Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem rossz az a helyzet. De hát ilyen benzinárak mellett én mint tanuló nem hiszem, hogy tudnék tankolni :D

Fogyasztásnál nem a motor mérete számít igazán,hanem,hogy mit cipel.

A veki 1.6-2.0xe-ig 1literen belül van a fogyasztás különbség. Ilyen 7-8átlaggal simán elmennek.

Ugyanígy van Astrával is. Spórolni kisebb motorral jobban lehet az tény,de ha eszedbe jut előzni meg dinamikusan közlekedni,akkor nem sok különbség lesz c14nz és egy c20xe között.

Link to comment
Megosztás:

Hát igazatok van. Lehet hagyom a fenébe, ezért jöttem ide megkérdezni a véleményeteket. Viszont Stefán Vectráját nem tudom megnézni :D Esetleg valahol máshol nem hírdeti? Vagy valakit nem tudtok ilyen 350ezer Ft körül szeretné eladni autóját esetleg cserélné az enyémre :)

Szerintem ennyi pénzért nem kapsz jó autót. Pláne motorikusan! Spórolj még ha nem sürgős a vásár és menj a helyszínre hozzáértővel (mérhettek kompressziót a próbaút alatt) és ha a jó motor a feltétel na meg olcsó is legyen akkor békülj inkább ki egy kis rozsdával amit később javíthatsz. Szép állapotú és jó motorú autót 600 környékén sem bíztos, hogy elkapsz. Ne feledd egy igazán jó autót senki nem ad el csak úgy, na meg nem olcsón. (hacsak nem behajtók rugdossák az ajtót)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ennyi pénzért nem kapsz jó autót. Pláne motorikusan! Spórolj még ha nem sürgős a vásár és menj a helyszínre hozzáértővel (mérhettek kompressziót a próbaút alatt) és ha a jó motor a feltétel na meg olcsó is legyen akkor békülj inkább ki egy kis rozsdával amit később javíthatsz. Szép állapotú és jó motorú autót 600 környékén sem bíztos, hogy elkapsz. Ne feledd egy igazán jó autót senki nem ad el csak úgy, na meg nem olcsón. (hacsak nem behajtók rugdossák az ajtót)

Nemsoká megy a Hahu-ra egy c14nz fapad,fehér caraván. Hibátlan motorral,fél év műszaki 250 matyikirály.

Kompresszió annyit mond meg hogy megy-e az a henger nagyjából. Szedtem szét olyan motort,amiben gyűrűk nagyon csúnyán kopottak voltak a kompresszió mégis a megengedett 1barral volt csak alacsonyabb.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ennyi pénzért nem kapsz jó autót. Pláne motorikusan! Spórolj még ha nem sürgős a vásár és menj a helyszínre hozzáértővel (mérhettek kompressziót a próbaút alatt) és ha a jó motor a feltétel na meg olcsó is legyen akkor békülj inkább ki egy kis rozsdával amit később javíthatsz. Szép állapotú és jó motorú autót 600 környékén sem bíztos, hogy elkapsz. Ne feledd egy igazán jó autót senki nem ad el csak úgy, na meg nem olcsón. (hacsak nem behajtók rugdossák az ajtót)

Jáááj... 5millióért is lehet sz.rt venni... (sőt annyiért lehet hogy még könnyebb mellényúlni :D ) Ha tudja az ember hogy mit akar, és hogy miket nézzen végig, akkor kisebb az esélye, hogy mellényúl, de ilyen korú autókban azért nagyon jókat lehet lőni már 400-tól -_-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy az megszokott dolog, hogy a üzemanyagszint jelző mutatója ugrál például egy nagyobb kanyarban leesik, aztán az egyesben pedig visszakúszik?

Illetve, legutóbb tankoltam kb 14 litert, és felment egészen a 25-ös jelzőig, aztán közlekedtem vele helyben munka-haza 2szer, és lesett egy kicsivel a legelső rovátka föléig...ez is rendben van?

Köszönöm előre is!

Pet

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy az megszokott dolog, hogy a üzemanyagszint jelző mutatója ugrál például egy nagyobb kanyarban leesik, aztán az egyesben pedig visszakúszik?

Illetve, legutóbb tankoltam kb 14 litert, és felment egészen a 25-ös jelzőig, aztán közlekedtem vele helyben munka-haza 2szer, és lesett egy kicsivel a legelső rovátka föléig...ez is rendben van?

Köszönöm előre is!

