kori Elküldve Január10, 2011 Megoszt Elküldve Január10, 2011 Van egy huvelykujjnyi vastag cső, amelyik megkerüli a blokkot, vezetőoldalon hátulról (két hengersor közötti hid tetejéről) jön előre, valami dolga van a szívotoroknál is, majd megy tovább anyósoldalon hátra a kiegyenlítőtartályba. (ez érkezik oda be hátul, anyósoldalt, felül) Igy már tuti meglesz. Egyébként a legátütőbb ezek ellenére a radiátor slaggal mosása hozta! Valszeg volt már a kocsinak régen olajhűtő baja, ugyanis az elég újnak nézett ki, viszont ez meg öreg trutyi volt benne amit nem nagyon takarítottak ki belőle. Ma én is átmostam a radiátort ecettel, majd slaggal. Termosztátot is kicseréltem. Kiváncsi leszek az eredményre. A fűtéscsapot vizsgálta már valaki leszedve? Én rákötöttem slagot, és szájjal megszívtam a vákuum részét. Szépen átváltott, de egy kicsit csordogált a víz a másik nyíláson is. Ennek tökéletesen kellene zárnia, vagy jó így? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január15, 2011 Megoszt Elküldve Január15, 2011 Ma én is átmostam a radiátort ecettel, majd slaggal. Termosztátot is kicseréltem. Kiváncsi leszek az eredményre. A fűtéscsapot vizsgálta már valaki leszedve? Én rákötöttem slagot, és szájjal megszívtam a vákuum részét. Szépen átváltott, de egy kicsit csordogált a víz a másik nyíláson is. Ennek tökéletesen kellene zárnia, vagy jó így? Akkor meg is válaszolom magamnak. Mivel vettem egy új, gyári vízcsapot, azt is kipróbáltam. Az is ugyan úgy viselkedik mint a másik. Kidobtam egy tizest az ablakon. Ráadásul a fűtés is rettenet gyenge maradt. Marad a radiátor csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január15, 2011 Megoszt Elküldve Január15, 2011 Akkor meg is válaszolom magamnak. Mivel vettem egy új, gyári vízcsapot, azt is kipróbáltam. Az is ugyan úgy viselkedik mint a másik. Kidobtam egy tizest az ablakon. Ráadásul a fűtés is rettenet gyenge maradt. Marad a radiátor csere. Mielott halalra szivatod magad a radiatorcserevel nezd at te is a reduktorfutesedet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január15, 2011 Megoszt Elküldve Január15, 2011 Mielott halalra szivatod magad a radiatorcserevel nezd at te is a reduktorfutesedet! Nekem a gázosítás után kb 3 évig volt rendes fűtésem. Aztán, egyszer csak eltűnt. Amúgy a vízhűtőt kellett már vízkőtelenítenem. Esélyes, hogy a radiátorom is vízköves. Amúgy járó motornál teljesen összenyomtam a reduktor egyik vízcsövét, hogy csak a radiátoron át nyomja a vizet, így légtelenítve azt, de utána sem lett jobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Január15, 2011 Megoszt Elküldve Január15, 2011 Akkor meg is válaszolom magamnak. Mivel vettem egy új, gyári vízcsapot, azt is kipróbáltam. Az is ugyan úgy viselkedik mint a másik. Kidobtam egy tizest az ablakon. Ráadásul a fűtés is rettenet gyenge maradt. Marad a radiátor csere. Akkor ez ma a második feleslegesen cserélt alkatrész.... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január16, 2011 Megoszt Elküldve Január16, 2011 Akkor ez ma a második feleslegesen cserélt alkatrész.... :) Ráadásul, a lecserélt vízcsap sem az eredetije volt. 2001-es gyártási dátum van rajta, és gyári GM. Elraktam tartaléknak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január16, 2011 Megoszt Elküldve Január16, 2011 Ráadásul, a lecserélt vízcsap sem az eredetije volt. 2001-es gyártási dátum van rajta, és gyári GM. Elraktam tartaléknak. Amikor legutobb slaggal kuldted neki attalalt rajta siman a viz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január16, 2011 Megoszt Elküldve Január16, 2011 Amikor legutobb slaggal kuldted neki attalalt rajta siman a viz? Igen. De ha a fele eltömődött, sztem elég ahhoz, hogy a víz átmenjen, de fűtés már ne legyen. De lehet én vagyok pesszimista. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január16, 2011 Megoszt Elküldve Január16, 2011 Igen. De ha a fele eltömődött, sztem elég ahhoz, hogy a víz átmenjen, de fűtés már ne legyen. De lehet én vagyok pesszimista. Belső keringetésen akkor is kell lennie fűtésnek. Nekem a Citroen-emmel volt hasonló kín, megrepedt a radiátor. Újat venni nem lehetett, bontottat meg állítólag nem érdemes, mert azok is repednek, így megforrasztottam (mivel réz volt), igaz a regiszter ~1/3-a ki lett zárva. Minden további nélkül, majdnem ugyanolyan intenzív volt a fűtés, mint komplett regiszterrel. Láttam hogyan mossák ki a radiátorokat/hűtőket, és annak az analógiájára építtettem egy mosót én is. 1 db vödör, 1 db mosógép lúgszivattyú, és némi öntözőslag segítségével. Sorba kötve a vödröt, a hűtőt és a szivattyút, valamint a vödröt feltöltve forró, trisós vízzel, és 1-2 órára otthagyva... Tökéletes eredmény. És mivel az oldat nem volt erős, ezért nem kellett tartani attól, hogy megeszi a hűtő anyagát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lackó Kft. Elküldve Január16, 2011 Megoszt Elküldve Január16, 2011 Köszönöm a jó tanácsot ma kísérletezek egyet, és majd leírom mire jutottam vele! Hát elvileg jó a termosztát, mert nem melegszik a cső! Jelenség észre vétel: -ha nincs fűtésem, hipp-hopp üzemi hőfokon van a vize, kb. 88-92 fok között játszogatik! -ha van fűtésem, de nem olyan meleg mint az előtt volt mikor megvettem az autót, akkor nem megy fel az üzemi hőfokra a vizem, és nagyon nehezen kúszik felfele a mutató, kb. 80-85 fokos a vize! -csak akkor van állandó fűtésem ha 2000-ig pörgetem a motort -ha kicsit intenzíven nyomom akkor rögtön nem fűt, hanem hideget nyom, és ki is fúja a vizet a kiegyenlítő sapón -csináltam vele olyat hogy vasúti rámpára álltam a kocsival mikor nem volt fűtésem, és elkezdtem túráztatni, és van úgy hogy 3000-ig pörgetem, akkor nyomta a meleget, és utána csak egy ideig nyomta menet közben, utána csak langyit nyomott! -ha egy helyben álok vele és túráztatom akkor viszont nyomja a meleget, és van úgy hogy 3000-ig pörgetem! -most hogy jobb idők vannak van fűtésem menet közben ÉS LE VAN TAKARVA A KOCSIM ELEJE A LÖKÖSNÉL, CSAK A KÚLER HELYÉT HAGYTAM KI! Hát nagyjából ennyi a hiba észrevételem! :) A szerelő szerint hengerfejes, de csak lehet hogy a tömítés éget ki valahol, és bele dolgozik a rendszerbe terhelés alatt, de szerintem akkor mindig bele dolgozna, és látszana a tartályba is a légbuborék, de semmi jele neki! Hát nem tudom, teljesen tanácstalan vagyok ezzel kapcsolatban! Meg kifogytam az ötletekből is! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Jelenség észre vétel: -ha kicsit intenzíven nyomom akkor rögtön nem fűt, hanem hideget nyom, és ki is fúja a vizet a kiegyenlítő sapón ... A szerelő szerint hengerfejes, de csak lehet hogy a tömítés éget ki valahol, és bele dolgozik a rendszerbe terhelés alatt, de szerintem akkor mindig bele dolgozna, és látszana a tartályba is a légbuborék, de semmi jele neki! Na most akkor kifujja vagy nem??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Na most akkor kifujja vagy nem??? Összevissza írogat és lusta megjavíttatni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lackó Kft. Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Összevissza írogat és lusta megjavíttatni... Majd levideózom nektek hogy viselkedik! :) Igen kifújja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Majd levideózom nektek hogy viselkedik! :) Igen kifújja! Akkor mehet a muhelybe hengerfejezni, nem kell videozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Akkor mehet a muhelybe hengerfejezni, nem kell videozni. Nagyon úgy tűnik. Fűtés meg azért nincs, mert hol légzárvány van, hol sem. Az hogy csak fordulaton dolgozik bele, annyit jelenthet, hogy még nincsen szétégve minden, max a víztérnél megrepedt a tömítés (jobb esetben). Futás tömítést cseréltetni, mielőtt megég a HF vagy a blokköntvény. Aztán lehet kajtatni pótalkatrész után... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lackó Kft. Elküldve Január17, 2011 Megoszt Elküldve Január17, 2011 Nagyon úgy tűnik. Fűtés meg azért nincs, mert hol légzárvány van, hol sem. Az hogy csak fordulaton dolgozik bele, annyit jelenthet, hogy még nincsen szétégve minden, max a víztérnél megrepedt a tömítés (jobb esetben). Futás tömítést cseréltetni, mielőtt megég a HF vagy a blokköntvény. Aztán lehet kajtatni pótalkatrész után... Okés! :D Köszönöm! Azon vagyok én is csak az sokba van lóvém meg nem igen van rá! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
omegacsabi Elküldve Január22, 2011 Megoszt Elküldve Január22, 2011 Okés! :D Köszönöm! Azon vagyok én is csak az sokba van lóvém meg nem igen van rá! :) Futás közben azért nézesd meg a vizpumpádat,mert nekem 2 éve a vectrámon ugyan ez volta baj és meghengerfejeztettem. Közben meg csak a pumpán lévő lapát állt egy helyben a tengely meg forgott. Nagy ritkán meg elkapta. Kb 15-20ezer km volt a vizpumpában. Valahogy nem akartam elhinni,hogy hf ugyhogy beszéltem néhány szerelővel,de mind azt mondta. Meg lett csinálva,összeraktam és ugyan az volt tovább. De utána más nem maradt és legalább lett egy király hf-em. Megnézetni nem sok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Decibel Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 Abszolult nincs fűtésem 2,5TD B omiban. Termosztát cserélve , radiátor cserélve és mégsincsen fűtésem ;-(((((((((((((( A meleg víz átmegy a radiátoron,mivel az oda-vissza ág meleg,sőt a radiátor is meleg és mégsem fűt normálisan,talán egy hangya######nyit 1/2 óramúllva.! Van Valakinek Ötlete?! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 Abszolult nincs fűtésem 2,5TD B omiban. Termosztát cserélve , radiátor cserélve és mégsincsen fűtésem ;-(((((((((((((( A meleg víz átmegy a radiátoron,mivel az oda-vissza ág meleg,sőt a radiátor is meleg és mégsem fűt normálisan,talán egy hangya######nyit 1/2 óramúllva.! Van Valakinek Ötlete?! Köszi Zsaluk. Vákuum. Korábban 20x le lett írva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Decibel Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 Zsaluk. Vákuum. Korábban 20x le lett írva. Te vágod ezt a témát?! Jól jönne egy hozzáértő segítség! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 Te vágod ezt a témát?! Jól jönne egy hozzáértő segítség! :lol: vágni nem vágom. láttam, olvastam róla. ha bemegy a meleg, és a radiátor forró, akkor a vízkör fűtés részével nincs gond. radiátor nincs ledugulva? lehet hogy csak 1-1 regiszter ereszt át, és az nem tud elég meleget leadni (asszem kisp113 cartársnak is a radiátor mosás után jött meg a fűtés). ha nem, akkor a hideg-meleg keverő zsalud állhatott be. ha digit, akkor vagy megakadt, vagy a működtetésével van gond. ez lehet vákuum probléma (mivel a mozgatás vákuumos), vagy pedig a mágnesszelep nem nyitja a vákuumot a munkahengerre (gallyra ment a mágnesszelep vagy a panel halt meg). vákuumot a szívósorról kap, ha a többi funkció működik (levegő irányváltás, külső-belső levegő, stb), akkor a vákuummal nem valószínű hogy baj van (hacsak nem a vákuum-munkahenger nem lyukadt ki (bár nem szokott)). manuálisnál meg lehet hogy kiakadt a bowden. