Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tigra Twin Top (B)


FBalazs

Recommended Posts

Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak :lol:

Egy cikk az új Tigráról:

ttt1.jpg


Alig több mint egy hónap van hátra az Opel kétüléses, keménytetős kabriójának genfi bemutójáig, addig is képeket és az eddigieknél kicsivel bővebb műszaki adatokat vetettek a kiéhezett érdeklődők elé.

Amit már eddig is tudtunk, hogy az Opel feltámasztja a Tigrát, mégpedig a roppant népszerűségnek örvendő kupé-kabrió kategóriában. A Tigra Twin Top tetejét elektrohidraulikus motor mozgatja gombnyomásra, és ez még nem lenne igazán érdekes, viszont az összecsukott tető az utas- és a csomagtér között függőlegesen helyezkedik el, így még nyitott állapotban is 250 liter marad a poggyásznak. Zárt karosszériával a kapacitás 440 liter, ami az ülések mögötti 70 literrel együtt még a középkategóriában is figyelemre méltó befogadóképesség lenne. A szerkezet kialakításáért a modell sorozatgyártását is végző, különleges modellek építésében meglehetős jártassággal bíró francia Heuliez-csoportot illeti az elismerés.

A Tigra orrába 90 lóerős 1,4-es vagy 125 lóerős 1,8-as motort építenek, mindkettő az Euro-4-et teljesítő ECOTEC családból származik, és ötsebességes kéziváltóhoz kapcsolódik, de a kisebbikhez rendelhető lesz Easytronic félautomata is.

Szögeletes, sportos orr-résszel kezdődik, lapos szélvédővel és magas övvonallal folytatódik, és csapott, a csomagtérajtóra felhúzott lámpákkal ér véget a kasztni. A méretek folytán az arányok ismerősnek tűnnek, de a Tigra határozottan üde színfoltja lesz a cica-roadster osztálynak.
Odabent is mindent megtettek a szemek kápráztatása érdekében: krómkeretes műszerek, lyuggatott pedálok, kagylóülések és gazdagon polírozott alufelületek teszik sportossá a Tigra Twin Topot, de azért a hagyományos opeles kezelőszervek és felületek sem fognak hiányozni senkinek. A hátsó ablak fűtött és karcmentes üvegből készül.

Az autó bemutatását az elnök-vezérigazgató Carl-Peter Forster így kommentálta:
"Vonzó autó fiatalok és lélekben fiatalok számára, akik sportos és izgalmas külsejű autót keresnek. Fontos a szerepe a modelloffenzívánk szempontjából is, mivel szeretnénk elérni, hogy forgalmunk egyötödét az ilyen és hasonló különleges modelljeink adják a közeljövőben."
A Tigra Twin Top értékesítése előreláthatólag a nyáron kezdődik.

ttt5.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...
  • 5 months later...

Ezt találtam az origon.....

A mini Calibráról szóló hírek először 1993-ban röppentek fel. Izgatott Opel-rajongók ezrei várták, miként fest majd az óriási népszerűségnek örvendő sportkocsi kistestvére.

A Tigra végül 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt, természetesen hatalmas sikerrel. Bár sokan erősebb motorokkal felszerelt méregzsákra számítottak, a tüneményes kisautó formája mindenért kárpótolt. A jól eltalált design az évek során időtállónak bizonyult, pályafutása során mindössze egyszer, 1998-ban frissítették, azóta minden Tigrában alapfelszereltség volt az ABS és a légkondicionáló.

Szerviztapasztalatok

Gaál József tulajdonos, Opel Gaál: - A "B" Corsa padlólemezére épülő Tigra az alapmodellre jellemző konstrukciós hibákat örökölte. A benzines motoroknál leginkább a kipufogógáz visszavezetéséért felelős AGR-szelep okozhat üzemzavart, előfordulhat, hogy az autó hidegen nehezen indul, melegen pedig rángat, erőtlen. Ez elsősorban a hazai benzinek magas kéntartalmára vezethető vissza - az elkoszolódott szelep leragad, így a keverékképzés sem megfelelő. Sokkal komolyabb gond az 1996 előtt gyártott, tizenhat szelepes modellek vezérműszíjfeszítő-görgőjének anyaghibája.

Ha a görgő eltörik, a vezérműtengely leáll, a nyitott állapotban maradt szelepeket pedig felütik a dugattyúk, több százezer forintos kárt okozva. Sok tulajdonos panaszkodik az öntörvényű elakadásjelző gombra, az 50-60 ezer kilométerenként "elfáradó" irányjelző kapcsolóra és a rendszeresen kiégő műszerfali izzókra, az elektromos rendszer legveszélyesebb pontja mégis a hűtőfolyadék hőmérsékletmérője. Tömítése elöregszik, a hűtőfolyadék pedig elszivárog, amit csak tetéz, hogy maga a hőmérsékletmérő is gyakran felmondja a szolgálatot, így a vezető észre sem veszi, hogy baj van.Ilyenkor általában "megfő" a motor, komoly költségeket róva az ártatlan tulajdonosra.

E rendellenességektől eltekintve nem sok panasz lehet a Tigrákra. Sajnos azonban az itthon futó példányok túlnyomó többsége szürkeimporttal, erősen törötten, vagy igencsak leharcolt állapotban került az országba. Ez nemcsak a fődarabok működésén érződhet, hanem az autó egyenesfutásán és stabilitásán is. A rendkívül érzékeny, első segédkerethez kapcsolódó futómű a legkisebb ütközés hatására is eldeformálódhat, javítása pedig szakértelmet és tapasztalatot igényel.

