Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor - dízel


forumadmin

Recommended Posts

Akkor azt mondod törődjek bele az "ez ilyenbe" ?? 25000 km nem kevés egy excentrikusan pörgő fő- vagy nyelestengely kilészítette volna a cuccokat odabent ennyi km alatt. Gondoltam arra is, hogy lehet valahol (kinyomó csapágy csöve és a gumicső csatlakozás,felső munkahenger környéke) van vmi folyadék dinamikáját csökkentő elem ami vagy dugult vagy széjjelment emiatt jön át a hidraulikán a remegés. Jó lenne ismerni ezt a kinyomórendszert és akkor lehetne keresni a hibát.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,

további problémám van a J Astrammal. 131eKm 1,7 110Le, check engine hol vilagit hol nem. Hibakodnak P2085 kipufogo gáz 2es érzékelőt dobja ki.

Egyszer már letiltott az elektronika 2000es fordulat alá, illetve most teljesen letiltott menet közbe, 150km autopalya utan egy kis faluban ahol teljesen meg is állt az auto, szerelő ott megnézte és az EGR szelepet is kidobta hibának illetve csak ugy indult újra az auto h nagy gázfröccsök közepette kalapaccsal ütögetni kellett az EGR szelepet amiből így kiment a lerakódás(gondolom én) majd utana törölte a hibát és azóta nem világít. 

bevittem márkaszervizbe ahol azt mondtak h ezt a kipufogo gáz érzékelőt kell csak cserélni mert most nem írja hibának az EGR-t, Valaki leírhatná hogy mi is ez pontosan és valyon ha ezt cserélem akkor az EGR problémám többet nem jön elő? EGR-t lehet tisztitani vagy mennyi km után szükséges cserélni?

Illetve mennyi kilométer után szükséges a részecskeszűrőt fizikálisan kitisztittatni?

 

Nagyon köszi

üdv

Balazs

Link to comment
Megosztás:

15 órája, szocsi87 írta:

Sziasztok,

további problémám van a J Astrammal. 131eKm 1,7 110Le, check engine hol vilagit hol nem. Hibakodnak P2085 kipufogo gáz 2es érzékelőt dobja ki.

Egyszer már letiltott az elektronika 2000es fordulat alá, illetve most teljesen letiltott menet közbe, 150km autopalya utan egy kis faluban ahol teljesen meg is állt az auto, szerelő ott megnézte és az EGR szelepet is kidobta hibának illetve csak ugy indult újra az auto h nagy gázfröccsök közepette kalapaccsal ütögetni kellett az EGR szelepet amiből így kiment a lerakódás(gondolom én) majd utana törölte a hibát és azóta nem világít. 

bevittem márkaszervizbe ahol azt mondtak h ezt a kipufogo gáz érzékelőt kell csak cserélni mert most nem írja hibának az EGR-t, Valaki leírhatná hogy mi is ez pontosan és valyon ha ezt cserélem akkor az EGR problémám többet nem jön elő? EGR-t lehet tisztitani vagy mennyi km után szükséges cserélni?

Illetve mennyi kilométer után szükséges a részecskeszűrőt fizikálisan kitisztittatni?

 

Nagyon köszi

üdv

Balazs

Az EGR-t lehet tisztítani. 4 csavar tartja a szívócsőhöz, és 2 csavar az kipufogógáz hűtő csövéhez. Ha leveszed, akkor féktisztítóval, vagy hideg zsíroldóval tisztítható. Ha ezután is visszajön a hiba, akkor kell cserélni. Nálam 215eKm-nél kellett. Sajnos nem olcsó. Ha Z17DTJ A17DTJ motorod van, akkor 60eFt körül van. Viszont könnyen hozzáférhető. Nem kell hozzá se szakértelem, se akna.

Részecskeszűrő: Nálam 230eKm-nél még nem kellett fizikálisan tisztítani. Ha sűrűn regenerál, vagy egyáltalán nem regenerál, akkor kell csak. Fontos, hogy ne állítsd le a motort, ha regenerál. inkább menj még egy kört a ház körül. A pillanatnyi fogyasztáson látszik ha dolgozik. 

