Jump to content
OPEL FÓRUM

_Robi_

Forummember
  • Content Count

    939
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Semleges

About _Robi_

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra J 2012
  • City
    Győr

Recent Profile Visitors

3,378 profile views
  1. _Robi_

    Motor - dízel

    Hello! Ez nagyon jó ugye mondtam én hogy lesz rá megoldás :D Egy jótanács mindenképpen menj vele próbakört a szervíz után! Ha nem jó akkor egyböl retúr! Fönököd igy hogy megcsináltatja ne csak kifizetett pénz legyen!
  2. _Robi_

    Motor - dízel

    Nekem ezek a müszerfali hibakódok sajnos nem mondanak semmit. Ki kéne olvasni a vezérlöt melyik részegységben milyen hibabód került eltárolásra. A lefulladás több mindentöl lehet. Kezdve a hibás üzemanyagnyomás szabályzó szeleptöl, kezdödö turbohibán át,vmelyik jeladó esetleg az ecu hibájáig ill a levegö utjának dugulásáig bármi. Ha céges kocsi akkor az jó esélyel márkaszervízes vagy van szerzödött szervíz. Szerintem beszélj a főnököddel/gépjármü felelössel, hogy így ez használhatatlan és hogy sűrgösen szervízbe kéne vinni. Ha a fönök nem akarja akkor ird meg neki emailba, nyoma legyen hogy a munkavégzésre odaadott gépjármü közlekedésre alkalmatlan és veszélyes. A munkáltatónak ha a munkavégzés céljából a munkavállaló számára gépjámüvet biztosít, kötelessége annak a müszaki állapotát úgy tartani hogy az közlekedésre teljes mértékben alkalmas legyen. Azaz ha a klíma nem kapcsol be vagy a kp zár nem müködik akkor azt nem kérheted számon, de ha kanyarodáskor megáll a motor akkor azt fönököd meg kell javitassa. Te semmiképpen sem nyúlj bele mert rádfoghatják hogy amiatt lett olyan mert hozzápiszkáltál. Ha a fönököd átpasszolja a hiba megoldását akkor esetleg lehet finoman belefolyni egy hibakeresésbe. De minekutan elég drágák az alkatrészek én nem biztos hogy pénzt szánnák a céges autom javítására.
  3. _Robi_

    Motor - dízel

    Hello! Valszeg megszorult a turbó geometria állító szerkezet vagy vmi vácuum probléma van. És ezáltal túltöltötté válik a motor és ezért tilt.Meg kéne nézni könnyen mozog-e az állitó mechanika ill a vacuumdob ami állitja szemre jó e. Esetleg beszédesek lehetnek az elöadatok. Hány km van benne?? Esetleg bemelegedés után próbáld meg kicsit meghajtani had járjon a geometria. Kézzel is megpróbalhatod megmozgatni ha szorul akkor ott vmi nem kerek. Ha nagyom nehezen mozog akkor turbo le és lehet csak takarítani kell de lehet hogy felújítani.Próbáld meg ezeket.Ha van fejlemény irj aztán hátha még tudok okosat mondani.
  4. Sziasztok! 2012.10 havi J astra sports tourerem van ami gyárilag ESP-s. Az érdeklene hogy ebben lehet-e aktiválni a "Hill Holder"(emelkedön való elindilást segítö) funkciót. Nem mintha 15 éves jogsival gondot okozna az emelkedőn indulás. De a céges octaviam után igen fura hogy az enyémbe kézifékezni kell nah meg persze az asszony is használja. Ugy tudom ez vmi ESP szoftveres megoldás ami csak annyiból kér többet hardveresen a kocsi felöl hogy a féklámpa kapcsolónak nem kontaktust kell tudnka hanem poti kell legyen. A J ben poti van és az élö adatok közt látszik is a pedál benyomása százalékosan. Tehát minden adott a Hill Holderhez. Ha vki már engedélyezett ilyent akkor ossza meg hogyan és mivel sikerült. Köszönöm!
  5. _Robi_

