Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Nem rémlik hogy hogyan van a hűtés a klímásnál megoldva, de gyanítom csak azért kell leszedni, különben nem férsz hozzá a termosztáthoz, a klíma nélküli verzióban lehet hogy máshol van a termosztátház.

Mindenesetre azt kétlem hogy a nemklímás TD-be nem került volna viszkóventi.

Ez persze csak az én véleményem, semmi infot nem találok arról, hogy valóban minden 2,5TD viszkós-e, vagy csak a klímások...

Minden 2.5Td viszkós. Haveroméban sincs klíma, de a viszkó benne van.

Köszi a válaszokat!

Kori, lehet, hogy egyről beszélünk :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ez a megfelelő topic a kérdésemre..

Szükségem lenne egy jó, megbízható és korrekt áron dolgozó szerelőre B Vectrához Észak-Pesten vagy a környéken!

van esetleg ötletetek?

Köszönöm előre is

A fórum címe alapján (Omega :lol: nem hiszem hogy jó helyen keresel.

Próbáld meg a Vectra B fórumban, ott nagyobb a sansz hogy valaki javasol valakit.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Úgy néz ki a dolog hogy az előző tulaj alatti javítások helyén rendesen foltosodik az autó.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a kapható B omega hátsó sárvédő javító ív az sedanhoz és kombihoz is jó? Van amelyik oldalon nem jelölik külön, hogy mihez való, valamelyiken meg kiírják hogy "sedanhoz", de nem írnak külön caravanhoz valót.

Egy kb. 10-15 cm vastagságú csúnya javítás van az autó hátsó felső ívén és az első sárvédőn. Van aki szerint egy erősebb lemezt kéne oda bepótolni, mert hogy az utángyártott dolgok elég vékonyak, az elsők (sárvédők) meg nem is mindig illeszkednek.

Melyik lehet a "tartósabb" megoldás? A bontósok persze a bontott dolgokat ajánlják, de abból sem egyszerű jót kifogni.

Idén talán sikerül lefújni az autót, jó lenne ha nem kéne hamar rájavítgatni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Úgy néz ki a dolog hogy az előző tulaj alatti javítások helyén rendesen foltosodik az autó.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a kapható B omega hátsó sárvédő javító ív az sedanhoz és kombihoz is jó? Van amelyik oldalon nem jelölik külön, hogy mihez való, valamelyiken meg kiírják hogy "sedanhoz", de nem írnak külön caravanhoz valót.

Egy kb. 10-15 cm vastagságú csúnya javítás van az autó hátsó felső ívén és az első sárvédőn. Van aki szerint egy erősebb lemezt kéne oda bepótolni, mert hogy az utángyártott dolgok elég vékonyak, az elsők (sárvédők) meg nem is mindig illeszkednek.

Melyik lehet a "tartósabb" megoldás? A bontósok persze a bontott dolgokat ajánlják, de abból sem egyszerű jót kifogni.

Idén talán sikerül lefújni az autót, jó lenne ha nem kéne hamar rájavítgatni.

Hát én inkább vadásznék bontottat, még ha hátsó sárvédőívből nagyon nehéz iss kifogni megfelelőt...

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, Caravanhoz nincs javítóív. A limuziné nem tudom mennyir megfelelő rá, mert ahol a limon a lökhárító van, ott a Caravánnak fém oldallemez van, ami rndszerint el is rohad. Előr mindenképp szereznék bontott sárvédőt, ha szerencséd van, kapsz ugyanolyan színűt mint az autód. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kasztnin a javítások életkora 5-8 év, az elvégzett munka minőségétől, és a felületkezeléstől függően.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, Caravanhoz nincs javítóív. A limuziné nem tudom mennyir megfelelő rá, mert ahol a limon a lökhárító van, ott a Caravánnak fém oldallemez van, ami rndszerint el is rohad. Előr mindenképp szereznék bontott sárvédőt, ha szerencséd van, kapsz ugyanolyan színűt mint az autód. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kasztnin a javítások életkora 5-8 év, az elvégzett munka minőségétől, és a felületkezeléstől függően.

5-8 év??!! Nagyon optimista vagy...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom van egy 2.5-ös Dizel B Omegával, hogy nem mér a sebességmérőm, sem sebességet, sem megtett utat, a többi műszer (fordulatszám, üzemanyag, vízhőfok) jó.

