Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Tudna nekem segíteni motorhibában? Egy 96-os 2,5 td omega caravánról lenne szó. A következőket tapasztaltam:

reggel elindultam, már 5-6 km-re lehette otthonról mikor egy kigyorsítás alkalmával az autó ereje elment. Ezt követte elég sok szürkés-fehéres füst (gázadásnál). visszafordultam vele majd kb 2 km múlva az autó ereje teljesen vissza jött. jobban füstöl mint az előtt ,csúnyán kopog és nagyon egyenletlen az alapjárat. Nagyjából ennyi. Ha valaki valamit tud, vagy már tapasztalt hasonlót, azt szívesen meghallgtanám. Nem én fogom szerelni, de nem baj ha nem full hülyén megyek a szerelőhöz. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van 1 kis bibim az index kapcsolómmal, ha hozzáérek, már refizek is.

Folyamatosan nagyobb kátyúknál stb <_<

Elég megpucolni, szedjem szét? vagy vegyek 1 másikat?

Üdv:

Krisztián

Eghh, ha szétszeded, megpucolod, meglátod kell-e cserélni. Bár nem hinném, hogy koszos, és az a baja....

Link to comment
Megosztás:

Na jó erről letettem, nincs kedvem motort faragni plusz lehet a másik motor is sz*r és talán ettől vmivel többet ér az enyém. Akadt még egy, ami gyakorlatilag anyagilag a legmegfelelőbb. A következő:

http://www.hasznaltauto.hu/2975658_opel_omega_1996

2008 x-ik(nem tudom pontosan) hóba lett bele beszerelve a gázszett, de lejárt a műszaki (és a talán a zöldkártya). Szimeringek voltak cserélve olajfolyás miatt, ill kötelező szíjjak görgők!!

Azt hiszem gázosítok... <_< :lol: főleg a jövedéki adó emelés emelés előtt, ja és sk-ba 30 eurocent egy lityi LPG! Kicsit elgondolkodtam!

Milyen állapotú az aut. váltó? Az omiban 7 éve benne van a gáz, amúgy 97 óta gázautózom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van 1 kis bibim az index kapcsolómmal, ha hozzáérek, már refizek is.

Folyamatosan nagyobb kátyúknál stb <_<

Elég megpucolni, szedjem szét? vagy vegyek 1 másikat?

Üdv:

Krisztián

Biztos vagyok, hogy csere lesz, mert kikopott. Ha nem tempomatos, akkor minden sarkon találsz akár bontottat is. A többi Opelben is ilyen van.

Link to comment
Megosztás:

Sk-ban 30 euro cent az LPG? akkor gázt neki:o) ... Az nagyon elqurt árfolyamon is 100 ,ft körüli ár.... ha a határon laksz ne tétovázz és is gázzal járok:o)

Henci

Mi lett a klímáddal? Holnap megyek lőni, lehet ott találkozunk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia Kori!

Háta klíma projekt most halódik... a gattyám is otthagytam egy klímaszervízben a gáz meg hol itt hol ott lóg meg a rendszerből... A végén arra jutottam, hogy bontóban vagy valahol kell szerezzek egy nagynyomású csövet. Meg egy szárítószűrőt. /bár a klíma szervízben azt mondták bontott szárítószűrőt inkább nem vegyek valszeg nem jobb mint az enyém.../ A nagynyomású oldalon lévő szervízcsonkomban továbbr ais megfejthetelen tip. a szelep... a szárítószűrő eltömődésétől meg akkora nyomás keletkezik fél töltettel is a rendszerben hogy félő hogy durranás a vége....

Henci

Link to comment
Megosztás:

Még jó, hogy szinte minden sarkon van bontott Omi :D

Ma átnéztem anyum Rekijét, olajszintek, víz, fékolaj. Ha már aknában voltam, és Omim is ott volt ráálltam, és megnéztem az olajszintet az aut.váltóban. Elég gáz volt, mert két és fél decit utánna kellett tölteni :lol: Eléggé ereszti az olajat, pedig cseréltem már az olajteknő tömítéseket is. kb 5e km mulva úgyis esedékes egy komplett olaj+szűrő csere, akkor remélem sikerül megszüntetni a szerelőnek az olajfolyásokat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a jó idők előjöttével elkezdett melegedni a taliga, nem kicsit.

Hűtőt cseréltem benne, jobb lett sokkal, de a szerelő szerint nem megy a vízhűtőnek a motor felőli oldalán, jobb fent a kiegészítő szivattyúja, és ezért még mindig nyaldossa a 100°C alulról a vízem, ha megállok, araszolgatok. Gondolom ilyenkor a vízpumpa nem szállítja megfelelő mennyiségben a vízet (egyébként iss alulméretezett ez a qrva hűtőrendszer)

Ha jól gondolom, ennek a kiegészítő szivattyúnak 2 feladata van:

- egy bizonyos hőmérséklet felett bekapcsol, és kergeti a vízet

- gyújtás levétele után egy ideig kergeti a vízet (gondolom addig, amíg megy a hűtőventi, mert tovább nincs értelme)

Maga a szivattyú működik, csak nem kap delejt, jelet, kraftot, akármit. Az első villamosságis azt mondta, köszöni nem kéri :lol:

A másodikhoz délután megyek vissza, hátha...

