Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Wow, mindjárt két képes segítség :huh: Köszönöm szépen. De egyébként nem arra a csőre gondoltam. Megnéztem pontosabban, a műanyag légszűrőházat és a motort összekötő vastag gumicső aljából jön ki ez a cső, még ennél is kicsit vékonyabb, mint amit bejelöltél <- közben megoldódott, voltam a szerelőnél, ránézésre megmondta, hogy az utastérbe ment, télen hidegindító sprayt nyomattak rajta a levegőcsőbe :lol:

Afonya, még egy kérdés hozzád: milyen W-számú a kilométerórád? Mert ami ebben az autóban van, igen sokat csal.

Link to comment
Megosztás:

Elvittem ma zöldkártyát csináltatni a dieselt, nem sikerült :huh: Nem tudta elérni az 5500 fordszámot. 5350-nél volt a vége, de már majd szétesett. Ki volt az az állat, aki kitalálta, hogy így kell mérni egy dieselt? :lol: Tudja valaki a megoldást? Itt a környéken nincs adagolós (tudomásom szerint), messzire meg nem akarok menni vele lejárt zöldkártyával.

Link to comment
Megosztás:

Elvittem ma zöldkártyát csináltatni a dieselt, nem sikerült :huh: Nem tudta elérni az 5500 fordszámot. 5350-nél volt a vége, de már majd szétesett. Ki volt az az állat, aki kitalálta, hogy így kell mérni egy dieselt? :lol: Tudja valaki a megoldást? Itt a környéken nincs adagolós (tudomásom szerint), messzire meg nem akarok menni vele lejárt zöldkártyával.

Ezt nem értem... Hogy lehet hogy 5500ig kell prögetni? Mi van, ha gyárilag 5nél van a tiltás? Vagy milyen jogon hajtják szét az autódat?? Ez azért nem egy megszokott fordulat egy dizelnél, lássuk be...

Link to comment
Megosztás:

Elvittem ma zöldkártyát csináltatni a dieselt, nem sikerült :lol: Nem tudta elérni az 5500 fordszámot. 5350-nél volt a vége, de már majd szétesett. Ki volt az az állat, aki kitalálta, hogy így kell mérni egy dieselt? :) Tudja valaki a megoldást? Itt a környéken nincs adagolós (tudomásom szerint), messzire meg nem akarok menni vele lejárt zöldkártyával.

Lehet állítani a végkitérést a bowdennél,de a lucashoz nem értek sajna,nekem bosch van!

Az 5500-at leregurálási fordulatnak hívják aszem,ez gyárilag megadott érték.

Ha ezt nem éri el,esetleg még meg kell próbálni kézzel rásegíteni,meghuzni!

Egyébként aki ezt kitalálta szivesen fejbelőném! :D

Miért pont a dízeleket kell szétpörgetni??? :D

Itt kecsekméten az autóklubnál már robbant fel egy 3 éves skoda octávia ZK mérés alatt,rendőrségi ügy lett belőle!Egy másik esetben pedig a pörgetést nem engedte a gazda,a szerelőt kikapta a kocsiból és megfejelte! :)

Ezt is valami olyan hátsófertájnyaló találta ki íróasztal mögött,akinek hátsószél fogalma sincs arról,miről is van szó!Magyarországon élünk! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ezért kell olyan helyre el vinni ahol nem mérik,pont emiatt az okok miatt :lol:

Ez a terv :)

Már találtam rá helyet :D

Kösz a tippet Afonya az ütközőcsavarról, tényleg az lehett ami meggátolta a dolgot. Most tekertem rajta feljebb, de remélem nem lesz szükség rá :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sikerült a zöldkártya, bár kénytelen voltam oda vinni, ahol előzőleg is voltam, és itt meg lett pörgtve szegény rendesen :huh: , sajna az a "másik hely" éppen nem dolgozik, ahol kíméletesebb lett volna :lol:

Afonya igazad volt, csak az a csavar gátolta a max fordulatszám elérésében :D , de úgy sajnáltam szegényt :)

Link to comment
Megosztás:

ehh... pofámleszakad... komolyan mondjátok hogy csúcson kell pörgetni a mocit zöldkártyánál? :) azért ez nemsemmi... mondjuk ennek lehet az egyik oka, hogy így hamarabb fekszik el a motor, hamarabb kezd el rosszabb értékeket produkálni, mellyel ugyan a környezetet nem védjük, viszont több pénzt tudnak kicsikarni az emberből...

és mi van azokkal akiknek egy 25 éves audi 80 1.6 szivódízel van, és a 60as tempónál már örülnek hogy nem esik szét? :lol:

Itt kecsekméten az autóklubnál már robbant fel egy 3 éves skoda octávia ZK mérés alatt,rendőrségi ügy lett belőle

ilyencore kit perelnek? az autóklubot, vagy azt aki ezt a dolgot kitalálta? mert végülis a cég "szabályszerűen" járt el, ha ez van a nagykönyben megírva, hogy esz' kee csinánije... tudja valaki mi lett az ügy vége?

azért hogy őszinte legyek, elég szívás nagyon sok dolog ami ebben az országban zajlik :huh:

Link to comment
Megosztás:

Legenda lehet, mert én meg passat pdtdi-vel hallottam ugyanezt a sztorit.