Pet

A mutató nem lineárisan mutatja a történéseket. Litert nem fogsz megmondani róla. Ha tele tankolod, és a tele jelzésig elmegy, (nem tovább ) akkor a kalibrálása jó. Ugrálni nem is tud olyan csillapítása van :rolleyes: Az hogy mozog, az normális, ha a szintjelző oldalára zúdul a nafta kanyarban, akkor magasabb lesz a szint, ha vissza lötyög akkor kevesebb, de azért ezt nagyrészt lekezeli a csillapítása. A mutatómozgása mindig középtájt a leggyorsabb. Teletanknál szépen lassan elmegy a 3/4-es szintig, onnan a közép részen gyorsabban átmegy, aztán a 1/4-edestől megint lassabban mászik le az aljára.

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztásnál nem a motor mérete számít igazán,hanem,hogy mit cipel.

A veki 1.6-2.0xe-ig 1literen belül van a fogyasztás különbség. Ilyen 7-8átlaggal simán elmennek.

Ugyanígy van Astrával is. Spórolni kisebb motorral jobban lehet az tény,de ha eszedbe jut előzni meg dinamikusan közlekedni,akkor nem sok különbség lesz c14nz és egy c20xe között.

Ez teljesen igaz :)

A mostani c20xe-vel 100-as tempónál 6-6.1 liter csordogál befele :) Persze ,ha használgatod a kicsikét,akkor bizony szereti a hasát ...de hát a lovaknak enni kell :) Ez természetes :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy az megszokott dolog, hogy a üzemanyagszint jelző mutatója ugrál például egy nagyobb kanyarban leesik, aztán az egyesben pedig visszakúszik? Illetve, legutóbb tankoltam kb 14 litert, és felment egészen a 25-ös jelzőig, aztán közlekedtem vele helyben munka-haza 2szer, és lesett egy kicsivel a legelső rovátka föléig...ez is rendben van? Köszönöm előre is! Pet

Tempós kanyarban rendben van...nekem a körforgalomban mondjuk fél tankos állásnál simán változik +/- nyolcadot.

Link to comment
Megosztás:

A mutató nem lineárisan mutatja a történéseket. Litert nem fogsz megmondani róla. Ha tele tankolod, és a tele jelzésig elmegy, (nem tovább ) akkor a kalibrálása jó. Ugrálni nem is tud olyan csillapítása van :rolleyes: Az hogy mozog, az normális, ha a szintjelző oldalára zúdul a nafta kanyarban, akkor magasabb lesz a szint, ha vissza lötyög akkor kevesebb, de azért ezt nagyrészt lekezeli a csillapítása. A mutatómozgása mindig középtájt a leggyorsabb. Teletanknál szépen lassan elmegy a 3/4-es szintig, onnan a közép részen gyorsabban átmegy, aztán a 1/4-edestől megint lassabban mászik le az aljára.

Köszönöm szépen! :)

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztásnál nem a motor mérete számít igazán,hanem,hogy mit cipel.

A veki 1.6-2.0xe-ig 1literen belül van a fogyasztás különbség. Ilyen 7-8átlaggal simán elmennek.

Ugyanígy van Astrával is. Spórolni kisebb motorral jobban lehet az tény,de ha eszedbe jut előzni meg dinamikusan közlekedni,akkor nem sok különbség lesz c14nz és egy c20xe között.

Attól függ, hogy kinek mennyi a nem sok! Nekem az a 3-5 liter már sok.

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, hogy kinek mennyi a nem sok! Nekem az a 3-5 liter már sok.

C14nz-vel eljártál 4.5liter átlaggal? :o

Nekem az egykettes masszív 5.3 országút,8 város. Az egyhatra váltással 5.7 és 8.8 tiszta város.

Nekem az a tapasztalatom,hogy kismotorral ugyanaz a kasztni nem megy,de legalább hasonlóan fogyaszt,mint a normálisan motorizált változat.

Van itt még olyan,aki egynégyről váltott c20ne-re kíváncsi lennék az ő tapasztalatára is fogyasztás terén.

Link to comment
Megosztás:

C14nz-vel eljártál 4.5liter átlaggal? :o

Nekem az egykettes masszív 5.3 országút,8 város. Az egyhatra váltással 5.7 és 8.8 tiszta város.

Nekem az a tapasztalatom,hogy kismotorral ugyanaz a kasztni nem megy,de legalább hasonlóan fogyaszt,mint a normálisan motorizált változat.

Van itt még olyan,aki egynégyről váltott c20ne-re kíváncsi lennék az ő tapasztalatára is fogyasztás terén.

Ez igaz! És más típusoknál is így van.

Link to comment
Megosztás:

C14nz-vel eljártál 4.5liter átlaggal? :o

Nekem az egykettes masszív 5.3 országút,8 város. Az egyhatra váltással 5.7 és 8.8 tiszta város.