A kipufogó gáz érzékelőt sajnos nem tudom....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném a kérni a következőkben:

Vásároltam nemrégiben egy J Astra Sports Tourer-t 1.7 CDTI 125 Le, 175e kilométerrel, a motor fordulatszám ingadozás néha napján nekem is jelentkezik, de nem általános. Arra láttam írtátok is, illetve "ismerős szerelő" is látta és mondta, hogy a nyomásszabályzó szelep lehet a felelős. 

De sajnos van egy idegesítő probléma, ami az utóbbi pár napban jött elő, ez a váltó karnak a gázadásra, elvételre jelentkező előre-hátra "biccentése". A szerelő barát erre azt mondja, hogy a motor vagy váltó tartóbak lehet a felelős (Normális ez ennyi km-nél?). Viszont ma voltam Opel Szervizben egyéb okból, ahol azzal vigasztaltak meg, hogy ez lehetséges, hogy váltó probléma lesz.

Kérdésem, volt esetleg már valakinek hasonló problémája és ha igen akkor mi volt a hiba oka? Nyilván elviszem napokon belül megcsináltatni, de azért mégis fő darabról van szó és ha tényleg váltó, akkor jelentkezhetek a használtautó kereskedőnél.

Köszönöm előre is válaszotokat!

Jani

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, JaniOAJ said:

 

Kérdésem, volt esetleg már valakinek hasonló problémája és ha igen akkor mi volt a hiba oka? Nyilván elviszem napokon belül megcsináltatni, de azért mégis fő darabról van szó és ha tényleg váltó, akkor jelentkezhetek a használtautó kereskedőnél.

Köszönöm előre is válaszotokat!

Jani

Nekem ugyanez a motor van. Ehhez a motorhoz az M32-es váltót szerelik, aminek tudható hogy van egy ilyen hibája. Ha a jelenség csak az 1,3,5 fokozatokban jelentkezik, akkor sanszos hogy a váltó, mert ez a 3 fokozat csatlakozik a problémás csapágyhoz. Ha mindegyik fokozatban, és csak pár millimétert moccan, akkor lehet motortartó. Nekem minden fokozatban csinálja, de igazából nem tudom biztosan hogy mi a gond. Várom hogy rosszabbodjon, de nem akar. Amióta megvettem, 30ezer belement, de nem változott semmi. Minden tökéletesen működik.

Állítólag az M32 váltó hajlamos túlmelegedni és ez miatt a váltóolaj veszít a viszkozításából és kinyírja a csapágyat. Azt mondták néha a váltóolaj csere is segít, ha még nem nagy a baj, de én sem cseréltem még. Vauxhall fórumokon találtam ezeket az infókat, tehát messze vagyok én is a szakértőtől :)

Ja, 219ezer van a gépben, A17DTR, 2011 ST

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Szeretném a segítségeteket kérni egy igen érdekes témában.

Tavasszal vettem egy A17DTR 1.7 125LE Astra-t, tökéletes állapotban (89.000km végig karbantartott, vigyázott autó) Sajna a feleségemnek egy rossz pillanatában sikerült az M6 autópályán 130 Km/h-ál 2. fokozatba tennie amit nem köszönt meg a motor. A hengerfej, 2 dugó, és a turbó bánta. Sikerült hozzá szereznem kb 50-et futott alkatrészeket, amivel szépen össze is rakták. ( vezérlés komplett csere, hengefej síkolás, szelepszár szimering csere, csúcsok bemérése stb mind megtörtént precízen)

Az autó gyönyörűen megy, húz szépen, nem füstöl, nem ráz. Viszont egy dologra nem sikerült a szerelőnek rájönnie. Mégpedig az, hogy indításkor nehezen indul, rázkódik 1-2 mp-ig a motort majd mikor elkapja szépen jár. (mintha egy 123-as szívó dinnyést indítanál -15 fokban, nyers klasszikus diesel indítás érzésem van)

Véleményetek szerint mi lehet a gond?

Előre is nagyon köszi a választ!

