Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Hi

Kész a ledes fordulatszám mérőm, a benzin órát is átszerkesztettem egy kicsit :D

http://www.hobbielektronika.hu/forum/files...a9dc01aa9a6.jpg

tudnál olyan képet csinálni amin kissé jobban látszik?

kár,h fényes lett a kép :D

Módosítva : mackosajt
Képpel nem idézünk, hanem ki kell törölni az IMG részt az idézetből! ;)
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Van nékem egy új próbléma jelenségem.

Nem találtam külön központis zár topicot ugyhogy maradtam az elektromosnál.

A központi zár olyat csinál riasztóva hogy behuzz azaz lemegy azár de vissza is ugrik, ha az ajtótt kinyítom viszont beriaszt.

Kulcsal zárom akkor pedig csak a vezető oldali zár és a csomagtrér zár le a többi nem.

Van valakinek tipje?

Link to comment
Megosztás:

Van nékem egy új próbléma jelenségem.

Nem találtam külön központis zár topicot ugyhogy maradtam az elektromosnál.

A központi zár olyat csinál riasztóva hogy behuzz azaz lemegy azár de vissza is ugrik, ha az ajtótt kinyítom viszont beriaszt.

Kulcsal zárom akkor pedig csak a vezető oldali zár és a csomagtrér zár le a többi nem.

Van valakinek tipje?

Van valami állítócsavar a rudazathoz a kárpit alatt, lehet azt kellene megpiszkálni, vagy simán testel valamelyik vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Van nékem egy új próbléma jelenségem.

Nem találtam külön központis zár topicot ugyhogy maradtam az elektromosnál.

A központi zár olyat csinál riasztóva hogy behuzz azaz lemegy azár de vissza is ugrik, ha az ajtótt kinyítom viszont beriaszt.

Kulcsal zárom akkor pedig csak a vezető oldali zár és a csomagtrér zár le a többi nem.

Van valakinek tipje?

Bal első k.p.zár vezérlőmotor csere...

Szedd ki, mert 2 fajta van belőle, az egyiknek szögletes a csatlakozója, az az újabb, a másiknak lekerekített.

Link to comment
Megosztás:

Van valami állítócsavar a rudazathoz a kárpit alatt, lehet azt kellene megpiszkálni, vagy simán testel valamelyik vezeték.

Hi

Milyen "Van valami állítócsavar a rudazathoz a kárpit alatt" gondolsz?

Milyen rudazatot kell keresni? :D

Én is valami iyenre tipelnék mert a hátsó mosó/spricolószemhez menő vizvezeték el volt vágva. Gondolom ex gazdája valami célból elvágta a hátsó ajtó és a kaszni közöt. Szóval huztam egy új csövet de ezt a kárpit és a müanyag elemek(küszöbb) alatt vittem el. Akkor gondolom itten lesz valami rudazat, bocs de nem értem hogy mire gondolsz. Szépem megköszönném ha kicsit bövebben rámutatnál hol található is ez.

Link to comment
Megosztás:

Hi

Milyen "Van valami állítócsavar a rudazathoz a kárpit alatt" gondolsz?

Milyen rudazatot kell keresni? :D

Én is valami iyenre tipelnék mert a hátsó mosó/spricolószemhez menő vizvezeték el volt vágva. Gondolom ex gazdája valami célból elvágta a hátsó ajtó és a kaszni közöt. Szóval huztam egy új csövet de ezt a kárpit és a müanyag elemek(küszöbb) alatt vittem el. Akkor gondolom itten lesz valami rudazat, bocs de nem értem hogy mire gondolsz. Szépem megköszönném ha kicsit bövebben rámutatnál hol található is ez.

Nem ott, hanem az ajtókárpit alatt. A központi motorjából kijön egy rudacska, ami egy csavaros közdarabon keresztül kapcsolódik az nyitásjelző gombhoz. Azt hiszem, ha itt nem jól van beállítva, például a gomb előbb felér minthogy a motor teljesen kitolta volna a rudat, akkor a gombtól nem tud felmenni és visszahúzódik ezzel pedig visszahúzza a gombot is.

Link to comment
Megosztás:

Nem ott, hanem az ajtókárpit alatt. A központi motorjából kijön egy rudacska, ami egy csavaros közdarabon keresztül kapcsolódik az nyitásjelző gombhoz. Azt hiszem, ha itt nem jól van beállítva, például a gomb előbb felér minthogy a motor teljesen kitolta volna a rudat, akkor a gombtól nem tud felmenni és visszahúzódik ezzel pedig visszahúzza a gombot is.

Szerintem ha ez így is van, akkor sem tud magától elállítódni...

A kp.zármotorban van két végállásérzékelő kapcsoló azok közül döglött meg valamelyik.

Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy gyári kp.zár-e, vagy valami utólag beszerelt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha ez így is van, akkor sem tud magától elállítódni...

A kp.zármotorban van két végállásérzékelő kapcsoló azok közül döglött meg valamelyik.

Mondjuk azt jó lenne tudni, hogy gyári kp.zár-e, vagy valami utólag beszerelt.

Miért ne tudna? Ha épp határhelyzetben rakták össze, akkor minden ki-bezárásnál keletkezhet ott egy pici nyomás, főleg ha még a hőtágulást is bevesszük a dolgokba. Lehet csak 1 mm-t csúszott. De mindegy, nem mondtam biztosra, hogy az a baja, viszont ezt 0 költséggel otthon is lehet ellenőrizni. Nekem volt olyan, hogy hasonló jelenséget produkált -> irány szervíz -> ajtókárpit le -> motorcsere mondták -> de mondom pár hónapja volt cserélve -> jaaa, állítottak a csavaron azóta nem volt gond vele. Vagyis volt hasonló, de akkor meg a vezeték testelt le. :D Abban sem vagyok biztos, hogy előtte amikor cseréltek jogosan volt a csere.

