Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nehéz indítás


komega

Recommended Posts

üdv kollégák.Nem akarom elkiabálni,de úgy néz ki megoldódik a hidegindítási problémám.(MV6).Eddig +15°C alatt nehezen indult dadogott,elejtette az alapjáratot, úgy mint Korinak és még jó pár kartársnak.Mióta Wessz kolléga javaslatára(Blitzen) kicseréltem a gyertyákat(gyári GM), azóta :

1.megszűnt a dadogásom rángatásom melegben padlógázra

2.most, hogy az autó már egy hete éjszaka a szabad ég alatt alszik melóhely előtt(nem lerobbant, csak éjszaka melózom :P ): pöccre indul a reggeli 8-11°C-ban.

Remélem, hogy ez így is marad :D

Nekem iss van még ilyen gondom, meg ahogy irtad, több MV6-osnak.

Nehezen tudom elképzelni, hogy a GM gyertya lenne egyedül az oka...

Link to comment
Megosztás:

Nekem iss van még ilyen gondom, meg ahogy irtad, több MV6-osnak.

Nehezen tudom elképzelni, hogy a GM gyertya lenne egyedül az oka...

Régen, a Fiat-oknak volt ilyen problémája, a kisipari gyújtásfedéltől. Rossz volt az illesztése, és bepárásodott, miután leállítottad.

Vagy eredeti Marelli fedél, vagy egy kis gumiám a fedél peremére megoldotta a problémát...

Amúgy én is erre tippelek az Omegával (pl mikorrepedések a DIS modulon...). Vagy kontakt nyomorra (már a néha-néha leállást illetően). A fura, hogy a magasabb oktánszámú benzin ezt csökkenti...

Szóval lehet hogy még sem a pára.

Link to comment
Megosztás:

üdv kollégák.Nem akarom elkiabálni,de úgy néz ki megoldódik a hidegindítási problémám.(MV6).Eddig +15°C alatt nehezen indult dadogott,elejtette az alapjáratot, úgy mint Korinak és még jó pár kartársnak.Mióta Wessz kolléga javaslatára(Blitzen) kicseréltem a gyertyákat(gyári GM), azóta :

1.megszűnt a dadogásom rángatásom melegben padlógázra

2.most, hogy az autó már egy hete éjszaka a szabad ég alatt alszik melóhely előtt(nem lerobbant, csak éjszaka melózom :P ): pöccre indul a reggeli 8-11°C-ban.

Remélem, hogy ez így is marad :D

Én biztos vagyok benne, hogy nem oldódott meg az a probláma, csak nincs elég hideg még hozzá. Majd, ha 0 fok alatt is indul rendesen, akkor örülj sógor. Eddig nekem is gyári gyertyák voltak benn, és semmit nem számított.

Link to comment
Megosztás:

Én biztos vagyok benne, hogy nem oldódott meg az a probláma, csak nincs elég hideg még hozzá. Majd, ha 0 fok alatt is indul rendesen, akkor örülj sógor. Eddig nekem is gyári gyertyák voltak benn, és semmit nem számított.

FFene, ma az enyem is ujrakezdte!!!

Annyi tortent, hogy tegnap beletettem egy 60Ah-s akksit amig a masikat garanciaztatom, mert hulyul. Ellenben ez a kis akksi jobban tekeri, mint a masik amit mar halottnak titulaltam.

Ezt a lehetoseget egyelore kivennem a paklibol.

1. Inditok egy rovidet poccen dadog leall. Mondom, sebaj nagy volt az arcom azert nem artana hatarozottan inditozni, nem csak rapockolni.

2. Inditom beindul, megy minden henger, majd ahogy az automata elkezdi ejteni a fordulatot tulesik es le is all.

3. Inditom majd amikor az automata elkezdi ejteni rarugok a gazpedalra es onnantol minden megy rendben.

Eddig csereltem: gyertya, gyujtokabel, trafo, ECU

Nem csinalhat ilyet a potlevego befujas nyugje? Azt hogy lehet ellenorizni?