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Decibel Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 vágni nem vágom. láttam, olvastam róla. ha bemegy a meleg, és a radiátor forró, akkor a vízkör fűtés részével nincs gond. radiátor nincs ledugulva? lehet hogy csak 1-1 regiszter ereszt át, és az nem tud elég meleget leadni (asszem kisp113 cartársnak is a radiátor mosás után jött meg a fűtés). ha nem, akkor a hideg-meleg keverő zsalud állhatott be. ha digit, akkor vagy megakadt, vagy a működtetésével van gond. ez lehet vákuum probléma (mivel a mozgatás vákuumos), vagy pedig a mágnesszelep nem nyitja a vákuumot a munkahengerre (gallyra ment a mágnesszelep vagy a panel halt meg). vákuumot a szívósorról kap, ha a többi funkció működik (levegő irányváltás, külső-belső levegő, stb), akkor a vákuummal nem valószínű hogy baj van (hacsak nem a vákuum-munkahenger nem lyukadt ki (bár nem szokott)). manuálisnál meg lehet hogy kiakadt a bowden. Aha! Kösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január30, 2011 Megoszt Elküldve Január30, 2011 vágni nem vágom. láttam, olvastam róla. ha bemegy a meleg, és a radiátor forró, akkor a vízkör fűtés részével nincs gond. radiátor nincs ledugulva? lehet hogy csak 1-1 regiszter ereszt át, és az nem tud elég meleget leadni (asszem kisp113 cartársnak is a radiátor mosás után jött meg a fűtés). ha nem, akkor a hideg-meleg keverő zsalud állhatott be. ha digit, akkor vagy megakadt, vagy a működtetésével van gond. ez lehet vákuum probléma (mivel a mozgatás vákuumos), vagy pedig a mágnesszelep nem nyitja a vákuumot a munkahengerre (gallyra ment a mágnesszelep vagy a panel halt meg). vákuumot a szívósorról kap, ha a többi funkció működik (levegő irányváltás, külső-belső levegő, stb), akkor a vákuummal nem valószínű hogy baj van (hacsak nem a vákuum-munkahenger nem lyukadt ki (bár nem szokott)). manuálisnál meg lehet hogy kiakadt a bowden. Hulyeseget irtam - szerk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Február3, 2011 Megoszt Elküldve Február3, 2011 Valamennyi meleget akkor is kellene nyomnia, annyira nem aprók a regiszter lyukai. De persze biztos hogy közrejátszott. A vízkövesedés esetén is kellene vmit csinálnia. Viszont! Ha vízköves is volt, és tele lett borítva hűtőtömítővel, lehet hogy csontra eldugult. De hűtőcsere esetén nem kizárt a levegő-dugó valahol. Igaz hogy elvileg légteleníti saját magát, de lehet hogy beragadt vhova egy buborék, és megrekedt a levegő. Mondom, ellenőrizd le, hogy bemegy-e az utastérbe a melegvíz. Ha nem melegek a csövek, akkor kezdj a fűtéscsappal. Kiszed, megnéz hogy nyit-e. Ha ez ok, akkor lehet műszerfalat belezni, mert bent nem oké valami. Sajnos de. Az egész radiátort eltömítette az a szer hűtőtömítő. Bazz. Autós szagemberek vagyunk. Ne kezdjük, hogy ha szemben állsz... A hűtő bal alsó sarkában van a motor felőli oldalon a leeresztő. A kis csőcsonkra rátolsz egy csövet és nem folyik össze-vissza a lötty. A leengedő pedig a piros csavar (de lehet csak a gyárin piros) recés oldallal. Utángyárin fekete volt, és hatlapfejű.Hogy hanyas kulcs ment rá, arra már nem emlékezem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Február3, 2011 Megoszt Elküldve Február3, 2011 Én már 3 éve halogatom a radiátor cserét. Szerencsére nem folyik, csak nem fűt rendesen. Az egész műszerfalat ki kell szedni hozzá. Megtörtént. nagy móka az biztos. Ha a bemenő cső és a kijövő egyaránt meleg, akkor a radiátoron átmegy a víz... Hallgasd meg, hogy amikor hőfokot állítasz, mozognak-e a zsaluk. Szintén a tűzfalon megy be a vákuumcső (fekete vékony merev műanyagcső) a zsalukhoz, ennek is a fékszervóhoz kell csatlakoznia. Nem tuti. A havernak a bemenő és a kimenő cső is meleg volt, mert a radiátorba pont annyi víz tudott megfordulni, hogy a két cső meleg legyen. HA rátette a fűtést, kb fél percig langyosat nyomott, aztán már hideget. Kicseréltük a radiátort, azóta jó.Amúgy van a rendszerbe egy kis vízkeringető motor. Annak mi a neve pontosan, és mennyi lehet kb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts