Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Én ugyanúgy használom, mint előtte. 2500 körül váltok el (hidegen 2000-en inkább), pályán ahogy Elek is írta 3500 körül járok, 150km-en nem nyerek sokat, ha 110 helyett 130-al megyek...

Kitisztulni kell hagyni a motort, ha nem járok pályán akkor hosszabb emelkedőn ha már meleg a motor 3-ban szoktam 100-al közlekedni, az kicsit kisöpri a koszt a motorból, és a kipufogó rendszerből.(de a pálya a legjobb neki)

Hm..

Szerintem nincs mi kipucolódjón, azért a pörgetésnél figyelembe kéne venni, hogy magasabb hőfokon ég a gáz mint a benzin, szóval gyakorlatilag mindennek nagyobb a hőterhelése. (talán ezért is ajálják a felsőkenést+a bezin elpárolgásával járó hütés sincs.)

Link to comment
Megosztás:

a felső kenő az ken.. és nem hűt ;)

Nos ken és hűt. Mert hogy a mit is kell kenni?? A gáz nem ken úgy de le se mossa a felhordott olajfilmet mint a benzin.

viszont az gáz már gáz ként kerül a hengerbe és az elpárolgása igy már nem jár hőelvonással ellentétbe a benzinnel. Nem azért fogy el a szelep mert nincs vagy levés a kenése hanem mert nincs hütése és addig amig a benzinnél korom is képződik az jó értelemben védi a szelep tányért és a fészket is . Csak pár 100 fokkal magasabb hőfokon ég a gáz mint a benzin.

Link to comment
Megosztás:

rendben legyen ;)

majd 150ekm után kiderül hogy szükséges lett e volna vagy sem ;)

de én azt nem értem hogy 1ml hogy tud védelmet nyújtani 1000km-re...

mert kb 1 dl jut az ezer km-re bittos valami csoda anyag.-) nyári üzememben azt hiszem tőltetek a tartályba.
Link to comment
Megosztás:

jaja, pont most néztem....

neked kellett beletekerni valami adaptert a flakonba, vagy a levegőt a flakon aljára csatlakoztatták?

ha jól emlékszek...

a flakon teteje az belemegy az adapter helyére , a flakonba meg becsavart egy adaptert (szerintem tudok olyat csinálni :) ) az adapter végén meg valami kerék szelep...

lényeg hogy üresnek kell lenni a tartálynak...

ha veszel gondolj rám is :)

Link to comment
Megosztás:

mert kb 1 dl jut az ezer km-re bittos valami csoda anyag.-) nyári üzememben azt hiszem tőltetek a tartályba.

A taxisok is használják, és nem tesznek bele csodaszert, és több 100e km-t elmennek LPG-vel, szóval hülyeség erre pocsékolni a pénzt...

Link to comment
Megosztás:

én ugyan úgy használom... :)

az is benne van hogy kevesebb a korom ,de a fagyi itt se árt ,sőt érezni is szoktam hogy 30-40km pálya után jobban megy...

ugyan úgy elhúzom a váltás városba 4-4.5e :),ha olyan kedvem van, mert finom :D

pályán meg 4e fölé nem nagyon forgatom hosszú ideig , gondolom nálatok is 4e=130kmh

sőt inkább 3.5-4e között használom .... mert lényegesen kevesebbet fogyaszt 110-120nál..

én így szeretem :)

4e=140km/h ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Napi szintem olvasom a fórumot, sok jó információt lehet szerezni belőle. Az itt olvasottak után mertem nyugodt lélekkel belevágni a gázosításba.

Nekem Astra H 1.4 - be lett Landi rendszer szerelve, 53 literes pótkeréktartállyal Dunakeszin 2011. nov. 7-én. Lényegileg minden rendben van a kocsival, a multiszelepen kellett állítani csak, mert nem lehetett 38 liternél többet tankolni bele.

Egy korábbi hozzászólásban olvastam valahol, hogy a fedélzeti computer nem tud mit kezdeni az adatokkal, ha gázon van az autó.

Utolsó gáztankolásom 520 km-re 34,7 liter volt, az elfogyasztott üzemanyagmennyiség compi szerint 36,2 liter. Én ezt úgy értelmezem, hogy mégis tud valamit mérni, a különbség nyilván az elfogyasztott benzin. Egyébként az átkapcsolásig computer szerint kb 0,2 liter benzin fogy el, (néha szoktam nézni csak úgy brahiból).

Kiszámoltam, hogy hányszor indítottam hidegen, (munkábajárásra használom a kocsit, tehát egyszerű) ez kb fedezi azt a különbséget amennyivel a computer többet mutatott.

Amit még kipróbáltam, hogy menet közben egyenletes útviszonyok között természetesen, átkapcsoltam benzinre, ekkor a pillanatnyi fogyasztásmérő kb 0,5-0,7 literrel kevesebbet mutatott stabil 100 km/h-s tempónál.

Természetesen lehet, hogy ezek csak merő véletlenek, semmi esetre sem kötekedni akartam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Napi szintem olvasom a fórumot, sok jó információt lehet szerezni belőle. Az itt olvasottak után mertem nyugodt lélekkel belevágni a gázosításba.

Nekem Astra H 1.4 - be lett Landi rendszer szerelve, 53 literes pótkeréktartállyal Dunakeszin 2011. nov. 7-én. Lényegileg minden rendben van a kocsival, a multiszelepen kellett állítani csak, mert nem lehetett 38 liternél többet tankolni bele.

Egy korábbi hozzászólásban olvastam valahol, hogy a fedélzeti computer nem tud mit kezdeni az adatokkal, ha gázon van az autó.

Utolsó gáztankolásom 520 km-re 34,7 liter volt, az elfogyasztott üzemanyagmennyiség compi szerint 36,2 liter. Én ezt úgy értelmezem, hogy mégis tud valamit mérni, a különbség nyilván az elfogyasztott benzin. Egyébként az átkapcsolásig computer szerint kb 0,2 liter benzin fogy el, (néha szoktam nézni csak úgy brahiból).

Kiszámoltam, hogy hányszor indítottam hidegen, (munkábajárásra használom a kocsit, tehát egyszerű) ez kb fedezi azt a különbséget amennyivel a computer többet mutatott.

Amit még kipróbáltam, hogy menet közben egyenletes útviszonyok között természetesen, átkapcsoltam benzinre, ekkor a pillanatnyi fogyasztásmérő kb 0,5-0,7 literrel kevesebbet mutatott stabil 100 km/h-s tempónál.

Természetesen lehet, hogy ezek csak merő véletlenek, semmi esetre sem kötekedni akartam.

A 0.2l benzin reális, nekem is kb úgy jön ki, de hidegben lehet hogy még több is.

Én 12km-re járok dolgozni, nyáron hamar átkapcsol, 1km alatt, de hidegben, pl ma reggel -12.5 fokban 5km után kapcsolt át.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.