    Motor - dízel

    Hello Bukopapa! Lehet normalis a 300-400 kmkenti regeneralás. Ez ugye függ a hasznalati módtol (mennyire sok a hidegüzem ill a varosi ki tempoju töszörgés) . Az öntisztisztulashoz hő kell a hö meg az elégetett üzemanyagból van. Sajnos a dpfes kocsik esetében a téli idöszak szenvedösebb. A könyebb imdulas érdekésben az elektronika eldusit ezáltal füstösebb az eges (részecskeszűrő többet kap) hidegebb van a motortól távolabb esö szürö nehezebben hevül át. Minekután elér egy telítettsegi szintet ( nyomaskülömbség megugrik) a motorvezérlö elkezd látványosan regenerálni, ami ha nem jön neki össze akkor kigyújtja a lámpát ill feliratba figyelmeztet. Javasolnám ha sok a városi rövidtav, heti egy temposabb pályás üzemet vagy országútit 4esbe. Hidd el meghálálja a technika. Tudom az ideje mindenkinek drága nah meg a gázolaj is. De sajna a teljes eldugulást (es persze a draga tisztitast vagy az esetleg meg drágabb cserét) igy nagyban el tudod kerülni. Persze itt is mint mindíg elmondom a pörgös üzem elött finoman használva érd el az üzemi hőfokot. Majd ha függöbe áll a hömérö mehet a 2500-3000 közti pörgös üzem egy jó 25-30km en át. Hidd el kimegy a korom belöle
  6. _Robi_

    Motor - dízel

    Tisztelt Bugi! Konkértan milyen motor van a zafirádba? 1.7? 2.0?? Ilyesmi hibát többminden is okozhat. Eltünö teljesitmény lehet töltőnyomás oldali megközelítes illetve üzemanyag ellátás oldali is. Nem lehet hogy melegen szorul a geometria állító a turbón?Cooler ill a csövezés tömörzárása rendben van? Elő adatokat néztetek a kérdéses üzemállapotba?? Rail csö nyomás? Nyomás szabalyzó szelep kivezérlés? Turbó geometria állás? Ezek mind mind beszédesek lehetnek.
  7. _Robi_

    Motor - dízel

    Tisztelt Werjem! Sokáig gondolkodtam hogy honnan is kezdjem mert ez igencsak komplex komplex kérdés.Első talán legbagatelebb kérdésem hogy az ACpumpa a tankban jár-e? Az előrejövő üzemanyag nyomását mértétek?? Indítózás közben a rail csöben mekkora a nyomás? Élő adatok között az immo engedélyezödik. Motorvezérlöben elő adatok közt indítózás alatt rail csö nyomásnak mi látszik? A csúcsok feszültségét kár mérni nem releváns sokkal inkább a kitöltési tényezöje a mérvadó az meg szóppal látszik. Vezértengely jeladóról vajon jön implulzus, fordulat jel van?? Rengeteg kérdés merül fel igazából ugye 1000 oka lehet hogy nem indul motor. Ha az önindító hajt es a motorvezérlö él akkor az első amit én megnéznék hogy mekkora nyomás épül fel a rail csőben. Ugyanis 150bar alatt nem vezérli ki a csúcsokat az ECU. Ha esetleg felépül es történik kivezérlés nem e rogyik össze egyböl (beesik 150bar alá kivezérlés megszűnik) Ez eddig elektronikai megközelités.Írtad hogy nyomások rendben ez alatt mit értesz? Vezérműszíj állapota milyen , jó pozicioban van? Esetleg meg lehet próbálni ha a vezérmü ok hogy önindítózás közben fimoman pisszegetni féktisztítóval hogy röffenik-e ha igen akkor a motor mechanikusan jó esélyel ok. Ha féktisztítóval sikerülne életre kelteni akkor lehet odavan a magasnyomású szivattyú és nem bir elég nyomást elöállítani az indításhoz. Km mennyi van benne?? Végezetül a féktisztítóval nagyon finoman mert ha bekínálsz vele rendesen akkor hajtókar törés dugórepedés is lehet. Van még jópár ötletem mit érdemes megnézni de ez csak ezek után jönnek.
  8. _Robi_

