Jump to content

quad405

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    230
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

19 Segítőkész

quad405 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H Caravan 2011, A16XER (a benzines Opel motorok szégyene)
  • Város
    Bp.

Legutóbbi látogatók

596 profile views
  1. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Bizony, nem is olyan rég. Nézd meg ezt és 2-vel lejjebb.
  2. Sejtettem, hogy ez van. Simán lehet, hogy nem zárt rendesen a kupak és emiatt fröcskölt ki a vized. Persze attól még lehetett rossz a termosztát. De ezt már szerintem nem fogjuk megtudni. Nekem is volt ilyen hibám. Mármint a menettel. Szerencsére vízveszteségig nem fajult a dolog. Gyakorlatilag lekopik a menet. Szerintem inkább a tartályról mert az a puhább anyag, de talán a kupakról is. Anno próbáltam kideríteni, hogy melyik a rossz. Egy Astrás kolléga segítségével csereberéltük a kupakokat, de nem volt egyértelmű az eredmény. Végül kupakkal együtt cserélve lett a tartály, az a biztos. Amúgy szerintem a szervizben valami fakezű baltázhatta el. Én mindig óvatosan teszem vissza, ügyelve, hogy rákapjon a menet. Az alacsony szintjelzés úgy tudom gyakori hiba. Szerencsére az enyémben nincs, így ezzel nem kell kínlódnom. Ha jól emlékszem a tartály hibája, de biztos nem vagyok benne.
  3. Hopp! Mi az, hogy "érdekes" a menet? Netán nem lehet rendesen rácsavarni? Megugrik? 120.000-ig a gyertyákat én is 60.000-ként cseréltem. Aztán 147.000 környékén megadta magát a trafó. Akkor gyertyát is cseréltem újra. Előtte gyári GM (Champion) volt benne. Most Bosch. A szerelő szerint ezek sokkal jobbak. Hát én sem vagyok szakértő de tényleg elég sz@rul néztek ki a Championok.
  4. Ott voltál mikor kicserélték a termosztátot? Biztos kicserélték? Biztos az volt a forrás oka? Attól is forrhat még, ha a tágulási tartály kupakja nincs rendesen a helyén vagy esetleg hibás. Mivel nem tud kialakulni a túlnyomás emiatt fel tud forrni a víz és magasabbra is megy ilyenkor a vízszint a tartályban. Simán ki tud fröcsögni. Egyébként tapasztalatom szerint a víz kb. a minimum jel jel és a tartály hegesztése közti távolság felével nő meg. Ha a jel és a hegesztés felénél van a szint hidegen, akkor meleg motornál a kb. hegesztésig tágul.
  5. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Tegnap reggel elfelejtettem, de most megnéztem. Kb 1 napja áll az autó. A garázsban kb. 20 fok. Manuális klímám van. Belső venti 1-es fokozaton. A klíma bekapcsolása után kb fél percig meg se mukkant a motor hűtőventillátor, majd utána folyamatosan ment míg ki nem kapcsoltam a klímát. Akkor ezek szerint valamelyik régebbi autóm kapcsolgatott. Már nem tudom. MIlyen klímád van és milyen motorod? Z16XER? Ha automata klíma, lehet maga a klíma is kapcsolgat ki-be és emiatt kapcsolgat a hűtőventi is. Melegben, meleg motorral is kapcsolgat a venti?
  6. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Én sem szoktam nézegetni, de rémlik, hogy reggel, hűvösben indítva, így kapcsolgat. A mp-ket nem mértem. Majd reggel megnézem, ha kihűlt az autó. Ma este kb 24 fokos garázsban, 9 órás állás után, nem kapcsolgatott, hanem folytonosan működött.
  7. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Szerintem ennek így kell működnie, nincs vele semmi baj. Tavaly nyáron másképp működött?