Link to comment
Megosztás:

Mire gondolsz, a másodlagos levegő befúvásra?

Ha még működik Neked, de nem szeretnéd, akkor biztosíték ki, vagy kábel lehúz róla a bal oldalon lökös alatt.

Ja, meg annak elvileg köze nincs a motorhoz, csak a katalizátor hidegindítási üzeméhez max.

Plusz súly, plusz 1 dolog, ami elromolhat :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon rég jártam itt,el is felejtettem,hogy regisztrálva vagyok. volt némi keveredés is emiatt,de nem ez e lényeg.

Szeretnék venni egy 2,5 TD tipust. ki is néztem már,csak a szokásos meleginditási gondja van szegénynek.kb. duplán annyit kell tekerni melegen mire életre kel,mint hidegen.Az volna a kérdésem,hogy ez az állapot romolhat-e még tovább,ill. mi az ok.kb. mennyibe fájhat a javitása,gondolom,ill. úgy hallottam ez adagoló kopás végett van.Remélem tudtok válaszolni.Köszi.

Ui.: hogy lehet jelszót változtatni? ugyanis amit kaptam,kicsit bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon rég jártam itt,el is felejtettem,hogy regisztrálva vagyok. volt némi keveredés is emiatt,de nem ez e lényeg.

Szeretnék venni egy 2,5 TD tipust. ki is néztem már,csak a szokásos meleginditási gondja van szegénynek.kb. duplán annyit kell tekerni melegen mire életre kel,mint hidegen.Az volna a kérdésem,hogy ez az állapot romolhat-e még tovább,ill. mi az ok.kb. mennyibe fájhat a javitása,gondolom,ill. úgy hallottam ez adagoló kopás végett van.Remélem tudtok válaszolni.Köszi.

Ui.: hogy lehet jelszót változtatni? ugyanis amit kaptam,kicsit bonyolult.

Ha régi fórumos vagy, akkor tudod mi a szokás, olvasni, olvasni, visszaolvasni, guglizni, majd kérdezni!!! Hajrá...

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel rakeszultem a reprora: op-com az obd-n, laptop jobbegyben, 13.5 fok, 22 ora allas, telefonnal videofelvetel.

Erre nem elindul siman??? Arrrggghhhh :D

Azota persze 3x is durvan gazul indult. A szokasos tunetek, beindul de nem marad eletben. Majd 3. inditasra minden sima.

Jo hideg lesz az ejszaka, reggel ujra raprobalok Op-commal, csak megfogjuk mar valahogy!

Link to comment
Megosztás:

Azota persze 3x is durvan gazul indult. A szokasos tunetek, beindul de nem marad eletben. Majd 3. inditasra minden sima.

Jo hideg lesz az ejszaka, reggel ujra raprobalok Op-commal, csak megfogjuk mar valahogy!

Ma reggel:

op-com, laptop, videfelvetel indul. Kocsi is indul.

Ugy latszik ez lesz a megoldas. Kozonseg elott mar tudja produkalni magat, ugyhogy beszerelem ezeket fixre a kocsiba :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel:

op-com, laptop, videfelvetel indul. Kocsi is indul.

Ugy latszik ez lesz a megoldas. Kozonseg elott mar tudja produkalni magat, ugyhogy beszerelem ezeket fixre a kocsiba :D

Van hely, elég! :P

Avagy. Lehet hogy egy dummy-plug is elég lenne az OBD-re...

Placebo gyanánt! :P :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Van hely, elég! :D

Avagy. Lehet hogy egy dummy-plug is elég lenne az OBD-re...