Persze az is lehet, amit te mondasz.

Link to comment
Megosztás:

Hi Emberek megvan a ludas. Egyszerüen az ablakom kikezdte majd elnyírta a vezetéket ami a vez. oldali zártól jön. Kis forraszgatás szigetelés s prima megint.

Viszont találtam az ajtóban két db csatlakózót ami nem volt össze dugva. Nem is lehet az egyik 9 a másik 6 lábas mind kettő tele vezetékkel, de mik lehetnek?

Majd teszek fel képet róla.

Még egy kérdés a risztóm 101 clipper, s ezen van 4 db kapcsoló ezekkel mit lehet kapcsolni?

Nekem a 3 és a 4-es kapcsoló van ON állásba.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv!

probléma : Tolatólámpáim nem égnek C Corsán.

próbálkozás: Hétvégén szépen kitakarítottam minden porcikáját kicsiny kis C Corsámnak, és neki láttam kicserélni a tolatólámpá(ka)t. Nem egyszerű feladat, mert le kell hozzá szerelni a lámpát (2 csavar) majd szétszedni azt, (4csavar) ahelyett, hogy csak hátluről kipattintanák valamit és kicserélném ahogy azt a Bün vagy Astrán megszokatam volt.

Nézem a lámpákat hibátlanok. semmi füst vagy szálszakadás. kivettem 12Vra rákötöttem és hibátlanul világítottak. Na innen van a baj.

Hol lehet a hiba ezek után? Biztosíték (sajnos nem volt nálam a leírás és neten meg nem találtam biztositék tábla rajzot) de ahogy végégnéztem nem találtam szakadt biztit. Akkor most hogyan tovább?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

probléma : Tolatólámpáim nem égnek C Corsán.

próbálkozás: Hétvégén szépen kitakarítottam minden porcikáját kicsiny kis C Corsámnak, és neki láttam kicserélni a tolatólámpá(ka)t. Nem egyszerű feladat, mert le kell hozzá szerelni a lámpát (2 csavar) majd szétszedni azt, (4csavar) ahelyett, hogy csak hátluről kipattintanák valamit és kicserélném ahogy azt a Bün vagy Astrán megszokatam volt.

Nézem a lámpákat hibátlanok. semmi füst vagy szálszakadás. kivettem 12Vra rákötöttem és hibátlanul világítottak. Na innen van a baj.

Hol lehet a hiba ezek után? Biztosíték (sajnos nem volt nálam a leírás és neten meg nem találtam biztositék tábla rajzot) de ahogy végégnéztem nem találtam szakadt biztit. Akkor most hogyan tovább?

Kapcsoló a váltóban?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hi

Elöször kös be egy fogyasztásméröt az aksi meg a sarúk közé s kezd ell kiszedni a biztosítékokkat, S ha nagyott esik a fogyasztásod már közelebb lehetsz a próbléma megoldásáhozz.

Egyépként mit ír ki az ECU-d hogy letílt? Pl.: kevés a power vagy mi?

Az akksi tutti hogy jó, nem zárlatos? Van rendes fesz benne, mert a diesel kéri ám az eröt.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hi

Van nekem 45-ös hibakódom: dus keverék.

Most a szonda szar vagy az ecu nem tud valamiért szegényítenni a keveréken, mert ugye ha dudja hogy dus a keverék akko a szonda küldi a jeleket tehát jó, de visszont az ecu miért nem szegényíti? Remélem értitek mit akarok mondanni/kérdezni.

De visszont ritkán jön ki a hiba általában akko ha alapjáraton van s "hidegen" nyáron , tehát amikor nem volt beindítva vagy 2 hétig (motorozok).

Link to comment
Megosztás:

Hi

Van nekem 45-ös hibakódom: dus keverék.

Most a szonda szar vagy az ecu nem tud valamiért szegényítenni a keveréken, mert ugye ha dudja hogy dus a keverék akko a szonda küldi a jeleket tehát jó, de visszont az ecu miért nem szegényíti? Remélem értitek mit akarok mondanni/kérdezni.

De visszont ritkán jön ki a hiba általában akko ha alapjáraton van s "hidegen" nyáron , tehát amikor nem volt beindítva vagy 2 hétig (motorozok).

Légszűrő nincs nagyon eltömődve? Mikor volt cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Légszűrő nincs nagyon eltömődve? Mikor volt cserélve?

Hi

Hát nem tudom tavaj összel kitakarítottam/kiporoltam a szürőt, szerinted csere? Még sárga szine van:)

A szkóppal mit mérnek a szondán, mert van egy kütyűm amit a havernak csináltunk a verseny ladához na de ez lényegtelen :rolleyes:

Szóval ez a kütyű méri a szondából küldöt jelet/áramot 0V-1V-ig s van rtajta 10 led ami a voltnak megfelölen beáll s lehet látni hogy milyen a keverék, azt hiszem hogy 0,5V-0,6V jó.

Evvel tudnék leelenörizni valamit (de hülyeség mert ugyis a szonda küldi a jelet, s ha az hülyeséget küld akkor mindegy hogy mit mérek)

Mit csekolnak a szkóppal?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.