Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok.

Létezik hogy 96-os Omiban nincs gyári riasztó? Vagy csak az előző tulaj elvesztette a távirányitót ? Hogy tudom megállapitani, van e benne? Amugy elég jól felszerelt az autó, ezért hiányolom. Na és mivel csak a bal első ajtón van zár, és igy elég macerás a nyitás-zárás. Az immo sem lehet gyári, mert nem a kulcsban van hanem a müszerfal vak kapcslojába van belefurva. Na ez is macera, mert leállitom a motort, és fél perc mulva kulcs ki, odatartani, és ugy start. Ennyit a kocsi védelméről. Ja, van egy Titan dypol sebváltózár, amit persze reggelente elfelejtek kivenni inditás előtt :oops: :oops:

Üdv. Tiv.

Hát elég gyors módszer, ha motortér kinyit, aksi negatív saru lehúz...

Ha megsüketülsz,akkor jó hír, hogy van benne. A rossz az lehet, ha csak kapcsolóra állna le, amit ugye te nem kaptál... :lol:

Elviekben minden riasztó leáll néhány tízmásodperc, perc múlva. De a blokkolásokat, nem biztos, hogy oldja... Ja, ha megemeled 30° körüli értékre, akkor a riasztónak ki kell kapcsolnia, ha máshogy nem boldogulsz (vontatási oldást a törvény írja elő):)

Egyébként motortérben van sziréna? Azt többnyire könnyű kiszúrni...

De ha el tudod indítani a kocsit anélkül, hogy az immon kívül bármit tennél, akkor valszeg nincs. :roll:

Központiozár van benne? Buta de előforduló megoldás, hogy a központival kötik össze. Ha kulcsal nyitod az ajtót, akkor kikapcs a riasztó. Csak ez azért necces, mert ha bezuzzák az üveget, akkor utánna valszeg nem hidegvágóval esik az ajtónak, hanem a kis pucukát felhúzva oldja a központit... Ja reteszelni szoktad? Vagy csak bezárod? A reteszelés még segít ezen a dolgon...

Az immo helyett meg sok törpölés után egy komoly átszerelést javasolnék, mert egy nadon hülye autótolvaj is megteszi azt, hogy a kiszemelt autót legalább egy napig megfigyeli. Namost, ha egyszer odatartod a kulcsot az immonak, akkor sokat nem kell okoskodnia, hogy mi legyen a következő lépés, ha bejutott a kocsiba... Immo panel ki, gyújtás ráad, az immora menő 12 Vot meg elkezdi elküldözgetni a különböző vezetékeken, vagy méreget egy kicsit... Kis szerencsével ismeri az immo típusát és rögtön tudja a megoldást, te meg azzal, hogy elárultad neki az immo helyét pont a legértékesebb dolgot adtad a kezébe autólopáshoz: Időt hagytál neki. Amit kereséssel töltene, azt most buherára lehet fordítani... Szal én villámgyorsan átalakítanám a kocsit... :wink: De persze ez csak magánvélemény...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Létezik hogy 96-os Omiban nincs gyári riasztó? Vagy csak az előző tulaj elvesztette a távirányitót ? Hogy tudom megállapitani, van e benne? Amugy elég jól felszerelt az autó, ezért hiányolom. Na és mivel csak a bal első ajtón van zár, és igy elég macerás a nyitás-zárás. Az immo sem lehet gyári, mert nem a kulcsban van hanem a müszerfal vak kapcslojába van belefurva. Na ez is macera, mert leállitom a motort, és fél perc mulva kulcs ki, odatartani, és ugy start. Ennyit a kocsi védelméről. Ja, van egy Titan dypol sebváltózár, amit persze reggelente elfelejtek kivenni inditás előtt :oops: :oops:

Üdv. Tiv.

A gyári riasztó megléte felszereltség kérdése, meg hogy az első tulaj hogy rendelte. A gyári riasztó meglétét a következők igazolják:

- a rádió fölött kapcsolósorban van gy menekülő embert ábrázaló piktogram, aminek van egy kis piros lámpácskája is, ami villog amikor be vn riasztva.

