Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Egy ilyen un. komlett belső téri ledezés milyen árban van kb.? Amiben ugye benne van a kilóméteróra, középkonzol, fütés ill. a fényszóró kapcsoló. Na meg az óra/dátum kijelzője. Egyszóval minden. :-)

Link to comment
Megosztás:

Motortérben nézted? Ott is van egy nagy csati, ha azt széthúzod, akkor megszűnik létezni a kocsi.

Egyébként a gyújtáskapcsolótól a biztitáblába megy a póver és onnan megy tovább a bal lábteres két nagy csokira.

Az a baj, hogy nekem már a 3-as biztiig sem jut el. Most a tükörfűtés reléről táplálom magát az ablaktörlő kart, de ugye a 3-as bizti híján nem működnek a relék. Egyenlőre marad így nincs kedvem tovább bontani pláne kifordítani a biztitáblát ilyen hidegbe. Akkor a nagy csatit hiába nézem, mert a 3-as bizti és a kar között nincs szálszakadás.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy nekem már a 3-as biztiig sem jut el. Most a tükörfűtés reléről táplálom magát az ablaktörlő kart, de ugye a 3-as bizti híján nem működnek a relék. Egyenlőre marad így nincs kedvem tovább bontani pláne kifordítani a biztitáblát ilyen hidegbe. Akkor a nagy csatit hiába nézem, mert a 3-as bizti és a kar között nincs szálszakadás.

Gyújtáskapcsoló 15-os pontja és a bizti között sincs szakadás? Rajz alapján a 15-ös gyújtáskapcsolt táp egyből megy a biztibe és onnan le az X6-os egyik nagy csatiba, majd onnan fel a karhoz.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtáskapcsoló 15-os pontja és a bizti között sincs szakadás? Rajz alapján a 15-ös gyújtáskapcsolt táp egyből megy a biztibe és onnan le az X6-os egyik nagy csatiba, majd onnan fel a karhoz.

Valszeg ott van, csak az a kérdés, hogy a gyk-tól hogy van elosztva a villany, milyen úton megy pl. ahhoz a biztihez?

Link to comment
Megosztás:

Na ezt nem néztem csak azt mértem hogy gyujtásnál a test és a 3-as bizti között nincs 12V csak 0.3Volt mérhető?!?! Még a nullát megérteném, de ezt.... :blink:

Valszeg ott van, csak az a kérdés, hogy a gyk-tól hogy van elosztva a villany, milyen úton megy pl. ahhoz a biztihez?

Elnéztem.

A gyújtáskapcsolótól egyből megy a biztibe és a biztiből közvetlenül megy az ablaktörlőkarba a vezeték. Nem megy át semmi csatin.

Link to comment
Megosztás:

Valszeg ott van, csak az a kérdés, hogy a gyk-tól hogy van elosztva a villany, milyen úton megy pl. ahhoz a biztihez?

Van egy kiberhelt biztosítéktáblám, de sajnos el van vágva rajta a fekete kapcsolt táp a 3-asnál annyi látszik hogy a kormányoszlop felől jön. A rossebért nem tudtak Hansék még 20 centi plusszot hagyni a kábeleken akkor normálisan ki lehetne forgatni a táblát.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt nem néztem csak azt mértem hogy gyujtásnál a test és a 3-as bizti között nincs 12V csak 0.3Volt mérhető?!?! Még a nullát megérteném, de ezt.... :blink:

Kóboráram... :)

Nekem pl a hátsó beltéri világítás (led sor) lecsukott állapotban sötétben lehet látni de csak nagyon halványan, világít amikor esik az eső.... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Kóboráram... :)

Nekem pl a hátsó beltéri világítás (led sor) lecsukott állapotban sötétben lehet látni de csak nagyon halványan, világít amikor esik az eső.... :icon1:

:omg:

Inkább nem tökéletes testkötés, akkor van feszültség különbség és a műszertényező is beleszól.

Link to comment
Megosztás:

:omg:

Inkább nem tökéletes testkötés, akkor van feszültség különbség és a műszertényező is beleszól.

Amit a led tökéletesen kimutat, hisz nincs akkora ellenállása, mint egy 5w-os wolframszálnak...

A led már 3volt körül nyit és "világít" de nem 100%osan...

Épp ezért nekem a gyárilag párhuzamosan kötött 24ledes sorom-ból csak ez első 4 "világítgat"

De mikor kinyitom azaz megkapja ami neki jár akkor mind és mint állat világít....

Amúgy 220v-os ledes spot lámpában is láttam már ugyanilyen effektust!Pedig volt Test, meg ÉVI meg a kutya nemző szerve is volt benne bőven az újonnan épített házban!

Link to comment
Megosztás:

Fejlemények....induláskor a bal oldali fényszóró nem világit, a biztosítéka leolvadt.. megnéztem 6.-szor is csak úgy a 3-ast és most az is ki volt olvadva pedig tuti jó volt, mondjuk szerelgetéskor szikráztattam lehet akkor adta meg magát. Tettem bele egy másikat és megjavult az ablaktörlő, annak ellenére hogy tegnap nem mértem semmit sem a lábakon. Ki érti ezt? Ja és a tekerőgombokat megvilágító egyik rizsszem is sötét....valami átok ül rajtam.

Link to comment
Megosztás:

"

Fejlemények....induláskor a bal oldali fényszóró nem világit, a biztosítéka leolvadt.. megnéztem 6.-szor is csak úgy a 3-ast és most az is ki volt olvadva pedig tuti jó volt, mondjuk szerelgetéskor szikráztattam lehet akkor adta meg magát. Tettem bele egy másikat és megjavult az ablaktörlő, annak ellenére hogy tegnap nem mértem semmit sem a lábakon. Ki érti ezt? Ja és a tekerőgombokat megvilágító egyik rizsszem is sötét....valami átok ül rajtam.

