Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nehéz indítás


komega

Recommended Posts

Ja, diódahíd lehet ludas. De remélem hogy nem az, macerás lenne kibontani, cserélni.

Én is a BC-re, vagy a rádióra tippelek első körben. Hétvégén meglátom. Remélem bejön, mert egyszerűbben orvosolható probléma.

Nem minősíteném a bácsit, de egy nagyon minimális kémiai tudás elegendő ahhoz, hogy tisztában legyen az ember azzal, hogy alacsony hőmérsékleten megnő az akksik (gyakorlatilag minden akksié, hiszen alacsony hőmérsékleten lassulnak a kémiai reakciók) belső ellenállása, és a kapacitásuk emiatt lecsökken. Az elméleti működési határ savas ólomakksi esetében valahol -30fok között van. E körül a hőfok körül gyakorlatilag a +25-30-on mért kapacitásának már a 10%-át sem tudja.

Tehát hogy -40fokban 60Ah-t tudjon egy akksi, legalább 600Ah-snak kellene lennie, 25°C-on mérve ;)

Tehát hiába az ukrán akksi, a kémiát még az sem tudja meghazudtolni. És még a boltos bácsi sem.

(persze trükkök, technikák vannak, hogy lehet hidegállóbbá tenni az akksit, de ezeknek a hatásfoka nem túl magas)

Ha vesszük az én akksimat. 60Ah 25°C-on mérve. -10 fokon már csak a kapacitásának a felével érdemes számolni. Tehát a 40Ah még jóhiszemű becslés volt.

Amúgy a régi akksi már 4+ éves volt, és túlélt egy két mélykisütést. Így neki tuti befellegzett.

Okés :) Hiszek neked, nem vitatkozom :) Ha Ő nem tudta jól akkor én sem.

A keresgéléshez pedig jószerencsét és kitartást!

Link to comment
Megosztás:

Okés :) Hiszek neked, nem vitatkozom :) Ha Ő nem tudta jól akkor én sem. A keresgéléshez pedig jószerencsét és kitartást!

meglett a ludas. az F12-es biztosíték mögött vmelyik fogyasztó vesz fel 5-600mA-t. ha kihúzom, 12-18mA csak az áramfelvétel. elég nagy a különbség.

sajnos elég sokminden rajta van, kezdve: BC, rádió, digitklíma-panel, belső világítás, csomagtér világítás.

de a BC-re tippelek, gyakran villog sötétben. mind1, majd tesztelem, hogy kihúzott biztosítékkal szívja-e az akksit.

aztán ha elmúlik ez a csípős hideg (nehogy pattanjon a műanyag), akkor kiszedem, kikötöm a BC-t, megnézem, hogy az veszi-e fel a kraftot.

amúgy meg kap az akksi most egy rendes, 12órás töltést 5A-en, holnap mérek majd még egy töltést az autóban, és teszt.

Link to comment
Megosztás:

meglett a ludas. az F12-es biztosíték mögött vmelyik fogyasztó vesz fel 5-600mA-t. ha kihúzom, 12-18mA csak az áramfelvétel. elég nagy a különbség.

sajnos elég sokminden rajta van, kezdve: BC, rádió, digitklíma-panel, belső világítás, csomagtér világítás.

de a BC-re tippelek, gyakran villog sötétben. mind1, majd tesztelem, hogy kihúzott biztosítékkal szívja-e az akksit.

aztán ha elmúlik ez a csípős hideg (nehogy pattanjon a műanyag), akkor kiszedem, kikötöm a BC-t, megnézem, hogy az veszi-e fel a kraftot.

amúgy meg kap az akksi most egy rendes, 12órás töltést 5A-en, holnap mérek majd még egy töltést az autóban, és teszt.

Én első körben a rádióra gyanakodnék. Gyári van még benne?

Link to comment
Megosztás:

Ja, és megjavulni látszik a kp zár is. Eddig kulccsal zárt-nyitott, távval viszont csak nyitott.

Most már nyit-zár kulccsal, távval :D

Továbbá, másik megfigyelés: gyenge akksi ABS lámpát 'gyújt', és nem is működik az ABS.

Hmm... hogy javult meg? :)

Link to comment
Megosztás:

Hmm... hogy javult meg? :)

Egyszer csak működött. De ma reggel megint nem ment. Aztán beértem melóhelyre, ott már zár-nyit-zár-nyit-zár-nyit, távval.

