Jump to content

Frankie64

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    435
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Frankie64 last won the day on Október 7 2014

Frankie64 had the most liked content!

Hírnév

71 Segítőkész

Frankie64 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Város
    Zalaegerszeg

Legutóbbi látogatók

1.847 profile views
  1. Frankie64

    Fék, futómű, kormánymű

    Hali! Szegecsek levág, flexel, új betesz csavarokkal. Jó munkát Üdv!
  2. Frankie64

    Fék, futómű, kormánymű

    Hali! Ha a felső kitámasztó gömbfejre gondolsz, akkor az ennél az autónál nincs! Felül ha lóg, akkor lengéscsillapító, vagy torony csapágy van. A képeken kormány összekötő gömbfej van, stabilizátor összekötő, és alsó trapéz gömbfejjel. Felül a lengéscsillapító ház csatlakozik a csonkállványba fixen, a teleszkóp szára pedig a toronycsapágyba. Vannak itt fórumon képek a rozsdásodó toronycsapágyról. Üdv!
  3. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Látom utána olvastál a dolognak Biztos, hogy kijut valamennyi, csak a mennyiség nem mindegy.... Nekem kb fél liter olaj fogy évente 12-15 e km-n. Évente olajcsere, gyári olaj. Tökéletes minden
  4. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Az elöregedett szelepszár szimering képes 1,5 literes olajfogyasztást produkálni, hiába szorítja a rugó, ha kemény, repedezett a gumi. De itt nem gumis szimering van, hanem labirint gyűrűs olajzár. A hőmérséklettel nem tudom milyen összefüggés áll fel, de szerintem melegben is fenn áll a dolog, csak kevésbé látványos, és hangzatos
  5. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Csak elmélet Turbó tengely törésnél a motorolajat szívja a motor és nem lehet leállítani, csak lefullasztani. A motorolaj máshol gyullad, ezért kopog, füstöl a motor. Ezek a sikló csapágyak másként vannak illesztve a tengelyre, üzem közben nincs kapcsolat, csak az olaj tartja a tengelyt, akkora nyomással mint ami a főtengelycsapokon, vezértengelyen van. Egy elöregedett, kopott szimering lehet a ludas a szivárgásért. Persze ez megkérdőjelezi az autó km futását, karbantartását, a használt olaj minőségét. Nekem 260 felett van óra szerint, Te valahol 300 körül jársz, annak idején a céges astrák 350-400 közt lettek cserélve, de nyoma nem volt ilyen jelenségnek. Persze vannak esetek amikor nem minden jön össze.
  6. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! A tengely két vége közt van a csapágyazás és a szimeringek. Ez egy elég érdekes csapágyazás, ugyanis a motorolaj nyomása központosítja a turbó tengelyt. Ha a tengely, csapágy szimering megkopik, és motorolaj kerül a nyomó oldalra, és azt felkapja induláskor a motor, okozhatja a kopogást, füstölést az első fordulatoknál.
  7. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Erre nem gondoltam volna, de ez már fél siker
  8. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Ha jól emlékszem, menet közben állt meg az autó, és felmerült a szíj szakadás is, arra írtam, és mivel a szívó oldalon befújt hidegindító, féktisztító mást nem tud ellenőrizni, csak azt hogy bejut a hengerbe, és van sűrítés, öngyulladás, még izzítás sem kell neki. De ez nagyon szivattyú hibának tűnik.
  9. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Szerintem a vezérlés meglétét meglétét fölösleges ellenőrizni ezeknél a motoroknál, mert simán észreveszed ha szakad a szíj, ugyanis a lendületesen mozgó dugattyú az összes nyitott szelepet becsukja ez elég komoly hanghatással jár ez egy 16 szelepes motornál adott pillanatban akár 12 is lehet......
  10. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Nekem volt hibakód, és idegesített a villogó tengeralattjáró Szerencsére simán kijött, a többit nem bolygattam azóta is működnek
  11. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Én 200 után cseréltem valamikor egy gyertyát, és előtte min 3 évig nem volt kivéve, mert minek nézegessem
  12. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Amugy pedig eleg az a 3000 es 140
  13. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Ahogy előttem írták töröld a hibakódokat, ami nem törölhető mert "jelen van" üzenet van avval kell foglalkozni. A turbó az már érdekesebb dolog. Csöveket ellenőrizni, levegő hűtőt ellenőrizni, esetleg kimosni, ha nagyon tele van olajjal, de akkor tényleg kuka a turbó A nyomás szabályzó ( wastegate) vákumcsövét és működését is ellenőrizni kell. De én mindenképpen keresnék egy jobb szerelőt A haveromat egy pici lyuk a turbó és a hőtő közt szívatta hasonlóképp
  14. Frankie64

    Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

    Hali! Igen, a nyomás szabályzó szelep. Előtte én minden mást kizárnék, mert 40-50 körül van a szelep, a szivattyú meg 10x
  15. Frankie64

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Még az elején, mikor vettem a kocsit akkor olvasgattam többet erről a dologról, mert bántotta a szemem a hibakód A bal hátsó a sebesség jeladó, a bal első un. "menetdinamikai" jeladó. Ha kettő között nagy a különbség, nem tudom a pontos értéket, de az elv megértéséhez nem is szükséges, akkor megjelenik a hibajel. Próbáltam állítgatni a kerékméretet, de a legtöbb az volt, hogy amíg nem mentem városon kívülre nem volt hiba, amint 100 fölött autóztam megjelent. Ebből én arra jutottam, hogy nem % , hanem km/h-t figyel. Az abs működésében nem okoz gondot, mert csak az álló illetve forgó kerék jel kell, sebessége nem érdekes olyan pontossággal, hajtott kerék kipörgésekor ugyan ez. Ha belegondolsz 300 e futás mellett 5 e különbség nem is olyan sok, nálam 250 e körül, olyan 8 e volt a különbség. Ami még érdekes volt a számomra, az un. "titkos menü" által mutatott sebesség mindig közelebb (1-2 km/h) volt a navigáció által mért sebességhez, mint az óra bármilyen sebességnél. Üdv!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.