Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hát igen, elég elszállt árak vannak. Ennyi pénzért már tényleg lehet komplett autót is venni, amiben még a motor is jó állapotban van. Nekem is ilyen dobog a géptető alatt már másfél éve, igaz 305 ekm volt benne mikor belekerült, most 362nél jár. Müködik és ez a lényeg.

Óra szerint az enyémbe 248 ezer van de tuti kamu,jóval több lehet benne.

Link to comment
Megosztás:

Ha motort veszel mindenképpen kipróbálhatót válassz. Csupasz fűzött blokkot henegrfejjel együtt nem tudsz kipróbálni, ráfordítasz egy csomó munkát, összerakod, kiderül, hogy szar, akkor megszívtad. Még az sem elég, ha esetleg indítható. Komplett külföldi autót vegyél, amivel lehet menni. Vétel előtt jól meg kell hajtani valami mezei úton, hogy megy-e rendesen, nem-e melegszik, vagy nem-e hengerfejes. Ha minden OK, akkor meg lehet venni.

Igen elég lutri ez a bontott motor,de gondoltam hátha lesz valami kicsi pénzért indítható de nem.Ha véletlen annyira kopott lesz a motorom(szétszedésnél kiderül),Akkor azt hiszem előbb szét nézzek a külföldi gépek körében,legalább ha valamire nincs szükségem azt el tudom belőle adni:)

Link to comment
Megosztás:

Ha motort veszel mindenképpen kipróbálhatót válassz. Csupasz fűzött blokkot henegrfejjel együtt nem tudsz kipróbálni, ráfordítasz egy csomó munkát, összerakod, kiderül, hogy szar, akkor megszívtad. Még az sem elég, ha esetleg indítható. Komplett külföldi autót vegyél, amivel lehet menni. Vétel előtt jól meg kell hajtani valami mezei úton, hogy megy-e rendesen, nem-e melegszik, vagy nem-e hengerfejes. Ha minden OK, akkor meg lehet venni.

Hogy ne lehetne már kipróbálni a blokkot, ha rajta az adagoló?

Csak rendesen alá kell bakolni, meg kell hozzá a váltó+önindító. Nem egyszer indítottam már így el kiszedett motort.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen elég lutri ez a bontott motor,de gondoltam hátha lesz valami kicsi pénzért indítható de nem.Ha véletlen annyira kopott lesz a motorom(szétszedésnél kiderül),Akkor azt hiszem előbb szét nézzek a külföldi gépek körében,legalább ha valamire nincs szükségem azt el tudom belőle adni:)

Van egy bontó, anno ott vettem egy Fiat blokkot hengerfej nélkül, 15000-ért. Szinte tökéletes állapotban van.

Csak le kell mennem alfába, hogy emlékezzek rá, hol volt, mert nagyon nem ugrik most be.

Az autoalkatresz.hu-n hirdetett.

Valahol Pest megyében, megéri felmenni érte, ha van.

Link to comment
Megosztás:

Igen elég lutri ez a bontott motor,de gondoltam hátha lesz valami kicsi pénzért indítható de nem.Ha véletlen annyira kopott lesz a motorom(szétszedésnél kiderül),Akkor azt hiszem előbb szét nézzek a külföldi gépek körében,legalább ha valamire nincs szükségem azt el tudom belőle adni:)

Mondjuk nekem is mákom volt mikor vettem, két évet állt az autó kint, platon behozták letették. Ott a helyszínen nem is tudtuk beinditani. kis alkudozás után 60-nért elhoztuk. Szerelő srác másnap 10 perc után beinditótta, azóta is mükődik. A jó dolgokat kiszedtem a kasztniból még, a többit meghirdettem egyben. 3 nap múlva 60-nért el is vitték.:) igy a komplett motor váltostúl mindenestűl ingyen volt.

Link to comment
Megosztás:

Hogy ne lehetne már kipróbálni a blokkot, ha rajta az adagoló?

Csak rendesen alá kell bakolni, meg kell hozzá a váltó+önindító. Nem egyszer indítottam már így el kiszedett motort.

Alapjáraton ha elindítod, az már több a semminél, de még mindig nem sok. Saját történetemet leírom, mikor vettem a donort a B Vekimhez. Tréleren idehozta a f@szi, akitől vettem. Belenéztem a kiegyenlítőbe, szép tiszta volt, néztem az olajszintet minden rendben lévőnek tűnt. Elindítottuk, elég egészséges hangja volt, a mocinak, úgyhogy kifizettem a kocsit. Másnap mentem vele egykört, jól meghajtottam, telement a kiegyenlítő olajjal, kiderült, hogy hengerfejes a motor :) Később pedig rájöttem a kiegyenlítő kipucolása után, hogy alapjáraton, illetve kis gázon nem ment az olaj a vízbe, csak ha meg van hajtva a kocsi.

