Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Pájó bent. Csipogókat úgy beraktam a gyári helyére, hogy kívülről teljesen oridzsi maradt. Hangváltóknak a kábelére átforrasztottam azt a csatit amit mutattam, úgyhogy a gyári köteg is jól érzi magát. Ma akartam megcsinálni a kiemelést, meg egyebeket, de amikor bementem a céghez a bitulapért amit félretettem, akkor jöttem rá, hogy nincs nálam kulcs... oké, akkor irány a bót, úgyis kell még, meg zármotor is. Bótba érkez, anyááááád... óra néz, háttez ilyenkor még nyitva szok lenni :D Dátum is néz, fakk... Viszont a törött zármotort sikerült működőre csinálni egy fél tekercs szigszalag, meg némi kötegelő felhasználásával. A pár mm-es kiemelésre me kitaláltam, hogy a kiemelő keret alá, bitumenlapból vágok majd alátétet, így magasabb is lesz, meg szépen le is tömíti az alátétezést. Egyébként már most állat lett a hangja. Sokáig játszottam különböző gyárikkal, meg olcsóbb hangszórókkal, de ennyire pontos, telt hangokat még semmiből nem sikerült kihozni. Komolyan meglepődtem... nem agyig feltekerve jön belőle valami, hanem alacsony hangerőn is olyan hangja van, hogy rá lehet állni... qrvajó lett. Megkapja a ládát jövő hónapban, és befejeztem :D

Namajdha kész lesz, meg akarom hallgatni. Szerintem egy ládával oda tud b**ni, ha jól van beállítva.

Én is ma délelőtt majdnem elindultam nyári gumit felrakatni. A garázsban jutott eszembe hogy zárva minden, már nyitottam a kocsi ajtót... :D

De ha már ott voltam csináltam egy-két próbát a hangrendszeren. Rájöttem, hogy ha gyújtás adás után hamar elindítom, akkor a fél hifi rendszer nem indul be. Nem lesz mély, és piszok sz*rul és halkan szól minden. De amint leállítom a motort egyből beindul. Viszont, ha indítás előtt várok, amíg magára talál, akkor minden oké. Kipróbáltam, ha kihúzom a hátsó erősítőt akkor totál kikapcsol a hifi, a kijelző is elmegy. Tehát valamennyire mégis működik, meg melegszik is. A hátsó nagy hangszórók jók, mert a másik madzagról szólnak. A kis hangszórók pedig előről kapják a jelet, ezért más a vezetékük. Szóval úgy néz ki, hogy a hátsó erősítő lesz a bajos, mert rádugtam egy másik hangszórót és az sem szólt.

Az a bajom, hogy elég zsákba macska lesz venni egy másik erősítőt, mert mi van ha mégis máshol van a hiba...

Link to comment
Megosztás:

Annyival hosszabb? :blink: Úgy gondoltam simán belehullik az is.

3-4 centivel hosszabb, de vékonyabb is, szóval gyanítom ha ráül a bódé akkor nem lesz ennyivel magasabb. majd ha lesz időm csinálok valami rugóösszehúzót és berakom előfeszítve. Délelőtt letudom a bevásárlást aztán be akarom faragni a hátsó dobbetéteket.

Link to comment
Megosztás:

3-4 centivel hosszabb, de vékonyabb is, szóval gyanítom ha ráül a bódé akkor nem lesz ennyivel magasabb. majd ha lesz időm csinálok valami rugóösszehúzót és berakom előfeszítve. Délelőtt letudom a bevásárlást aztán be akarom faragni a hátsó dobbetéteket.

Nekem van ha érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Na, eltört a kilincsrugóm. Nézegettem a gyíííkot, hát, nem tudom neki merjek-e fogni.... Elég bonyásnak tünik, mennyire az?

Ha vennék egy új kilincset, és kicserélném a zárbetétet benne, nem lenne egyszerűbb?

