Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Oké,köszi,most már értem a folyamatot.

Akkor nem kell aggódnom.

Lassan viszont eljött az olajcsere ideje.

Elvileg friss olajcserével vettem az autót és szép arany színű is volt,mikor elhoztam,de eldöntöttem,nem kockáztatok és 5000km után lecserélem a mostanit.

Tudtok mondani márkát,mit rakjak bele? 5w40 kell bele?

Castrol Magnatecet használtam eddig többi autóban,de ha mondtok valami beváltabbat...

Nomeg 5 lityó elég bele?Vagy mégtöbbet elnyel?

5w40-10W40 mehet bele. márkából nem kell túlzásokba esni, egy jó minőségű félszintetikus megteszi bele.

5liter megy bele, de javasolt egy liter tarcsiba. gondolom nem fiatal a motor, és amúgy is szereti csipkedni az olajat (nekem olajfajtától függően el-el csipegetett 2-3 decit mindig, most 250e-en (ami inkább valószínű hogy 350e, vagy több) túl meg még többet is).

Castrol Magnatec egy jó olaj. Amit én használtam/használok: Q8, Méguine, Mobil1

GM olajat nem javasolják, leginkább mivel sok a hamis olaj.

Kinek mi ízlik! Nekem pár szerelő azt mondta hogy Gyári GM olajat soha!! (ezt egy opel szervizben dolgózó szaki mondta) mert hogy állítólag ezeket újrahasznosított oljaból csináják..

Én Shell-t használok, ez az ami árban is elfogadható mégse olyan rotty!

Amit tuti nem tennék bele az az 5W, ilyen hideg soha nem lesz, a moci meg mire fel melegíti az olajat...

minden olaj tartalmaz újrahasznosított motorolajat...

az 5W-s olaj meg nem azért 5W-s mert fel kell melegíteni.

pont az a lényeg, hogy az 5W-snek alacsonyabb a hideg oldali viszkozitása, vagyis azonos hőmérséklet mellett könnyebb szivattyúzni.

tehát pont hogy nem kell annyira felmelegítenie a motornak, hogy mondjuk egy 10W-s olajjal megegyező viszkozitást elérjen.

ettől függetlenül az X20XEV motor jól elvan 10W40-el, amennyiben nem tervez az ember sarki kiruccanást (mondjuk én 0W40-el használom, de egy kissé hidegebb klímán élek :) )

Link to comment
Megosztás:

Én 5w40-es vagy 5w30-as olajat haszálok. Előbbi Q8, utóbbi GM. Nem vettem észre egetverő különbséget, és árban mindkettő nagyon jó. Most 220e körül van az autóban és kb 1 liter fogy el két olajcsere között. Amíg ez nem nő meg irreális mértékben, nem rakok bele 10w-s olajat.

Link to comment
Megosztás:

Én 5w40-es vagy 5w30-as olajat haszálok. Előbbi Q8, utóbbi GM. Nem vettem észre egetverő különbséget, és árban mindkettő nagyon jó. Most 220e körül van az autóban és kb 1 liter fogy el két olajcsere között. Amíg ez nem nő meg irreális mértékben, nem rakok bele 10w-s olajat.

Sziasztok!

Köszi mindenkinek a válaszokat!

A Q8 olajról én is csak jókat hallottam,lehet,hogy most kipróbálom...

Itt a fórumon egyébként nincsenek ilyen emberek,akik be tudnak szerezni olajat kedvezménnyel,alkatrészboltban dolgozók,opel szervizesek,stb?

Valahogy eddig mindíg szerencsém volt a fórumokkal,előző autókhoz,meg a másik mostanihoz is az ottani fórumon van alkatrészbeszerző ember,igaz,a postaköltség megdobja,de akkor is...

A Lagunához tavaly pl 24000ért hozta a posta a komplett vezérlést vízpumpával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek a válaszokat!

A Q8 olajról én is csak jókat hallottam,lehet,hogy most kipróbálom...

Itt a fórumon egyébként nincsenek ilyen emberek,akik be tudnak szerezni olajat kedvezménnyel,alkatrészboltban dolgozók,opel szervizesek,stb?

Valahogy eddig mindíg szerencsém volt a fórumokkal,előző autókhoz,meg a másik mostanihoz is az ottani fórumon van alkatrészbeszerző ember,igaz,a postaköltség megdobja,de akkor is...