 

Szép estét

Ati

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Kompresszió mérés volt mikor összeraktátok? Ugyanis lehet nem csak 2 dugó bánta hanem többi is. Asszony fizetését remélen zároltad vagy 1 évre :) Ez a nehezen indulós diesel tipikus kompresszió/vezérlés téma szokott lenni. Lehet üzemanyag ellátás is de azt írtad hogy be lettek vizsgáltatva a csúcsok meg a CR rendszer. Mérni kéne egy kompressziót minden hengerben, meg én azért megnézném az indítás pillanatában a Rail cső nyomást. Ha az kevés vagy ingadozik, akkor is lehet gond.Igy elsőre ennyi jutott eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég vásároltam egy J-s ST-t A17DTR 110le-s motorral 150 ekm-el. Az itt már említett alapjárat probléma nálam is jelentkezett. Elvittem szakszervízbe, ahol a porlasztó csúcsok bevizsgálása mellett kicserélték a nyomásszabályzó szelepet is (Elviekben eredeti DENSO-t építettek bele). Az alapjárat rendbe is jött, de sajnos kb. 3 ekm megtétele után ismét jelentkezett az ingadozás. Inkább csak hideg motornál. Elképzelhető, hogy ennyit bírt a szelep? A szervíz szerint el van koszolódva az üzemanyag ellátó rendszer, ami miatt akár hányszor cserélek szelepet az úgyis tönkre fog menni. Át kellene mosni az üa. tartályt, gondolom csöveket stb. Tapasztalt már valaki ilyet?
Köszönöm.
 

Link to comment
Megosztás:

Szia! Eléggé furcsálom ezt a dolgot.Hisz a rendszerben van egy szűrő (gázolajszűrő) ami mikron nagyságú ha az rendben van akkor a nagynyomásu rendszerig nem juthat el semmi olyan ami ott gondot okozhat.Persze a mocsok van a tankban akkor gyorsan feltelik. Ha oldott a mocsok ami kiválik a szivattyúban akkor az más téma.De az eléggé ritka.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. szeptember 6. at 20:32, pok81 írta:

Sziasztok!

Nem rég vásároltam egy J-s ST-t A17DTR 110le-s motorral 150 ekm-el. Az itt már említett alapjárat probléma nálam is jelentkezett. Elvittem szakszervízbe, ahol a porlasztó csúcsok bevizsgálása mellett kicserélték a nyomásszabályzó szelepet is (Elviekben eredeti DENSO-t építettek bele). Az alapjárat rendbe is jött, de sajnos kb. 3 ekm megtétele után ismét jelentkezett az ingadozás. Inkább csak hideg motornál. Elképzelhető, hogy ennyit bírt a szelep? A szervíz szerint el van koszolódva az üzemanyag ellátó rendszer, ami miatt akár hányszor cserélek szelepet az úgyis tönkre fog menni. Át kellene mosni az üa. tartályt, gondolom csöveket stb. Tapasztalt már valaki ilyet?
Köszönöm.
 

Érdekes...

Mikor volt benne üzemanyag szűrő cseréltetve? Én minden tavasszal cseréltettem eddig, azaz kb 20-25e km-enként.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nekem egy Astra J  1.7cdti 81kw 110le sports tourerem van.apapjárat ingadozik(elég idegesítő).elvittem opelosokhoz néztek bután.rárakták gépre oxigénszonda hibát mutatott(lambda szonda).a műszerfalon semmi hibakód.létezik hogy az a probléma okozza vagy a nyomásszabályzó szelep a felelős a hibáért?Kérlek benneteket aki ért hozzá írja meg nekem mi lehet a baj.

Köszönöm

Pityu

Módosítva : istipisti82
Link to comment
Megosztás:

1 óra, istipisti82 írta:

Sziasztok!Nekem egy Astra J  1.7cdti 81kw 110le sports tourerem van.apapjárat ingadozik(elég idegesítő).elvittem opelosokhoz néztek bután.rárakták gépre oxigénszonda hibát mutatott(lambda szonda).a műszerfalon semmi hibakód.létezik hogy az a probléma okozza vagy a nyomásszabályzó szelep a felelős a hibáért?Kérlek benneteket aki ért hozzá írja meg nekem mi lehet a baj.

Köszönöm

Pityu

Általában a nagynyomású rendszer szabályozó szelepe. Amit kiolvastak passz, hogy lehet-e köze hozzá...

Link to comment
Megosztás:

21 órája, imy írta:

Általában a nagynyomású rendszer szabályozó szelepe. Amit kiolvastak passz, hogy lehet-e köze hozzá...

Köszönöm a segítséget.Lenne még 1 kérdésem.Az autót 3 hete vettem a komputer menübe belépve csak két menüpontot találok sajnos nincsenek közöttük a fogyasztási adatok csak valami mértékegységet ír ki meg a digitális sebesség mérés van meg.Létezik hogy nincs benne(gondolom nem).

