Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Mielőtt bármit veszel villogtass....

http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1189022687

Légtömegmérőből van egy Nekem azt bele lehet próbálni a kizárás miatt, amúgy érdemes pucolni a Tied. A főtengely jelaó az ha rossz akkor sztem lesz hibakód

köszönöm a segítséget a légtömegmérőt kipróbálnám ha lehet sztem az enyém kuka.esetleg Skype-on?kopy1974

Link to comment
Megosztás:

Ott a kép, mit kell összezárni, gyújtást ráadod, azt villog a MIL lámpa.

A linken van két video is, ami alapján megy a dolog, meg a második hozzászólásban ott vannak a hibakód táblák amikből kiolvasod a hibákat!

Köszi,de nálam nem villog a MIL lámpa,gyanittom kiégett,majd megnézem köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi,de nálam nem villog a MIL lámpa,gyanittom kiégett,majd megnézem köszi

Ezt gyorsan le tudod ellenőrizni, a MIL lámpának, vagy más néven Check engine lámpának gyújtás ráadásakor világítania kell, és a motor beindításakor alszik el. Az az a narancssárga lámpácska rajta egy motor a közepébe egy villám zárva! :lol: Persze lehet most is csak hülyeséget írok... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt gyorsan le tudod ellenőrizni, a MIL lámpának, vagy más néven Check engine lámpának gyújtás ráadásakor világítania kell, és a motor beindításakor alszik el. Az az a narancssárga lámpácska rajta egy motor a közepébe egy villám zárva! :lol: Persze lehet most is csak hülyeséget írok... :P

Jól beszéltél UFF. Ha meg ég de nem villog akkor át van kötve...az az igazi jó móka... :lol:

Szal kopyv6 nézd meg gyújtás ráadáskor ég -e, ha nem akkor izzócsere.Ha igen akkor műszerfal foltozgatás...

Link to comment
Megosztás:

Szép Nap!

Motorvezérlő cpu. cseréje után,meg adagoló belövése után fura módon alacsony tartományból tölt a turbóm.

Úgy érzem mintha már 1000-től menne, a régi 1.700 helyett...

Most volt gépen,hibák kiütve,hibaszámok ezután továbbra is 0, szóval minden ok "elvileg".

De mééégis korán tölt, ez mitől lehet? Meg volt mókolva, chip-elve esetleg az autó amiből származik az ecu ??

Vagy teljesen rossz irányba tapogatózom?

Ötlete valakinek?

További Jó Napot!

Link to comment
Megosztás:

Szép Nap!

Motorvezérlő cpu. cseréje után,meg adagoló belövése után fura módon alacsony tartományból tölt a turbóm.

Úgy érzem mintha már 1000-től menne, a régi 1.700 helyett...

Most volt gépen,hibák kiütve,hibaszámok ezután továbbra is 0, szóval minden ok "elvileg".

De mééégis korán tölt, ez mitől lehet? Meg volt mókolva, chip-elve esetleg az autó amiből származik az ecu ??

Vagy teljesen rossz irányba tapogatózom?

Ötlete valakinek?

További Jó Napot!

Hát igen, ezres fordulatnál még nagyon döglött lónak kellene lennie. Chipelést kizárnám, attól nem tevődik ilyen alacsony ford.-ra...

Link to comment
Megosztás:

Szép Nap!

Motorvezérlő cpu. cseréje után,meg adagoló belövése után fura módon alacsony tartományból tölt a turbóm.

Úgy érzem mintha már 1000-től menne, a régi 1.700 helyett...

Most volt gépen,hibák kiütve,hibaszámok ezután továbbra is 0, szóval minden ok "elvileg".

De mééégis korán tölt, ez mitől lehet? Meg volt mókolva, chip-elve esetleg az autó amiből származik az ecu ??

Vagy teljesen rossz irányba tapogatózom?

Ötlete valakinek?

További Jó Napot!

Örülj neki! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Örülj neki! :lol:

Nincs is ezzel gond,mert tetszik,hogy azonnal veszi a lapot,deeeee mennyi lesz a fogyasztásom ...? phúhúú...