    Motor - dízel

    Tisztelt Akee! Kicsit fejtsd ki bővebben mit értesz az alatt hogy nem húz?Gázadásra torpan vagy csak nem jön az erö majd hirtelen megindul? 1800 körül éled a turbó. Direkt mielőtt írtam kipróbáltam a sajátomat. Nekem 1500-1600 körül kezd megjönni az erő de igazából 1800-2000körül válik jól érezhetővé. Persze nyílván ez alatt is azért vmennyire meg kéne indulni. Bár korábban írtam hogy nem egészséges lentröl erőltetni. Én opcom/delphi vagy bármilyen diaggal ami részletesen rálát néznék egy töltőnyomást az adott fordulaton. Ha nehezen vagy nem akar felépülni az lehet akár cooler hiba ill az odavezető csövek tömörzárási hibája, esetleg a geometria szorul vagy vakumdob nem vezérli rendesen.Ez lehet a turbooldali megközelítés. Persze lehet üzemanyag ellátási gond is. Rail nyomás beszédes lehet a kigyorsítási szakaszban. Persze ezeknek az elegye. Érdemes lenne légtömegmérö élő adatát is megnézni a kérdéses üzemállapotban. Lehet vmelyik szenzor lusta vagy fals adatot szolgáltató. Szerviz aki alkatrészeket cserél blikkre, közben a hiba meg marad az az én szemembe egy kókler műhely! Főleg ilyen drága cuccokat mint a Te esetedbe. A te hibádat behatárolni eléggé komplex feladat. Persze blikkre alkatrészeket cserélni egyszerűbb mint venni normális diag műszert esetleg szkópot break out boxal az adott tipushoz.
  9. _Robi_

    Motor - dízel

    Ha eljössz hozzám Győrbe akkor kipróbálhatod az enyémet én meg mennék a tieddel aztán akkor lenne összehasonlítási alap Van opcom ill delphi is. Meg tudjuk nézni a rail cső nyomást esetleg egyéb élő adatokat ha mégis fura lenne.
  10. _Robi_

    Motor - dízel

    Amiatt remeg be mert "szenved a motor" ne lentről akarj gyorsitani. Gondolj bele mikor a mtb kerékpáron 6osba hagyod a váltót ( hátul legkisebb fogaskerék) te is szenvedsz mikor gyorsítani szeretnél. Ha hirtelen kell gyorsítani akkor adott fokozatot jobban kihuzatva nem fog remegni. Ennek a motornak ez sajátossága. Másik is szenved de ott lehet elektronikusan visszafogott adagolás/jobban csillapitó azaz puhább bakok miatt nem érzed, viszont nem jóó!!! Lentről rendszeresen szenvedtetett diesel hamarabb ledobja a lendkereket plusz olajfilm megszakadásokat eredményez. Ajánlom figyelmedbe a Totalcar: A "nyomaték öl nem a fordulat" c cikkét tanulságos érdemes elolvasni!
  11. _Robi_

    Motor - dízel

    H astra merőben más motoros! Töltőnyomás kb 1500-1600tól kezd jobban felépülni! Ha ki akarsz lőni akkor inkább csináld azt hogy jobban engedd el a fordulatot akár 3000 fölé is. Ezek a j astra 1.7 cdtik pörgősek. Rám ha rámjöm az 5perc azt szoktam hogy jobban elpörgetem! U.i.: magas fordulatról motorfek ill több fokozatot visszáváltva egyenesen a lendkerék "életére törsz" úgyhogy ezeket kerüld!! Korábbi irásomban írtam hogy tudod tesztelni!!
  12. _Robi_

