Jump to content

quad405

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    263
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

19 Segítőkész

quad405 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H Caravan 2011, A16XER (a benzines Opel motorok szégyene)
  • Város
    Bp.

Legutóbbi látogatók

679 profile views
  1. Hát szerintem regényeket találsz a neten a témában, akár itt a fórumon is. Valamennyi olajfogyasztás normális. Pont a 21. században vált újra "normálissá" a laza illesztések miatt. Ezzel is próbálják a gyátrók csökkenteni az üzemanyagfogyasztást. Miért mennyit fogyaszt a tied? Pontosan milyen olaj van benne? Mgebízható helyről vetted? Hány Km van a motorban? Milyen üzemben használod az autót? Pár dl 10.000 Km-enként szerintem még belefér. Mondjuk amit a a használati útmutattató ír, 0,6 l / 1.000 Km az szerintem is hülyeség.
  2. Mennyi volt 2 a szelep? Nagy meló a csere? Kell utána valamit kalibrálni Opcom-mal? A szűrőket rajtahagytad? Azt hiszem itt is volt már róla szó, hogy eleve le kell venni a szűrőket, sőt régebbi szervizkönyvben állítólag benne is volt, hogy a bejáratás után el kell (lehet) távolítani a szűrőket. Ehhez képest a szervizben azt mondták, hogy nem lehetséges a szűrők levétele.
  3. quad405

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Ezek szerint a 112 fok teljesen normális még:
  4. quad405

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Feltételezve, hogy a 112 az sok, akkor dugulás vagy a vízpumpa. Azért az elég nagy pech lenne, hogy megint egy rossz termosztát legyen. Hibakódod akkor gondolom nincs most. Előtte mennyi volt a maximum hőmérséklet amúgy? 112-nél mi történik ha nem csinálsz semmit? Bekapcsol a hűtőventillátor, vagy miért nem megy feljebb? XER-nél 108-nál kapcsol be és 106-nál ki. Volt már róla szó itt, hogy különböző motoroknál mik ezek az értékek. Hosszabb úton, országúton milyen hőmérsékleten stabilizálódik?
  5. quad405