A Lagunához tavaly pl 24000ért hozta a posta a komplett vezérlést vízpumpával.

De van, csak kell hozzá személyes kapcsolat...

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy 2.0 16v 2000es evjaratu automata omegam vala. Kerdes a kovetkezo: az amit hallok hideginditasnal az automata szivato? Vagy micsoda bug nekem fel percig hideginditas utan?

Sz'tem a szekunder levegő szivattyúra gondolsz.hideg motornál bekapcsol bizonyos ideig, friss levegőt tol be.(katalizátor kímélés,károsanyag kibocsátás csökkenés,ha jól tudom)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 5 napja vagyok Omega B 2.5 V6 tulaj, és szeretném a segítségeteket kérni.

Valami a kocsi bal elejében hideg indításkor kb 30-60 mp-ig zúg mint egy szivattyú vagy egy venillátor. (melegen vagy egyáltalán nem vagy olyan 5 mp-ig)

Nincs valami tippetek, hogy mi lehet az? Sajnos még nem tudtam aknára állni :-(

Előre is köszönöm válaszotokat.

Üdv.: Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 5 napja vagyok Omega B 2.5 V6 tulaj, és szeretném a segítségeteket kérni.

Valami a kocsi bal elejében hideg indításkor kb 30-60 mp-ig zúg mint egy szivattyú vagy egy venillátor. (melegen vagy egyáltalán nem vagy olyan 5 mp-ig)

Nincs valami tippetek, hogy mi lehet az? Sajnos még nem tudtam aknára állni :-(

Előre is köszönöm válaszotokat.

Üdv.: Jani

üdv!

olvass vissza, csak egyetlen oldalt. ott a válasz!

(TD, te vagy!? :D )

Link to comment
Megosztás:

üdv!

olvass vissza, csak egyetlen oldalt. ott a válasz!

(TD, te vagy!? :D )

Ohh!! :) Milyen igaz, köszönöm. Utána is jártam mi ez és hogy néz ki, de ennek nem csendben kéne hogy működjön? Olyan miontha egy hajszárító menne XD

TD? nemtudom ki ő :)

Link to comment
Megosztás:

Ohh!! :) Milyen igaz, köszönöm. Utána is jártam mi ez és hogy néz ki, de ennek nem csendben kéne hogy működjön? Olyan miontha egy hajszárító menne XD

TD? nemtudom ki ő :)

gyakorlatilag az is. egy elég erős ventilátor.

de, csendesnek kéne lennie, de a felcsapódó víz, meg a légnedvesség kikezdik a csapágyakat.

ha jól tudom, necces javítani. inkább csere.

de különben is! amíg zúg, tudod hogy megy.

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz :) legalább megy.

Engem nem zavar csak nem volt még ilyenem kocsiban és mondom mi ez? ABS vákum motor??? Létezhet hogy külön szivattyúja van és az zúg?

Voltak elméletek XD

Köszönöm mégegyszer a választ! Most már nyugodtan alszok majd :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szerelő 5w -t mondott az lessz a jó-még nyáron cseréltem akkor meik a reális?Csak Castrol szerintem,Olajcserétől olajcseréig arany színű az olajam,170.000km....én nem teszek bele olcsobbat->a GM olaj egy rakás kaki ez így van!

Meik laj a reális?

Neharagudj hogy leszóllak de a Castrol azóta mióta kikerült kínába nagyon sokat veszített a minőségéből. (Olajcserétől olajcseréig arany színű az olajam) Ez nagy baj, hiszen a motorolajnak az a lényege, hogy lemossa tisztán tartsa ne hagyja lerakódni a koxot az alkatrészekre, és kenje a motor belső részét. Ezek szerint az olajad nemsokat ér maximum kenése van.

Azóta Repsolt, Eneost, vagy Mobil 1-et használunk versenykörülmények között.

Link to comment
Megosztás:

Neharagudj hogy leszóllak de a Castrol azóta mióta kikerült kínába nagyon sokat veszített a minőségéből. (Olajcserétől olajcseréig arany színű az olajam) Ez nagy baj, hiszen a motorolajnak az a lényege, hogy lemossa tisztán tartsa ne hagyja lerakódni a koxot az alkatrészekre, és kenje a motor belső részét. Ezek szerint az olajad nemsokat ér maximum kenése van.