Ha használt Tigra vásárlása mellett döntünk, mindenképpen tájékozódjunk az autó előéletéről, esetleges korábbi sérüléseiről és az aktuális állapotáról. Mivel a sportos kisautó a mai napig rendkívül népszerű, jól tartja értékét, karambol után - a sérülés mértékétől függetlenül - igyekszenek újra talpra állítani, háttérbe szorítva a biztonsági és technikai szempontokat. A későbbi nehézségek elkerülése végett vásárlás előtt érdemes szakszervizben átvizsgáltatni az autót.

A tulajdonos véleménye

Mezei Ildikó, eladó-pénztáros: - Mint sokan mások, én sem tudtam ellenállni a Tigra formájának. Még meg sem volt a jogosítványom, már tudtam, hogy ilyen autót szeretnék, s nem sokkal a vezetői engedély megszerzését követően vásároltam is egy 80 ezer kilométert futott, 1,4-est. Azóta négy év telt el, közel 60 ezer kilométert tettünk meg közösen, s csak egyszer hagyott cserben.

A szerelők elmondása szerint a hőgomba tömítése eleresztette a hűtővizet, a motor túlmelegedett, a meghibásodott visszajelző műszer pedig nem mutatta, hogy gond van. Ennek köszönhetően majdnem egy hónapig állt szervizben a kocsi, a hengerfej síkolása és a járulékos költségek 190 ezer forintomat emésztették fel.

Mint utólag kiderült, az előző tulajdonos csúnyán összetörte az autó elejét, s ennek hatásai a mai napig érződnek. A torzult futóművet gyakorlatilag lehetetlen a gyári értékekre beállítani, s ha sikerül is, a budapesti utak egy hónap alatt újra tönkreteszik. Nehezen bírják a terhelést a lengéscsillapítók is, hamarosan a második garnitúrát kell lecserélni. Ettől függetlenül nem szívesen válnék meg az autótól. Kilencven lóerős motorja nagyon jól húz, mégsem fogyaszt többet 6-8 liternél, ráadásul könnyedén tartható vele a 160-170 km/órás utazósebesség. Az utastér helykínálata nézőpont kérdése. Ha ketten használjuk, fejedelmi a kényelem, de ha a hátsó - jelképes - ülésen is ül valaki, már igencsak szűkös az autó. Egyelőre nem készülök lecserélni, de ha autót kéne választanom, biztos újra a Tigra mellett döntenék.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...
felkerültek a Tigire az új görgők bibebőő :lol::

http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/ti...i-070320-01.JPG

na hogy tecccik?

:lol: vágod te gyerek, mi a dürgés! :P ;) kéne rá egy turbó, dBilas-os papa mondta, vegyem meg rá a turbó szettet (170LE) és ráprogramoztatja a 200LE-s változatot, ami csak a feleségének van. :P

Nagyon szép :blush:

200Le :D szar lesz amikor nem éred utol az opcvel :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

DT-75 motorra való turbó asszem nem lenne megfelelő... :blush: ;) :lol:

köszönjük szépen mindenkinek a dicséretet!

a turbó szettesdi kérdésekhez:

- kompletten 1,4 milka, tehát drága mint a dög.

- motorba nem nyúlnak bele, csak szívósor, szűrőrendszer, kipuff rendszer, dBilas turbó, sportkatalizátor, chip program, injektorok, intercooler amit adnak ennyiért. meg még apróságok, valamint a szerelés, ami kint 1 nap, az Incontrolnál (Turcsán Laci) kb. 1-2 hét.

- 170LE-sen a kocsi 15,9-et menne 1/4 mérföldön (7,9-et 0-100-on)

- 200LE-sen 14,9-et (6,9-et).

Utóbbi nem is hangzik rosszul... :D :lol:

ja, és a Tigra 1250 kg-os, (kabrió, ne feledd), szóval hiába a nagy erő, azért nem lenne olyan gyors, mert nehéz lenne... de azért egy 7mp-en belül zúzó Tigra Twintopon milyet néznének a népek? :lol:

Link to comment
Megosztás:

1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik?

na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek...

az adatok neeeeemmm rosszakkk ;) tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm :D

ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush:

Link to comment
Megosztás:

1.4 milla szereléssel együtt? gyári garancia marad,vagy ugrik?

drága bezony, de 2 év teljes körű garit adnak + gyári gari is megmarad.

na meg ez elég fura,hogy minden gyárin marad a motorban,mert azért kétszereződik a teljesítmény,a 200 lovas verzióról meg már nem is beszélek...

igen, elég fura, de így van... nem értem én se az okát. de pl. 0.5 bar csak a turbó nyomás, tehát nem adnak rá akkora túlnyomást. de azért nekem se világos miért lehet ez így. a gari azonban gari. nyilván nem véletlenül vállalja.

az adatok neeeeemmm rosszakkk :lol: tekintve,h az astra könnyebb a tigrátoknál...hmmmmm-hmmmmmmmm ;)

ami még hirtelen eszembe jut,az a kuplung-váltó dolog,ami felkapott téma itt errefelé,nem alaptalanul...gondolom ott is erősíteni kéne nem kicsit :blush:

hát itt a nyomaték 125Nm-ről 220Nm-re emelkedik... :D az is elég soknak tűnik... nem tudom meddig bírná az F13WR váltó...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.