- a B oszlop tetején a tető tövében van az ultrahangos térérzékelő adója illetve vevője

- a motortérben a főfékhengertől jobbra (ha szemből nézed akkor balra) van egy kapcsoló amit a gépháztető nyom be, valamint van mellette egy klasszikus autókürt

Ha nincs meg a távirányító, és van benn riasztó, akkor sincs gáz, mert ha kulcsal bezárod, majd reteszeled a centrált (úgymond 2-re zárod), ezzel bekapcsoltad a riasztót. (ilyenkor villog a piros lámpa a menekülő embernél).

Az immo amiről írtál, tuti nem gyári. A gyárinak van egy passzív mágneses jeladója a kulcsban. Ha szétpattintod a kulcsot, akkor klucs tollának a tövében található, téglatest alakú fekete tömb, kb 5-6mm hosszú. Ha ezt a jeladó óvatosan kiveszed a kulcsból, és így indítózol, nem fog beindulni a motor, sőt gyújtás ráadása után folyamatosan villog a motorkontroll!

Link to comment
Megosztás:

Lui Dark köszi

Hát akkor nekem nincs benne riasztó. Ez riasztó. Következő beruházás :) Ja, igen szoktam reteszelni. Ez az immo egyébként is felhivja a figyelmet magára, kb. kétforintos nagyságó kromozott korong, piros villogó peremmel, és pont a magnó fölötti kapcsolosorba van befurva. Alig van szem előtt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben van gyári riasztó, de nem szól, csak villog. :lol:

Jártam már úgy, hogy nem reteszeltem, csak simán bezártam a benzinkúton, majd visszaszaladtam valamiért. A kesztyűtartóból akartam valamit, ezért az utasoldalon nyitottam. Na így beriasztott. :?: De csak egy-két alkalommal, nem mindig. Nem értem. :?

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem, az enyém sem adott ki magából hangot, mert be volt kakilva a duda, amit az okos tervezők pont a szélvédőről lefolyó víz elvezetésének útjába tettek. A csere után tökéletesen működött egy darabig, majd megint néma csend. Szerencsére csak kontaktos volt, így megúsztam mégegy cserét, de a lefolyó és a duda közé beszerkesztettem egy gumilapot, hogy a víz ne a dudán folyon végig.

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem, az enyém sem adott ki magából hangot, mert be volt kakilva a duda, amit az okos tervezők pont a szélvédőről lefolyó víz elvezetésének útjába tettek. A csere után tökéletesen működött egy darabig, majd megint néma csend. Szerencsére csak kontaktos volt, így megúsztam mégegy cserét, de a lefolyó és a duda közé beszerkesztettem egy gumilapot, hogy a víz ne a dudán folyon végig.
Enyimben meg van hatásosabb riasztó. :lol: :) :( A jobbkormány. :roll:
Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki.

3 napja vagyok omega tulajdonos. Ez álmaim autója. Eddig Asconám volt. Azt hittem, hogy az Asc, kényelmes, nagy..stb. Na de ez? Ez az autó maga az utaztatás koronázatlan királya. 2.5 v6 autómata. Bőrön kívül full extra. Nagyon Isten!!! Csupán csak egy olyan furi jelenséggel állok szemben, ami egy kicsit zavar, mert utóljára az 1200-as ladámon tapasztaltam ilyet (de abba a fuvóka volt eldugulva). A jelenség a köv.: beinditásnál kb 5-6 szor forditja körbe a motort az öninditó,mielött beindulna, és az alapjárat 480 és 500-as között ingadozik. Ez normális???? Miután beindult semmi baja. Az olaj sem szivárog sehol és nagyon egyben van a gép. Ha van valakinek hasonló motorral megáldott omija, akkor érdekelne, hogy neki is így indul-e? Mielött bárki leszolna, hogy miért nem vittem el szakszervízbe mielőtt megvettem, jelentem elvittem. és átnézettem rajta mindent!!! Még tech2-vel is átfutottak rajta mindent. Semmi hibakód sehol!!!! Akkor mi lehet a gubanc?? Lehetséges hogy az alapjárati szabályzó motor van eldugulva??? Vagy valami más? Légyszi segitsetek. Köszike.