Annyira nem durva a dolog, de tény, hogy macerás, mert k. kicsi a hely arrafelé. Egy rendes szerszámkészlet azért kell hozzá. Amúgy nem a kilincsben van a zárbetét, szóval veszel egy kilincset és kicseréled. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Kilincsrugó csere azért nem olyan nagy feladat. Kárpit levesz, kilincs kivesz, rúd kiüt, rugó csere és visszafele. Kereszthornyos csavarhúzó, 10es dugókulcs, esetleg reszelő a rúd lapolásához.

Nekem pl. egy 2002-es Classic-ban a bal hátsóé van eltörve. Néztem is, levettem az ajtókárpitot, de meghökkenve láttam, hogy a hátsó csavart egy műanyag takarja, és nem lehet hozzáférni.

Ez micsoda? Hogyan lehet hozzáférni és levenni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. egy 2002-es Classic-ban a bal hátsóé van eltörve. Néztem is, levettem az ajtókárpitot, de meghökkenve láttam, hogy a hátsó csavart egy műanyag takarja, és nem lehet hozzáférni.

Ez micsoda? Hogyan lehet hozzáférni és levenni?

Köszönöm!

Az a műanyag egy füllel kapaszkodik az ajtólemez belső részéhez. Ezt oldva az ajtó eleje felé kiszedhető. Van rajta két kialakított rész a két rúdnak.

Van egy szett fészliftes festetlen kilincsem eladó. Ha esetleg.... :D

Verseny? :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl. egy 2002-es Classic-ban a bal hátsóé van eltörve. Néztem is, levettem az ajtókárpitot, de meghökkenve láttam, hogy a hátsó csavart egy műanyag takarja, és nem lehet hozzáférni.

Ez micsoda? Hogyan lehet hozzáférni és levenni?

Köszönöm!

Igen, vannak az ajtóban ilyen trükkös műanyag akadályok. Egyik oldalát ki lehet pattintani és félrehúzni annyira, hogy odaférj.

Lehet kilincset cserélni különösebben nagy bontás nélkül. Hidd el. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen, vannak az ajtóban ilyen trükkös műanyag akadályok. Egyik oldalát ki lehet pattintani és félrehúzni annyira, hogy odaférj.

Lehet kilincset cserélni különösebben nagy bontás nélkül. Hidd el. ;)

Ha már eljutnék addig, hogy kiszedjem a kilincset, akkor már kicserélem/megjavítom a rugót... :D

Egyenlőre még arra sem jöttem rá, hogy a rudazatot hogyan lehet szétszedni. Néztem a GY.I.K.-ben a leírást, de a képek alapján nem nagyon látom, mit is kellene és hogyan kiakasztani <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha már eljutnék addig, hogy kiszedjem a kilincset, akkor már kicserélem/megjavítom a rugót... :D

Egyenlőre még arra sem jöttem rá, hogy a rudazatot hogyan lehet szétszedni. Néztem a GY.I.K.-ben a leírást, de a képek alapján nem nagyon látom, mit is kellene és hogyan kiakasztani <_<

Na igen, az a része volt szívás. Ki kell akasztani a pálcákat, hogy a zárat el tudd húzni a kilincstől.

A franc se emlékszik már pontosan, mert nem mostanában csináltam. De úgy rémlik, hogy egy műanyag patent fogja őket, és a pálcára merőleges irányban kell lepattintani róla. És elég erősek, szóval amikor épp azt hiszed, hogy eltört, akkor (vagy tényleg eltört :D) vagy akkor old ki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na igen, az a része volt szívás. Ki kell akasztani a pálcákat, hogy a zárat el tudd húzni a kilincstől.

A franc se emlékszik már pontosan, mert nem mostanában csináltam. De úgy rémlik, hogy egy műanyag patent fogja őket, és a pálcára merőleges irányban kell lepattintani róla. És elég erősek, szóval amikor épp azt hiszed, hogy eltört, akkor (vagy tényleg eltört :D) vagy akkor old ki.

1391142-20140317-vwe9Tx.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.