Köszi előre is a választ!

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 10. at 9:57, imy írta:

Érdekes...

Mikor volt benne üzemanyag szűrő cseréltetve? Én minden tavasszal cseréltettem eddig, azaz kb 20-25e km-enként.

Opel szakszervízben volt cserélve kb. 9 ekm-el ezelőtt, mikor vettem az autót. A szaki aki most csinálta az azt mondta, hogy javasolná a cserét. Így ki is cserélte. Azt mondta, hogy úgy nézett ki a szűrő, mint amit még soha nem cseréltek. (Itt akkor két szervíz közül valaki kummant....) Elmondása alapján az újonnan beszerelt szelep vezérlőtengelyét felpolírozta, mert olyan mechanikai sérülések voltak rajta (amiről képet is küldött) amik akadályozták a mozgását. Dobált is egyébként hibát néha indításkor. Ő azt mondta hogy a minimális befecskendezési menyiséget nem tudta betanulni a szelep a meghibásodás miatt. 2 napja van nálam a vas, azóta eddig se villáskulcs piktogram, se lengedező alapjárat. Ez mondjuk úgy is majd hosszú távon derül ki. A szaki azt mondta, hogy mindenképp javasolná az átmosást.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 08. at 9:32, _Robi_ írta:

Szia! Eléggé furcsálom ezt a dolgot.Hisz a rendszerben van egy szűrő (gázolajszűrő) ami mikron nagyságú ha az rendben van akkor a nagynyomásu rendszerig nem juthat el semmi olyan ami ott gondot okozhat.Persze a mocsok van a tankban akkor gyorsan feltelik. Ha oldott a mocsok ami kiválik a szivattyúban akkor az más téma.De az eléggé ritka.

Szia mindenki akivel beszéltem eddig furcsálta. Szerintem ha telítődik a szűrő akkor sem kéne átengedni a dzsuvát max. korlátozódik az áteresztő képssége. Ennek viszont nem tapasztaltam jelét. Az autó nem rángat, nem torpan meg gázadásnál, amikor épp szüksége van naftára.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, pok81 írta:

Opel szakszervízben volt cserélve kb. 9 ekm-el ezelőtt, mikor vettem az autót. A szaki aki most csinálta az azt mondta, hogy javasolná a cserét. Így ki is cserélte. Azt mondta, hogy úgy nézett ki a szűrő, mint amit még soha nem cseréltek. (Itt akkor két szervíz közül valaki kummant....) Elmondása alapján az újonnan beszerelt szelep vezérlőtengelyét felpolírozta, mert olyan mechanikai sérülések voltak rajta (amiről képet is küldött) amik akadályozták a mozgását. Dobált is egyébként hibát néha indításkor. Ő azt mondta hogy a minimális befecskendezési menyiséget nem tudta betanulni a szelep a meghibásodás miatt. 2 napja van nálam a vas, azóta eddig se villáskulcs piktogram, se lengedező alapjárat. Ez mondjuk úgy is majd hosszú távon derül ki. A szaki azt mondta, hogy mindenképp javasolná az átmosást.

De ha mindkét oldala koszos volt, akkor átendedhette, főleg mennyi km után volt cserélve? Ha nagyon sok, akkor lehet koszos a rendszer.. akár...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. szeptember 11. at 19:40, istipisti82 írta:

Köszönöm a segítséget.Lenne még 1 kérdésem.Az autót 3 hete vettem a komputer menübe belépve csak két menüpontot találok sajnos nincsenek közöttük a fogyasztási adatok csak valami mértékegységet ír ki meg a digitális sebesség mérés van meg.Létezik hogy nincs benne(gondolom nem).

Köszi előre is a választ!

 

Tudja, csak nincs neki engedélyezve a felszereltségi szint miatt...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
34 perce, richardp írta:

Hello!kb 2 hónapja vettem egy J astrat 1.7 cdti 110 lóerős mindig kiírja a 84 kód hibàt a részecske szűrt kicserélték elhoztam 2napja másnap megint kiírta a hiba kódot tudna vki segíteni mi lehet ez a gond v mi lehet a hiba előre is köszönöm 

ODB hibakód? 0084? P0084     Kipufogószelep vezérlő mágnesszelep áramkör (2.hengersor)

Vagy a kijelzőre írja ezt ki? Az csak csökkentett motorteljesítményt jelent, oka sok minden lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.