Link to comment
Megosztás:

Igazából 600 fordulat a gyári alapjárat, de nekem is ingadozik. De attól még egy alapjárat állító motor tisztítás nem ártana. Az indításról nem tudok nyilatkozni, mert én mindig gázzal indítok, de az elég keservesen indul (sokat teker mire elkapja). Örülök, hogy idetaláltál a fórumra, és érezd jól magad itt és a szép Opeled társaságában.

Link to comment
Megosztás:

Megpróbálom jól kipucolni. Hátha segít. Majd jelentkezem hogy hogy sikerült.

Ugyan nemtom hogy néz ki egy Omi alapjárati motorja, de ha olyan mint a Calié, akkor még véletlenül se nyúlj bele kézzel, a megfelelő módszer az hogy belefújsz féktisztító spray-t, aztán hagyod kiszáradni.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nemtom hogy néz ki egy Omi alapjárati motorja, de ha olyan mint a Calié, akkor még véletlenül se nyúlj bele kézzel, a megfelelő módszer az hogy belefújsz féktisztító spray-t, aztán hagyod kiszáradni.

asszem 1forma..

Ha olyan, mint az Én két (igaz "csak A") omegáimé, akkor azt még tom mondani, hogy féktisztító után, mikor szmötyi már nem jött egy kis kenést is kapott WD40 formájában.. Nekem kárt nem csinált, sőtt, azóta stabil az alapjárat, mint a rendesen bevert szög..

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Köszi a help-et. Mindenképpen csak is féktisztitóval állok neki. 3 évig volt asconám amiben c20ne szív dobogott. Itt volt idöm megtanulni sokmindent. :?

Még sajna nem jutottam el odáig hogy szétszedjem. Ez betudható a munka időmnek. De egyre inkább úgy tünik, hogy nem nagyon szeret járni az egyik henger alapjáraton. És ez okozza a problémát. Remélem hétvégén lessz időm egy kicsit rendbe rakni.

Ami eddig nagyon pozitív az autón, az a fogyasztás. Azt hittem, lezabálja a gatyámat. De 11.8 fölé nem nagyon megy az átlag. Az asconám is lazán bekapta a 10lityit városban és az még ráadásul kézi váltós is volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bár sokan hiszik, de az omega csak nagy autó, de nem gazdaságtalan.

Elég jól ki lehet jönni, igaz akkor nem árt, ha az ember hozzászokik a gázpedál gondolatához, de ettől sokkal többel nem is próbálkozik... Viszont agyonhajtva, minden kanyarban kilincselve, szezononként egy gari kereket elhasználva a Tascona mester 3000-es Omegája megelégedett 17 lityi környékével, ha jól emlékszem arra, amit Tascona elég régen mondott. Tényleg tud róla valaki valamit? Ezer éve nem láttam. Szal ha az állandó burnout-ot, meg driftelést nézzük és azt, hogy egy 3000-es sorhatos jószág kapkodja a lábát rendesen, akkor bezony nem sok az a 17 sem. Állítólag egyes emberek kúltúrált vezetéssel 11 - 12 ből kijönnek vegyesben egy 3000 sorhattal. Bár nem ide tartozik, de ha egyszer meglesz rá a pénzem, tutira szerzek egy sorhatos 3000 24V-t és betesze m a Caravanba... Annyira zsír akkora mocival menni ... :love9:

Link to comment
Megosztás:

Bár sokan hiszik, de az omega csak nagy autó, de nem gazdaságtalan.

Elég jól ki lehet jönni, igaz akkor nem árt, ha az ember hozzászokik a gázpedál gondolatához, de ettől sokkal többel nem is próbálkozik... Viszont agyonhajtva, minden kanyarban kilincselve, szezononként egy gari kereket elhasználva a Tascona mester 3000-es Omegája megelégedett 17 lityi környékével, ha jól emlékszem arra, amit Tascona elég régen mondott. Tényleg tud róla valaki valamit? Ezer éve nem láttam. Szal ha az állandó burnout-ot, meg driftelést nézzük és azt, hogy egy 3000-es sorhatos jószág kapkodja a lábát rendesen, akkor bezony nem sok az a 17 sem. Állítólag egyes emberek kúltúrált vezetéssel 11 - 12 ből kijönnek vegyesben egy 3000 sorhattal. Bár nem ide tartozik, de ha egyszer meglesz rá a pénzem, tutira szerzek egy sorhatos 3000 24V-t és betesze m a Caravanba... Annyira zsír akkora mocival menni ...