Azóta Repsolt, Eneost, vagy Mobil 1-et használunk versenykörülmények között.

Ez pont így van. Castrol évek óta gagyi, ahogy a leírásból iss látszik, nála se mükszik....

Link to comment
Megosztás:

Nem kíméli,előmelegíti.........

Na végre, valaki vágja mit csinál..mekkora vita volt itt ebből anno..."szaki mondta, levegőt fúj be, hogy jobb legyen környezetvédelmileg..." ja, mekkora okosság, nem értem miért nem megy folyamatosan egy ilyen minden verdában amíg jár a moci, megmenthetnénk a földet.

Link to comment
Megosztás:

Na végre, valaki vágja mit csinál..mekkora vita volt itt ebből anno..."szaki mondta, levegőt fúj be, hogy jobb legyen környezetvédelmileg..." ja, mekkora okosság, nem értem miért nem megy folyamatosan egy ilyen minden verdában amíg jár a moci, megmenthetnénk a földet.

A dúsított üzem alatt keletkező elégetlen szénhidrogéneket megkínálja egy kis friss levegővel.Persze csak szolidan,nehogy kiégjen a katalizátor.A németek szerelnek ilyet utólag C30SE motorokra is(kaltlaufregler,asszem),mert magasabb környezetvédelmi osztályba kerül vele és óccsóbb lesz a bizti :icon10:

Tehát környezetvédelmileg is jót tesz,mert hamarabb üzemmeleg a katalizátor,ami a katalitikus folyamatok alapfeltétele.Ezért van,hogy hidegindítás alatt gyakorlatilag figyelmen kívül hagyja az ECU a HO2s szenzor jeleit.Másképp hidegen folyamatosan virítana a check engine :D

Link to comment
Megosztás:

Na végre, valaki vágja mit csinál..mekkora vita volt itt ebből anno..."szaki mondta, levegőt fúj be, hogy jobb legyen környezetvédelmileg..." ja, mekkora okosság, nem értem miért nem megy folyamatosan egy ilyen minden verdában amíg jár a moci, megmenthetnénk a földet.

sőt, gondolom az se új a nap alatt, hogy sok autónál egyáltalán nincs ilyen funkció...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

hehh. tegnap végre fel tudtam (volna) rakni a hátsó kipufogó dobot az Omegára. szegény emiatt november vége - december eleje óta 'C' vágányon állt. persze a dob nem jó, a nyomorultak kombi dobot küldtek, és annak semmilyen paramétere nem egyezik a szedánéval.

viszont ami meglepő, hogy elfelejtettem levenni az akksisarut, és az autó pöccre indult, semmi erőtlenség az akksiban! :)

(mióta áll, nem indítottam el. nem akartam alapjáraton melegítgetni, meg az akksit-önindítót nyektetni).

na most felkerekedek, azt meginzultálom az eladót, hogy önköltségen tessék kicserélni a jó dobra, mert a rendelést ők nézték be...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a nagy hidegben volt 1 olyan gondom,hogy 1X a jobb1-et nem nyitotta ki,csak 3. próbálkozásra,aztán meg olyan gond is van,hogy a jobb hátsó meg csak akkor csukódik be mínusz fokban,ha bevágom,mint az ólajtót,ha szépen csukom,mint a többit,nyitva marad.

Elég lenne az egésznek egy olajzás,meg mondjuk teflon sprét még ráfújni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a nagy hidegben volt 1 olyan gondom,hogy 1X a jobb1-et nem nyitotta ki,csak 3. próbálkozásra,aztán meg olyan gond is van,hogy a jobb hátsó meg csak akkor csukódik be mínusz fokban,ha bevágom,mint az ólajtót,ha szépen csukom,mint a többit,nyitva marad.

Elég lenne az egésznek egy olajzás,meg mondjuk teflon sprét még ráfújni?

Köszi

Hát ha azt úgy kell beb@szni mint az ólajtót, akkor arra aztán fújhatsz akármilyen spray-t.

A fújkodás helyett a zsanérokon és/vagy a záron és/vagy a zárvason kellene állítani.

A jobb első ajtóban meg lehet hogy szét van már hullva/kopva a rudazat, és néha befeszül (vagy az is lehet, hogy simán összedermedt a szerkezet... bár nekem -25 fokban is nyílik az összes ajtó, pedig soha nem olajoztam a zárakat :) ).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.