Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Üdvözlök mindenkit,sziasztok!

Hol is kezdjem?

Nos mivel sajnos nem sok időm akad a forumok olvasgatására sajna, ezért megkérdeznék egykét dolgot és előre is elnézést ha már volt rola szo.

Lenne nekem egy 94-es 'b' omegám egy x20xev motoros. Olyan problémám van vele hogy eszi az olajat és a kipufogo kicsit füstöl is. szerintetek mi lehet a baja? gyürücsere? vizet egyszer kellett után tölteni a nyáron de azt több más tipusu autos ismerösömnek is kellett.

A másik gondom az lenne hogy a futómű felől hideg motornál kopogo hang jön. de egy pár km után elhallgat, hogy ez milehet?

És még olyan van hogy napi első inditásnál kicsit nehezn indul és dadogva. de utánna semmi gond vele meg megyis ahogyan kell.

Előre is köszönöm segítségeteket

A olajfogyás+füstölés több mindentől is lehet, kezdve az olajlehúzótól a repedt hengerfejen át a szelepszár-szimeringig. Kompresszióméréssel kizárod a gyűrűket, a hengerfej repedést. A sz.szár szimmering cserével orvosolható.

Futóműben ismét csak akármi lehet, bár a futóműre nem jellemző ez, hogy 'hidegen-melegen'. Jellemzően a kutyacsont (stab. segédrúd), és a kormányösszekötők szoktak lógni. De ezeken kívül kotyoghatnak a trapézszilentek, vagy a gömbfejek is, de akár a toronycsapágy is.

Nézd meg a gyertyapipákat, tiszták-e, beolajosodhatnak a szelepfedél tömítetlensége miatt. Cserélj gyertyát, üzemanyagszűrőt.

Továbbá próbálj ki prémium üzemanyagot (Shell Vpower, OMW Carrera, stb), vagy valami adalékot. A jobb minőségű benzin nekem bevált.

Viszont, ha már regisztráltál, ha már kérdeztél, és ha már válaszoltam, olvasgass vissza! ^_^

Link to comment
Megosztás:

A olajfogyás+füstölés több mindentől is lehet, kezdve az olajlehúzótól a repedt hengerfejen át a szelepszár-szimeringig. Kompresszióméréssel kizárod a gyűrűket, a hengerfej repedést. A sz.szár szimmering cserével orvosolható.

Futóműben ismét csak akármi lehet, bár a futóműre nem jellemző ez, hogy 'hidegen-melegen'. Jellemzően a kutyacsont (stab. segédrúd), és a kormányösszekötők szoktak lógni. De ezeken kívül kotyoghatnak a trapézszilentek, vagy a gömbfejek is, de akár a toronycsapágy is.

Nézd meg a gyertyapipákat, tiszták-e, beolajosodhatnak a szelepfedél tömítetlensége miatt. Cserélj gyertyát, üzemanyagszűrőt.

Továbbá próbálj ki prémium üzemanyagot (Shell Vpower, OMW Carrera, stb), vagy valami adalékot. A jobb minőségű benzin nekem bevált.

Viszont, ha már regisztráltál, ha már kérdeztél, és ha már válaszoltam, olvasgass vissza! :D

Hello

Kompressziómérés az pontosan mi is? a sz.szár szimreing cseréhez le kell szedni a hengerfejet nem?

Igen és közben most alvás helyett itt olvasgatok és valószínüleg a stabrúd lesz a ludas. Adalékokat meg nem szivesen adok pluszba az autonak mert nembiztos hogy bejönne neki.A gyertya dolgokat meg sajna csak jövöhéten tudom megnézni ha lementem vidékre.

És köszi a segitséget. Olvasgatok tovább ^_^)

Link to comment
Megosztás:

A olajfogyás+füstölés több mindentől is lehet, kezdve az olajlehúzótól a repedt hengerfejen át a szelepszár-szimeringig. Kompresszióméréssel kizárod a gyűrűket, a hengerfej repedést. A sz.szár szimmering cserével orvosolható.