Ez így van. Viszont a gumifüstölés töllem távol áll. Nem azért mert nem csinálnám hanem, mert az enyém automata. Ezzel igen nehéz. persze ha felpörgetném "n"-be, és rárántanám a "d"-t úgy 4000-es fordulaton, akkor biztos sikerülne. :lol: Csak utánna megnézhetném a fékszallagokat. Biztos nem égnének oda. :)

A fogyasztásra is igaz, a súly-lóerő arány!!!!! Csak ezt sokan nem hiszik. Pedig a "nagymotor", nem feltétlen jelent fogyasztásnövekményt. Csak a kötelező csekken látszik meg a különbség. Na erröl jut eszembe: Nem tud valaki occsó biztit. még nem irattam át. De úgy kalkuláltam, hogy a lególcsobb legális kötésse A0-ban 24.000. Ha tud valaki ólcsobbat, feltétlen szóljon!!

Hali.

Link to comment
Megosztás:

Erre szolgál az alábbi cég. én náluk kötöttem mindkettőt és tényleg egyszerűen , gyorsan megvolt. ráadásul én választottam ki a számomra legmegfelelőbbet (legolcsóbbat).

Csak az adataid kellenek hozzá, a többi egy a neten keresztül...

Első Online Biztosítási Alkusz

Sajna nincs jutalékom, de egy Cartársnak önzetlenül is segít az ember... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Viszont a gumifüstölés töllem távol áll. Nem azért mert nem csinálnám hanem, mert az enyém automata. Ezzel igen nehéz. persze ha felpörgetném "n"-be, és rárántanám a "d"-t úgy 4000-es fordulaton, akkor biztos sikerülne. :lol: Csak utánna megnézhetném a fékszallagokat. Biztos nem égnének oda. :)

Burn-ölni autómatával nem így kell... Kipörgésgátló kikapcsol, majd elindulsz normálisan, épp csak hogy mozgásban legyen az autó. Ekkor kitekered a kormányt, majd nyomsz egy padlógázt. Tuti megkapar! Ha ezek után ellenkormányozol, kilincsel előre mész, ha rákormányozol, pörgés lesz belőle. Persze ehhez jó ha sper difi van az autó alatt.... Legalábbis én így csinálom az MV6-al.

Link to comment
Megosztás:

Legalábbis én így csinálom az MV6-al.

=D> :notworthy:

Meg ilyen teljesítményű ótóknál már azt is szokták, hogy kicsi gáz, finom fék, majd padló és kicsit több fék. Ilyenkor ugye a fékhatás az első kerekekre hat (eleve ott az erősebb) és a hátsó elpörög. Elméletileg így lehet, egyenesen burnoutolni autómatával. Sorhatos öreg cápa OFF Bömbivel ON már tettem ilyent... Furi, de jó.... :twisted: Főleg, ha rövid egyenes után eltekered közben a kormányt egyszer balra, majd 360° után jobbra.. :evil: :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Meg ilyen teljesítményű ótóknál már azt is szokták, hogy kicsi gáz, finom fék, majd padló és kicsit több fék. Ilyenkor ugye a fékhatás az első kerekekre hat (eleve ott az erősebb) és a hátsó elpörög. Elméletileg így lehet, egyenesen burnoutolni autómatával. Sorhatos öreg cápa OFF Bömbivel ON már tettem ilyent... Furi, de jó.... :twisted: Főleg, ha rövid egyenes után eltekered közben a kormányt egyszer balra, majd 360° után jobbra.. :evil: :twisted:

Majdnem jó amit írtál, de egy újabb (ABS-es) autónál nem teljesen jó módszer. Először nagy gáz, majd nagy fék, hogy kicsit "orra" álljon az autó, azaz a hátulja megemelkedjen. Ilyenkor a hátsó fékerőszabályzó leoldja a hátsó fékkört, ekkor kell padlógázt nyomni, és a hátulja kipörög. Viszont az ABS azt látja, hogy a hátulja forog, az eleje áll, tehát el-el engedi az elejét, ezért a mutatvány előtt ABS biztit ki kell venni.