Amúgy valszeg a kapcsolóval lehet gond, a zárbetét mellett. Mert amikor záródik kulccsal úgy, hogy nem a zárig, hanem csak a kapcsolóig fordítom a kulcsot, és a motor húzza le a pöcköt, akkor zár is távval.

Viszont ha a kapcsoló nem érzékel, és a nem a motor húzza le a pöcköt, hanem kulccsal kell a zárat lenyomni, akkor nem tud zárni távval.

Szóval szerintem a zár-kapcsoló lesz a ludas. Jobb idő lesz, megnézem.

Távirányítót meg a vevőjét kizárhatom, mert az ablakot húzza fel, tehát a jelet megkapja, és működik is.

Valamint akkor is minden esetben visszazár, ha nyitás után rögtön, azonnal megnyomom a zárás gombot. Ha várok 2mp-et, és a zár-kapcsoló nem aktív (ahogy fent leírtam), akkor nem tudom visszazárni távval.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Van egy 1998-as X25XE Omega Caravan-om. Melegen nem akar beindulni, csak teker az önindító, egyet sem pöffen a motor. Ha nagy nehezen elkapja véletlenül, utána nincs vele probléma csak ha melegen leáll,akkor újra kezdi az egészet. Hidegen semmi baja nincs az autónak,teljesen jól működik, kizárólag melegen produkálja ezeket a tüneteket. Ha melegen beindítom a fűtőmotort,hogy visszahűljön a motor, utána néha melegen is beindul elsőre. Ha melegen nagy nehezen beindul akkor néha az ABS kontroll lámpa, néha a check engine marad égve és a motor egy rövid ideig rázkódva jár. Az alapjárat ilyenkor melegen 1500-2000-ig felemelkedik és nagyon lassan esik vissza. Rövid idő múlva helyreáll minden. Szervízkábellel néztem,hibakódot nem ír.Szerintetek mi okozhatja a problémát?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 1998-as X25XE Omega Caravan-om. Melegen nem akar beindulni, csak teker az önindító, egyet sem pöffen a motor. Ha nagy nehezen elkapja véletlenül, utána nincs vele probléma csak ha melegen leáll,akkor újra kezdi az egészet. Hidegen semmi baja nincs az autónak,teljesen jól működik, kizárólag melegen produkálja ezeket a tüneteket. Ha melegen beindítom a fűtőmotort,hogy visszahűljön a motor, utána néha melegen is beindul elsőre. Ha melegen nagy nehezen beindul akkor néha az ABS kontroll lámpa, néha a check engine marad égve és a motor egy rövid ideig rázkódva jár. Az alapjárat ilyenkor melegen 1500-2000-ig felemelkedik és nagyon lassan esik vissza. Rövid idő múlva helyreáll minden. Szervízkábellel néztem,hibakódot nem ír.Szerintetek mi okozhatja a problémát? Előre is köszi a segítséget!

Benzint kap? Nézd meg van-e benzinnyomás meleg motornál, lehet a nyomásszabályzó a ludas.

Gyújtás? Előfordul hogy a gyújtómodul haldoklik.

Gyertyák, kábelek? Hőérték-állapot?

Akkumulátor? Mert az ilyen random világító cuccok (főleg az ABS) okozója lehet a gyenge akksi (ami lehet az oka a gyík generátornak, avagy a sok önindítózásnak).

Személy szerint a döglődő gyújtásra voksolnék...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2,5 TD, 95-ös évjáratú B Omegám.

Ha ráadom a gyújtást, villog a motorelektronika sárga visszajelzője, és indítózásra sem alszik el. Áram van, önindító teker rendesen, de a motor nem indul be.

Előzménynek annyi, hogy megadta magát pár napja a gyújtáskapcsolónak a "zár" része, konkrétan nem lehetett elfordítani a kulcsot. Egy csere megoldotta, a gyújtáskapcsoló elektronika maradt az eredeti, nem nyúltunk hozzá, hisz semmi baja nem volt. Az immobiliser csatiját húztam le egyedül, azt vissza is raktam.

Ezt követően másnap már nem indult az autó.

Az elmúlt időkben egyébként hidegen kétszer kellett izzítani, hogy pöcc-röff induljon, egyszeri izzításra is indult, de kellett 3-5 mp indítózás, ezért izzítottam inkább kétszer. Melegen is időnként nehezen indult. Előtöltés szabályzóra gyanakodtam. Nem hiszem azonban, hogy a motorelektronika lámpa emiatt világítana.