Futóműben ismét csak akármi lehet, bár a futóműre nem jellemző ez, hogy 'hidegen-melegen'. Jellemzően a kutyacsont (stab. segédrúd), és a kormányösszekötők szoktak lógni. De ezeken kívül kotyoghatnak a trapézszilentek, vagy a gömbfejek is, de akár a toronycsapágy is.

Nézd meg a gyertyapipákat, tiszták-e, beolajosodhatnak a szelepfedél tömítetlensége miatt. Cserélj gyertyát, üzemanyagszűrőt.

Továbbá próbálj ki prémium üzemanyagot (Shell Vpower, OMW Carrera, stb), vagy valami adalékot. A jobb minőségű benzin nekem bevált.

Viszont, ha már regisztráltál, ha már kérdeztél, és ha már válaszoltam, olvasgass vissza! ^_^

Sky ez nem a szakterületem tudod, de körbejártam, mert bő nyállal volt részem benne. A kompresszióméréssel sztem. nem fogja tudni kizárni az olajlehúzó gyűrűit, ha az le van tapadva akkor kapufa, és hiába jó a kompresszió (Nekem is jó volt).

Mennyi az olajfogyasztás konkrétan 1000km-en? És ahogy sky kérdezte van valami olajfolyás valahol?

Link to comment
Megosztás:

Sky ez nem a szakterületem tudod, de körbejártam, mert bő nyállal volt részem benne. A kompresszióméréssel sztem. nem fogja tudni kizárni az olajlehúzó gyűrűit, ha az le van tapadva akkor kapufa, és hiába jó a kompresszió (Nekem is jó volt).

Mennyi az olajfogyasztás konkrétan 1000km-en? És ahogy sky kérdezte van valami olajfolyás valahol?

Konkrétan nemtudom megmondani pontosan mennyi az olaj fogyása de ugy kb 4500km-rel ezelőtt volt olajcsere és azota ugy kb 2liter ment bele pluszba. olajfolyást meg nemigazán látni nagyon sehol.

Link to comment
Megosztás:

Sky ez nem a szakterületem tudod, de körbejártam, mert bő nyállal volt részem benne. A kompresszióméréssel sztem. nem fogja tudni kizárni az olajlehúzó gyűrűit, ha az le van tapadva akkor kapufa, és hiába jó a kompresszió (Nekem is jó volt).

Mennyi az olajfogyasztás konkrétan 1000km-en? És ahogy sky kérdezte van valami olajfolyás valahol?

Jah, én kérek elnézést, nem jól fejeztem ki magam. Kompresszióméréssel valóban csak a repedés, és a kompressziógyűrűk zárhatóak ki. Viszont a hidegindítási probléma lehet a sovány kompresszió miatt is...

Vedd le a szelepfedél közepéről az ECOTEC feliratos panelt, és húzd ki a gyertyapipákat, retkesek-e. Ha máshol nem látszik olajfolyás, attól itt még lehet. Bár 2 liter ide nem fér be :D

Ha tiszták, akkor a reggeli hidegindítás még mindig rejtély, sanszos a sovány kompresszió is (de lehet szar gyertya, szutykos benzinszűrő, haldokló benzinpumpa(mérj benzinnyomást!)). Hideg motorban is begyullad 4Bar fölött a benzin, nagy nehezen, de ezek a motorok 8-9Bar alatt már nem az igaziak. Az alacsony kompresszió azonban a teljesítményen/fogyasztáson drasztikusan észrevehető.

Ilyen mértékű olajfogyás valszeg hogy nem a szelepszárszimmeringek miatt, vagy nem csak azok miatt van. Megeszi az autó az egész olajmennyiséget egy csereperiódus alatt. Nekem nem eszik 2 decit se (10000-es cserekor felső nívóra töltöm, következő cserekor meg még bő 3/4-ed nívó felett van, szintén x20xev).

Ha sehol semmi lúd, és valóban az olajlehúzó van letapadva, akkor azt orvosolni kell mielőbb (sőt, inkább azonnal), mert előbb-utóbb az olajkoksz megkoptat mindent a környékén (szelepszárak, szeleptányérok, gyűrűk, hengerfal), aztán a gatyádat kifizetheted a gépműhelynek! :D Bontás nélkül így sem, úgy sem úszod meg a dolgot.