Link to comment
Megosztás:

Hali. Lelkileg összezúztak!!!

-De ezt most komolyan mondom. Amennyire örültem az új gépnek, most kezdem annyira "megutálni". (na jó azért megutálni nem, csak megrengett a bizalmam) A sztori röviden annyi hogy amióta megvettem mindenki csak lehurrog. :lol: De tényleg. mindenkitől csak azt hallom hogy minek vetted ilyen motorral? Meghogy még 20.000km és 100.000-eket fogsz majd rákölteni...stb. Most vagy a féltékenység beszél belöllük (ami egy 9 éves autó esetében nem hiszem hogy lehetséges) vagy tényleg fekete napok következnek. Jó lehet hogy egy picivel több törödést igényel mint egy c20ne. De úgy hiszem, hogy rendszeres karbantartás mellett nem fog cserben hagyni. Egyszerüen ez egy olyan autó, ami odafigyelést igényel, és nem bírja az átlag magyar ember "majd ha elromlik megcsináltatom" életmódját. Merthát sajnos nálunk a legtöbb autó így jár. Megveszi a sok tuskó, és addig megy vele, míg szét nem hullik. Majd ha széthullott, akkor egy vagyont rákölt, hogy újra szét lehessen cseszni. A kilóméterhez kötött átnézetést senki nem veszi figyelembe. Pedig nem véletlenül találták ki.

Javítsatok ki, ha nem így van. Sajnos én ezt látom sokszor. Én aláírom, hogy egy szakszervízben vagyonokat elkérnek egy inspekcióért, (és sajnos a magyar ember nem a sok pénzről híres. mint ahogy én se) de az ott dolgozó szerelők, otthon is ugyan azt a munka minőséget biztositják. (ha nem jobbat) és jóval ólcsobban. -Vagyis szerintem minden csak odafigyelés kérdése. Ezt valahol tudom is, csak annyit kaptam az utóbbi napokban, hogy már el ment a kedvem az egész autótól. Pedig sose volt még ilyen gépem és továbbra is nagyon tettszik csakhát... :? Tény hogy van vele ez-az apróság, dehát egy 9 éves autótol senki se várhat makulátlan állapotot. De nem?

Most elég mélyponton vagyok. Az x25xe motorosoktól egy kis bíztatást kérnék!!! De mindenkitől szivesen fogadom akinek bomija van.

Szisztok.

Link to comment
Megosztás:

Na erröl jut eszembe: Nem tud valaki occsó biztit. még nem irattam át. De úgy kalkuláltam, hogy a lególcsobb legális kötésse A0-ban 24.000. Ha tud valaki ólcsobbat, feltétlen szóljon!!

rossz életkorban vagy, rossz városban, rossz ccm-vel.....

sokkal olcsóbbat nem fogsz sajna találni...nekem is "csak" azért 17 mert vidéken van az állandó lakhelyem bejelentve

Link to comment
Megosztás:

Az tény, hogy több odafigyelést és anyagi ráfordítást igényel, mint a kétezres nyolcszelepes, de azért ad is cserébe. Motorhang, teljesítmény, fogyasztás. Én is voltam már a te helyzetedben, csak engem nem a haverok keserítettek el, hanem maga az autó. Mert volt egy fél év, amikor szinte havonta előjött valami. És hát az alkatrészárakat kicsit másképp kalibrálták, mint a magyar átlagfizetéseket. de az igaz, hogy kategóriájában az egyik legolcsóbban fenntartható gép. Nekem eddig a legnagyobb költségem a Két hengersor hengerfejtömítéseinek cseréje volt. Mert mindjárt cseréltek sortömítéseket is (88e ft). A második a sorban a vezszíj csere márkaszervízben( 86e), a harmadik pedig a főtengelyfordszám jeladó(50e). Ezen kívül még vízcsöveket cseréltem, illetve tömítéseket (60e). Mivel a vízcsövek eldurranása mondható típushibának, ajánlom, hogy szedd le mindet és nézd át a belsejüket, mert mielőtt szétdurrannak, olyan lesz e belsejük, mintha szkével megvágták volna, és így nem út közben rohad le a vas. Ráadásul vmiért ha a motor hátuljából vagy csőből a motor mögött folyík a víz és ráfolyík a főtengely jeladóra az bizti hogy meg fog halni. A lényeg, hogy ne keseredj el, csak tudomásul kell venni, hogy nem lehet sajnálni a pénzt ezektől a motoroktól. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az irígység beszél belőlük!

Ilyen intő megjegyzéseket inkább 9 éves 2,5 tádéval kapcsolatban tennék, ha ismeretlen az előélete, és ne adj isten külföldről hozták...

Nekem X30XE van, decemberben lesz két éve hogy nyüstölöm, és 45e-t mentem le vele.

Amire érdemes odafigyelni:

- a hűtővíz szint visszajelzője legyen jó

- mindig legyen szabályosan feltöltve hűtőfolyadékkal

- ha jelez, hogy alacsony a hűtővízszint (BC-n angolul Coolant level, németül asszem Kühlmittel stand), azonnal állj meg, és orvosold a problémát

- tavasszal ellenőriztesd, hogy a másodlagos elektromos vízpumpa üzemel-e (a hűtő bal oldalán van, az akku alatt), valamint hogy motorleállítás után teszi-e a dolgát (ha leállítod a motort, még keringeti a motorban a vizet, valamint járatja a ventillátorokat félfordulaton, ezzel szabályosan visszahűtve a motort)

- tavasszal minimum egyszer, de ha sokat jársz poros úton akkor többször is mosasd át gőzborotvával a hűtőt. Ilyenkor hűtődiszrácsot valamint zárhíd borítást le kell szerelni, és mindkét irányból jól át kell mosni. Ugyanis a vízhűtő előtt van a klíma hűtője, aminek sokkal finomabb a lamellázása. Ezek a lamellák megtellnek porral, és dugót alkotva (főleg ha kis nedvességet is kap) nem engedik át a levegőt, amiből fokozott motormelegedés adódik.

- figyeld, hogy az összes ventillátor üzemeljen. Ha valamelyik haldoklik úgyis lesz hangja. Ha meg ok nélkül melegszik a motor, akkor lehet hogy valamelyik áll.

- 60e km-ként motorvezérlés csere (vásárlás után sem árt, ha nem ismert a motor előélete). Ez nem csak vezérműszíjat jelent, hanem az összes előírt alkatrészt (görgők, feszítők stb)

- használj szintetikus olajat (én a 5W30-as Opel olajat használom), és cseréld 10-15e km után (hiába mondják a 30e-t, az szerintem mese habbal)

- rendszeresen ellenőrizd az olajat. A BC ezt is kiírja, ha minimum szint alá esik.

- a B Omegára a jó magyar utak miatt még a futóműhibásodás is jellemző lehet. Általában a kormányösszekötő gömbfejek szállnak el (főleg a jobb oldali), és amikor ezeket cserélni kell, akkor általában a segédirányítókar is csereérett szokott lenni, de sokan ezen spórolnak...

Szóval ha a fentieket betartod, és nem főzöd meg a motort ez az autó ezzel a motorral a világból kimegy. Igaz hogy a 2,5 TD-vel 1 km megtétele olcsóbb, de azokra jellemző az adagoló hiba, aminek orvosolása 300e körül mozog, na meg a TD vételára magasabb is. Fogd fel úgy, hogy a vételár különbözetet, meg az adagolófelújítást apránként a benzinkúton fizeted ki. Én ezen okok miatt nem vettem 2,5 TD-t, hanem nagyköbcentis benzinest.

Szerintem azért van két füled, hogy a negatív vélemények az egyiken be, a másikon ki. Mindezekért bőven kárpótol az autó, amikor előzni akarsz, és odalépsz neki.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy kis segítséget szeretnék kérni valami hozzáértőtöl.miért van az hogy indításnál nem indúl pöccre az autó csak másodjára, de akkor pöcc.2.5-es b omi autómatám van.kicsit megtekerem de tényleg csak megmozgatom és utána ráfordítom a kulcsot és pöcc.

köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.