Nem találjuk a hiba okát, gyorsításnál felmegy a mutató, majd visszaesik, néha ugrik egyet. már órát is cseréltem, de most sem jó. Találkozott már valaki hasonló problémával, tudna esetleg valaki hasznos infót adni?

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, Caravanhoz nincs javítóív. A limuziné nem tudom mennyir megfelelő rá, mert ahol a limon a lökhárító van, ott a Caravánnak fém oldallemez van, ami rndszerint el is rohad. Előr mindenképp szereznék bontott sárvédőt, ha szerencséd van, kapsz ugyanolyan színűt mint az autód. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kasztnin a javítások életkora 5-8 év, az elvégzett munka minőségétől, és a felületkezeléstől függően.

Ja, jól tudod, Caravanhoz nincs javítóív, úgy kell lehajtatni, avagy bontottan venni.

5-8év az tényleg nagyon optimista a javítást tekintve, bár nem lehetetlen. Rendes, munkáskezű szakit kell csak találni, aki nem rest kihúzni rendesen az elkészült illesztéseket tömítővel, lekezeli a varratokat, stb...

Ellenkező esetben 2-3 év alatt alárohad, és akkor aztán lehet flexelni bőszen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom van egy 2.5-ös Dizel B Omegával, hogy nem mér a sebességmérőm, sem sebességet, sem megtett utat, a többi műszer (fordulatszám, üzemanyag, vízhőfok) jó.

Nem találjuk a hiba okát, gyorsításnál felmegy a mutató, majd visszaesik, néha ugrik egyet. már órát is cseréltem, de most sem jó. Találkozott már valaki hasonló problémával, tudna esetleg valaki hasznos infót adni?

Nem kap sebességjelet a műszeregység. Ki kell nyomozni honnan kapja a sebességjelet. Van aki azt mondja hogy ABS-től, van aki aztmondja a váltó-vezérlőtől (nekem pl tuti nem az ABS-től, mert ABS relé nélkül is megy a km-óra. viszont nekem nem 2,5 TD-m van) kapja. Ezen a linken találsz pár technikai leírást, szervízkönyvet az Omegáról, van köztük egy német nyelvű részletes elektornikai leírás, kis türelem meg a Google fordító segítségével ki lehet hámozni a lényeget!

Link to comment
Megosztás:

Találtam eladó BOSE hangrendszert az Omegához. Sajnos elég messze :lol: és érthetetlen nyelven. Pedig az ára kb 28e ft-ra jön ki.

ugyanmár, lengyel vatera! :(

Google fordító segít, aztán hipp-hopp egy Bose cucc gazdája lehetsz! :D

Amúgy helyileg közelebb van hozzám, mint hozzád (Lubuskie) :lol: !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan gondom van egy 2.5-ös Dizel B Omegával, hogy nem mér a sebességmérőm, sem sebességet, sem megtett utat, a többi műszer (fordulatszám, üzemanyag, vízhőfok) jó.

Nem találjuk a hiba okát, gyorsításnál felmegy a mutató, majd visszaesik, néha ugrik egyet. már órát is cseréltem, de most sem jó. Találkozott már valaki hasonló problémával, tudna esetleg valaki hasznos infót adni?

A miénk is ezt csinálta, az ABS-egység tetején levő nagy csatiban állt a víz, és az a láb, amin a sebességjel jött ki, egyszerűen lerohadt (elektrokémiai korrózió).

Mondjuk nekünk hibakódot is dobott miatta az ABS.

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre sikerült szereznem itthon a kalaptartóba való gyári hangszórót, megpróbálom, azzal hogy szól. Ugyanis sikerült már vennem egy gyári erősítőt, de az az első generációs Bose rendszerhez való, és csak annyival tud többet mint a magnó végfoka, hogy a kalaptartóban meghajt két plusz mélyet, amiről levágja a magasat és közepet. Minden más a gyári cucc. Ezt csak az SC804-hez adták. Az újabb, ami a 600 és 800-as magnóhoz volt, már teljesen más ajtóhangszórókat tartalmaz mint a gyáriak. Ezért gondolom, a régifajta sosem fog olyan szépen szólni mint az új. Az is igaz, hogy így korhű az autó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném, a szélvédő spricnim eldugult.

Tűvel, pumpával sem tudom kitisztítani.Hogyan tudom kiszerelni?