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Mit értesz azalatt, hogy elfáradt a termosztát elektronikai része? A villáskulcs menet közben is égett? Mi volt a hibakód? Ha mással nem, de legalább pedál-teszttel ki kellene olvasni ilyenkor. Most van hibakód, villáskulcs? Gyújtás ráadása után pár mp-cel (de még önindítózás előtt) elalszik a villáskulcs? Nem dokumentálta az Opel de ha nem alszik el ez valami néha fennálló, tárolt hibát jelez. Nekem A16XER motorom van de ugyan az benne a termosztát ha jól látom. 1-2 éve kiveséztük itt a témát. Nem tudtam, hogy vezérelt a termosztát és hogy hogyan működik. Csaba66-nak hála kaptam egy linket ahol le van írva ezeknek a működe. Most hirtelen nem találom. Ha emlékeim nem csalnak, az a lényeg, hogy az "elektronika" egy kis "főtőbetét". Ha a motorvezérlő nyitásra akarja bírni a termosztátot akkor egyszerűen feszültséget küld a fútőbetétre, ettől helyileg felmelegszik a termosztát és kinyit. Ennyi a nagy titok. Hirtelen gázadáskor pl. preventív jellegel kinyitja, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Persze ezt a feszültséget akár szabályozni is lehet, ezzel a nyitás mértékét is szabályozva, de ebbe most ne menjünk bele. Milyen körülmények közt megy fel 112 fokra? Egyenletes terhelés mellett vagy hirtelen gázadáskor? Ha egyenletes terhelés mellett akkor elképzelhető, hogy nem kering kellő sebességgel a hűtőfolyadék. Ez lehet vízpumpa miatt is akár de dugulás miatt is. Véletlenül nem volt olyan termosztát hibád miszerint nyitott állapotban megszorult? A szimptómák azok, hogy nem képes felmenni a hőfok az üzemi hőmérsékletre csak álló helyzetben, pl. dugóban araszolva, de aztán a menetszél gyorsan visszahűti. Ilyenkor ugyanis nem megszorul, hanem egy kis gumitömítés kezd szétmállani és leválni, a mögötte lévő lyukakon meg lassan áramlik át a folyadék zárt állapotban is. Ezen a linken tisztán látszik a 2. képen. https://www.drive2.com/l/7746829/ Namost ezek a kis leválló gumidarabok dugulást is okozhatnak. Szóval én mielőtt nekiesnék a vízpumpának előtte alaposan átmosnám és átöblíteném a hútőrendszert és lecserélném a folyadékot frissre. Valamilyen hűtőrendszer mosó adalékot is bevetnék. Pl. nekem a Wynn's Radiator Flush jól bevált. Meg fogsz lepődni mennyi koszt ki tud oldani a tisztának hitt rendszerből. Viszont ha hirtelen nagy terheléskor megy fel a hőfok akkor az a gyanúm, hogy vezérelt módban nem nyit ki, vagy nem nyit ki eléggé a termosztát. Ez inkább valami kontakthibára utal. Az is furcsa, hogy fél éven belül már a 2.-at cseréled. AZ elsőt mi miatt cserélted? Megvannak esetleg a lecserélt termosztátok? Meg tudod mérni az ellenállást a 2 kontaktuson? Én 15,5 Ohmot mérek. Első körben ezt próbálnám megmérni kíváncsi lennék az eredményre. Aztán a termosztát csatlakozóját pucolnám meg valami kontaktisztítóval. De lehet ez a vezeték is átmegy a hirhedt UEC-n ami sok kontakthiba forrása. Lehet ott a gond.
  6. Látom te nem bízol semmit a véletlenre Na ez a jó kosz volt a másik tippem, az én esetemben. Mármint, hogy annyira tiszta volt ez a legutóbbi olaj, hogy kioldott az okoskerekekből valami jótékony koszt.
  7. Okoskerék csattogásra is jó vajon? Jó lesz megjegyezni ezt a trükköt. Ennél a faxa kis motornál még akár szükség is lehet rá. Hát egy kicsit tényleg túlzásnak tartom. Ártani biztos nem árt. Szerintem nem romlik meg és zacc sincs benne. Én simán felhasználom ha ugyan olyan, ha más nem pótlásra 2 olajcsere között.
  8. Öblítés? Mivel? Valami olcsó olajjal?
  9. Valamilyen hibakódot dobott a tied? Nekem a szervizben azt mondták, hogy alapból cserélnek ilyenkor szolenoidot is. Mikor megvásároltad nem csinálta? Gondolom vásárlás után cseréltél olajat. Véletlenül nem azután kezdte el? Amiről beszélsz nálam is megjelent nemrég és érdekes módon egy olajcsere után. És nem is azonnal, hanem pár nap múlva. Főleg hosszabb állás után csinálja, de ahogy koszolódik az olaj egyre ritkábban és egyre csendesebben. De teljesen véletlenszerű. Van hogy nem is csattog egyáltalán. Az olaj elméletileg ugyan az mint előtte 0W40-es. Annyi a változás, hogy most le lett engedve, előtte pedig szivattyúzva volt. Arra gondolok, hogy szivattyúzásnál maradhatott bent némi kosz meg fáradt olaj ami növeli a viszkozitását a friss olajnak, emiatt nem jött elő eddig. Hidegben is ritkábban vagy egyáltalán nem csinálja. Egyébként ez az elején is így volt. Ha hűlt az idő, halkult vagy abbamaradt a tarktorozás. Ebből arra merek következtetni, hogy nem biztos, hogy a 0-as olaj az ideális tarktorozás ellen. Szerintem lecserélem 5W-sre aztán meglátjuk.