Szóval ennyit a bakon való elindításról :) Nem érzed a motor erejét sem, összehasonlítva a jelenlegivel. Mindenki döntse el saját belátása szerint, de én többet nem veszek úgy motort, hogy nem tudok menni a kocsival legalább egy kört.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nekem is mákom volt mikor vettem, két évet állt az autó kint, platon behozták letették. Ott a helyszínen nem is tudtuk beinditani. kis alkudozás után 60-nért elhoztuk. Szerelő srác másnap 10 perc után beinditótta, azóta is mükődik. A jó dolgokat kiszedtem a kasztniból még, a többit meghirdettem egyben. 3 nap múlva 60-nért el is vitték. :) igy a komplett motor váltostúl mindenestűl ingyen volt.

Én is hasonlóan gondolkodom,ezért is gondolom hogy egy kopasz motoré amit be sem lehet indítani 90 ezer kész rablás.

Link to comment
Megosztás:

Nem is ez a gond, hanem ahogy nálam is volt, nem volt kartergáz.

Ennek ellenére ette az olajat.

Az előző vasamnál, a peugoet405-nél 1.9D, annak se volt kartergáza, az is ette az olajat.

Szóval én ott vagyok, hogy meg nem mondanám már egy motorról beindítás után, hogy jó, vagy nem jó.

Komám öreg 123-as mercije -18 fokban pöccre röffent. A motorban a kompresszió 18 körül volt...

Volt egy Fordom, abban 30 körüli kompresszió volt, önindítóról nem akart elindulni...

Csak húzásra.

A legtutibb az, venni csak egy fűzött blokkot, hengerfej nélkül, és megmérni a hengert.

Van, akinek hengerfej kell csak, amikor én hirdettem Opel hengerfejet, rengeteg hívtak miatta.

De kikötötték, hogy ne legyen gátrepedt...ezek szerelők voltak, így is mutatkoztak be...

Egy ismerős 1.9-es dízel Fiatjára gátrepedt hengerfej került, még elmentek vele kb 7 évet, beleraktak 160 ezer km-t.

Szóval ami egyedül játszik egy autó/motorvásárlásnál, az a szerencse. Eladónak meg hinni...

Link to comment
Megosztás:

Szóval ennyit a bakon való elindításról :) Nem érzed a motor erejét sem, összehasonlítva a jelenlegivel. Mindenki döntse el saját belátása szerint, de én többet nem veszek úgy motort, hogy nem tudok menni a kocsival legalább egy kört.

Nem is mondtam, hogy úgy kell venni motort, csak hogy meg lehet nézni.

Egy kör alatt meg nem derül ki, hogy zabálja az olajat a motor.

Link to comment
Megosztás:

Nem is ez a gond, hanem ahogy nálam is volt, nem volt kartergáz.

Ennek ellenére ette az olajat.

Az előző vasamnál, a peugoet405-nél 1.9D, annak se volt kartergáza, az is ette az olajat.

Szóval én ott vagyok, hogy meg nem mondanám már egy motorról beindítás után, hogy jó, vagy nem jó.

Komám öreg 123-as mercije -18 fokban pöccre röffent. A motorban a kompresszió 18 körül volt...

Volt egy Fordom, abban 30 körüli kompresszió volt, önindítóról nem akart elindulni...

Csak húzásra.

A legtutibb az, venni csak egy fűzött blokkot, hengerfej nélkül, és megmérni a hengert.

Van, akinek hengerfej kell csak, amikor én hirdettem Opel hengerfejet, rengeteg hívtak miatta.

De kikötötték, hogy ne legyen gátrepedt...ezek szerelők voltak, így is mutatkoztak be...

Egy ismerős 1.9-es dízel Fiatjára gátrepedt hengerfej került, még elmentek vele kb 7 évet, beleraktak 160 ezer km-t.

Szóval ami egyedül játszik egy autó/motorvásárlásnál, az a szerencse. Eladónak meg hinni...