Nem gondoltam volna, hogy ilyen bonyolult...

Volt valakinek hasonló gondja??? :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a jó idők előjöttével elkezdett melegedni a taliga, nem kicsit.

Hűtőt cseréltem benne, jobb lett sokkal, de a szerelő szerint nem megy a vízhűtőnek a motor felőli oldalán, jobb fent a kiegészítő szivattyúja, és ezért még mindig nyaldossa a 100°C alulról a vízem, ha megállok, araszolgatok. Gondolom ilyenkor a vízpumpa nem szállítja megfelelő mennyiségben a vízet (egyébként iss alulméretezett ez a qrva hűtőrendszer)

Ha jól gondolom, ennek a kiegészítő szivattyúnak 2 feladata van:

- egy bizonyos hőmérséklet felett bekapcsol, és kergeti a vízet

- gyújtás levétele után egy ideig kergeti a vízet (gondolom addig, amíg megy a hűtőventi, mert tovább nincs értelme)

Maga a szivattyú működik, csak nem kap delejt, jelet, kraftot, akármit. Az első villamosságis azt mondta, köszöni nem kéri :lol:

A másodikhoz délután megyek vissza, hátha...

Nem gondoltam volna, hogy ilyen bonyolult...

Volt valakinek hasonló gondja??? :lol: :D

Az Omi ventije 3 fokozatú. Ha jól eml a köv képpen:

1. A két első forog: A balos fullon, a jobbos épphogy ( a testet a balos a jobb motorján keresztül kapja)

2. A két első fullon, a belső félfordszámon

3. Az összes fullon.

Sztem inkább ezt ellenőrizd, mert a kieg szivattyú, ami a hűtőn van, az a hűtőben keringteti a vizet. Későbbieken van még egy szivattyú a motortér jobb oldalában a nyúlvány felett.

Első lépésnek ellenőrizd, ha megy a venti járó motornál, majd leállítod a motort, és leveszed a gyujtást, akkor is kell tovább mennie. Én is szívtam vele már többször is, és kapcsolási rajz értelmezése is legalább másfél óra volt. Sztem, ha mész, az Etnbook-ból nyomtasd ki a kapcs rajzot. Biztos megköszöni a szaki.

Link to comment
Megosztás:

Az Omi ventije 3 fokozatú. Ha jól eml a köv képpen:

1. A két első forog: A balos fullon, a jobbos épphogy ( a testet a balos a jobb motorján keresztül kapja)

2. A két első fullon, a belső félfordszámon

3. Az összes fullon.

Sztem inkább ezt ellenőrizd, mert a kieg szivattyú, ami a hűtőn van, az a hűtőben keringteti a vizet. Későbbieken van még egy szivattyú a motortér jobb oldalában a nyúlvány felett.

Első lépésnek ellenőrizd, ha megy a venti járó motornál, majd leállítod a motort, és leveszed a gyujtást, akkor is kell tovább mennie. Én is szívtam vele már többször is, és kapcsolási rajz értelmezése is legalább másfél óra volt. Sztem, ha mész, az Etnbook-ból nyomtasd ki a kapcs rajzot. Biztos megköszöni a szaki.

Én úgy tudtam, hogy csak a belső venti hűt, az pedig 2 fokozatú (lassú-gyors). És a két első, csak klímázáskor megy, igaz akkor akarva akaratlanul hűti a vízet iss.

A venti megy járó motornál iss és ha leállítom melegen, akkor is egy ideig. És a kiegészítő szivattyú iss elvileg jól működik, leellenőrizve. Viszont valahol 97-98°C-nál kapcsol be egyáltalán a hűtőventillátor 1. fokozata, és akkor még picit ugye emelkedik iss felfelé, ezért eléri a 100°C-ot.

Villanyos szerint a hőgomba lesz a ludas...

Egyébként felkészült volt, mire mentem, TIS-ből kinyomtatta az idevonatkozó kapcs. rajzokat.

A hűtőcsere viszont sokat segített, előtte - ebben a melegben - ha jöttem pályán 100°C körül mozgott, most 92-93°C-on áll stabilan.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondom van egy kicsit a 2.5 TD Autómata váltós Omegával! Nekem mostanában nagyon erőssen berángat menetközben, olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot. De TÁPSZIVATTYÚ és GÁZOLAJSZŰRŰ cserélve lett és tovább is csinálja. Tankot még nem takarítottam ki és a csöveit sem a gázolaj szűrőig. De stabil az alapjárat nem füstől csak előzésnél, ha nyomja az ember neki, szépen indul. Folyamatos gázpedál állásnál rángat be.... Ebbe kérem a segítséget, hogy miért csinálhatja ezt!!!

