Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyújtókábel csere


daykiller

Recommended Posts

Gyújtókábel csere:

Szükséges szerszámok: laposfogó vagy csőrősfogó, csípőfogó, kombinátfogó.

A pipák végénél tőben elcsípjük a gyújtókábelt, majd a gumi borítást a pipák hajlatánál erőteljesen megmozgatjuk, csavargatjuk, hogy a gyári rásütés engedjen, amennyit tud. Ezután laposfogóval a belül látható vékony fém részt megfogjuk (értelemszerűen az egyik pofa a belsejébe, a másik a külsejére), majd erősen kifele húzva kihúzható a pipa belseje KÉP. Esetleg, ha nagyon nem akar kijönni, nagyobb csavarhúzóval meg kell nyomni befele a kábeldarabot, ami a lecsípés során benne maradt a pipában. A lényeg, hogy ne csavarjuk miközben húzzuk, mert nem fog könnyebben kijönni, sőt, rosszabb lesz a helyzet. A gyertyapipáknál ez erőnléti feladat, de a kis pipáknál, amik a gyújtásmodulra mennek (DIS vagy elosztófedél), azok könnyen kijönnek. KÉP KÉP Miután mindet kiszabadítottuk, a régi benne maradt kábeleket csípőfogóval ki lehet szedni, mégpedig úgy, hogy a szorítással egy vonalban belecsípünk a csípőfogóval a kábelbe (hosszában). Így szétnyílik a szorítás. Érdemes minél jobban szétnyitni, hogy az új kábel minél könnyebben bemenjen a helyére.
Szereljük az új kábeleket. A gyertyapipa gumijába befűzzük a frissen szerzett gyújtókábelünket KÉP, 1-1,5 centit megblankolunk a gyújtókábelből, majd a vezetőanyagot (szénszál, sodrott réz), visszahajtjuk a szigetelésre. A pipa szorítójába helyezzük úgy, hogy a visszahajtott vezetőanyag jól érintkezzen. Tehát ne a szétnyitásnál legyen ott. Kombinátfogóval rászorítjuk a kábelre, (KÉP) majd az előzőleg a kábelre húzott gumiszigetelést ráhúzzuk a fémre. KÉP Érdemes a hajlatnál vékonyan bezsírozni a fémet, így könnyebben tudjuk ráhúzni a szigetelést. KÉP Természetesen ezután a pipa belsejét meg kell tisztítani a zsírtól. Kép a gyertyapipa összeszerelt állapotáról! Ezután méretet veszünk a régi kábelről (lecsípett darab + ami a kis pipában volt), (KÉP) vagy ahogy tetszik, pl motortérnél odamérjük, hogy minél kevesebb "henkszál" legyen. Lecsípjük méretre, ráhúzzuk a gyújtásmodul pipájának gumiszigetelését, (KÉP) majd ahogy a gyertyapipánál eljártunk, itt is így teszünk az összeszereléssel (blankolás, rászorítás, kis zsír körbe, majd ráhúz). Kész is vagyunk, mehet is a motorra. KÉP: összeszerelve! KÉP: felül az újonnan összeszerelt, alul a régi kábelek.
Kiegészítés: elosztós-rotoros gyújtásnál a főkábel cseréje is ugyanígy működik, csak nem kell szenvedni a kanyarokkal. :)

DIS gyújtásoshoz elég a 2 méter vezeték, ha elsőre sikerül persze, de a rotoroshoz sem kell sokkal több. Tehát 3 méter kábellel nyugodtan meg lehet csinálni, úgy, hogy még marad is. A beszerzést mindenki oldja meg maga, személy szerint én bementem egy motoros boltba és ott kértem direkt fémszálas gyújtókábelt, máshol leüvöltöttek, hogy ezekbe az újabb autókba nem jók már.
Természetesen nem vállalom a felelősséget, ha valaki fémszálasat vesz, mint én és behal a DIS vagy elosztó-rotor. Azt is hozzátenném, hogy ez a leírás, csak ehhez a fajtájú való gyertyakábelhez való!

Szerző: dayKilleR

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.