Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Jár valaki katalizátor nélkül isuzu dizelel? Csak azért kérdezem, mert most kikerült belőle, de annyira rezonál a kipufogó, hogy az hihetetlen. A rezonátorcső új benne és nem ér hozzá semmihez, de hátul zörög a kasztni a rázkódástól. :D

Szóval azért ilyen, mert hiányzik belőle a folytás vagy a kipufogós rontott el vmit. ?

Kollégának ki lett ütve belőle és nem produkál ilyeneket úgyhogy ott valami elbacás van <_< biztos rosszul lett feltéve és beleér valamibe.. :)

Link to comment
Megosztás:

Kollégának ki lett ütve belőle és nem produkál ilyeneket úgyhogy ott valami elbacás van :icon13: biztos rosszul lett feltéve és beleér valamibe.. :)

Beleérni bizots nem ér bele, mert nem kopog. És ha kézzel zángatom minden irányba, úgy sem. Mondom csak iszonyatosan rázkódik a rendszer.... Ha picit emelem a fordulatot enyül a dolog.... de alapjáraton szörnyű. Olyan mintha nem lennének gumi rezonátorok rajta vagyis kevesebb. <_<

Lehet nem tette vissza mindet? :D na majd esete alánézek.

Szóval az a lényeg, ha hiányzik a katalizátor vagy esetleg a 2-ből egy dob, attól még nem szabadna ennyire rázkódnia a cuccnak?!

Link to comment
Megosztás:

Jaja, itt írta valaki, hogy az eredeti Astrán ilyen van, én azt hittem, az enyém eredeti....:)

Közben meg egy Kadett e motor van benne, az összes hóbelebancával együtt.(valószínű kikönyököltette valamelyik előző tulaj az eredetit)

Milyen fura a Ford Escort/Orion/Mondeo-knál is pont ugyanígy volt, szinte időben is, először elektromos hidegindítás, aztán meg a termosztátos. Na nekem ez az elektromos hidegindítás nem megy, és nagyon trágyán indul a verda, pöccre indul, de le is áll egyből, nagy gázt kell neki adni, csak hát hideg motornak gázt adni....én nem nagyon szeretek.

Milyen adagoló van az autódon, Bosch vagy Lucas/cav?

Bár ahogy olvasom, Lucas(pont, mint a Fordnál)

Ha hideg a dízelmotor, nagyobb előtöltés kell neki mindenképp, de ugyanevvel az előtöltéssel már melegen nem szerencsés mászkálni. Valószínű nagyobb kakaó lesz benne nagyobb fordulaton, csak van rá esély, hogy a hengerfej elrepül jó messzire róla, vagy törik a hajtókar, csapágy tönkremegy, stb...

Én úgy állítom be mindig az előtöltést, hogy alapjáraton simán vigye a verdát még 2. fokozatban is, akkor valahol kb ott lehet a gyári előtöltési pont körül. Fülre megy minden, ha csörög nagyon, akkor sok, ha meg mintha benzines lenne, kevés. Dízelnél hallani ezt nagyon, hogy jó e az előtöltés.

bosch az adagoló amugy.

amit most kiprobaltam az az volt hogy elindultam otthonrol, van kb 4km enyhe lejto, alapjaraton gurultam uresben.

hideg volt a motor, emelt alapjaraton potyogott, es kopogott vegig.

amint kapott 2 finom gazfroccsot (kb 1300-1400-ig) abbahagyta a kopogast

melegen is csinalja, az elso gazfroccsig kopog

marhara nem vagom.

a befecskendezoket megneztuk nincs veluk gond, nem pisis egyik se, auto nem fustol.

Az R5-osom is csinalja ezt foleg hidegen egy darabig kopogva jar, aztan abbahagyja.

X aktak...