Ha te csinálod, akkor mindenképp friss olajjal, új szűrővel rakd össze, utána párszáz km után valamilyen jóféle motoröblítő ajánlott (hogy kihozza a szutykot) és egy olajcsere (lehet akár teszkós olaj is, úgy is csak mosásra kell), aztán pár perc/pár km járatás után olajszűrő+olaj csere rendes olajra.

Kompressziót kompressziómérővel tudsz mérni (meglehetősen hosszú kell, mert mélyen vannak a gyertyalyukak, nagyon). Lényege hogy a motor sűrítési végnyomását méred, ebből megtudod hogy mennyire tömített a motor (szelepek, dugattyúgyűrűk), vagyis hogy milyen állapotban van. X20XEV-nél 10-11,5Bar a gyári érték.

Ja, azt már gondolom említeni se kell, hogy ilyen olajfogyás mellett számolni lehet a katalizátor halálával is! ^_^

Adalékokkal lehet kísérletezni, csak nem érdemes. Ilyen mértékű olajfogyást max gipsszel lehet megfogni! :D

Link to comment
Megosztás:

Jah, én kérek elnézést, nem jól fejeztem ki magam. Kompresszióméréssel valóban csak a repedés, és a kompressziógyűrűk zárhatóak ki. Viszont a hidegindítási probléma lehet a sovány kompresszió miatt is...

Vedd le a szelepfedél közepéről az ECOTEC feliratos panelt, és húzd ki a gyertyapipákat, retkesek-e. Ha máshol nem látszik olajfolyás, attól itt még lehet. Bár 2 liter ide nem fér be :D

Ha tiszták, akkor a reggeli hidegindítás még mindig rejtély, sanszos a sovány kompresszió is (de lehet szar gyertya, szutykos benzinszűrő, haldokló benzinpumpa(mérj benzinnyomást!)). Hideg motorban is begyullad 4Bar fölött a benzin, nagy nehezen, de ezek a motorok 9-9,5-10Bar alatt már nem az igaziak. Az alacsony kompresszió azonban a teljesítményen/fogyasztáson drasztikusan észrevehető.

Ilyen mértékű olajfogyás valszeg hogy nem a szelepszárszimmeringek miatt, vagy nem csak azok miatt van. Megeszi az autó az egész olajmennyiséget egy csereperiódus alatt. Nekem nem eszik 2 decit se (cserekor felső nívóra töltöm, következő cserekor meg még bő 3/4-ed nívó felett van, szintén x20xev).

Ha sehol semmi lúd, és valóban az olajlehúzó van letapadva, akkor azt orvosolni kell mielőbb, mert előbb-utóbb az olajkoksz megkoptat mindent a környékén (szelepszárak, szeleptányérok, gyűrűk, hengerfal), aztán a gatyádat kifizetheted a gépműhelynek! :D Bontás nélkül így sem, úgy sem úszod meg a dolgot.

Kompressziót kompressziómérővel tudsz mérni (meglehetősen hosszú kell, mert mélyen vannak a gyertyalyukak, nagyon). Lényege hogy a motor sűrítési végnyomását méred, ebből megtudod hogy mennyire tömített a motor (szelepek, dugattyúgyűrűk), vagyis hogy milyen állapotban van. X20XEV-nél 10,5Bar a gyári érték.

Ja, azt már gondolom említeni se kell, hogy ilyen olajfogyás mellett számolni lehet a katalizátor halálával is! ^_^

Adalékokkal lehet kísérletezni, csak nem érdemes. Ilyen mértékű olajfogyást max gipsszel lehet megfogni! :D

Szóval akkor valószínüleg az olajlehúzó gyürü lesz? Azt merre találom meg, és mennyire kell szétszedni a motort? hengerfejet gondolom lekell kapni kapásból. Egyébként az auto teljesitmyényével és fogyasztásával semmi baj nincs, ha odalépek megindul meg huz rendesen, és a benzit sem zabálja ha nem taposom.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor valószínüleg az olajlehúzó gyürü lesz? Azt merre találom meg, és mennyire kell szétszedni a motort? hengerfejet gondolom lekell kapni kapásból. Egyébként az auto teljesitmyényével és fogyasztásával semmi baj nincs, ha odalépek megindul meg huz rendesen, és a benzit sem zabálja ha nem taposom.