Nekem az a tapasztalatom,hogy kismotorral ugyanaz a kasztni nem megy,de legalább hasonlóan fogyaszt,mint a normálisan motorizált változat.

Van itt még olyan,aki egynégyről váltott c20ne-re kíváncsi lennék az ő tapasztalatára is fogyasztás terén.

Én az 1.6-tal 7 alatt szoktam hozni a fogyasztást, 70% várossal mondjuk. Aztán ha több az országút, akkor lejjebb lehet szorítani. Ebbe a nagymotoros-kismotoros fogyasztási vitába viszont nem mennék bele. Egyszerűen nagymértékben függ a szóban forgó motoroktól is, ráadásul a vezetési stílus még jobban befolyásolja az egészet. Amondó vagyok, hogy a gyári fogyasztási értékek jórészt megbízhatóak, úgyhogy irányadónak mindenképp tökéletesen megfelelnek.

Link to comment
Megosztás:

Én az 1.6-tal 7 alatt szoktam hozni a fogyasztást, 70% várossal mondjuk. Aztán ha több az országút, akkor lejjebb lehet szorítani. Ebbe a nagymotoros-kismotoros fogyasztási vitába viszont nem mennék bele. Egyszerűen nagymértékben függ a szóban forgó motoroktól is, ráadásul a vezetési stílus még jobban befolyásolja az egészet. Amondó vagyok, hogy a gyári fogyasztási értékek jórészt megbízhatóak, úgyhogy irányadónak mindenképp tökéletesen megfelelnek.

Szóban forgó c14nz-c20ne ötajtós F astránál két átlagfogyasztást találtam: c14nz: 6.8l c20ne: 8liter

Link to comment
Megosztás:

Sztem átlagoljunk 1Lre...

Na most azaz 1 literes plusz fogyi bőven megéri a majdnem dupla lóerőt...

Maradjunk annyiban, hogy valakinek megéri, valakinek nem. Egy bácsi, aki sosem használná ki, örül a kisebb fogyinak és az alacsonyabb biztinek, adónak, míg másnak meg jól jön a plusz teljesítmény.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Lenne 1olyan problémám,hogy kicseréltem a müszerfal világitást,és amikor öszeraktam a sebesség mérö mutató 60nál tovább nem megy...vki nem tudna nekem segiteni hogy mit rontotam öszeszerelésnél?elöre is köszönöm!

Nem tudom hogy cserélted és milyenre, de mindenesetre 2 ok miatt szokott ezelőfordulni. A km-számláló kerete kilóg a számlap síkjából, és ha nincs a helyére bepattanva rendesen, akkor meg tudja akasztani a mutatót, illetve a mutató rövidebbik végében van egy pici súly beleragasztva. Annak a ragasztása is el tud engedni, és a súly kiesni nem tud, mert annyi hely nincs a mutató és a számlap között, de a számláló keretébe az is bele tud akadni. Plexit lepattintod, és meg tudod tapizni, hogy mi a helyzet. (számlapra vigyázni, ha megsérted, hámlani fog ;) )

Link to comment
Megosztás:

C14nz-vel eljártál 4.5liter átlaggal? :o

Nekem az egykettes masszív 5.3 országút,8 város. Az egyhatra váltással 5.7 és 8.8 tiszta város.

Nekem az a tapasztalatom,hogy kismotorral ugyanaz a kasztni nem megy,de legalább hasonlóan fogyaszt,mint a normálisan motorizált változat.

Van itt még olyan,aki egynégyről váltott c20ne-re kíváncsi lennék az ő tapasztalatára is fogyasztás terén.

Hali!

Én OFF 1.2 3hengeres Fabiával jártam régen, kb kétharmad országút egyharmad város 5.8-6 lityi, most X20XEV caravan f Astra kb ugyanolyan országút/város aránnyal 8 lityi. Fabia önsúlya 1050kg ha jól emléxem, Astráé 1145kg

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne, nem találtam megfelelő helyet neki. Mote Cosmo tagság érdekelne, de itt : http://opelclub.hu/k...satlakozz-te-is

az van, hogy Mackósajtnak jelezzem a számlaszámot, a link viszont nem él, 404.

Mi a menet mostanában? A számlaszám egyáltalán jó?

Jó a számlaszám (10100826-02289900-01003004).

Menete:

Utalod az összeget, a közlemény rovatba írd be a nick neved, a kártya később érkezik meg. Kb. ennyi :)

De Mackósajt készségesen segít mindenben, ha írsz neki.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.