Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tigra A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Gyerekek!  

Lehet, hogy rossz helyre írom, mert nem kifejezetten Tigra, de mondja már meg nekem valaki, legyen kedves, hogy miért van az, hogy már öt éve nem esett az eső és még mindig nyikorog a fékem??? Halálra idegesít.  

Előre is köszi.

Hasonló problémára ez a válasz született egy másik fórumon:

"A fékbetét nyikorgása lehet a betét minöségétől is!

A gyengébb minöségübe belekerülnek nagyobb fémsorják is és ezektől nyikoroghat!

Az ujfajta betétek meg valami környezetbarátabb anyagból vannak és azok nyikorognak rendesen!"

Link to comment
Megosztás:

Ha pedig a fékbetét jó minőségű és állapotú, akkor a zaj oka általában csak az, hogy rezeg a fékbetét... az enyém is ilyen. :roll: (Nincs is tigrám... :oops: ) Ettől még a fék jó, és biztonságos, tehát nem kell aggódni. Szokták spec anyaggal kenni a betét hátulját, illetve a csapszegeket, ami felveszi ezt a rezonanciát. Mindenesetre sokan kicserélik a fékbetétet, és gyakran tényleg megszűnik a zaj, de ettől még nem biztos, hogy az a jobb fékbetét!!! (Csak máshogy rezeg.)

Persze kopott, barázdás féktárcsa is okozhat rezonanciát.

Link to comment
Megosztás:

Aha. Optimális esetben azért remélem nem kell félévente cserélni...Nekem márciusban volt tárcsa is, betét is cserélve. 10.000 km kb. Persze látszik rajta, hogy kopott azóta, de cserére még biztos nem szorul...

De azt nem gondolom, hogy mindenki, akié nem csikorog, frissen cserélt. Mert én, amikor haladok a dugóban, csak a sajátomat hallom :roll:

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak a fékbetét lett a megfelelő segédanyag nélkül berakva. Én a Loctite-ra esküszöm, bár mást ilyen esetben még nem használtam, így nem akarom azokat sem lehúzni. Maj minnyá átkocogok szembe a Gördülőbe, és megkérdezem. Ha megvan akkor szólok, oszt jöhetsz át féket szerelni. (Ill. majd kvzni Melindával, én majd szerelek. )

Link to comment
Megosztás:

....De azt nem gondolom, hogy mindenki, akié nem csikorog, frissen cserélt. Mert én, amikor haladok a dugóban, csak a sajátomat hallom :roll:....

Ferrodo betét miatt csikorog.

És hiába mondja Futó Gabi, hogy csak esőben mert nekem állandóan csinálja.

Mind a berakásnál, majd egy másik alaklommal be lett csiszolva a betét, de nem változott. De igazándiból már nem zavar :P

Ki kellne próbálnotok, amit Greg ajánlott !

Ha nem változik a "kezelést" követően sem, akkor szerintem fékbetétet kellne cserélned :roll:

Link to comment
Megosztás:

a sport kipufogórendszer már tényleg ad mondjuk +10%-ot amennyiben a leömlőtől a kipufogóvégig sportrendszer van fennt, de akkor se áltasd magad hogy a te nemtom hány kilométert futott autódban benne van még a gyári 106LE. Tomnak nagyjából igaza van, bár pontosítanám: már akkor örülhetsz ha a gyári 106paripából még megvan 95, erre dob a sportrendszer mondjuk egy 5-6 lóerőt, úgyhogy nagyjából 100 lóerő körül lehetsz most. Ne érts félre ez nem fikázás volt és nem is a kedvedet akarom elvenni, de nyugodtan kérdezd meg Atommanót aki százezreket(!) költött a GSi-jére és így sikerült kihozni gyönge +30-40lóerőt, pedig ott aztán volt minden okosság a nagytengelytől az emelt benzinnyomásig meg az alapról teljesen ujjáépített motorig.

A 10% sztem akkor igaz ha hangolt, a te mocidhoz épített rendszerről van szó

Ugyan absz. nem értek az autókhoz, de itt olyan anyagokról van szó (vas, acél & friends) amik tulajdonságai (kopás, fáradás, stb) erősen változnak az évek alatt. Sztem ezért nem jó ha veszel egy "általános" tuningcsippet. Mivel sztem nincs 2 ugyanolyan teljesítményű/karakterisztikájú motor..pont azért mert programot lehet ugyanolyanra irni ami 100 esetből 99szer ugyanúgy müxik, de sok vasdarabot egyformán egymásra (klegalábbis ilyen jó arányban) pakolni sztem elég nehéz.