Van ötletetek, mi lehet? Esetleg tudtok ajánlani szakit Budapesten, aki rá tud nézni géppel, és megbízható tudása van? (Sajnos már többször befürödtem, nem találtam még megbízhatót, mindig volt valami gond. Pl. adagolócsere után 1 napig dolgoztam, hogy megszüntessem az üzemanyag folyást. Átugrott vezérlés után megcsináltattam, majd egy másik szakinak kellett újra szétszedni, mert rosszul rakták össze, stb.)

Nagyon köszi minden helpet előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2,5 TD, 95-ös évjáratú B Omegám.

Ha ráadom a gyújtást, villog a motorelektronika sárga visszajelzője, és indítózásra sem alszik el. Áram van, önindító teker rendesen, de a motor nem indul be.

Előzménynek annyi, hogy megadta magát pár napja a gyújtáskapcsolónak a "zár" része, konkrétan nem lehetett elfordítani a kulcsot. Egy csere megoldotta, a gyújtáskapcsoló elektronika maradt az eredeti, nem nyúltunk hozzá, hisz semmi baja nem volt. Az immobiliser csatiját húztam le egyedül, azt vissza is raktam.

Ezt követően másnap már nem indult az autó.

Az elmúlt időkben egyébként hidegen kétszer kellett izzítani, hogy pöcc-röff induljon, egyszeri izzításra is indult, de kellett 3-5 mp indítózás, ezért izzítottam inkább kétszer. Melegen is időnként nehezen indult. Előtöltés szabályzóra gyanakodtam. Nem hiszem azonban, hogy a motorelektronika lámpa emiatt világítana.

Van ötletetek, mi lehet? Esetleg tudtok ajánlani szakit Budapesten, aki rá tud nézni géppel, és megbízható tudása van? (Sajnos már többször befürödtem, nem találtam még megbízhatót, mindig volt valami gond. Pl. adagolócsere után 1 napig dolgoztam, hogy megszüntessem az üzemanyag folyást. Átugrott vezérlés után megcsináltattam, majd egy másik szakinak kellett újra szétszedni, mert rosszul rakták össze, stb.)

Nagyon köszi minden helpet előre is!

Immobilizer hiba. A zárbetét cserével a kulcsot is cserélted? Csak mert abban van az immo chipje, ha nem raktad át az új kulcsba, nem indul el a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2,5 TD, 95-ös évjáratú B Omegám.

Ha ráadom a gyújtást, villog a motorelektronika sárga visszajelzője, és indítózásra sem alszik el. Áram van, önindító teker rendesen, de a motor nem indul be.

Előzménynek annyi, hogy megadta magát pár napja a gyújtáskapcsolónak a "zár" része, konkrétan nem lehetett elfordítani a kulcsot. Egy csere megoldotta, a gyújtáskapcsoló elektronika maradt az eredeti, nem nyúltunk hozzá, hisz semmi baja nem volt. Az immobiliser csatiját húztam le egyedül, azt vissza is raktam.

Ezt követően másnap már nem indult az autó.

Az elmúlt időkben egyébként hidegen kétszer kellett izzítani, hogy pöcc-röff induljon, egyszeri izzításra is indult, de kellett 3-5 mp indítózás, ezért izzítottam inkább kétszer. Melegen is időnként nehezen indult. Előtöltés szabályzóra gyanakodtam. Nem hiszem azonban, hogy a motorelektronika lámpa emiatt világítana.

Van ötletetek, mi lehet? Esetleg tudtok ajánlani szakit Budapesten, aki rá tud nézni géppel, és megbízható tudása van? (Sajnos már többször befürödtem, nem találtam még megbízhatót, mindig volt valami gond. Pl. adagolócsere után 1 napig dolgoztam, hogy megszüntessem az üzemanyag folyást. Átugrott vezérlés után megcsináltattam, majd egy másik szakinak kellett újra szétszedni, mert rosszul rakták össze, stb.)

Nagyon köszi minden helpet előre is!

Szerintem is a chip lesz a baj.

Viszont az adagolón ne csodálkozz. Olyan helyen van, hogy bontani kell ahoz, hogy normálisan hozzáférj. Nekem is megcsinálták és utána vettem észre otthon, hogy összesen vagy 3 csavar volt rendesen meghúzva. Kicsi a hely és leszarják.