Placebo gyanánt! :P :P :D :D

Ma nem volt nalam semmi. Persze hogy megint csak 3.-ra maradt eletben. Ugy nezem, hogy attol fugg a dolog, hogy allt-e legalabb 24 orat. Ha csak egy ejszakara allitom le, masnap homerseklettol fuggetlenul indulni latszik. Vagy csak 10-15 fok kozott szarakodna? Na neeeeee

Link to comment
Megosztás:

Ma nem volt nalam semmi. Persze hogy megint csak 3.-ra maradt eletben. Ugy nezem, hogy attol fugg a dolog, hogy allt-e legalabb 24 orat. Ha csak egy ejszakara allitom le, masnap homerseklettol fuggetlenul indulni latszik. Vagy csak 10-15 fok kozott szarakodna? Na neeeeee

Benzinnyomás?

Kiakadt EGR?

Egy kopott fojtószelep jeladó?

Tényleg fura eset.

Ahogy az én le-le állogatásom is.

Hibakód óne, néha előjön, néha nem. Ránt kettőt-hármat, majd felcsap a fordulatszámmérő, kigyullad a MIL lámpics, majd leesik nullára a fordulatszámmérő, és kész, leállt a motor. Ráindítani nem tudok, mert csak tekeri-tekeri-tekeri, azt semmi. De ha gyújtás levesz, vissza, indít, akkor megy tovább a verda, semmi rángatás, semmi hibajelzés.

Most majd gyertyákat cserélek, végignézem még1x a gyújtókábeleket, megigazítom a csatlakozókat...

Vezérműtengely jeladónál lehet valami kehe? Elvileg az okozhat ilyen furcsa fordulatszám mozgásokat, nem?

Más ötlet nincs.

Link to comment
Megosztás:

Benzinnyomás?

Kiakadt EGR?

Egy kopott fojtószelep jeladó?

Tényleg fura eset.

Ahogy az én le-le állogatásom is.

Hibakód óne, néha előjön, néha nem. Ránt kettőt-hármat, majd felcsap a fordulatszámmérő, kigyullad a MIL lámpics, majd leesik nullára a fordulatszámmérő, és kész, leállt a motor. Ráindítani nem tudok, mert csak tekeri-tekeri-tekeri, azt semmi. De ha gyújtás levesz, vissza, indít, akkor megy tovább a verda, semmi rángatás, semmi hibajelzés.

Most majd gyertyákat cserélek, végignézem még1x a gyújtókábeleket, megigazítom a csatlakozókat...

Vezérműtengely jeladónál lehet valami kehe? Elvileg az okozhat ilyen furcsa fordulatszám mozgásokat, nem?

Más ötlet nincs.

EGR-t levakoltam már év elején. Benzinnyomást majd most megnézem, de érzésem szerint annak fel kéne épülnie másodpercek alatt, nem? (motronic 2.8.1)

Talán még egy alapjárati moci körbenézés sem fog megártani neki.

Nálad a vezműtengely jeladót dobnia kéne hibakódra amikor tekeri az önindító nem? Simteced van?

Link to comment
Megosztás:

EGR-t levakoltam már év elején. Benzinnyomást majd most megnézem, de érzésem szerint annak fel kéne épülnie másodpercek alatt, nem? (motronic 2.8.1)

Talán még egy alapjárati moci körbenézés sem fog megártani neki.

Nálad a vezműtengely jeladót dobnia kéne hibakódra amikor tekeri az önindító nem? Simteced van?

Jaja, Simtec. Amikor önindítózok közvetlenül leállás után, akkor van MIL, de akkor nem indul a vas.

Ha gyújtás levesz, és vissza, indít, akkor már nincs MIL, és indul pöccre.

És elég necces forgalmi helyzetben lehúzódni, gémkapoccsal rövidrezárni az obd-t, és kivillogtatni a kódot :D

Bár ugye értelme sincs, hisz álló motornál úgysincs vezérmű-jel...

Link to comment
Megosztás:

Jaja, Simtec. Amikor önindítózok közvetlenül leállás után, akkor van MIL, de akkor nem indul a vas.

Ha gyújtás levesz, és vissza, indít, akkor már nincs MIL, és indul pöccre.