Érdekesek ezek a Fordok.Szomszédnak van egy Ford fiestája ,tökéletes a motorja de mínuszokba nem akar indulni csak húzásra.Kompresszió jó(mérve volt)Adagoló jó be lett állítva szűrök minden cserélve volt és hidegen még sem akar indulni önindítóról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Itt még új vagyok.

Feleségemnek van egy 96-os Astrája, 1.7 DTL motorral. Kb. 220.000 Km van benne.

Ezzel kapcsolatban lenne pár hibajelenségem és kérdésem:

4 éve használjuk ezt a kis dögöt, szeretjük, egyszerű gép és olcsó a fenntartási költsége. Bontóban imádok hozzá guberálni, viszonylag kevés pénzből már jól be lehet vásárolni ezt-azt.

A hibajelenség úgy bő egy éve jött elő.

Hidegindítás egyre nehézkesebb lett, amit az időjárás csak minimálisan befolyásolt.

Ez alatt azt értem, hogy csak minimálisan indult szarabbul -10 fokban, mint +20-ban.

Az idő haladtával egyre többet kellett tekertetni. Télen azért volt ez cumi, mert hamarabb leszívta az akksit.

Vettem egy akku töltőt és télen, éjszakára mindig rátettem az autóra. Így reggel úgy tekert, mint a kisangyal és így elég hamar be is indult a motor.

Ha egy kicsit lassult a tekerés az akku teljesítmény csökkenése miatt, akkor sokkal tovább kellett kínlódni az indítozással.

Azt logikáztam ki, hogy akkor biztos az önindítóval van baj, mert ha gyorsan tekert, akkor elég hamar be is indult.

Felújíttattam az önindítót. A probléma nem szűnt meg.

Gyakrabban töltögettük az akksi éjszakánként és így kihúztuk a telet.

Pár hónap múlva após kölcsön kérte az autót és valami taknyolt gázolajat töltött a tankba. Azonnal szétcseszte az üzemanyag rendszert.

Leszedtük a tankot, leürítettük és kitisztítottuk. Gázolaj helyett valami fekete trutymó folyt ki belőle.

Lecseréltük az üzemanyagszűrőt és felújíttattam az adagolót. Lecseréltettem a porlasztó csúcsokat (BOSCH) is.

Plusz az első tank gázolajhoz adtam egy flakon rendszertisztítot, biztos ami biztos.

Szépen beindult, de még erősen füstölt. Biztos teletolta a kipufogót azzal fossal, amit megevett a motor.

Mentem egy 30 Km-es kört az elkerülőn és kifújtam az orrát...nem is gondoltam volna, hogy 150-et tud a technika. :-)

Szépen kitisztult a rendszer. Ez volt délben.

Munka végén délután küllőre indult a motor, elégedett voltam.

Haza vittem az asszonynak az autót és mondtam, hogy mostmár minden a, használhatja megint.

Másnap reggel még jól indult, de már többet kellett tekertetni, mint előző nap délután.

Következő reggelen már megint olyan volt, mint a rossz üzemanyag betöltése előtt. Legalább háromszor-négyszer neki kell futni, mire elkapja.

Indítózás közben fehéres füst jön a kipufogóból, tehát kaját kap, az adagolóval nincs gond.

A befecsik újak, az üzemanyag rendszer már tiszta, az izzítást ellenőrízték, állítólag rendben van, izzít.

Gondolkoztunk, hogy mi lehet még.

Az jutott eszembe, hogyha mégsem százas az adagoló és elengedi a gázolajat hosszabb állás alatt, akkor egy visszacsapó szelep beépítésével meg lehet oldani ezt a problémát. Beszereltük a szelepet, de a nehézkes hidegindítás megmaradt.

Pedig már a jelennél tartunk a beszámolómban és 25-30 fokok vannak, voltak.

A szerelőmnek eszébe jutott még egy lehetőség. Szelephézag beállítás. Első generációs 1.9 D Peugeot-knál és Citroen-eknél gyakran előfordult nehézkes indítás szelephézag probléma miatt.

És akkor itt jönne a kérdésem: Hogy lehet ennél a motornál állítani a szelephézagot? Lapkás vagy tekerős-beállítós?

Vagy Ti mit javasoltok, mi okozhatja ezt a hidegindítási problémát?

Még arra is gondoltam, hogy az adagolót nem elég csak felújíttatni, hanem be is kellene állítani?

Valakinek van valami ötlete, tapasztalata hasonló gonddal kapcsolatban?

Előre is köszönöm!

Üdv, Máté

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Itt még új vagyok.