Eddig is bepuszilta a 10 litereket városban,ezután meg ki tudja !?! ... Tesztelni igazából mostanában nincs időm,más köt le,viszont pár hét múlva úgyis kiderül!

Amúgy érdekes,mert izzító relé lett cserélve és ecu, adagolóig szétszedve,összerakva beállítva, hiba törölve,tehát semmi máshoz nem nyúltunk,erre turbó "agresszívkodik" itt nekem :P

Ha netán más ötlete valakinek,azt szívesen fogadom :lol:

Kössz szépen!!

Link to comment
Megosztás:

Nincs is ezzel gond,mert tetszik,hogy azonnal veszi a lapot,deeeee mennyi lesz a fogyasztásom ...? phúhúú...

Eddig is bepuszilta a 10 litereket városban,ezután meg ki tudja !?! ... Tesztelni igazából mostanában nincs időm,más köt le,viszont pár hét múlva úgyis kiderül!

Amúgy érdekes,mert izzító relé lett cserélve és ecu, adagolóig szétszedve,összerakva beállítva, hiba törölve,tehát semmi máshoz nem nyúltunk,erre turbó "agresszívkodik" itt nekem :lol:

Ha netán más ötlete valakinek,azt szívesen fogadom :lol:

Kössz szépen!!

Lehet hogy az adagoló nem lett valami 'zöldre' belőve, és előtöltésként tolja be az anyagot mint a bajnok.

Ha visszaveszed az előtöltést, akkor nem fog ennyire menni, de nem is zabál majd ennyit.

Ezt anno akkor játszottam el, amikor Lucas-dízeles autóm volt, ott tökéletesen bejött. Ha volt előtöltés ment mint az állat, de evett is 8 literen felül, nomeg füstölt mint a 424-es. Ha visszavettem, akkor nagypapisan gyorsult, viszont a fogyasztás konstans 6 liter alatt maradt (2,1-12V TD Citroen XM).

Szóval a füstölésen (bár ez motor-állapot függvénye is) és a fogyasztáson biztos látszani fog hogy mi a bibi.

Amúgy más oka nemnagyon lehet, hogy ennyire húz, a turbó elég 'egyszerű' jószág ezeken a típusokon, sokat nem lehet vele mókolni, ami ennyire levinni a töltés kezdetét.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy az adagoló nem lett valami 'zöldre' belőve, és előtöltésként tolja be az anyagot mint a bajnok.

Ha visszaveszed az előtöltést, akkor nem fog ennyire menni, de nem is zabál majd ennyit.

Ezt anno akkor játszottam el, amikor Lucas-dízeles autóm volt, ott tökéletesen bejött. Ha volt előtöltés ment mint az állat, de evett is 8 literen felül, nomeg füstölt mint a 424-es. Ha visszavettem, akkor nagypapisan gyorsult, viszont a fogyasztás konstans 6 liter alatt maradt (2,1-12V TD Citroen XM).

Szóval a füstölésen (bár ez motor-állapot függvénye is) és a fogyasztáson biztos látszani fog hogy mi a bibi.

Amúgy más oka nemnagyon lehet, hogy ennyire húz, a turbó elég 'egyszerű' jószág ezeken a típusokon, sokat nem lehet vele mókolni, ami ennyire levinni a töltés kezdetét.

Na most az a helyzet,amikor össze lett rakva akkor is így viselkedett (tehát korán tolt a turbó),viszont kevés anyagot kapott, sebességben 0,6 l/h volt, üresben dadogott. Most viszont üresben 0,6 -0,7 között ingadozik,sebességben 1,0-1,1 l/h ...viszont határozottan emléxem,hogy régebben 0,9 volt üresben, és 1,2 sebességben a pillanatnyi fogyasztása és turbó jól működött. Nemtom,hogy így is fent állhat az előtöltés veszélye,hisz most kevesebb az érték...?

Link to comment
Megosztás:

Na most az a helyzet,amikor össze lett rakva akkor is így viselkedett (tehát korán tolt a turbó),viszont kevés anyagot kapott, sebességben 0,6 l/h volt, üresben dadogott. Most viszont üresben 0,6 -0,7 között ingadozik,sebességben 1,0-1,1 l/h ...viszont határozottan emléxem,hogy régebben 0,9 volt üresben, és 1,2 sebességben a pillanatnyi fogyasztása és turbó jól működött. Nemtom,hogy így is fent állhat az előtöltés veszélye,hisz most kevesebb az érték...?