A dugattyúkon laknak az olajlehúzók. Motor kiszedése nélkül esélytelen hogy hozzáférj (mivel alulról-felülről egyaránt hozzá kell férj, alulról meg a bölcső miatt nem férsz hozzá, ha bent marad). Hengerfejet lekapni, lekötni a hajtókarokat, fölfele kinyomni a dugókat, gyűrűkpályákat kitisztítani, gyűrűket cserélni, ha szükséges... Persze ha már szétszeded, érdemes szelepszárszimmeringeket is cserélni, nem nagy tétel (pár 100ft/db), de szívás ha azok miatt kell megint szétszedni. Összerakásnál új HF tömítés, új csavarok, kipuff sortömítés... nem olcsó dolog...

Nem egy egyszerű eset, rendesen felszerelt műhely (nem garázs...), motoremelő nélkül nem kivitelezhető (vagy csak kínlódva). Gépmunka nélkül is legalább 1,5-2 napos meló.

Ha nem vagy felszerelve, felkészülve, keress inkább egy jó szakit, aki megcsinálja.

Srácokat körbekérdezed, biztos tudnak javasolni jó szerelőt vhol a környékeden.

Link to comment
Megosztás:

A dugattyúkon laknak az olajlehúzók. Motor kiszedése nélkül esélytelen hogy hozzáférj (mivel alulról-felülről egyaránt hozzá kell férj). Hengerfejet lekapni, lekötni a hajtókarokat, fölfele kinyomni a dugókat, gyűrűkpályákat kitisztítani, gyűrűket cserélni, ha szükséges... Persze ha már szétszeded, érdemes szelepszárszimmeringeket is cserélni, nem nagy tétel, de szívás ha azok miatt kell megint szétszedni. Összerakásnál új HF tömítés, új csavarok, kipuff sortömítés... nem olcsó dolog...

Nem egy egyszerű eset, rendesen felszerelt műhely (nem garázs...), motoremelő nélkül nem kivitelezhető (vagy csak kínlódva). Gépmunka nélkül is legalább 1,5-2 napos meló.

Ha nem vagy felszerelve, felkészülve, keress inkább egy jó szakit, aki megcsinálja.

Srácokat körbekérdezed, biztos tudnak javasolni jó szerelőt vhol a környékeden.

Értem.Ezek közül a hengerfejezés a leghuzosabb tétel. De ha már szétvan szedve a motor akkor már érdemes mindenféle tömítést kicserélni gondolom. hogy később nekelljen ismételni ezt.

Az emberke már megvan aki megcsinálná csak kp kellene az alkatrészekhez.

Link to comment
Megosztás:

Értem.Ezek közül a hengerfejezés a leghuzosabb tétel. De ha már szétvan szedve a motor akkor már érdemes mindenféle tömítést kicserélni gondolom. hogy később nekelljen ismételni ezt.

Az emberke már megvan aki megcsinálná csak kp kellene az alkatrészekhez.

Jobb esetben a hengerfejjel semmit sem kell csinálni, csak szimmeringeket cserélni (plusz új HF tömítést, de azt illik minden alkalommal, amikor le van szedve a HF).

Persze kopó-fogyó alkatrészeket érdemes cserélni. Pl vezérműszimmeringek, főtengelyszimmeringek (ezek szoktak szivárogni a leggyakrabban), szelepszárszimmeringek, olajteknő tömítés, szelepfedél tömítés, stb-stb.

Főleg amikor előjön a szétszedésnél, hogy szelepeket becsiszolni, esetleg vezetőket cserélni, vagy ha nagyon ramaty a hengerfal, akkor egy hónolás...

De sajnos ez ilyen történet, ha szét van szedve, elég sokat bele lehet ölni.

Viszont ha megcsináltatod, és rendesen cserélgeted az olajat, akkor nagy valószínűséggel az elkövetkezendő jópár évre nem lesz a motorral gondod (persze a szokásos szervizelést leszámítva).

