Jump to content

Frankie64

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    445
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Frankie64 last won the day on Október 7 2014

Frankie64 had the most liked content!

Hírnév

71 Segítőkész

Frankie64 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra h
  • Város
    Zalaegerszeg

Legutóbbi látogatók

1.985 profile views
  1. Frankie64

    Gumi, felni kérdések

    Minap volt egy írás valahol, hogy kísérleti példányokat értékesített valamelyik cég, és most veszik vissza, meg bünti, mert még azokra a példányokra nem vonatkozott a típusengedély. Gondolom, ha a típusengedélyben nem szerepel adott modellre a vegyes méretű gumi, akkor bukta. Régen létezett típus módosítás, terveztetés, műszaki, engedély. Én annak idején cseréltem 2000 ccm motort 1600 ccm-re egy autómban, ott egyszerűbb volt az eljárás, mert azonos modell volt. Most nem tudom hogyan működnek ezek a dolgok, ma már nem kezdenék bele
  2. Frankie64

    Gumi, felni kérdések

    Ez azért fájt de ahogy visszaolvastam, nem mi tanácsoltuk , hogy 15" gumit tegyél fel a 16" felnire
  3. Frankie64

    Gumi, felni kérdések

    Az enyémen 195/65*15 a téli is meg a nyári is, 1,7 d kombi 101 paci maradéka . Tárcsa elöl, hátul. Eredetileg 16" volt de én már így vettem. A 6,5" lemez felnin teljesen jó, de a 7" alun már határeset a 195-s. Nekem teljesen jól működik A-ból B-be eljutni, meg földutazni.
  4. Frankie64

    Gumi, felni kérdések

  5. Frankie64

    Gumi, felni kérdések

    Ez ugye valami vicc csak ?
  6. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Szia! Ez igaz! Csak azt néztem, hogy az az egyetlen jelenlévő hiba kód, de akkor tovább kell keresgélni
  7. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Az aktív immobiliser hibát kéne megszüntetni először, azt hiszem, régebben volt, hogy tönkrement a kulcsban a jeladó......
  8. Frankie64

    Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

    hali! olvass vissza, van valami biztosíték a tekercsnél, amit ki lehet cserélni, az is szokott hibát okozni.
  9. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Van, de ennyi erővel ki is lehetne kapcsolni ez volt a legrövidebb táv, általában 8-10 között jelez, de maradok az évenkénti cserénél. Ha több a hosszú út, akkor később jelenik meg. Biztos, hogy a hideg üzemet számolja, és abból kalkulál olaj állapotot. A szervízkönyve szerint a németek szigorúan 30 ezrenként cserélték 130 e ig. 170 nél került hozzám. Egyébként nincsen semmi tudományos magyarázat
  10. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Pár éve használom én is a gépsárkányt (2011), van már pár közös kilométerünk nekem eddig 6500 km körül volt a legrövidebb ciklus amit jelzett. Naponta többszöri 2-3 km-s út hideg motorral, évi 12-15 e km. Évente olaj, és összes szűrű csere, bár ez néhányak szerint pazarlás de 270 e környékén nincs jelentős olajfogyás, motor gondok. Csak GM 5/30 olajat használok, fél nívónyi fogy évente, eddig még nem találkoztam a szintjelző lámpával, csak olajcserekor Régebben volt itt téma, hogy bizonyos olajokkal előfordult a habosodás, és akkor jelzett a szintjelző, majd pihenő után rendben volt minden. Szóval szerintem a jó olaj a bele való olaj, csereperiódus, meg hozzáigazítva a használathoz A többi meg pénztárca kérdése
  11. Frankie64

    Fék, futómű, kormánymű

    Hali! Szegecsek levág, flexel, új betesz csavarokkal. Jó munkát Üdv!
  12. Frankie64

    Fék, futómű, kormánymű

    Hali! Ha a felső kitámasztó gömbfejre gondolsz, akkor az ennél az autónál nincs! Felül ha lóg, akkor lengéscsillapító, vagy torony csapágy van. A képeken kormány összekötő gömbfej van, stabilizátor összekötő, és alsó trapéz gömbfejjel. Felül a lengéscsillapító ház csatlakozik a csonkállványba fixen, a teleszkóp szára pedig a toronycsapágyba. Vannak itt fórumon képek a rozsdásodó toronycsapágyról. Üdv!
  13. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Látom utána olvastál a dolognak Biztos, hogy kijut valamennyi, csak a mennyiség nem mindegy.... Nekem kb fél liter olaj fogy évente 12-15 e km-n. Évente olajcsere, gyári olaj. Tökéletes minden
  14. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Az elöregedett szelepszár szimering képes 1,5 literes olajfogyasztást produkálni, hiába szorítja a rugó, ha kemény, repedezett a gumi. De itt nem gumis szimering van, hanem labirint gyűrűs olajzár. A hőmérséklettel nem tudom milyen összefüggés áll fel, de szerintem melegben is fenn áll a dolog, csak kevésbé látványos, és hangzatos
  15. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Csak elmélet Turbó tengely törésnél a motorolajat szívja a motor és nem lehet leállítani, csak lefullasztani. A motorolaj máshol gyullad, ezért kopog, füstöl a motor. Ezek a sikló csapágyak másként vannak illesztve a tengelyre, üzem közben nincs kapcsolat, csak az olaj tartja a tengelyt, akkora nyomással mint ami a főtengelycsapokon, vezértengelyen van. Egy elöregedett, kopott szimering lehet a ludas a szivárgásért. Persze ez megkérdőjelezi az autó km futását, karbantartását, a használt olaj minőségét. Nekem 260 felett van óra szerint, Te valahol 300 körül jársz, annak idején a céges astrák 350-400 közt lettek cserélve, de nyoma nem volt ilyen jelenségnek. Persze vannak esetek amikor nem minden jön össze.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.