  8. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Úgy tudom, hogy az ESP-t tudnia kell az ABS kockának. Szó volt róla itt a fórumon, hogy melyik, mit tud. Keress rá, hátha megtalálod. Tempomatról itt találsz egy jó leírást: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/248/tempomat_utolag__hogyan_/oldal/1 Én még youtube-ról is inspirálódtam a biztonság kedvéért. Nekem szerencsére gyárilag bent volt a kuplungkapcsoló így csak bajuszkapcsolót kellett vennem (20-25.000 Ft közt van az ára) és 3 helyen be kellett állítanom Opcommal. Kb. ennyi a költsége. Pár perces művelet az egész. Ha először csinálod akkor sem több negyed óránál.
  9. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Ha ezekről beszélsz, akkor Davee jóvoltából itt egy jó kis leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Hacsak nem nagyon rozsdás vagy nincs valami gyógyíthatatlan baja, én nem cserélném le a G-t, ha a motorja megbízhatóan működik. Nem ismerem ugyan a motorod típushibáit, de a fent említetteknek van bőven.
  10. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    A szivattyúnak nálam is volt hangja, csak ereje nem. Egyáltalán nem indul már be? írtad, hogy nagy nehezen sikerült a múltkor beindítani. Szóval, ha sikerülne beindítani és nem fullad le alapjáraton, próbáld kivárni amíg bemelegszik annyira, hogy átkapcsoljon gázra. Ha gázzal jól müxik és azzal nincs megtorpanás akkor egyértelműen a benzinellátásban van a hiba szerintem.
  11. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Nekem a problémaleírás sem teljesen egyértelmű: "100-200 Km után világít". OK de mihez képest? Olajcsere után vagy minden hosszabb útnál? Vagy ezt már tisztáztátok?
  12. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Szerintem itt több, különböző hiba van. Hibakódokat tudsz esetleg mondani? A kulcshiba nem hiszem, hogy összefügg a motor hibájával. A lambdaszonda hiba el is tűnt a cserével. Igaz? Valószínűleg az új szondával majd a fogyasztás is normalizálódik. A gázadásra megtorpanást benzinnel és LPG-vel is csinálja? Igaz, nem Asrtánál, de nekem is volt ilyen gázadásra megtorpanás, erőtlenné válás és leállás hibám, de benzinnel. Az oka az volt, hogy a motor nem kapott megfelelő mennyiségű üzemanyagot. Nekem alapjáraton még többé kevésbé normálisan ment, aztán gázadásra leállt. Szerencsére nem az üzemanyagszivattyú adta meg magát, csak egy buta testelési hiba miatt nem kapott megfelelő feszültséget. Szóval én az üzemanyag szivattyú környékén néznék szét először. Bár ha gázzal is csinálja akkor máshol van a hiba. Ha jól tudom, a gázos rendszer beavatkozik az injektorok működésébe. így akár azzal is lehet gond.
  13. Remélem nem csak az olajhűtőt de az érintett tömítések is cserélve lettek. Ott is folyhat át olaj. Használj valami hűtőrendszerhez való mosóadalékot. Nekem A Wynn's bevállt. És jobb hatása van ha nem a hűtőfolyadékba teszed bele, hanem vízbe. Alaposan ki kell utána öblíteni. A 2xeri adalék nélküli öblítés szerintem nulla. Remélem csak amiatt van még olaj a rendszerben.
  14. Valószínűleg nem annyira kopottak még a kerekek és ezért csak hosszabb állás után traktorozik, hidegen. Gondolom a szerelők már meleg motort kaptak kézhez ezért nem hallották. Vagy nem ismerik a motor típushibáit. A cserével annyira nem sietnék, ha a traktorozáson kívül mást nem okoz mert elég borsos.
  15. Nem írtad milyen motorod van. A16XER-nél normálisak ezek a hőmérsékletek. Kb. 102 körül mozog. Dugóban ha jól emlékszem 108-nál bekapcsol a venti 106-nál meg ki. A folyadéknak hidegen a jel fölött kell lennie, bár nem írják, hogy mennyivel fölötte. Én a jel és a tartály hegesztése közti táv felére szoktam belőni. A hibajelzés úgy tudom tipikus Astra hiba. Talán a tartályban lévő úszó adja meg magát vagy valami ilyesmi. Nekem szerencsére nincs ilyenem. Itt a fórumon biztos találsz infót a hiba okairól.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.