Link to comment
Megosztás:

Az erő elhagy és véres lessz a nyaka a turbónak. :)

Inkább olajos B)

nekem pl már huhog mint egy elb*ott bagoly :icon13:

27k huf bele egy komplett szett csak ki kéne találni hogy lehet otthon kiegyensúlyozni :lol:

Addig jó míg huhog -_- ha már nem akar akkor a fene megette :D

Jobb ha elviszed egy műhelybe ahol ezzel foglalkoznak mert ha elhúz valamerre akkor tanulópénz lesz belőle.. :D <_<

Link to comment
Megosztás:

Inkább olajos :lol:

Addig jó míg huhog :icon13: ha már nem akar akkor a fene megette :)

Jobb ha elviszed egy műhelybe ahol ezzel foglalkoznak mert ha elhúz valamerre akkor tanulópénz lesz belőle.. -_- :D

részben szakami kihívásként is kezelem a dolgot...

vettem egy véres torkú turbót 15-ért, lehet hogy azzal kezdek el játszani.

arra gondoltam hogy csinalnék egy gumiágyba helyezett (nagyon kis tömegű!) mérőpadot mágneskuplungos hajtással, és a pad 6 pontjára elhelyeznék gyorsulás mérőket.

ezután mondjuk 1-2000-es furdulatig felporgetnem és mérném a szenzorok adatait, majd ebbol sztem kva pontosan meg lehetne hatarozni a dinamikus kiegyensulyozáshoz szükséges változtatásokat.

a forgatást meg lehet csinálni vmi kis felbontású léptetőmotorral vagy vmi ügyes nagyfordulatú szervóval.

a gyorsulást kb 200microG felbontással tudom mérni az meg sztem már elég lehet

őőő ez belefér a dízel topikba? <_<

Link to comment
Megosztás:

részben szakami kihívásként is kezelem a dolgot...

vettem egy véres torkú turbót 15-ért, lehet hogy azzal kezdek el játszani.

arra gondoltam hogy csinalnék egy gumiágyba helyezett (nagyon kis tömegű!) mérőpadot mágneskuplungos hajtással, és a pad 6 pontjára elhelyeznék gyorsulás mérőket.

ezután mondjuk 1-2000-es furdulatig felporgetnem és mérném a szenzorok adatait, majd ebbol sztem kva pontosan meg lehetne hatarozni a dinamikus kiegyensulyozáshoz szükséges változtatásokat.

a forgatást meg lehet csinálni vmi kis felbontású léptetőmotorral vagy vmi ügyes nagyfordulatú szervóval.

a gyorsulást kb 200microG felbontással tudom mérni az meg sztem már elég lehet

őőő ez belefér a dízel topikba? :)

Jó sok szabadidőd van! <_< :D

Link to comment
Megosztás:

Leszedtem az adagolót a verdáról, szétszedtem a hidegindító/gyorsító részt rajta, de nem találtam semmi hibát benne. Mégsem működik. Elvileg a motor fordulatszáma alapján kapcsolgatja a reléje ezt a bigyót. Arról meg nem is jön áram, sehogy sem. Látszik, még az életben nem nyúltak hozzá. Azt hiszem teszek rá egy 1,6-os kadett adagolót, aztán majd kézzel buzerálom belülről a hidegindítást. Mert ez így nagyon trágyán indul, vagy 30 másodpercig kell tekerni az önindítót, amíg beröffen a motor. Ha meg elindul, utána kihagynak hengerek, füstöl nagyon, vagy 5 perc, míg magához tér. Attól félek, eltöri a kipufogórendszert valahol a rázkódás miatt(nekem meg kiugrik a szemem a helyéről). Csak azt nem tudom, a Kadett 1.6-os adagolójában ugyanaz-e a hullámos tárcsa belül, mint az 1.7-esé? Vagyis kevesebb anyagot kap majd.

Link to comment
Megosztás:

Attól félek, eltöri a kipufogórendszert valahol a rázkódás miatt(nekem meg kiugrik a szemem a helyéről). Csak azt nem tudom, a Kadett 1.6-os adagolójában ugyanaz-e a hullámos tárcsa belül, mint az 1.7-esé? Vagyis kevesebb anyagot kap majd.