És elég necces forgalmi helyzetben lehúzódni, gémkapoccsal rövidrezárni az obd-t, és kivillogtatni a kódot :D

Bár ugye értelme sincs, hisz álló motornál úgysincs vezérmű-jel...

Simtecre lehet egyszerűbb OBD cuccokat is kötni, 10-20 USD-s ebayes vackokat akár nem? Vagy az is KWP82-es?

De egy opcom is megvan már 25SEK-ből, csodálkozom, hogy neked nincs. Akkor egyből látnád, hogy mi a pálya amikor MIL van.

Erről jut eszembe, nálam amikor a lambda szabályzás akár csak az egyik openbe megy, bekapcsolja a szekunderlevegőt menet közben meleg motornál. Ez normális? Vagy így akarja védeni a katalizátort a túldúsítás következményeitől?

Link to comment
Megosztás:

Simtecre lehet egyszerűbb OBD cuccokat is kötni, 10-20 USD-s ebayes vackokat akár nem? Vagy az is KWP82-es?

De egy opcom is megvan már 25SEK-ből, csodálkozom, hogy neked nincs. Akkor egyből látnád, hogy mi a pálya amikor MIL van.

Erről jut eszembe, nálam amikor a lambda szabályzás akár csak az egyik openbe megy, bekapcsolja a szekunderlevegőt menet közben meleg motornál. Ez normális? Vagy így akarja védeni a katalizátort a túldúsítás következményeitől?

KWP, ja. Van ilyen cuccom, működött is, egyszer. Azt soha többet nem bírtam működésre bírni. Neked USB-s van? El tudnád küldeni a progit hozzá?

Mert lehet hogy azzal van para, lehet hogy a hw-vel, nem tudtam még kiszűrni. Mindenesetre az eredeti progival egyszer ment, azt valahogy utána megszűnt működni...

Amúgy ja. Ha nincs lambda jel, vészmódba megy az Ecu, azt védi amit lehet, ezért tolja a levegőt a katalizátorba.

Link to comment
Megosztás:

Benzinnyomás?

Kiakadt EGR?

Egy kopott fojtószelep jeladó?

Tényleg fura eset.

Ahogy az én le-le állogatásom is.

Hibakód óne, néha előjön, néha nem. Ránt kettőt-hármat, majd felcsap a fordulatszámmérő, kigyullad a MIL lámpics, majd leesik nullára a fordulatszámmérő, és kész, leállt a motor. Ráindítani nem tudok, mert csak tekeri-tekeri-tekeri, azt semmi. De ha gyújtás levesz, vissza, indít, akkor megy tovább a verda, semmi rángatás, semmi hibajelzés.

Most majd gyertyákat cserélek, végignézem még1x a gyújtókábeleket, megigazítom a csatlakozókat...

Vezérműtengely jeladónál lehet valami kehe? Elvileg az okozhat ilyen furcsa fordulatszám mozgásokat, nem?

Más ötlet nincs.

Szerintem főtengely jeladó vagy benzinpumpa lesz inkább (esetleg légtömegmérő). Vez.tengely jeladó nem csinál ilyet (mármint nem áll le tőle a verda), csak vészüzemen jár - de egyenletesen, normálisan, stb.

És a "csak tekeri-tekeri-tekeri, azt semmi." is a főtengely jeladó vagy benzinpumpa hibát erősíti, mert ha valamelyik rossz, nem lehet beindítani a verdát. MV6-nál nekem főtengely jeladó probléma volt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem főtengely jeladó vagy benzinpumpa lesz inkább (esetleg légtömegmérő). Vez.tengely jeladó nem csinál ilyet (mármint nem áll le tőle a verda), csak vészüzemen jár - de egyenletesen, normálisan, stb.

És a "csak tekeri-tekeri-tekeri, azt semmi." is a főtengely jeladó vagy benzinpumpa hibát erősíti, mert ha valamelyik rossz, nem lehet beindítani a verdát. MV6-nál nekem főtengely jeladó probléma volt.

