Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ember, hát nem nézted meg mit veszel?

Összevissza gányolt kipuffogóleömlő, kevés olaj, ezek egyből, autószerelő nékül is látható hibák, melyek a trehányság, elhanyagoltság jelei.

A rángatás, pedig a próbaúton megmutatkozik.

Ilyenkor azonnal sarkon fordulsz, és továbbállsz.

Egyébként meg AGR, és nem EGR.

És nem ADR!

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(jimvincent @ 2011-01-14 - 18:43) *

Biztosan sokan ugyanezzel a kérdéssel indítottak már itt, de nem tudok eligazodni a fórum szerkezetén, így hát leírom a bajom és hátha lesz válasz.

A napokban vettem egy x16XE motoros vekit. A következő hibákat produkálja:

-Hidegen nehezen indul. Ezután viszont pöccre indul.

- Nagyobb gázadásnál rángatózik, nem nagyon akar menni. hidegen inkább megy, melegen necces.

- Nagyritkán kigyullad a check lámpa ami aztán el is alszik kb. 1-2 km. megtétele után.

Olvastam mindenfélét az ADR-ről, meg ezekről, de nem akarok nekiugrani.

a gyertyák nem hiszem, hogy mostanában cserélve lettek.

a leömlő után a kipufogó hegesztve van, de itt-ott láthatóan elengedte ( a lambda alatt persze)

Amikor megvettem az égvilágon semmit nem tudtam meg a szerviz dolgairól. Kevés volt benne az olaj, ezért utántöltöttem 10-40-essel. Bocsek mit szol hozzá ?

Link to comment
Megosztás:

A napokban vettem egy x16XE motoros vekit. A következő hibákat produkálja:

-Hidegen nehezen indul. Ezután viszont pöccre indul.

- Nagyobb gázadásnál rángatózik, nem nagyon akar menni. hidegen inkább megy, melegen necces.

- Nagyritkán kigyullad a check lámpa ami aztán el is alszik kb. 1-2 km. megtétele után.

Olvastam mindenfélét az ADR-ről, meg ezekről, de nem akarok nekiugrani.

a gyertyák nem hiszem, hogy mostanában cserélve lettek.

a leömlő után a kipufogó hegesztve van, de itt-ott láthatóan elengedte ( a lambda alatt persze)

Amikor megvettem az égvilágon semmit nem tudtam meg a szerviz dolgairól. Kevés volt benne az olaj, ezért utántöltöttem 10-40-essel.

Úgy néz ki,neked is lesz mire költeni a felesleges pénzed...

Én a helyedben ahogy Zaza73 is írta első sorban lecserélném az olajat a szűrőkkel!Ha ilyen megbízható eladótól vetted az autót

akkor ki tudja milyen olajat töltött bele és mikor cserélt szűrőket!Addig nem is mennék vele,mert csak nagyobb lehet a baj!

A gyertyákat otthon is ki tudod venni és megtisztítani,megnézni őket!

A többi 3 betűs idegen szavakkal kapcsolatban pedig jönnek a benzines autós társak és okítanak majd :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki,neked is lesz mire költeni a felesleges pénzed...

Én a helyedben ahogy Zaza73 is írta első sorban lecserélném az olajat a szűrőkkel!Ha ilyen megbízható eladótól vetted az autót

akkor ki tudja milyen olajat töltött bele és mikor cserélt szűrőket!Addig nem is mennék vele,mert csak nagyobb lehet a baj!

A gyertyákat otthon is ki tudod venni és megtisztítani,megnézni őket!

A többi 3 betűs idegen szavakkal kapcsolatban pedig jönnek a benzines autós társak

és okítanak majd :D

:)

Link to comment
Megosztás:

Addig csináltasd meg, amíg a hűtővíz nem kerül az olajba.

Hűtőtartó gumibakokat kicserélted már?Nekem a felsők már ki vannak,de az alsó nem lesz egyszerű :)

Meg kellene eléggé emelni a hűtőt,az egyik csövet emiatt leszedni stb stb ,így azt majd csak tavasszal,mert nem akarom leengedni a vizet most!

Hátha neked sikerült valami egyszerűbb,ügyes módszerrel...

Link to comment
Megosztás:

Hűtőtartó gumibakokat kicserélted már?Nekem a felsők már ki vannak,de az alsó nem lesz egyszerű :)

Meg kellene eléggé emelni a hűtőt,az egyik csövet emiatt leszedni stb stb ,így azt majd csak tavasszal,mert nem akarom leengedni a vizet most!

Hátha neked sikerült valami egyszerűbb,ügyes módszerrel...

Sajnos mostanság nincs rá időm.

Szerintem a lökhárítót kell csak levenni, a vizet nem kell leengedni, annyit engednek a gumik.

Nekem is csak tavasszal lesz rá alkalmam, hogy javítsam. Viszont akkor a termosztáthoz menő vízcsövekkel is kell csináljak valamit, mert ott csepeg a víz. Nem fogy számottevően a víz, de minden reggelre egy kis tócsa van alatta.