Előre is köszi, Kristóf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondom van egy kicsit a 2.5 TD Autómata váltós Omegával! Nekem mostanában nagyon erőssen berángat menetközben, olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot. De TÁPSZIVATTYÚ és GÁZOLAJSZŰRŰ cserélve lett és tovább is csinálja. Tankot még nem takarítottam ki és a csöveit sem a gázolaj szűrőig. De stabil az alapjárat nem füstől csak előzésnél, ha nyomja az ember neki, szépen indul. Folyamatos gázpedál állásnál rángat be.... Ebbe kérem a segítséget, hogy miért csinálhatja ezt!!!

Előre is köszi, Kristóf

Rádsóztak fillérekért egy bontószökevényt. Szar az adagolód, vagy megadta mgát az elektromos gázpedál...

Link to comment
Megosztás:

Rádsóztak fillérekért egy bontószökevényt. Szar az adagolód, vagy megadta mgát az elektromos gázpedál...

Neked mindenkinek a kocsija bontószökevény? Ezt ha jól emlékszem hárman is megkaptuk, amióta az omega-szekciót olvasgatom. Kicsit másképpen is hozzáállhatnál, attól, hogy valami elromlik, nem kell feltétlenül bontószökevénynek lennie...

Link to comment
Megosztás:

Te meg nem ismered OmegaTD-t ezexerint. :lol:

Ilyen a stílusa, de ettől még érdemes figyelni arra amit mond.

Tudom, hogy bárkinek segít, ha tud, csak ezek a beszólások... Nem lehet mindenki omega szakértő, és egyébként is sok laikus vesz autót minden szaktudás nélkül, és igen, meglehet, hogy szart vesznek, mire a kérdés feltevéséig eljutnak, valószínűleg maguk is rájönnek, nem kell nyomatékosítani... Főleg ha mondjuk nem is fillérekért vette, csak szimplán átb***ták a fejét. Fogalmazzunk úgy, hogy segítséget kérnek, nem kritikát!

Link to comment
Megosztás:

Hello, a 13-as hibakód az ez ha jol tudom:Lambda-szonda nincs feszültségváltozás, vajon kuka lehet a szonda? vagy lehet más is? A hiba (ki villan a check lámpa, és égve marad) akkor jelentkezik amikor a fordulat 2000-2500 köszt van, akár 1 es ben is.

ÜDV!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondom van egy kicsit a 2.5 TD Autómata váltós Omegával! Nekem mostanában nagyon erőssen berángat menetközben, olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot. De TÁPSZIVATTYÚ és GÁZOLAJSZŰRŰ cserélve lett és tovább is csinálja. Tankot még nem takarítottam ki és a csöveit sem a gázolaj szűrőig. De stabil az alapjárat nem füstől csak előzésnél, ha nyomja az ember neki, szépen indul. Folyamatos gázpedál állásnál rángat be.... Ebbe kérem a segítséget, hogy miért csinálhatja ezt!!!

Előre is köszi, Kristóf

Én elsősorban az adagoló tetején levő HDK fejre gondolok, ha az jó, akkor az adagoló kuka. Melegen könnyen indul? Mert ha nehezen, az biztos jele egy adagoló felújítás szükségességének.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondom van egy kicsit a 2.5 TD Autómata váltós Omegával! Nekem mostanában nagyon erőssen berángat menetközben, olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot. De TÁPSZIVATTYÚ és GÁZOLAJSZŰRŰ cserélve lett és tovább is csinálja. Tankot még nem takarítottam ki és a csöveit sem a gázolaj szűrőig. De stabil az alapjárat nem füstől csak előzésnél, ha nyomja az ember neki, szépen indul. Folyamatos gázpedál állásnál rángat be.... Ebbe kérem a segítséget, hogy miért csinálhatja ezt!!!

Előre is köszi, Kristóf

Én elsősorban az adagoló tetején levő HDK fejre gondolok, ha az jó, akkor az adagoló kuka. Melegen könnyen indul? Mert ha nehezen, az biztos jele egy adagoló felújítás szükségességének.

Link to comment
Megosztás:

Neked mindenkinek a kocsija bontószökevény?

Sajnos a 7-8 évnél idősebb Omegák 95%-a az. De vígasztaljon, hogy az enyém most nagyon kezd az lenni...

Ezt ha jól emlékszem hárman is megkaptuk, amióta az omega-szekciót olvasgatom.

Csak hárman? Tuti, hogy figyelmetlenül olvastál...

Kicsit másképpen is hozzáállhatnál, attól, hogy valami elromlik, nem kell feltétlenül bontószökevénynek lennie...

Más az, hogy valami elromlik, meg más az, hogy az autó 95%-osan szar...

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy bárkinek segít, ha tud, csak ezek a beszólások...

Erre a kis időre már nem hiszem, hogy meg fogok változni...

Nem lehet mindenki omega szakértő, és egyébként is sok laikus vesz autót minden szaktudás nélkül, és igen, meglehet, hogy szart vesznek, mire a kérdés feltevéséig eljutnak, valószínűleg maguk is rájönnek, nem kell nyomatékosítani...

De kell. Ugyanis előtte illene körbejárni, utána dönteni és nem fordítva. Szemét dolog az igazság, főleg, ha szembesítenek vele...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.