:D nem lehet hogy mostanában szídtad az autót, vagy belerúgtál a gumiba??? :D

Úgy néz ki mint ha visszanyalna a fagyi...

"induláskor a bal oldali fényszóró nem világit" , a gyorsulás okozta magasra vitt, vakító fénycsóva kiküszöbülésére,

Nem lehet hogy ez valami eltitkolt extra szolgátatás az opeltől??

Link to comment
Megosztás:

"

:D nem lehet hogy mostanában szídtad az autót, vagy belerúgtál a gumiba??? :D

Úgy néz ki mint ha visszanyalna a fagyi...

"induláskor a bal oldali fényszóró nem világit" nem lehet hogy ez valami eltitkolt extra szolgátatás az opeltől??

Hát nem szoktam szidni pedig néha megérdemelné.... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy a vezérműtengely jeladójához a vezeték honnan ágazik le? Közvetlenül a kábelkötegből, vagy az csak egy darab vezeték két csatlakozóval a végén? Ki lehet azt egy darabban cserélni, hogy ne kelljen barkácsolgatni? X18XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy a vezérműtengely jeladójához a vezeték honnan ágazik le? Közvetlenül a kábelkötegből, vagy az csak egy darab vezeték két csatlakozóval a végén? Ki lehet azt egy darabban cserélni, hogy ne kelljen barkácsolgatni? X18XE

Véleményem szerint egyben van a motor kábelkötegével, ami megy az ECU fele.

Link to comment
Megosztás:

Véleményem szerint egyben van a motor kábelkötegével, ami megy az ECU fele.

Akkor tehát forrasztgatnom kell... És még egy kérdésem volna :) A jeladóhoz nekem 3 különböző színű vezeték megy, szürke, barna, meg rózsaszín. Középen van a barna, ami ugye német autóknál a test. Fel lehet cserélni a szürkét és a rózsát, ha nem indul emiatt az autó?
Link to comment
Megosztás:

Akkor tehát forrasztgatnom kell... És még egy kérdésem volna :) A jeladóhoz nekem 3 különböző színű vezeték megy, szürke, barna, meg rózsaszín. Középen van a barna, ami ugye német autóknál a test. Fel lehet cserélni a szürkét és a rózsát, ha nem indul emiatt az autó?

Nem hiszem, ugyanis lehet, hogy az egyik a +12V a másik a test és a harmadik a jel. Főtengelyjeladó is 3 vezetékes, gondolom emiatt.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, ugyanis lehet, hogy az egyik a +12V a másik a test és a harmadik a jel. Főtengelyjeladó is 3 vezetékes, gondolom emiatt.

És olyan nem lehetséges, hogy az új jeladó más rendszerű? Mert a színek pont fordítva vannak. Kaptam hozzá egy darab kábelt is, csatlakozóval együtt és azon meg balról jobbra fekete, barna, piros van bekötve, a régin meg rózsa, barna, fekete... Úgy raktam össze, ahogy a régi jeladó volt bekötve. A új az meg gyári és nem indult be vele. Ezért kérdeztem, hogy talán fordítva kéne bekötni.
Link to comment
Megosztás:

És olyan nem lehetséges, hogy az új jeladó más rendszerű? Mert a színek pont fordítva vannak. Kaptam hozzá egy darab kábelt is, csatlakozóval együtt és azon meg balról jobbra fekete, barna, piros van bekötve, a régin meg rózsa, barna, fekete... Úgy raktam össze, ahogy a régi jeladó volt bekötve. A új az meg gyári és nem indult be vele. Ezért kérdeztem, hogy talán fordítva kéne bekötni.

Hja, ezt eddig nem említetted. Ez esetben próbáld meg, de garanciát nem vállalok rá. :P

Link to comment
Megosztás:

És olyan nem lehetséges, hogy az új jeladó más rendszerű? Mert a színek pont fordítva vannak. Kaptam hozzá egy darab kábelt is, csatlakozóval együtt és azon meg balról jobbra fekete, barna, piros van bekötve, a régin meg rózsa, barna, fekete... Úgy raktam össze, ahogy a régi jeladó volt bekötve. A új az meg gyári és nem indult be vele. Ezért kérdeztem, hogy talán fordítva kéne bekötni.

Más lehetőséget nem tudok, csak hogy megfordítom a két szélsőt...Ha beröffen, akkor jó, szerencsére ehhez már nem kell szétszednem az egészet. Köszi a segítséget :D
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Köszi, Te esetleg nem tudnál képet küldeni az eredményről, illetve a beépítésről?

beépítés közben nem készültek képek, a végeredményről van, de az nem igazán a valóságot adja vissza. a fényképen foltosabb mint a valóságban.

vagy az egyébben vagy itt már szúrtam be képet(most nem tudok, melózok), de ha a keresőbe írsz olyat hogy hülyegyerekkék akkor ki kellene dobnia :D

szerk.: hát nem találom a hozzászólásom, de bedobom ide a képet, így fest kb. a piros kicsit erősebb a mutatóknál, a fénykép nem az igazi, a többi rész pedig nem ennyire foltos, kellene rá egy kis idő és patent lenne . a napi számláló nullázója még nincs visszatolva (nem akartam lenullázni :D)ott azért világol annyira

Link to comment
Megosztás:

Ezer hála és köszönet érte, kimerítő nagyon, de ennyire nem szeretném szétrántani a cuccot... Tényleg csak ilyen bonyolultan és sok melóval oldható meg ilyen szépre?

Köszi

Különben nem olyan nagy kakland, szétszedni....türelem és kitartás kell hozzá nameg csepnyi kreativitty

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.