  10. Nem tudom mi lehet, gondolom valami rezonancia vagy a benzin nem teszik neki. Próbáld kiüríteni a tankot amennyire csak tudod és tankolj 100-as OMV-st. Ha azzal is csinálja akkor a benzint kizárhatjuk. Amúgy milyen benzinnel járatod? Egyébként meg a puttonyom tele van ezzel a motorral. 2x egymás uán nem megy ugyan úgy. Hol müxik szépen, hol meg nyeklik-nyaklik makrancoskodik. De eddig se a légnyomással, hőmérséklettel, páratartalommal, időjárással vagy üzemanyaggal nem találtam összefüggést. Olyan 100-110.000 körül kezdte nekem is a traktorozást meg az olajszivárgást. De az okoskerekeket még mindig nem cseréltem ki. Az egyre rondább traktorozáson kívül én nem észlelek semmit és állítólag kárt sem tesz semmiben. Megkérdezhetem, hogy téged mi vett rá a cserére?
  11. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Igen tegnap reggel így csináltam és szépen ment fel 100%-ra meg vissza. A feszültségek 0,98 - 4V és 0,47 - 2 közt változtak. Akkor tekinthetjük ezt normál állapotnak. Tegnap este mentem be melóba és hiba nélkül működött a 20 perces úton. Erre ma reggel még el sem indítottam és már villáskulccsal fogadott a gyújtás ráadásakor. Ugyan az a hiba. Opcom szerint: P2120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio. Sajnons a %-ot nem néztem csak a feszültségekre koncentráltam. 0,97 - 4V és 0,23 - 1,56V közt volt. Úgy sikerült megszabadulni tőle, hogy tövig nyomott gázpedálnál adtam rá a gyújtást. Akkor beállt 2 volt körülire a 2-es potin a feszültség. Utána a normális keretek közt volt mind a kettőn. Mintha elvesztené a kalibrálást vagy valami ilyesmi és a tövig nyomott gázpedállal újra tudná kalibrálni magát. Azóta müxik újra. Ezek tudatában is az UEC-re gyanakszol? Szép mutatvány egy ilyen UEC pucolás. Feleslegesen nem csinálnám meg ha nem muszáj.
  12. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Egyszerűen csak arra vagyok kíváncsi, hogy mik a normális értékhatárok. Köszi, akkor az alsók stimmelnek. Nálam 0,98 és 0,47V. Kiváncsi lennék a felsőkre is. A lehet és a fene tudja értékeket nem tudom elfogadni A dolog hátterében az áll, hogy ma reggel újra előjött a 212052-es hibakód, erőtlen motor kíséretében. 2,5 éve volt még ugyan ez kb 50.000 Km-t futott azóta gond nélkül. Kiolvastam OPcommal de sajnos lányos zavaromban, meg a fáradság miatt nem jegyeztem meg a pontos hibaleírást. A lényeg hogy az 1-es potival van valami. Pár alapos pedáltaposás és 2 csatilevétel után megoldódott. Azóta mentem az autóval kb 1/4 órát és 8 Km-t és nem jött elő a hiba.. A múltkor is ennyitől jött helyre. A hiba előtt és után is hasonló határértékeket mértem. Akkor ezek szerint azok jók. Csodálkoztam hogy nem egyforma a 2 feszültség, de végül is most mikor nincs hiba, most is alacsonyabb a 2-es potin. A hiba alatt is 0 és 100% közt volt a számított pedálpozíció. Valószínűleg akkor az együttfutás nem stimmelt a 2 poti közt. Már csak az a kérdés, hogy a csatin volt kontakthiba vagy a poti haldoklik. Érdemes ezeket tisztítani, vagy kuka? Nekem csak audió potikkal van tapasztalatom, de azokkal sem túl bíztató. Ha egyzser elkezdtek sercegni akkor hosszú távon nem igazán volt hatásos a tisztogatás.
  13. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Ezt tudom, csak az érdekelne, hogy valaki tudja-e, hogy a gyakorlatban milyen értékhatárok közt változnak ezek a feszültségek. Vagy esetleg ha tud valaki egy diagnosztikai leírást ahol ez pontosan le van írva. Ahogy látom ez nem motorfüggő, sőt G astrán is ugyan az a pedál van. Már keresgélek egy idej, de csak J astrához találtam konkrét feszültségértékeket.
  14. Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy milyen határok közt mozog a 2 gázpedál szenzor feszültsége XER motorok esetén. Előre is köszönöm a választ.
  15. quad405

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy milyen határok közt mozog a 2 gázpedál szenzor feszültsége XER motorok esetén. Előre is köszönöm a választ.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.