Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Lecserélném a szerelőt és kipucolnám az alapjárati motort és fojtószelepházat első körben...

Én is az alapjárat állító motornál kezdeném. Kipucolni, és bombabiztosan visszarakni, mert találkoztam már olyannal, hogy kicsúszott a helyéről a motor. Utána pillangószelep pucolás, majd végignézni a pillangószelep előtti csőszakaszt, nincs-e kiszakadva.

De olyan selymes járást, amit egy óudi produkál, azért ne várj. Vmiért az Opel V6 elég férfias járású és hangú.

Link to comment
Megosztás:

Én is az alapjárat állító motornál kezdeném. Kipucolni, és bombabiztosan visszarakni, mert találkoztam már olyannal, hogy kicsúszott a helyéről a motor. Utána pillangószelep pucolás, majd végignézni a pillangószelep előtti csőszakaszt, nincs-e kiszakadva.

De olyan selymes járást, amit egy óudi produkál, azért ne várj. Vmiért az Opel V6 elég férfias járású és hangú.

V motorok közel sem olyan egyenletes járásúak mint mondjuk egy sor6-os. de hát más miatt szeretjük őket :rolleyes:

bár láttam olyan ipari Volvo V8 dízelt, ami olyan simán járt, hogy a vizespohár megállt a szelepfedélen ;)

Ja, meg ha már V motor... volt szerencsém a napokban kipróbálni egy Buell XB9R-t... a motor szépen teszi a V2-es dolgát (nyomórudas puffog-durrog, alapjárat billeg, stb), de ez a blokk iszonyat nagy csalódás egy 'sport' gépben. Ami egy chopperben szép, az itt egyenesen förtelem :D

Najó, OFF vége :D

Link to comment
Megosztás:

Az igen. Így vegyen az ember autót :rolleyes:

Ötlet hogy mitől repedt meg hatoska?

5-ös hengerfal mitől lett karcos, kiderült? Gyűrűtörés, vagy csapszeg?

Hát valami masszív baja lehetett, sztem az 5.- 6. henger környékén. Valami elfáradt és lefele távozott, mert közben elvitte a felső kartel fém olajcsövét amin ennek okán találtam egy gyönyörű heggesztést, mely sejtelmeim szerint nem gyári.

Utána kókány módod összedobták és gondolom jó magyar szokás szerint ment eladásra. Vagy az előző tulaj (aki tagad és persze "2 liter olajat evett 10e km-en" verzióhoz ragaszkodik) vagy az azelőtti csinálhatta -e "remekművet" (gépűhelyre meg már nem vót ugye lóvé). A repedt dugattyú sztem egy olyan "ezt sikerült guberálnunk, jó lesz bele" darab lehet, a főtengely is vszínű hogy nem eredeti darab már - bár az jó állapotú a gépműhelyes szerint.

A cumi az hogy a kompresszió jó volt benne (bár 2-4-6 hengerek nem voltak mérve), a vásárlásakor nem füstölt (gondolom kapott egy kis adalékot a drágám), HC érték nem volt magas, jól ment, nem csörgött, gyönyörűen járt a motorja és halkan, no meg a korához képest még jobb állapotban van/volt mint a többi kasztnira és belsőre egyaránt. Így tényleg esélytelen lett volna kiszúrni, hogy kehes, mindenestre cumi volt a vétele. A HF az olyan dolog, hogy mindenképpen megcsináltam volna, de a motor ki-be és felújítása nem hiányzott.

Mindenester akik segítettek/segítenek a szerelésben azoknak ezúton is köszi ha olvassák!

Ha lesz rá módom (főleg a parkolásra gondolok BP-en), következő autót nem Mo.-on vásárlom és persze nem magyar rendszámmal...

Link to comment
Megosztás:

Ha lesz rá módom (főleg a parkolásra gondolok BP-en), következő autót nem Mo.-on vásárlom és persze nem magyar rendszámmal...

Jah, hát magyar autót én sem szándékozok többet venni... Itt kint drágább ugyan az autók fentartása, de szerencsére a svéd nem az a sóher fajta, szóval amit rá kell költeni az autóra, azt rá is költik.

Nomeg a km garantált, mert a km állást rögzítik az évenkénti műszakin...

Persze fosch biztos itt is akad, csak gondolom jóval kisebb számban, mint otthon, a sarkon összetákolt, avagy bontószökevényekből.

Érthető a dolog, mások az anyagi viszonyok, itt egy nagygenerál nem kerül egy fél éves fizetésbe...

Most ez a befutó : http://www.blocket.se/uppsala/OPEL_Omega_3...m?ca=18&w=3 (futásteljesítménye csalós, a 18000 az svéd mérföld, vagyis x10km :rolleyes: )

Ára ~1 millió ft...