Az autó Omega B 2.5 95-ös évjárat. Előre is köszönöm a segítségeteket.

Ha fűthető a spricni, akkor nem hiszem, hogy ki fogod tudni pucolni. Amúgy csak be van pattintva a helyére. Az oldalán van egy-egy fül ami a helyén tartja. Nekem felülről feszegetve mindig kijött. Bár jártam úgy, hogy szentül hittem, eldugultak a spricnik, de kiderült, hogy a mocitértető zsanérjánál eltört a cső :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha fűthető a spricni, akkor nem hiszem, hogy ki fogod tudni pucolni. Amúgy csak be van pattintva a helyére. Az oldalán van egy-egy fül ami a helyén tartja. Nekem felülről feszegetve mindig kijött. Bár jártam úgy, hogy szentül hittem, eldugultak a spricnik, de kiderült, hogy a mocitértető zsanérjánál eltört a cső :lol:

Ja, meg nézd meg hogy nyom-e egyáltalán anyagot, lehet hogy máshol van megtörve a cső, vagy a szivattyú csatija oxidos.

Amúgy tűvel nem is fog menni a kipucolás, max nagyon vékony erős dróttal, pl bowden 1 szála. Tökéletes a célra.

Link to comment
Megosztás:

Rendes, munkáskezű szakit kell csak találni, aki nem rest kihúzni rendesen az elkészült illesztéseket tömítővel, lekezeli a varratokat, stb...

Na igen. Végigkoslatni a bontókat, meg a vaKerát sárvédő után lesz az egyik dolog, aztán jöhet a második kör. Végül kikötök az egyik városszéli agyonreklámozott (helyi szinten) karosszériásnál, aztán olyan lesz amilyen. Az 5 év jól hangzik, addigra a hajó 20 éves lesz, de remélem azért hamarabb sikerül majd beújítani valamit.

A teljes lefújásra már adtak egy ajánlatot, 100+az anyag (fehérre) és ebbe nincs benne a hefftelés.

Kösz Mindenki válaszát!

Link to comment
Megosztás:

Na igen. Végigkoslatni a bontókat, meg a vaKerát sárvédő után lesz az egyik dolog, aztán jöhet a második kör. Végül kikötök az egyik városszéli agyonreklámozott (helyi szinten) karosszériásnál, aztán olyan lesz amilyen. Az 5 év jól hangzik, addigra a hajó 20 éves lesz, de remélem azért hamarabb sikerül majd beújítani valamit.

A teljes lefújásra már adtak egy ajánlatot, 100+az anyag (fehérre) és ebbe nincs benne a hefftelés.

Kösz Mindenki válaszát!

Ez nem tűnik valami drágának... Nekem csak az autó elejét (jobb-bal doblemezek, gépháztető, lökös, zárhíd, motortér) fújták 140+anyagért, úgy hogy nem kellett szinte aládolgozni, mert hibátlanok voltak az 'új' karosszériaelemek, ráadásul is a szín is csak 1 árnyalattal volt sötétebb. Ugyan ez metál, meg hőkamrában fényezték.

Amúgy hogyha már belevágsz a heftölésbe, nézegessétek végig az ajtók alját... Rendszeresen ki szokott rügyezni, és ha eddig nem is csinálta, ha nem figyelsz rá oda, lehet hogy a fényezés után fog! :lol: Na az a méreg, nem a cián!

Van olyan kasztnis aki reflexből kifúrja a legmélyebb pontját az ajtónak, hogy tudjon szellőzni, ne álljon meg a víz a szelvény alján. Régi trükk, de mindig beválik.

Link to comment
Megosztás:

Ha fűthető a spricni, akkor nem hiszem, hogy ki fogod tudni pucolni. Amúgy csak be van pattintva a helyére. Az oldalán van egy-egy fül ami a helyén tartja. Nekem felülről feszegetve mindig kijött. Bár jártam úgy, hogy szentül hittem, eldugultak a spricnik, de kiderült, hogy a mocitértető zsanérjánál eltört a cső :lol:

Még a tél előtt nekiálltam, hogy beállítom a spricniket, mert egyik sem nyomatta jó helyre a cuccot. Nekiálltam egy tűvel, 3-at be iss állítottam, de a 4.-be beletört a tű, Úgyhogy megszívtam sajna, abból már többet nem jön a nafta...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.