Link to comment
Megosztás:

Jobb esetben a hengerfejjel semmit sem kell csinálni, csak szimmeringeket cserélni (plusz új HF tömítést, de azt illik minden alkalommal, amikor le van szedve a HF).

Persze kopó-fogyó alkatrészeket érdemes cserélni. Pl vezérműszimmeringek, főtengelyszimmeringek (ezek szoktak szivárogni a leggyakrabban), szelepszárszimmeringek, olajteknő tömítés, szelepfedél tömítés, stb-stb.

Főleg amikor előjön a szétszedésnél, hogy szelepeket becsiszolni, esetleg vezetőket cserélni, vagy ha nagyon ramaty a hengerfal, akkor egy hónolás...

De sajnos ez ilyen történet, ha szét van szedve, elég sokat bele lehet ölni.

Viszont ha megcsináltatod, és rendesen cserélgeted az olajat, akkor nagy valószínűséggel az elkövetkezendő jópár évre nem lesz a motorral gondod (persze a szokásos szervizelést leszámítva).

Ja,ja én is ezeknek a cseréjére gondoltam. A hengerfejjel kapcsolatban meg annyit hogy unokatesom mondta ilyenkor felszokták csiszolni,polirozni meg sikoltatni, mert hogy ezt igy kell. Mondtam neki akkor ezen már ne muljon semmi.

Hát nem lesz egy olcso mulatság ahogy igy elnézem. Még szerencse hogy a munkadíjért nemkell majd fizetni mert ha még azt is kéne lehet sírva fakadnék. Hát nem lesz egy könnyü menet minden esetre.

Köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Végre megvettem a tankba való benzincsövet, mert megint megállt benzinnel. Tegnap szétszedtem, és megrökönyödve láttam, hogy a csőnek semmi baja. Direktre kötöttem az AC-t,ami forgott, de nem volt benzinnyomás. Szétszedtem au AC-t, és megrökönyödve láttam, hogy a szivattyú része összerohadt, ezért a forgórészen lévő müa hajtás letörött. Most AC-t kellett vennem. Azért jó kis benzin, amitől berozsdásodik a rozsdamentes acél <_<

Link to comment
Megosztás:

Végre megvettem a tankba való benzincsövet, mert megint megállt benzinnel. Tegnap szétszedtem, és megrökönyödve láttam, hogy a csőnek semmi baja. Direktre kötöttem az AC-t,ami forgott, de nem volt benzinnyomás. Szétszedtem au AC-t, és megrökönyödve láttam, hogy a szivattyú része összerohadt, ezért a forgórészen lévő müa hajtás letörött. Most AC-t kellett vennem. Azért jó kis benzin, amitől berozsdásodik a rozsdamentes acél <_<

Vagy jó a rozsdamentes acél! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Végre megvettem a tankba való benzincsövet, mert megint megállt benzinnel. Tegnap szétszedtem, és megrökönyödve láttam, hogy a csőnek semmi baja. Direktre kötöttem az AC-t,ami forgott, de nem volt benzinnyomás. Szétszedtem au AC-t, és megrökönyödve láttam, hogy a szivattyú része összerohadt, ezért a forgórészen lévő müa hajtás letörött. Most AC-t kellett vennem. Azért jó kis benzin, amitől berozsdásodik a rozsdamentes acél ;)

Sajnálom, Neked ez már nem az első köröd az AC-val.. :o

Ellenben egy valag pénzért persze hogy xar benzint tankolhatunk ebben az országban, így korrekt...max veszel új AC-t...oszt a drága benzin vásárlása mellett támogatod a kereskedelmet is és rajta keresztül újra a hozzád oly lojális állambácsit is... megint...gömbölyűűű történet <_<

Amúgy a gép továbbra is kerepel egy kicsit, de kezdem megszokni...(persze ebből jövőre - ha együtt leszünk- újra motor ki lesz..)