Link to comment
Megosztás:

A többiek leírták mivel kezdd... megelőztek a ***** :rolleyes:

De ha nem segít akkor sajna ott vmi komolyabb dolog lesz.... és a folytatást is megírta gsizoli... klímával persze finomabb, mert emel a fordulaton egy csöppet, és lehet pont kiemeli a kritikus zónából.

Egyébként még megnézheted, hogy a nyenyerátor nem fog e túl sokat a motoron - csapágy stb - esetleg wasserpumpen.... Bár az vagy beáll, vagy lapát nélkül pörög inkább... de ki tudja... ;)

sziasztok!

hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat .

erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa?

amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

hasonlót akarok én is kérdezni.nekem ha ki van kapcsolva a klíma akkor bohóckodik egy picit,ingadozik az alapjárat .

erre azt mondta a szerelő hogy v6 3000ccm ez nem gáz mindegyik így csinál.hát nem tudom.lehet hogy nem kell úgy járnia mint a doxa?

amúgy ha a klímát rányomom akkor megszűnik egyből a mocorgás.az akkumulátorom zsír új.amiatt biztos hogy nem lehet.

nekem ha kivan kapcsolva ha be van akkor is ingadozik :rolleyes: bár én is kitakarítottam most a torok környékét. mintha kicsivel jobb lenne ;) mondjuk az enyém, csak 2.0i 8v :D

Link to comment
Megosztás:

Kedves tádé... izé bocs TD... (csak mindig az Omega és tádé.. izé mazsola és TD jut eszembe a nevedről)

szal nem válaszoltál még arra a kérdésemre, hogy ki is a bevartzsebű, mert az Omidba be akarod tölteni, vagy a Kadidba, ki tudja, az ingyen lenyúlt olajat. Hát sztem egyik bontószökevényedet se itasd ezzel ...

Légy olyan kedves és vegyél olajat... ha csak fél liter kell, majd viszek inne és odaadom ajándékba, jó?...

Nem mellékesen ez nem a régi MOTE jó lenne tudomásulvenned, hogy a berögzött bolsevik magatartás nem működik itt!...

Üdvözlettel egy másik Omis....

Link to comment
Megosztás:

Kedves tádé... izé bocs TD... (csak mindig az Omega és tádé.. izé mazsola és TD jut eszembe a nevedről)

szal nem válaszoltál még arra a kérdésemre, hogy ki is a bevartzsebű, mert az Omidba be akarod tölteni, vagy a Kadidba, ki tudja, az ingyen lenyúlt olajat. Hát sztem egyik bontószökevényedet se itasd ezzel ...

Légy olyan kedves és vegyél olajat... ha csak fél liter kell, majd viszek inne és odaadom ajándékba, jó?...

Nem mellékesen ez nem a régi MOTE jó lenne tudomásulvenned, hogy a berögzött bolsevik magatartás nem működik itt!...

Üdvözlettel egy másik Omis....

Nó komment! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nekem ha kivan kapcsolva ha be van akkor is ingadozik :rolleyes: bár én is kitakarítottam most a torok környékét. mintha kicsivel jobb lenne ;) mondjuk az enyém, csak 2.0i 8v :D

Lehet ott sokminden. Előfordulhat hogy valahol falsot kap a szívóoldalon, vagy a vákuumcsöveknél. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy féktisztító (vagy hidegindító) spray-el végigfújkodod az illesztéseket, kapcsolatokat, és ahol megemelkedik a fordulat, ott a fals.

Továbbá okozhatja az egyenetlen alapjáratot a nem egyforma, vagy öreg gyertyák, az elmocskolódott alapjárati szelep vagy a fojtószelep (ezeket tipikusan a kartergáz dzsuvázza össze).

Ezeken kívül lehet még egy bohóckodó kopogás-szenzor (és az emiatt mászkáló gyújtás), valamint okozhatja a nem pontosan záródó (kopott) injektorok...

Úgyhogy van mit csinálni, keresgélni :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet ott sokminden. Előfordulhat hogy valahol falsot kap a szívóoldalon, vagy a vákuumcsöveknél. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy féktisztító (vagy hidegindító) spray-el végigfújkodod az illesztéseket, kapcsolatokat, és ahol megemelkedik a fordulat, ott a fals.

Továbbá okozhatja az egyenetlen alapjáratot a nem egyforma, vagy öreg gyertyák, az elmocskolódott alapjárati szelep vagy a fojtószelep (ezeket tipikusan a kartergáz dzsuvázza össze).

Ezeken kívül lehet még egy bohóckodó kopogás-szenzor (és az emiatt mászkáló gyújtás), valamint okozhatja a nem pontosan záródó (kopott) injektorok...