    Motor - dízel

    Hello! Kerdés honnan kezded a gyorsítást mikor beremeg ugye nem 1100-1200ról? Hol törtenik a váltás a következő fokozatba?? A kettös tömegü lk egyszerűen diagnosztizálható ha mar rossz: meleg hajtaslánc mellet alló helyzetben üresben kinyitott vezető oldali ajtót kinyitod és emeled a fordulatot 2300-2500 ig ha beremeg a kasztni es a hátadon érzed a remegest akkor biza készítheted a pénzt a cserére. Illetve még egy módszer ha van lehetőség garázsba beallva meleg motort leallitva csörgő csettegő hangot hallasz, illetve egy rántást erzel ahogy a motor megall szinten cserés. Én mindenesetre előbb kipróbálnám hogy egy adott fokozatot tovább húzatok 2300körül történjen a váltás ha úgyis remeg akkor körülnéznék a kupplung kettös tömegü körül. Sajnos saját tapasztalat hogy ezt az isuzu hozadék motor ( amit amugy nagyon szeretek) kicsit máshogy kell vezetni mint mondjuk egy 1.6 cr tdi octaviat vagy akár asszony 1.3 multijet motoros corsa d jét. Ellenben ha megszokod igen jó karakterisztikája és fogyasztása van, és még teleülve kis családommal is jól viszi a meglehetősen súlyos kasztnit.
  13. Hello! Először is a diag lámpa ha világít az nem jó. Ugyanis amiatt simán lehet hogy nem hozza a teljesítményt azt kéne konkrétan behatarolni hogy a légtömegmerö ad e rendesen jelet. Élő adatokból kiderül. Sajna 2 km es uton simán lehet a 12 L fogyi normális. Meg sem melegszik rendesen a motor. Ez az a távolság amiért kár a kocsit kivenni a garázsból és elindítani. Egy villanyrobogó/sima bicikli sokkal jobb lenne és az utóbbi ráadásul egészséges is. Ha forgalmas helyen laksz még időben is lehet kevesebb lenne biciklivel. Én anno a g astrámmal 6.5 kmre kényszerültem dolgozni járni saját kontómra ráadasul a 6.5 km tömény város 100 lámpával nekem a szívó 1.4 kis túlzással leette a hajamat (12L volt az is).Sajna nekem az biciklivel sok lett volna emiatt került a bejárásom egy vagyonba.
  14. _Robi_

    Motor - dízel

    Tisztelt Tiberias! Az írásod számomra nem egészen egyértelmű. Sajnos motorkódot ccmet illetve a valtó típusát sem tüntetted fel. Illetve nem egészen értem hogy az alatt mit értesz hogy 50 ig pörög fel?? Az hogy hegyre felfele 3000-4000 rpmet pörög megintcsak nem világos, a váltó netán automata és nem kapcsolt fel 1esböl??? Az ha a sebvaltó és motor közt folyik az olaj nem tul jó. Egyertelműen be kéne határolni hogy honnan jön és milyen olaj? Milyen az olaj színe feketébb vagy inkább pirosas sárgás?? Ez utóbbiból kiderülhet hogy a váltó vagy a motorolaj folyik-e. Az hogy rángat megint több tényezö okozhatja, jó lenne tudni mikor rángat elinduláskor vagy menet közben? Gázolajszűrö légszürő mikor volt cserélve tárolt hiba van e esetleg?? Hidegen indítva mind a 4 henger egyenletesen jar-e, bemelegedve milyen a motor járása?? Sok infó hiányzik ahhoz hogy kompetens válasz születhessen és én vagy bárki megoldást mondjunk a fenntálló problémára. Remélem nem voltam nyers de tényleg kevés amit az adott problémáról leírtál.
  15. _Robi_

    Motor - dízel

    Hello! Ez számtalan tárolt hibának az oka lehet. Kezdve egy henger izzítógyertya szakadasától turbógeometria hibán át kb minden amit az ECU felügyel. Ha nem világít semmi és elpörög rendesen 5000ig (persze csak melegen próbalva) illetve nem rángat nem produkál hibajalensegeket akkor nagy gond nincsen. Ki kéne olvasni ott kiderülne. Én Györ és környékény egy nagy tábla tejcsokis vagy kekszes milkáért kiolvasom (ugyanis kislanyom és a párom ezt szereti)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.