Inkább a főtengelyt vagy a hajtókart töri el :D jah, ugyanaz az adagoló csak egy kicsit több anyagot kell neki adni mint az egyhatdéának.. :)

Link to comment
Megosztás:

Inkább a főtengelyt vagy a hajtókart töri el :D jah, ugyanaz az adagoló csak egy kicsit több anyagot kell neki adni mint az egyhatdéának.. :)

Igen? No, akkor ez jó. Néztem az elektromos rajzát az autónak, nem egyszerűen oldották ezt meg... a generátorról alakítja át a jelet a fordulatszámhoz, és az alapján kapcsol elvileg kis fordulaton, meg nagy fordulaton be ez a dúsító bizbasz. Bár most adtam rá áramot máshonnan, és mintha jól indult volna hidegen. Remélem legalábbis.

Link to comment
Megosztás:

Na a multkori említett fura zizegő hang ami 1 bizonyos fordulattartományban van.. annyit megfigyeltem még most, minél hidegebb a motor annál jobban csinálja. Ha már beállt az üzemi hőmérsékletre akkor kevésbé. ha pedig elahagyja azt a tartományt, akkor ugyanolyan normális hangja van mint előtte. :) :D Ez a hideg motorra is igaz. Ha elhagyja azt a tartományt abbahagyja.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Más...

Dúsító miért nem ejti vissza az alapjáratot ha melegszik a motor???melegszik a és nem csökken az alapjárat... Ez miért van? :)

Ezen a képen ami ilyen vörös pasztával össze van kenve a cső, látszik a termosztátról lejön az a kis vacak, és azon van ugye az összekent cső. Namármost ha azt a csövet visszanyomom, és ott tartom akkor visszaejti a fordulatot... Tipp? Mit cseréljek szerintetek? vagy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Más...

Dúsító miért nem ejti vissza az alapjáratot ha melegszik a motor???melegszik a és nem csökken az alapjárat... Ez miért van? :)

Ezen a képen ami ilyen vörös pasztával össze van kenve a cső, látszik a termosztátról lejön az a kis vacak, és azon van ugye az összekent cső. Namármost ha azt a csövet visszanyomom, és ott tartom akkor visszaejti a fordulatot... Tipp? Mit cseréljek szerintetek? vagy mi lehet a gond?

az hideginditasi dusitast egy membranos cucc csinalja az adagolo oldalan.

a mukodteto vakuumot a vakuumszivattyu allitja elo de nem kozvetlenul kapja a dusito hanem egy hokapcsolon keresztul

ez a kapcsolo van a termosztat haz oldalaban

2x fok felett kinyit, raengedi a vakuumot a membranos dusitora es az visszaveszi a fordulatot meg az elotoltest

az also feher csovon jon a vakuum a fekete sziloplasztos megy az adagolohoz

Link to comment
Megosztás:

az hideginditasi dusitast egy membranos cucc csinalja az adagolo oldalan.

a mukodteto vakuumot a vakuumszivattyu allitja elo de nem kozvetlenul kapja a dusito hanem egy hokapcsolon keresztul

ez a kapcsolo van a termosztat haz oldalaban

2x fok felett kinyit, raengedi a vakuumot a membranos dusitora es az visszaveszi a fordulatot meg az elotoltest

az also feher csovon jon a vakuum a fekete sziloplasztos megy az adagolohoz

Aham, értem. :D És szerinted mi lehet a gond? :) Jól értelmeztem, hogy akkor az a kapcsoló (vagy gomba) ezekszerint nem nyit, és ezért nem esik a fordulat..?

Link to comment
Megosztás:

Jó eséllyel igen. Pontosan mit is nyomsz hová, mikor működik?

Ami a képen van összekent pasztás cső... Az rámegy arra a kis kapcsolóra ami a termosztátházról lejön, és ha azt a csövet rányomom erősebben a kis kapcsolóra, akkor visszaejti. Valamint ha majd az ünnep után veszek 1 ilyet, azt hogy kérjem a boltba? Mi ennek a kapcsolónak a pontos neve? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.