Link to comment
Megosztás:

Ember, hát nem nézted meg mit veszel?

Összevissza gányolt kipuffogóleömlő, kevés olaj, ezek egyből, autószerelő nékül is látható hibák, melyek a trehányság, elhanyagoltság jelei.

A rángatás, pedig a próbaúton megmutatkozik.

Ilyenkor azonnal sarkon fordulsz, és továbbállsz.

Egyébként meg AGR, és nem EGR.

Na itt is ugranak a vérszívók az emberre!

"Kedves" Adam1! Az AGR-t írtam el, és nem írtam EGR-t sehova. Te biztosan nagyon körültekintő és óvatos vásárló vagy, kár hogy nem ismertelek ezelőtt, biztosan egy ilyen kedves leendő márkatársat kértem volna fel szakérteni! Hozzászólásaid alapján neked is van mivel foglalkoznod, ígyház azzal foglalkozz és ne engem fikázz legyél kedves!

A kocsi egyébként patent állapotú, szervízkönyve is van ami egy évvel ezelőtt még vezetett volt. Utána a tulaja (mostanra derítettem ki) csak hajtotta mint állat. Olajcsere jövő héten, gyertyák már lecserélve és hoppsz a rángatás megszűnt!

Link to comment
Megosztás:

Na itt is ugranak a vérszívók az emberre!

"Kedves" Adam1! Az AGR-t írtam el, és nem írtam EGR-t sehova. Te biztosan nagyon körültekintő és óvatos vásárló vagy, kár hogy nem ismertelek ezelőtt, biztosan egy ilyen kedves leendő márkatársat kértem volna fel szakérteni! Hozzászólásaid alapján neked is van mivel foglalkoznod, ígyház azzal foglalkozz és ne engem fikázz legyél kedves!

A kocsi egyébként patent állapotú, szervízkönyve is van ami egy évvel ezelőtt még vezetett volt. Utána a tulaja (mostanra derítettem ki) csak hajtotta mint állat. Olajcsere jövő héten, gyertyák már lecserélve és hoppsz a rángatás megszűnt!

Szerintem itt senki nem akarja szívni a véred :).Ja és ADR-t irtál .

Link to comment
Megosztás:

Na itt is ugranak a vérszívók az emberre!

"Kedves" Adam1! Az AGR-t írtam el, és nem írtam EGR-t sehova. Te biztosan nagyon körültekintő és óvatos vásárló vagy, kár hogy nem ismertelek ezelőtt, biztosan egy ilyen kedves leendő márkatársat kértem volna fel szakérteni! Hozzászólásaid alapján neked is van mivel foglalkoznod, ígyház azzal foglalkozz és ne engem fikázz legyél kedves!

A kocsi egyébként patent állapotú, szervízkönyve is van ami egy évvel ezelőtt még vezetett volt. Utána a tulaja (mostanra derítettem ki) csak hajtotta mint állat. Olajcsere jövő héten, gyertyák már lecserélve és hoppsz a rángatás megszűnt!

Én is rosszul fogalmaztam, mert AGR (németül) vagy EGR (angolul), és nem ADR, ha a kipuffogógáz visszavezető szelepről van szó.

Link to comment
Megosztás:

Na itt is ugranak a vérszívók az emberre!

"Kedves" Adam1! Az AGR-t írtam el, és nem írtam EGR-t sehova. Te biztosan nagyon körültekintő és óvatos vásárló vagy, kár hogy nem ismertelek ezelőtt, biztosan egy ilyen kedves leendő márkatársat kértem volna fel szakérteni! Hozzászólásaid alapján neked is van mivel foglalkoznod, ígyház azzal foglalkozz és ne engem fikázz legyél kedves!

Ironizálhatsz nyugodtan, de biztosan jobban jártál volna. Aki ilyen autót vezet, és még szerel is évek óta, egyből tudja, hogy mit nézzen az autón, egy próbakör után nagy valószínűséggel meg tudja állapítani, hogy a km valós-e, és még sorolhatnám.

Link to comment
Megosztás:

Ironizálok is "nagy opel mágus"! Biztosan évszázadok óta vezeted és szereled a tiedet! Nekem elsősorban az árfekvés és a műszaki állapot számított, és hidd el, hogy legalább húsz vectrát megnéztem mielőtt ezt megvettem. Örültem, hogy segíthettem kiélni egoizmusodat te nagyszerű ember! Képzeld próbaúton is voltam vele és nekem megérte megvenni az autót. Nincsenek millióim, ígyhát beértem azzal, hogy ezt-azt meg kell csináltatnom rajta. Segítséget és véleményt kértem, nem ítéletet EMBER!

Link to comment
Megosztás:

Szia

Üdv a fórumon.