Belül lecseréltem "alu-fém" színűre az összes borítást mert a fa utánzat elég gáz volt.Meg megjött a BOSE szettem Angloktól, kábellal mindennel (oké 4 csipogó hiányzik, de 2-őt már szereztem) és szerencsére nem szétbarmolva szedte ki a srác, illetve a SPER difim is megvan...szóval lassan, de összeáll a gép....2 milláért lehet is vinni... :wacko: :( ;)

A difi remélem 3.9-es áttételű, mert a kézi váltóval most ilyen van fent és egész ütős ez a kombináció, kicsit többet forog, de fogyiban nem jelentkezik, viszont fickósabbnak érzem a gépmadarat így.

Link to comment
Megosztás:

Sajnálom, Neked ez már nem az első köröd az AC-val.. ;)

Ellenben egy valag pénzért persze hogy xar benzint tankolhatunk ebben az országban, így korrekt...max veszel új AC-t...oszt a drága benzin vásárlása mellett támogatod a kereskedelmet is és rajta keresztül újra a hozzád oly lojális állambácsit is... megint...gömbölyűűű történet <_<

Amúgy a gép továbbra is kerepel egy kicsit, de kezdem megszokni...(persze ebből jövőre - ha együtt leszünk- újra motor ki lesz..)

Belül lecseréltem "alu-fém" színűre az összes borítást mert a fa utánzat elég gáz volt.Meg megjött a BOSE szettem Angloktól, kábellal mindennel (oké 4 csipogó hiányzik, de 2-őt már szereztem) és szerencsére nem szétbarmolva szedte ki a srác, illetve a SPER difim is megvan...szóval lassan, de összeáll a gép....2 milláért lehet is vinni... :wacko: :( ;)

A difi remélem 3.9-es áttételű, mert a kézi váltóval most ilyen van fent és egész ütős ez a kombináció, kicsit többet forog, de fogyiban nem jelentkezik, viszont fickósabbnak érzem a gépmadarat így.

Gondolom a '98-tól gyártott Bose-t vetted. A csipogók mindben ugyan azok, csak a mélyközepek változtak, és a kalaptartóban a mélynyomók plusszak. Egy sperrt én is elfogadnék, de egyenlőre más viszi a pénzt :o

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a '98-tól gyártott Bose-t vetted. A csipogók mindben ugyan azok, csak a mélyközepek változtak, és a kalaptartóban a mélynyomók plusszak. Egy sperrt én is elfogadnék, de egyenlőre más viszi a pénzt :wacko:

Gondolom hogy mindig van valami..no meg ott az Omega...

Egy faceliftből van (volt hozzá rádió NCDC 2013 meg 1db GID is carpass-al meg mindennel elvileg) aminek örülök a kor miatt.

Egyelőre a kábelt néztem mit hol kell majd vágni, de hangszórói asszem ennek 2ohm-osak. A csipogók a faceliftben zöld színűek, a cimbim azt mondta fekete kell...??Ilyen van állítólag a G astrában, meg C corsában, legalábbis Neki így van összerakva és műxik a száma 90379282, ha valakinek van és támogatna szóljon.. <_<

A spert fel kell újíttatni, ismerősnek lammella csere helyett elő lett feszítve egy spec lamellával. Így olcsóbban megúszta, továbbá nagyobb előfeszítés miatt kicsit durvább állítólag.Télen jó lesz..

Link to comment
Megosztás:

Emiatt nem kell leszedni a lököst. Szemből jobb oldalon alábújsz, és látni fogod. Ott van a hűtő mellett/alatt.

de nem gyári a lök és nem nagyon lehet benyulkálni alá hacsak nem meg emelem. azért köszi hogy mondod <_<

egyébként mitől lehet hogy ilyen 45-62 fokokat ir a comp.?

Link to comment
Megosztás:

de nem gyári a lök és nem nagyon lehet benyulkálni alá hacsak nem meg emelem. azért köszi hogy mondod <_<

egyébként mitől lehet hogy ilyen 45-62 fokokat ir a comp.?

Vagy rossz a szenzor, vagy a kábel, vagy az is lehet, hogy a hűtőről visszavág a forró levegő. Nekem is előfordult ugyanez, a megoldás az lett, hogy a hűtőmaszk téli takarását kivettem (gyári műanyag burkolat, az Opel embléma mögött).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.