Vagy mind a kettő igaz :huh:

A szerelő szerint ez németből átvett módszer, lehet, hogy ott pont azért találták ki, hogy az ilyen öregebb autókat kiszűrjék, mert vagy nem pörögnek eléggé, vagy többet füstölnek a mérésnél, vagy tönkremennek közben :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vagy mind a kettő igaz :huh:

A szerelő szerint ez németből átvett módszer, lehet, hogy ott pont azért találták ki, hogy az ilyen öregebb autókat kiszűrjék, mert vagy nem pörögnek eléggé, vagy többet füstölnek a mérésnél, vagy tönkremennek közben :lol:

Ott rohadjon meg aki kitalálta,még ha az az okos sváb is volt! :)

Link to comment
Megosztás:

ilyencore kit perelnek? az autóklubot, vagy azt aki ezt a dolgot kitalálta? mert végülis a cég "szabályszerűen" járt el, ha ez van a nagykönyben megírva, hogy esz' kee csinánije... tudja valaki mi lett az ügy vége?

Ha nem írattak vele alá megrendelőlapot,amiben minden felelösség a tulajt terheli,akkor szívás...

Link to comment
Megosztás:

Én is hallottam olyasmit, hogy aláíratnak a tulajjal egy papírt, hogy hozzájárul a vizsgálathoz, és vállalja a felelősséget. Ez elég genyóság, mert ha nem írom alá, akkor nem kapom meg a zöldkártyát, ha meg aláírom, és kifekszik a vas, akkor meg mehetek a búsba! Dögöljön meg, aki kitalálta! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a másik oldalát is!!

Beesik valaki a vasával,azt sem tudod mikor cserélt szíjat,vízpumpát,stb.,és neked kell megcsinálni a mérést...

Sz@r ez minden oldalrol.Cssak azt nem értem,hogy normál üzemi körülmények között kicsoda használja teljes leszabályzásig a dízelt???

Amúgy a mérési módszert, a németektöl vettük át.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Lenne egy kérdésem a diesel-es cartársakhoz: nehéz kicserélni a termosztátot egy dieselen? Ránézésre egyszerűbbnek tűnik, mint az én benyásomon, nekem le kell bontanom hozzá a vezérlést, itt meg csak egy fedelet kell levenni... le kell engedni előtte a hűtővizet? Ránézésre kb. a motor legmagasabb pontja, tehát elvileg csak a tartályból kell leengedni a vizet, vagy rosszul gondolom? :unsure: És hány fokon nyitó termosztát kell bele? Nekem 92C-ost adtak a motorkód (17DR) alapján... de legalább ragaszkodtam a Gates-hez :)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a diesel-es cartársakhoz: nehéz kicserélni a termosztátot egy dieselen? Ránézésre egyszerűbbnek tűnik, mint az én benyásomon, nekem le kell bontanom hozzá a vezérlést, itt meg csak egy fedelet kell levenni... le kell engedni előtte a hűtővizet? Ránézésre kb. a motor legmagasabb pontja, tehát elvileg csak a tartályból kell leengedni a vizet, vagy rosszul gondolom? :unsure: És hány fokon nyitó termosztát kell bele? Nekem 92C-ost adtak a motorkód (17DR) alapján... de legalább ragaszkodtam a Gates-hez :)

A könyv azt irja,hogy le kell ereszteni a hütővizet,de szerintem megér egy próbát,egy vödröt azért tegyél alá!

Jön Áfonya és majd megmondja a frankót,de én 92 fokosra emléxem!

Viszont a termosztát házának tömítését cseréld ki újra mindenképp!

Link to comment
Megosztás:

A könyv azt irja,hogy le kell ereszteni a hütővizet,de szerintem megér egy próbát,egy vödröt azért tegyél alá!

Jön Áfonya és majd megmondja a frankót,de én 92 fokosra emléxem!

Viszont a termosztát házának tömítését cseréld ki újra mindenképp!

Oks, kaptam hozzá tömítést :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Én még nem cseréltem a termoszt, de biztos nem engedném le a vizet mert csak pár deci csuroghat ki. Hacsak nem a feje tetejére állítva csinálom :unsure: Dolgoztam már oldalára boritott autón. :)

Egyébként nekem is a 92-es rémlik.

Testvírem!Mi van a gépsárkánnyal? :D Semmi problem?

Link to comment
Megosztás:

Na, megcsináltam a termoszcserét. Természetesen, mint mostanában semmi, ez sem ment simán. A vízzel kapcsolatban bejött a tippem, talán egy deci folyt ki összesen. Kivettem a régit, 92C-os volt benne, és tényleg nem zárt rendesen, résnyire nyitva volt. Viszont az új termosz a gumitömítésével együtt nem ment be a régi helyére :unsure: A gumiperemével együtt kb. 1 mm-rel nagyobb volt az átmérője, mint a helye, maga a termosz ugyanakkora, csak a tömítés vastagabb. Szerencsére adtak hozzá egy O-gyűrűt is, gondolom más motortípushoz, úgyhogy barkácsmegoldással élve azzal raktam össze. A termoszt berktam a régi helyére, köré az O-gyűrűt, a fedéllel pedig rászorítottam. Felmelegítettem a motort annyira, hogy kinyisson, nem engedte a vizet sehol, úgyhogy jónak tűnik a dolog. Azért alkalom adtán próbálok szerezni hozzá való gumigyűrűt.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.