Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Bigblock Corsák / kérdések, válaszok, infók


Demó

Recommended Posts

Én ilyent úszónyerges, hűtött fékkel még nem tapasztaltam. Az A Corsa 236 még fix nyerges, két dugattyús asszem, annál léphetnek fel ilyen problémák, ha pl. össze vannak rohadva a betétek vezető pálcái, vagy meg van kicsit szorulva az egyik dugattyú. Nem tudom a B Corsa is olyan-e még, de ha igen, akkor egy csere úszónyergesre mindenképp ajánlott! :)

Tudom. Hajóson ígértek is egy szettet. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok beleugatni, de Én fék upgrade helyett megpróbálnék egy EBC fékbetét szettet. Haverom vett, sima utcai tárcsához, GreenStuff betétet és azt mondja ég és föld a gyári betéthez képest. Érezhető fékerő növekedés nincs, tehát ugyan úgy fog mint eddig, annyi különbséggel, hogy a GreenStuff 550 celsius fokig ugyanazt a fékhatást produkálja mint hidegen. Vannak durvábbak is pl a Redstuff, ami már 750 celsiusig használható. Megmondom őszintén, ilyen betétet még nem használt senki az ismerőseim közül, de ha a GreenStuff ennyire jó, akkor a RedStuff sem lehet szar. Szerintem olcsóbb és élhetőbb megoldás a teljes fékrendszer cserénél és így a legkisebb feltehető kerék mérete sem kerül veszélybe. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok beleugatni, de Én fék upgrade helyett megpróbálnék egy EBC fékbetét szettet. Haverom vett, sima utcai tárcsához, GreenStuff betétet és azt mondja ég és föld a gyári betéthez képest. Érezhető fékerő növekedés nincs, tehát ugyan úgy fog mint eddig, annyi különbséggel, hogy a GreenStuff 550 celsius fokig ugyanazt a fékhatást produkálja mint hidegen. Vannak durvábbak is pl a Redstuff, ami már 750 celsiusig használható. Megmondom őszintén, ilyen betétet még nem használt senki az ismerőseim közül, de ha a GreenStuff ennyire jó, akkor a RedStuff sem lehet szar. Szerintem olcsóbb és élhetőbb megoldás a teljes fékrendszer cserénél és így a legkisebb feltehető kerék mérete sem kerül veszélybe. :)

Olcsóbban lehet már kapni szerintem 256-os fékszettet használható állapotban, mint amennyiért EBC betéteket lehet rendelni.

Na meg eleve, egy 236-os masszív tárcsához szerintem nem sok értelme van EBC betétnek, mert lehet később melegedne el, de a tárcsa szerintem ezt nem igazán díjazná. :)

Szerintem a 256 az alap, az olcsó és elég kompromisszummentes, leszámítva azt, hogy 13-as kerékkel felejtős. Az egy jól kitalált, úszónyerges fék, kis meghibásodási lehetőséggel és hűtött tárcsával. Onnan érdemes vagy méretben, vagy minőségben fejleszteni, legalábbis szerintem.

Link to comment
Megosztás:

...256 az alap, az olcsó és elég kompromisszummentes, leszámítva azt, hogy 13-as kerékkel felejtős...

Meg némelyik 14"-es is, én pl. a Corsa A gyári GSi felnijével szívtam, nem akart felmenni (beleért a felni a féknyeregbe), pedig nekem a kisebbik ET-s volt... végül 12mm-es nyomtávszélesítő megoldotta.

Link to comment
Megosztás:

A B Vectra 288-as tárcsa-nyereg elfér a 15"-os felniben (ET49)? Vagy a felnit is cserélni kellene?

Elfér, eddig talán csak egyik havernál volt gond, de ott az új betétek vastagabbak voltak, mint a gyáriak.

Ha G Astrára kell, akkor viszont nem jó a B Vectráé, G Astráét kell keresned. Nem ugyanaz a két autón a felfogatási pont.

Link to comment
Megosztás:

Nagy különbséget normál használat mellett nem fog tapasztalni, de húzós fékezések után sem fog elmelegedni olyan könnyen.