Feleségemnek van egy 96-os Astrája, 1.7 DTL motorral. Kb. 220.000 Km van benne.

Ezzel kapcsolatban lenne pár hibajelenségem és kérdésem:

Hali,

Milyen adagoló van rajta, Bosch, vagy Lucas?

A fehéres füst indítás után levegőt jelez a rendszerben, ha Lucas adagoló van rajta, akkor mindent megmagyaráz, az könnyen levegősödik.

Ha meg Bosch, az is levegősödhet, de nem olyan érzékeny rá, az valahol az adagoló környékén lehet levegős. Pl vannak azok a csőillesztések, és a préselésnél engedett nekem(emiatt cseréltem le az adagolót, pedig semmi baja nem volt. :( )

Ha jó a motor, olyan szinten szar önindító képes elindítani ezeket a motorokat, ami úgy forgatja, mint ami a halálán van, gyakorlatilag kurblival gyorsabban tekerném.

Volt egy 1.6D Kadett, az indított így, és indult így is pöccre.

Szelephézagot nem kell állítani ezeknél, hidrotőkés.

Ha meg már csattog, akkor kopott a vez.tengely/himba/himbaalátét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali,

Milyen adagoló van rajta, Bosch, vagy Lucas?

A fehéres füst indítás után levegőt jelez a rendszerben, ha Lucas adagoló van rajta, akkor mindent megmagyaráz, az könnyen levegősödik.

Ha meg Bosch, az is levegősödhet, de nem olyan érzékeny rá, az valahol az adagoló környékén lehet levegős. Pl vannak azok a csőillesztések, és a préselésnél engedett nekem(emiatt cseréltem le az adagolót, pedig semmi baja nem volt. :( )

Ha jó a motor, olyan szinten szar önindító képes elindítani ezeket a motorokat, ami úgy forgatja, mint ami a halálán van, gyakorlatilag kurblival gyorsabban tekerném.

Volt egy 1.6D Kadett, az indított így, és indult így is pöccre.

Szelephézagot nem kell állítani ezeknél, hidrotőkés.

Ha meg már csattog, akkor kopott a vez.tengely/himba/himbaalátét.

Szia Miki,

Először is köszi az infót!

Ma délután még egyszer ellenőrizzük az izzítást, hogy ne vetődjünk árnyékra.

Most meglestem közelebbről az adagolót és 3-4 hónap használat után már tiszta olajköd meg takony az egész.

Tehát több mint valószínű, hogy a felújítás nem volt sikeres. Szivárog valahol a gázolaj az adagolón. Gondolom ott levegősödik le a rendszer.

Tehát ezért nem javíthatott a visszacsapószelep sem a helyzeten, mert azt meg a tankhoz közelebbi oldalon kötöttük be.

Egyébként nem tudom, hogy mi az adagoló márkája... :-S

Azt is megtudtam, hogy az adagoló felújítása után nem lett beállítva az előtöltés, ami szintén okozhat indítási problémát.

A nagy kérdés már csak az, hogy ha rendben van az izzítás, akkor mit lépjek adagoló terén?

Néztem a neten új és felújított adagolókat, meg bontottakat is. A bontott olyan 15 és 25 között mozog, az újak pedig 45 és 60 között.

Te mit tennél?

Menjek vissza az adagolóshoz a számlával, hogy munka garanciában oldja meg?

Vegyek bontottat?

Vegyek újat-felújítottat?

Csattogás nincs...és köszi az infót a hidrotőkéről.

Majd érdekesség képpen még megírom, hogy mit sikerül haladni.

;-)

Link to comment
Megosztás:

Nah, az adagoló BOSCH.

A hidegindító részénél látható a szivárgás.

Szerintem először megpróbálom rendesen felújíttatni az adagolóssal. Aztán majd meglátjuk...

Miközben ezt írtam, kiderült hogy rosszak az izzító gyertyák :-O

Ettől függetlenül az adagoló nem százas, szóval vissza fogom vinni.

Link to comment
Megosztás:

Na ez a dolog engem is érdekel, kíváncsi vagyok, hogyan sikerül megoldani a problémát. Már csak azért is. mert hasonló cipőben járok én is. Van, amikor szinte pöccre indul a vas hidegen is, de általában fel kell húzni, mint a búgócsigát, és néha még úgy sem indul el, csak húzásra. Akkor viszont egyet fordul a főtengely és már megy is a motor. Behúzás után melegen elindul húszszor-harmincszor, aztán újra jöhet a vontatókötél. Rakattam bele előmelegítőt, hogy ne hideg motort kelljen indítani, eleinte jó volt, most már nem annyira. Már egy teljes motorgenerálon töröm a fejem, de az meg qrva sokba kerül. Na meg akkor lesz egy húsz éves verdám felújított motorral. A fene se tudja, hogyan legyen

Link to comment
Megosztás:

Nah, az adagoló BOSCH.