Úgyhogy van mit csinálni, keresgélni ;)

ne is mond.... :rolleyes:

amugy az alapjárati motornál van tömítés?mert nekem nincs... :D

Link to comment
Megosztás:

Kedves tádé... izé bocs TD... (csak mindig az Omega és tádé.. izé mazsola és TD jut eszembe a nevedről)

szal nem válaszoltál még arra a kérdésemre, hogy ki is a bevartzsebű, mert az Omidba be akarod tölteni, vagy a Kadidba, ki tudja, az ingyen lenyúlt olajat. Hát sztem egyik bontószökevényedet se itasd ezzel ...

Légy olyan kedves és vegyél olajat... ha csak fél liter kell, majd viszek inne és odaadom ajándékba, jó?...

Nem mellékesen ez nem a régi MOTE jó lenne tudomásulvenned, hogy a berögzött bolsevik magatartás nem működik itt!...

Üdvözlettel egy másik Omis....

Klasszikusokat csak pontosan! Nem mazsola és TD , hanem Mazsola és Tádé, ugyanis személynevek és illik nagybetűvel írni. Attól miért bevarrtzsebű valaki, mert ingyen lenyúlt - de minőségi - olajat tölt a kocsijába. Sokkal inkább bevarrzsebű köcsög az, aki nem viszi el szerelőhöz, vagy sz@r alkatrésszel akarja rendbe rakatni a bontószökevényét. Minden felajánlást szívesen fogadok, hiszen bennfentes körök a lakóhelyem (L)omisának neveznek...

Szomorú, hogy ide jutott a Mote. Az nem tűnt fel, hogy a régi bolsevista lenne. Bár jut eszembe! Áruld el, milyen az a bolsevik magatartás? Nagymami jól van?

Link to comment
Megosztás:

Jó van na... de én nem azón nőttem fel... nekem Lolka és Bolka volt :rolleyes:

mindkét nagymamim jól van, nyugojanak békében - egyik sem volt párttag, szal nem tudnának erről nyilatkozni ;)

Na tessék már megint Omizik... de vhogy én Omegának hívom :D

Hja minőségi olaj volt? akkor jó! :D

Klasszikusokat csak pontosan! Nem mazsola és TD , hanem Mazsola és Tádé, ugyanis személynevek és illik nagybetűvel írni. Attól miért bevarrtzsebű valaki, mert ingyen lenyúlt - de minőségi - olajat tölt a kocsijába. Sokkal inkább bevarrzsebű köcsög az, aki nem viszi el szerelőhöz, vagy sz@r alkatrésszel akarja rendbe rakatni a bontószökevényét. Minden felajánlást szívesen fogadok, hiszen bennfentes körök a lakóhelyem (L)omisának neveznek...

Szomorú, hogy ide jutott a Mote. Az nem tűnt fel, hogy a régi bolsevista lenne. Bár jut eszembe! Áruld el, milyen az a bolsevik magatartás? Nagymami jól van?

Link to comment
Megosztás:

Jó van na... de én nem azón nőttem fel... nekem Lolka és Bolka volt :rolleyes:

mindkét nagymamim jól van, nyugojanak békében - egyik sem volt párttag, szal nem tudnának erről nyilatkozni ;)

Na tessék már megint Omizik... de vhogy én Omegának hívom :D

Hja minőségi olaj volt? akkor jó! :D

Höhöhö! Arra lennék kíváncsi, hogy szerinted milyen az a bolsevista magatartás?

Link to comment
Megosztás:

Nem tom de mostmár lehet komcsizni.. asszem, bár itt Afrikában azért veszélyes mert kezd elszocialistázódni - de szép szó - a dolog... ha majd túlélem elmondom... ok? :rolleyes:

Addig meg csak halvány emlékképeim vannak mindenféle videókról mindenféle vezetőkről.. nekem pl a kedvencem Gerő... aztán Rákosi, mikor tapssal mondják "Éljen Sztálin-Rákosi"... De szerencsére kimaradtam belőle.. nem vok olyan öreg mint TE ;) :D

Höhöhö! Arra lennék kíváncsi, hogy szerinted milyen az a bolsevista magatartás?
Link to comment
Megosztás:

Nem tom de mostmár lehet komcsizni.. asszem, bár itt Afrikában azért veszélyes mert kezd elszocialistázódni - de szép szó - a dolog... ha majd túlélem elmondom... ok? :rolleyes:

Addig meg csak halvány emlékképeim vannak mindenféle videókról mindenféle vezetőkről.. nekem pl a kedvencem Gerő... aztán Rákosi, mikor tapssal mondják "Éljen Sztálin-Rákosi"... De szerencsére kimaradtam belőle.. nem vok olyan öreg mint TE ;) :D

Gerő? Miért? Mert úgy járt mint Vazul?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.