Tényleg nem kéne ilyen hangot megütnöd. Ebben az egészben számomra az a szomorú, hogy mindig vannak olyan emberek, akik a másikat átverik. Bár nem tudom mennyiért vetted,lehet hogy jó áron. De az bosszantó hogy sok embernek kihasználják a tudatlanságát. Jobban jártál volna, ha mielőtt veszel kocsit, azelőtt írsz ide,hogy mire kell figyelned, és mit ellenőrizz! Vannak itt több éve, évtizede opelozó emberkék, vagy esetleg olyanok akik jártasak az autós szakmában (mint én) és biztos segítettek volna, vagy segítenek ezután is. Csak ennyit szerettem volna írni, meg azt hogy legyen sok sikered az új autódban!

Ironizálok is "nagy opel mágus"! Biztosan évszázadok óta vezeted és szereled a tiedet! Nekem elsősorban az árfekvés és a műszaki állapot számított, és hidd el, hogy legalább húsz vectrát megnéztem mielőtt ezt megvettem. Örültem, hogy segíthettem kiélni egoizmusodat te nagyszerű ember! Képzeld próbaúton is voltam vele és nekem megérte megvenni az autót. Nincsenek millióim, ígyhát beértem azzal, hogy ezt-azt meg kell csináltatnom rajta. Segítséget és véleményt kértem, nem ítéletet EMBER!
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mi a bajod, de lassan lenyugodhatnának a kedélyek.

Adam első reakciója számomra is teljesen érthető, hiszen úgy írtad le az autót, mintha roncs lenne. Olvasd el újra és próbáld meg külső szemmel értelmezni :)

Itt senkinek sincsenek "milliói", szerinted miért ezt az autót vezetjük. Persze jópáran azért, mert ez a kedvencük, de a többség szintén az ár/érték miatt választotta ezt az autót, hiszen viszonylag olcsón egy nagy, kényelmes és szép autó kerül hozzájuk.

Nem ítéllek el amiatt, mert megvetted, ha hibákat produkált is. Én is így vettem, mert megszerettem amint beleültem. Viszont elvittem márkaszervízbe egy állapotfelmérésre, ahol kb elmondták mik lehetnek a hibák, mennyibe kerül kb a javítás, és lealkudtam kb. ~60e-el így is többet fizettem, de megérte nekem.

Elég sok helyen le van írva, mit kell nézni akár konkrétan B veki vásárlása esetén is. A tiednél ha van szervízkönyv, akkor tudod mikor cseréltek BIZTOSAN vezérlést, stb, szóval nagy gond nem lehet. 1 év alatt tönkretenni egy autót igen nehéz. Ha előtte jól gondozták, akkor nagy baja nem lehet. Azt viszont illett volna tudni, hogy vásárlás után "kötelező" az olaj, szűrők, gyertyák, (és a vezérlés) cseréje, ezt bele kell kalkulálni az összegbe amit a kocsira szánsz. De ez MIND le van írva, ha nem is itt, de a vectraclub fórumán elég részletesen és szépen összeszedve. Ezért kaptál 1-1 olyan választ amit te ellenségesnek vélsz.

De ha visszaolvasol, itt nem egymást fikázzuk, tanulunk egymás hibáiból, próbálunk segíteni, csak értetlenkedünk, ha valaki olyat csinál, amiről le van írva 10x, hogy nem kéne.

Szóval, szeretném kérni, hogy szűnjön meg az ironizálás, fikázás, visszavágás, akárhogy is nevezzük. Ha van még technikai jellegű kérdésed arra szívesen megpróbálunk válaszolni, SEGÍTENI. Aki válaszol az meg lehetőleg felejtse el az eddigieket, indítsunk tiszta lappal.

Tehát jim, van még valami műszaki gond az autóddal?

A kipufogóról annyit, hogy nem biztos, hogy "gányolás". A leömló utáni részt lehet hegesztéssel javítani, ami 1-2 évet ki is bír, de egy idő után cserélni kell. Ez magában nem akkora baj.

Link to comment
Megosztás:

Na itt is ugranak a vérszívók az emberre!

A kocsi egyébként patent állapotú, szervízkönyve is van ami egy évvel ezelőtt még vezetett volt. Utána a tulaja (mostanra derítettem ki) csak hajtotta mint állat. Olajcsere jövő héten, gyertyák már lecserélve és hoppsz a rángatás megszűnt!

Erről beszélek Nyuszómuszó! :D Ha egy kicsit átnézed és rendbe teszed az alapvető dolgokat,akkor maradnak az igazi hibák,amiket javítani kell!

Bocsek lesz a te embered az 1.6-os motorral tapasztaltak alapján,de akinek (benzines)autója van itt,azok közül valaki biztosan tudja a megoldást

akár egy csörgő-zörgő hangról is a tapasztalata alapján...

A "hangnemekről" meg annyit,hogy gép előtt ülve sajnos nem jönnek át az érzelmek betűk formájában,így hiába is tesz valaki

mosolygós,nevetős arcot a mondata végére,akár bántónak is találhatja a másik ember a hozzászólását... (lásd első mondatom) :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.