A hidegindító részénél látható a szivárgás.

Szerintem először megpróbálom rendesen felújíttatni az adagolóssal. Aztán majd meglátjuk...

Miközben ezt írtam, kiderült hogy rosszak az izzító gyertyák :-O

Ettől függetlenül az adagoló nem százas, szóval vissza fogom vinni.

Nem egy nagy macera kicserélni a tömítéseket, ha felül enged, a szimering már problémásabb, meg amik lejjebb vannak. Nehéz hozzáférni. :(

Vannak bontott adagolók, kérdés, hogy azok jók-e.

Nekem nagyon szerencsém volt, 8 ezerért szereztem egy hibátlan adagolót, nem folyik sehol.

Ami általában kívülről tiszta, azok nem eresztettek, hacsak nem suvickolta a bontós, bár nem szokásuk.

De ha csak retkes adagoló van, érdemes az O gyűrűket, szimeringeket kicserélni, mindenhol.

Lehetőleg Viton anyagból, az bírja jódarabig.

Hát, ha 1 izzító nem jó, attól már indul az Opel tréfásan, ezek érzékenyek rá.

Lehet, nincs is baj az adagolóval.

Mondom, a Bosch adagoló nem olyan érzékeny a szivárgásra, volt olyan Kadett, amiből folyt orrán száján a gázolaj, és jól indult.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ez a dolog engem is érdekel, kíváncsi vagyok, hogyan sikerül megoldani a problémát. Már csak azért is. mert hasonló cipőben járok én is. Van, amikor szinte pöccre indul a vas hidegen is, de általában fel kell húzni, mint a búgócsigát, és néha még úgy sem indul el, csak húzásra. Akkor viszont egyet fordul a főtengely és már megy is a motor. Behúzás után melegen elindul húszszor-harmincszor, aztán újra jöhet a vontatókötél. Rakattam bele előmelegítőt, hogy ne hideg motort kelljen indítani, eleinte jó volt, most már nem annyira. Már egy teljes motorgenerálon töröm a fejem, de az meg qrva sokba kerül. Na meg akkor lesz egy húsz éves verdám felújított motorral. A fene se tudja, hogyan legyen

Ott valami csőprobléma lehet, valahol levegőt szív a tanktól az adagolóig. Van pár variáció rá, általában ez szokott a baj lenni. Gázolajszűrőnél, csatlakozásoknál, vagy csak kidörzsölődött a cső.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Láng-tól szereztem 4db új izzító gyertyát, már bent is vannak.

Mondta a szerelő, hogy ne indítsak közvetlen az után, hogy kialszik az izzítás visszajelző lámpája, várjak még vagy 20-30sec.-et.

Mert a lámpa kialszik ugyan, de utána még izzít egy darabig.

Kipróbáltam...vártam fél percet, de nem hallottam a relé kattanását. Ettől függetlenül a jövőben már így fogom indítani a gépet.

Küllőre indult, de még nem örülök előre. Az adagoló felújítása után is ez volt és másnap reggel már megint tekertettem hideg motorral, mint a barom.

...azért egy kicsit reménykedek, hogy mostmár jobb lesz a helyzet.

Beszéltem az adagolóssal is, aki a felújítást végezte. Mondtam neki, hogy taknyol a technika, valami nem pászol. Holnap tízre kaptam időpontot, viszem vissza és belövi az előtöltést is.

Holnap beszámolok majd a fejleményekről.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem az adagolóssal is, aki a felújítást végezte. Mondtam neki, hogy taknyol a technika, valami nem pászol. Holnap tízre kaptam időpontot, viszem vissza és belövi az előtöltést is.

Van egy olyan halvány sejtésem, hogy nem nyúlt ahhoz az adagolóhoz.

De gondolom jó leakasztott zsozsóval.

Ma egy ismerősből szedtek ki 75 ezer Forintot főfékhenger+kerékcsapágy+ablakmosótartály cseréért. Naná, hogy nő volt, pedig ott volt vele az 5 éves kisfia is.

B.szarok komolyan egykét szerelőtől.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.