ki kell szedni és kipróbálni. Lesz töltés izzó nélkül is...... :excl:

Pedig így van. Az a visszajelzőizzó kell a gerjesztéshez. :(

Link to comment
Megosztás:

Vaze.....ez nem Skoda120. Itt már mindent a beépített fesz.szab csinál. :(

Hmmm...akkor passz, csak gondoltam váltóáramú generátorról beszélünk mi is, mert van diódahídunk. :excl: Valami rémlik még fizikából, hogy azoknál a generátoroknál amikben nincs állandó mágnes, hanem az álló és a forgórész is tekercsből áll szükséges egy fogyasztó bekapcsolása indításkor a mágneses mező létrehozásához. Vagy valami hasonló.

Link to comment
Megosztás:

Annyira nem kell csalinkázni, kiveszed küszöbburkolatot, a kesztyűtartót, ez eddíg 8 csavar, és 3 perc a műszeregység meg eleve kijátszik. Onnan egy dróttal visszanyúlva át lehet húzni a kábelt a középkonzol mögött. A kesztyütartó alatt van egy kábelköteg, ahhoz tudsz rögzíteni.

oks köszi ( Kadettnél a trafó zöld száljáról elég volt behúzni a zsinort ezért kérdeztem) Amúgy milyen vastag kábelt érdemes használni?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes. Mikor bekrepált a generátorom simán kiégette azt az izzót. 2 hétig mászkáltam nélküle......töltött

De nem annyit amennyit kellett volna. :excl:

Szerintem ha már bekapcsolt egy másik fogyasztót, pölö fényszóró, akkor ugyanúgy "megjött" a gerjesztés, mintha működő töltésjelzővel indult volna.

Link to comment
Megosztás:

De nem annyit amennyit kellett volna. :excl:

Miután megjavítottuk a generátort csak észrevettük volna, ha kevés. Méricskéltük néhányszor.

Szerintem ha már bekapcsolt egy másik fogyasztót, pölö fényszóró, akkor ugyanúgy "megjött" a gerjesztés, mintha működő töltésjelzővel indult volna.

Csak az nincs sorbakötve. :lol:

Mindegy. Sztem nem feltétele a töltésnek az az izzó. (tapasztalataim alapján) :(

Link to comment
Megosztás:

hello!

van egy 93as f astrám, van benne egy laserline 974e riasztó, az lenne a problémám vele hogy a távirányító-ra nem reagál, elem kicserélve benne.

hogy lehet programozni, a riasztóban van egy kis potméter amin lehet állítgatni, de nem akart jó lenni

előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

hello!

van egy 93as f astrám, van benne egy laserline 974e riasztó, az lenne a problémám vele hogy a távirányító-ra nem reagál, elem kicserélve benne.

hogy lehet programozni, a riasztóban van egy kis potméter amin lehet állítgatni, de nem akart jó lenni

előre is kösz.

Az a kis poti (ill. forgókondi) a távirányító frekvenciáját állítja be. Ha eltekergetted nem is fogja látni.

Próbáld úgy állítgatni, hogy egy picit fordítasz a trimmeren, kiveszed a csavarhúzót, gombnyomás. Ha nem reagál a riasztó akkor ismételd, amíg nincs eredmény. A csavarhúzó ha benne hagyod antennaként üzemel és mivel kapacitív, elviszi a frekit. Esetleg használj müa csavhúzót....már ha van.

Ha nem sikerül beállítani, lehet, hogy a riasztód felejtette el a távirányítót.

Link to comment
Megosztás:

Az a kis poti (ill. forgókondi) a távirányító frekvenciáját állítja be. Ha eltekergetted nem is fogja látni.

Próbáld úgy állítgatni, hogy egy picit fordítasz a trimmeren, kiveszed a csavarhúzót, gombnyomás. Ha nem reagál a riasztó akkor ismételd, amíg nincs eredmény. A csavarhúzó ha benne hagyod antennaként üzemel és mivel kapacitív, elviszi a frekit. Esetleg használj müa csavhúzót....már ha van.

Ha nem sikerül beállítani, lehet, hogy a riasztód felejtette el a távirányítót.

műanyag "csavarhúzóval" :( próbálkoztunk, eleve nem reagált, ezért volt a próbálkozás, lehet az se 100 hogy ehez való a távirányító :excl: , bár a kocsihoz kaptam

azért köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

műanyag "csavarhúzóval" :( próbálkoztunk, eleve nem reagált, ezért volt a próbálkozás, lehet az se 100 hogy ehez való a távirányító :excl: , bár a kocsihoz kaptam

azért köszi :lol:

A másik megoldás, hogy fogsz egy szkópot, rákötöd a riasztó vevőmodul kimenetére és a gombot nyomkodva tekergeted a trimmert. Ha müxik a táv látni fogod a monitoron.

Egy kis info a riasztódhoz.: Laserline 974e :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.