F@szt,elmentem érte,pénzbe került,meló van vele,tehát nagyon állat lesz már most mondom. :D

Am próbálgattam a 236-ot most ezen a jó meleg aszfalton 160ról bőőven tudtam volna még a csúszáshatárig fékerőt adni neki,de 120ról is lepergett néhány méter mire elérte a csúszáshatárt. Aztán néhány ilyen próbálkozás után már nyikorogtak kicsit, lámpáknál hallottam. <_<

Link to comment
Megosztás:

A B Vectra 288-as tárcsa-nyereg elfér a 15"-os felniben (ET49)? Vagy a felnit is cserélni kellene?

Elfér, eddig talán csak egyik havernál volt gond, de ott az új betétek vastagabbak voltak, mint a gyáriak.

Ha G Astrára kell, akkor viszont nem jó a B Vectráé, G Astráét kell keresned. Nem ugyanaz a két autón a felfogatási pont.

..és mivel már többször le lett írva, hogy ugyan az a betét, a dugó, így nem sok értelme van faragni 4-4mmért.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem a 236 tömör/gyári dob lett cserélve 284-es trácsára elöl, Ferrodo betéttel és fúrt/mart sport tárcsákkal, hátra pedig astra gsi 260-as tárcsái lettek, szintén Ferrodo betéttel. 22-es főfék és Omega duplamembrános rásegítő. Durván meggyőző lett, egyedül a hátsó fékerő tűnik soknak picit, de ezt majd megoldja az állítható fekerőszabályozó beépítése...

Link to comment
Megosztás:

Ígyígy. ezért én is ha már fejlesztek, akkor 280-ról 308-ra fogok, ott talán van már érezhető javulás.

Viszont Alexnek ez nem jó mert a 308-as tárcsára már nem megy fel a 15"-ös felni se, neki meg akkora a téli kereke. Hacsak nem szereli át minden szezonváltáskor a féket is. :D

Most 280-as van neki, 288-ra nem érdemes fejleszteni mert alig lenne javulás, 296-ra (Omega B) meg nagyobbra pedig már nem megy rá a 15"-ös kerék. Nem egyszerű ügy ez....

Link to comment
Megosztás:

Olcsóbban lehet már kapni szerintem 256-os fékszettet használható állapotban, mint amennyiért EBC betéteket lehet rendelni.

Na meg eleve, egy 236-os masszív tárcsához szerintem nem sok értelme van EBC betétnek, mert lehet később melegedne el, de a tárcsa szerintem ezt nem igazán díjazná. :)

Szerintem a 256 az alap, az olcsó és elég kompromisszummentes, leszámítva azt, hogy 13-as kerékkel felejtős. Az egy jól kitalált, úszónyerges fék, kis meghibásodási lehetőséggel és hűtött tárcsával. Onnan érdemes vagy méretben, vagy minőségben fejleszteni, legalábbis szerintem.

Én nem a 236os fékkel írtam, hogy azzal próbálja ki ( bár havernak az 1.4es Hondáján pont ekkora fék van, mondjuk hűtött, szal valamivel jobb ), hanem ha valakinek kevés a 256 is, akkor EBC a legegyszerűbb megoldás, mivel a 280 és társai már elég drágák. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem a 236 tömör/gyári dob lett cserélve 284-es trácsára elöl, Ferrodo betéttel és fúrt/mart sport tárcsákkal, hátra pedig astra gsi 260-as tárcsái lettek, szintén Ferrodo betéttel. 22-es főfék és Omega duplamembrános rásegítő. Durván meggyőző lett, egyedül a hátsó fékerő tűnik soknak picit, de ezt majd megoldja az állítható fekerőszabályozó beépítése...

Jól hangzik :)

Te hogy is oldottad meg a hátsó hidat? :)

Ha vannak képeid, rakhatnál fel párat.

Az első fékről, a hátsóról, a főfékhenger és fékrásegítő átalakításról is :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem a 236os fékkel írtam, hogy azzal próbálja ki ( bár havernak az 1.4es Hondáján pont ekkora fék van, mondjuk hűtött, szal valamivel jobb ), hanem ha valakinek kevés a 256 is, akkor EBC a legegyszerűbb megoldás, mivel a 280 és társai már elég drágák. :)

Mekkora motor van a hondában? 1.6VTI? 160lovat 236tal fogni,háát az már elég optimista dolog.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy neki pont érdemes lenne kipróbálni az ebc betéteket, valami minőségi tárcsával.

Kicsit utánaolvastam ezeknek a betéteknek. Tényleg nem rossz amit ígérnek :)

A 3 fajta közül utcára bármelyik jó (normális tárcsával persze)?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.