Szerintem az Anti már egy nagyságrenddel följebb van amit a mocira költött...és még nincs kész. Johnnyp, menj el méress egyet! De ne szurd le magad, amikor meglátod mennyi is az a lóerő ami a kerekeken jelentkezik!

off: egykori lakhelyemről csak ugy özönlenek ide a fórumra az opeltulajok :P

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Újra itt.

Szomorú dolog történt velem.

Az asszony szombaton a 8 hónapos terhes húgával kicsúszott és fejre állt a Tigrával egy lápos árokba.

A viz beáramlott az utastérbe de hálistennek az asszony gyorsan kapcsolt és megnyomta az egyik ablakemelő gombját és pont az ő oldali ablaka elkezdett lemenni és kimászott és kihúzta a húgát.

Elvitte őket a mentő de hálistennek egyikőjüknek sem lett semmi baja csak a kezűket vagdalta össze az üveg.

Na ez a jó a dolog, de a rossz az hogy a Tigra gallyra ment.

De lehet hogy nem majd kiderül. Az eleje és a hátulja ablakkal együtt teljesen ép. A két oldala szerintem kikalapálható. Visszapillantó tükrök elszálltak, oldal küszöb elszállt. Motorháztető is mondjuk ép.

Na de a teteje... berokkant, benyomódott. Az alváz a kerekek a fútómű a motor elvileg teljesen ép.

Szerintetek lehet ebből még autó??? :blink: :) :)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor megnézték az autót:

Karosszéria kb.70e, tetőt cserélni kell sajnos, de azt monta a karosszériás annyira nem vészes az egész. Raktak már sokkal töröttebb autót is össze.

Festés totál telibe kb.100e

Anyag kb.100e

Tuning kb.100e :blink: Már most mindegy hogy egy százzal több vagy kevesebb.

Ja és persze ezek mind maszekban. Az Opelben gondolom 3-as szorzó lenne, más kisebb műhelyben 2-es.

Így meg szerintem még tűrhető is az ár.

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem lesz mégegyszer tetőn az autó

Biztos láttá lmár ilyet, és sajnos fogsz is hamarosan, mert a tetőt, az oszlopoknál fogják elvágni úgy fog kinézni, mint amit megskalpoltak. :) Nem egy szép látvány. :)

Remélem szépen fogják összerakni.S, nem utolsó sorban, jól. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Jól van na akkor lesz belőle cabrió :blink:

Komolyra fordítva én nem fogom látni tető nélkül mert nem akarom látni. (szörnyet halnék)

Szerintem meg az alváz a fő merevítés. Persze a tető oszlopok is, de ha nem kerül tetőre megint akkor nem lesz gond a tetőváltással.

Link to comment
Megosztás:

ezzel csk az a baj, hogy a tető a főtartója az autónak. az már megjavitva, megvágva...... hát nemtudom....

Miért, semmivel sem rosszebb, mint a házilag barkácsolt kabriók. :blink: Amíg nem törik megint, addig szvsz semmi gond. Amúgy a váznyúlvány is főtartó, mégis sokan hegesztetik...

Link to comment
Megosztás:

Jól van na akkor lesz belőle cabrió :blink:

Komolyra fordítva én nem fogom látni tető nélkül mert nem akarom látni. (szörnyet halnék)

Szerintem meg az alváz a fő merevítés. Persze a tető oszlopok is, de ha nem kerül tetőre megint akkor nem lesz gond a tetőváltással.

Ez így van. Bár abban nem mernék állást foglalni, hogy a tető, vagy az alváz a fontosabb.

Jobb lenne, ha nem ilyen lenne az autód, de a magyarok 2/3-a olyan autóval jár, ami törve volt. Sokan nem is tudnak róla. Szóval nem leszel egyedül. (Csak ne állj fejre. Ha meg mégis, akkor gondolj arra, hogy egy kabriónál, velorexnél, trabinál stb. valószínűleg így, hegesztetten is jobb.) :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.