Ja, valóban.

Bár benzinpumpa hibáját kizárnám, mert annak meg nem szokása csak úgy megállni menet közben. Inkább indításnál fordul elő, hogy nem indul el a pumpa motorja, ha a kopott kommutátornál áll meg pont.

Marad a főtengely jeladó.

Fordulatszám jelet honnan szedi? Főtengely vagy vezérmű?

Mert ez az ugráló fordulatszám is errefele mutat.

Link to comment
Megosztás:

Ja, valóban.

Bár benzinpumpa hibáját kizárnám, mert annak meg nem szokása csak úgy megállni menet közben. Inkább indításnál fordul elő, hogy nem indul el a pumpa motorja, ha a kopott kommutátornál áll meg pont.

Marad a főtengely jeladó.

Fordulatszám jelet honnan szedi? Főtengely vagy vezérmű?

Mert ez az ugráló fordulatszám is errefele mutat.

"Természetesen" főtengelyről... :D

Link to comment
Megosztás:

KWP, ja. Van ilyen cuccom, működött is, egyszer. Azt soha többet nem bírtam működésre bírni. Neked USB-s van? El tudnád küldeni a progit hozzá?

Mert lehet hogy azzal van para, lehet hogy a hw-vel, nem tudtam még kiszűrni. Mindenesetre az eredeti progival egyszer ment, azt valahogy utána megszűnt működni...

Amúgy ja. Ha nincs lambda jel, vészmódba megy az Ecu, azt védi amit lehet, ezért tolja a levegőt a katalizátorba.

A KWP-s szarokat szerintem hagyd a francba, vegyél egy OP-COM-ot vagy egy OpelScanner-t. Nekem van mindkettő, remekül működnek minden Omegával :D

OP-COM előnye hogy tud csv-be folyamatosan menteni, míg OpelScanner-rel élő adatokat nézhetsz grafikonokon.

Link to comment
Megosztás:

A KWP-s szarokat szerintem hagyd a francba, vegyél egy OP-COM-ot vagy egy OpelScanner-t. Nekem van mindkettő, remekül működnek minden Omegával :D

OP-COM előnye hogy tud csv-be folyamatosan menteni, míg OpelScanner-rel élő adatokat nézhetsz grafikonokon.

Az a baj (vagy hála az égnek!? :P ), hogy nem javítok annyi autót, hogy megérje venni. 150e ft-ot kiadni csak azért, hogy kiolvassam a hibát kissé luxus.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj (vagy hála az égnek!? :D ), hogy nem javítok annyi autót, hogy megérje venni. 150e ft-ot kiadni csak azért, hogy kiolvassam a hibát kissé luxus.

Igen, ez kétségtelen. De nem kell ezt túlreagálni szerintem. Az OpelScanner-t még eredetiben vettem kegyetlen drágán, de az OP-COM-ot Vateráról be tudod szerezni (pontosan ezt vettem ettől az eladótól: gyors, korrekt, stb) jelentősen olcsóbban, és az is hibátlan. Max. nincs hivatalos support/frissítés, de ez az eredeti OpelScanner esetében sem túl meggyőző: évente 4 frissítést garantáltak (új feature-ök, javítások, stb) ezzel szemben az uccsó frissítés 2009-ben volt...

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez kétségtelen. De nem kell ezt túlreagálni szerintem. Az OpelScanner-t még eredetiben vettem kegyetlen drágán, de az OP-COM-ot Vateráról be tudod szerezni (pontosan ezt vettem ettől az eladótól: gyors, korrekt, stb) jelentősen olcsóbban, és az is hibátlan. Max. nincs hivatalos support/frissítés, de ez az eredeti OpelScanner esetében sem túl meggyőző: évente 4 frissítést garantáltak (új feature-ök, javítások, stb) ezzel szemben az uccsó frissítés 2009-ben volt...

Itt van a kezemben az én kütyüm, gyanítom ugyanaz, mint a képen szerepel :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.