Előtöltés (amit nem a turbó, hanem az adagoló végez, tulajdonképp olyan mint karbis autónál a gyorsítófúvóka, vagy injektornál a gyorsításkor megváltozó befecskendezési kép) csak gyorsításkor játszik, nemhiszem hogy azt reálisan tudod mérni a pill fogyasztással.

Normális, ügyeskezű dízeles szaki műszerrel pikk-pakk belövi. De hogy ilyet hol keress a környékeden, azt passzolom.

Kaposvár-Taszáron van egy jóképességű dízeles arc, bár már évek óta nem vittem hozzá autót, lehet már nem is melózik.

Link to comment
Megosztás:

Előtöltés (amit nem a turbó, hanem az adagoló végez, tulajdonképp olyan mint karbis autónál a gyorsítófúvóka, vagy injektornál a gyorsításkor megváltozó befecskendezési kép) csak gyorsításkor játszik, nemhiszem hogy azt reálisan tudod mérni a pill fogyasztással.

Normális, ügyeskezű dízeles szaki műszerrel pikk-pakk belövi. De hogy ilyet hol keress a környékeden, azt passzolom.

Kaposvár-Taszáron van egy jóképességű dízeles arc, bár már évek óta nem vittem hozzá autót, lehet már nem is melózik.

Áhm,szóval magában az adagolóban kéne turkálni kicsit!? Szóval hiába tologatom én azt előre hátra!?:lol:

No ha netán ez a probléma,akkor biztos vagyok benne,hogy nem mostanában lesz szétszedve :lol:

Azért köszönöm ezt az alternatívát,elképzelhető,hogy jó a gondolatod,hisz bele lett adagolóba nyúlkálva,pedig nem kellett volna,mossmá mind1!!

Kössz mégecce!!

Link to comment
Megosztás:

Áhm,szóval magában az adagolóban kéne turkálni kicsit!? Szóval hiába tologatom én azt előre hátra!?:lol:

No ha netán ez a probléma,akkor biztos vagyok benne,hogy nem mostanában lesz szétszedve :lol:

Azért köszönöm ezt az alternatívát,elképzelhető,hogy jó a gondolatod,hisz bele lett adagolóba nyúlkálva,pedig nem kellett volna,mossmá mind1!!

Kössz mégecce!!

Az adagoló tetejének eltolásával állitod a töltést. Nagyon könnyü rosszul beállitani, sem fogyasztásnak, sem a motornak nem tesz jót ha babrálod. Valószinüleg már teljesen elállitottad, el kéne menni egy müszeres beállitásra.

Nem nagyon ajánlott a kézzel való állitgatás. Tizedmilliméterek is sokat jelentenek.

Link to comment
Megosztás:

Szép Nap!

Motorvezérlő cpu. cseréje után,meg adagoló belövése után fura módon alacsony tartományból tölt a turbóm.

Úgy érzem mintha már 1000-től menne, a régi 1.700 helyett...

Most volt gépen,hibák kiütve,hibaszámok ezután továbbra is 0, szóval minden ok "elvileg".

De mééégis korán tölt, ez mitől lehet? Meg volt mókolva, chip-elve esetleg az autó amiből származik az ecu ??

Vagy teljesen rossz irányba tapogatózom?

Ötlete valakinek?

További Jó Napot!

És azt honnan veszed, hogy tölt a turbód? Szerintem meg jó nagy előtöltést állítottak az adagolódon attól érzed rugalmasabbnak a kocsit...

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy az adagoló nem lett valami 'zöldre' belőve, és előtöltésként tolja be az anyagot mint a bajnok.

Ha visszaveszed az előtöltést, akkor nem fog ennyire menni, de nem is zabál majd ennyit.

Ezt anno akkor játszottam el, amikor Lucas-dízeles autóm volt, ott tökéletesen bejött. Ha volt előtöltés ment mint az állat, de evett is 8 literen felül, nomeg füstölt mint a 424-es. Ha visszavettem, akkor nagypapisan gyorsult, viszont a fogyasztás konstans 6 liter alatt maradt (2,1-12V TD Citroen XM).

Szóval a füstölésen (bár ez motor-állapot függvénye is) és a fogyasztáson biztos látszani fog hogy mi a bibi.

Amúgy más oka nemnagyon lehet, hogy ennyire húz, a turbó elég 'egyszerű' jószág ezeken a típusokon, sokat nem lehet vele mókolni, ami ennyire levinni a töltés kezdetét.

Látom más is ért a dízelekhez...

Link to comment
Megosztás:

Na most az a helyzet,amikor össze lett rakva akkor is így viselkedett (tehát korán tolt a turbó),viszont kevés anyagot kapott, sebességben 0,6 l/h volt, üresben dadogott. Most viszont üresben 0,6 -0,7 között ingadozik,sebességben 1,0-1,1 l/h ...viszont határozottan emléxem,hogy régebben 0,9 volt üresben, és 1,2 sebességben a pillanatnyi fogyasztása és turbó jól működött. Nemtom,hogy így is fent állhat az előtöltés veszélye,hisz most kevesebb az érték...?

Hülyeségeket ír a BC, akárcsak csipelésnél...

Link to comment
Megosztás:

Látom más is ért a dízelekhez...

Tudod mit szoktak rá mondani... Ember rakta össze ezt is.

Ex-főnök mondta... "százmillió forintos gépekkel (SMD beültetősor) dolgozunk, javíjuk őket (néha szét voltak kapva mint a zsebóra)... az autómat meg szervízbe hordom".

Pedig végső soron a kettőt összehasonlítva nem az autó volt a bonyolultabb (az igaz, hogy a gépekről abszolút korrekt, nagyon részletes dokumentáció volt, meg mindenféle gyári célszerszám-célműszer)

Link to comment
Megosztás:

És azt honnan veszed, hogy tölt a turbód? Szerintem meg jó nagy előtöltést állítottak az adagolódon attól érzed rugalmasabbnak a kocsit...

Elképzelhető...viszont onnan sejtem,hogy bármikor, amikor üresben is pörgeted a motort és rá akarod tenni a fordulatot 1.7-re akkor ugye magától is túlpörög,fellöki körü 2ezerig...nekem most ez a jelenség 1000-nél észlelhető.

Természetesen a bc-be nem bíztam teljesen,de a viszonyítási alapok önmagához képest történtek,csak korábbról :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon valószínű,hogy igazatok lesz és lehet annak köszönhető a hirtelen fordszám. növekedés,nem pedig a turbó nyomásnak,bár akkor nem tudom,hogy hol kezd nyomni,mert nincs differencia.

Sajnos nincs lehetőségem mostanában belemerülni,de erre is fény fog derülni,ahogy minden másra :lol:

Nagyon szépen köszönöm az irányadó gondolatokat,segítségeket,fáradozást! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon valószínű,hogy igazatok lesz és lehet annak köszönhető a hirtelen fordszám. növekedés,nem pedig a turbó nyomásnak,bár akkor nem tudom,hogy hol kezd nyomni,mert nincs differencia.

Sajnos nincs lehetőségem mostanában belemerülni,de erre is fény fog derülni,ahogy minden másra :lol:

Nagyon szépen köszönöm az irányadó gondolatokat,segítségeket,fáradozást! :lol:

Valószínűleg nem érezhető, mert akkora a túltöltés, hogy elnyomja a turbólyukat, és utána már nem érezhető annyira a turbó, mivel akkor már nincs is előtöltés.

Vidd el mihamarabb egy szakihoz, mert nem kíméli ez az üzemmód a motort túlságosan...

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem érezhető, mert akkora a túltöltés, hogy elnyomja a turbólyukat, és utána már nem érezhető annyira a turbó, mivel akkor már nincs is előtöltés.

Vidd el mihamarabb egy szakihoz, mert nem kíméli ez az üzemmód a motort túlságosan...

Viszont alázós ilyenkor a gép, igaz, eszi is az anyagot, de enegia nincs a levegőből...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.