Izzítógyertyát mikor cseréltél?:) Ha nem jó 1-2 akkor kell kétszer izzítani.

Link to comment
Megosztás:

Immobilizer hiba. A zárbetét cserével a kulcsot is cserélted? Csak mert abban van az immo chipje, ha nem raktad át az új kulcsba, nem indul el a kocsi.

Igen, most új kulcs van, de a régi sem az eredeti kulcs volt, szétszedtem, nem volt benne chip. A riasztó sem gyári szerintem, mert egy piros távirányító van hozzá, és ez kapcsolja az immot is.

Szerintem is a chip lesz a baj.

Viszont az adagolón ne csodálkozz. Olyan helyen van, hogy bontani kell ahoz, hogy normálisan hozzáférj. Nekem is megcsinálták és utána vettem észre otthon, hogy összesen vagy 3 csavar volt rendesen meghúzva. Kicsi a hely és leszarják.

Izzítógyertyát mikor cseréltél? :) Ha nem jó 1-2 akkor kell kétszer izzítani.

Igen, pontosan ez volt, 2-szer visszavittem, mindkétszer állították, hogy most már jó, de szerintem hozzá sem nyúltak. Valóban macerás volt, mert a legalsó benzincsőnél engedett, és csak úgy fértem hozzá, hogy 4 csövet leszedtem. Meg persze felette mindent. :)

Hozzatok kicsit képbe az immoval. Ez ugye az a kütyü, ami a zárbetétre van fogatva, egy műanyag házas lapos cucc, kb. egy slim cigisdoboz méretű, és egy vékony, sok szálas csati megy bele. Úgy tudtam, hogy az áramot szabályozza, vagy van, vagy nincs. Ha 30 mp-en belül nem indítom az autót kinyitás után, akkor gyújtásra nincs áram. Ekkor megnyomom a távirányítót, és lőn áram, indítható a kocsi.

Kipróbáltam amúgy miután nem indult, hogy lehúztam az immo csatiját, és a távirányítót megnyomva volt áram ... ??? Most akkor az immo immo vagy nem immo??

Link to comment
Megosztás:

Igen, most új kulcs van, de a régi sem az eredeti kulcs volt, szétszedtem, nem volt benne chip. A riasztó sem gyári szerintem, mert egy piros távirányító van hozzá, és ez kapcsolja az immot is.

Igen, pontosan ez volt, 2-szer visszavittem, mindkétszer állították, hogy most már jó, de szerintem hozzá sem nyúltak. Valóban macerás volt, mert a legalsó benzincsőnél engedett, és csak úgy fértem hozzá, hogy 4 csövet leszedtem. Meg persze felette mindent. :)

Hozzatok kicsit képbe az immoval. Ez ugye az a kütyü, ami a zárbetétre van fogatva, egy műanyag házas lapos cucc, kb. egy slim cigisdoboz méretű, és egy vékony, sok szálas csati megy bele. Úgy tudtam, hogy az áramot szabályozza, vagy van, vagy nincs. Ha 30 mp-en belül nem indítom az autót kinyitás után, akkor gyújtásra nincs áram. Ekkor megnyomom a távirányítót, és lőn áram, indítható a kocsi.

Kipróbáltam amúgy miután nem indult, hogy lehúztam az immo csatiját, és a távirányítót megnyomva volt áram ... ??? Most akkor az immo immo vagy nem immo??

Esetleg próbáld meg, hogy a régi kulcsot odatartod a másik mellé indítózáskor, ha így sikerül beindítani, akkor még benne van a chip, ha nem, akkor lehet sikerült elveszítened. Valahogy így néz ki, mint a képen a fekete ötszögletűek (ha jól tudom):

2009611143140834.jpg

Link to comment
Megosztás:

Esetleg próbáld meg, hogy a régi kulcsot odatartod a másik mellé indítózáskor, ha így sikerül beindítani, akkor még benne van a chip, ha nem, akkor lehet sikerült elveszítened. Valahogy így néz ki, mint a képen a fekete ötszögletűek (ha jól tudom):

Tutira nincs a régi kulcsban chip, szétszedtem. Hacsak nem a fém részbe beolvasztva, de azt nem hiszem. :)

Azt nem értem, ha lehúzom az immo (vagy immonak vélt) dologról a csatit, akkor hogyhogy tudom a távirányítóval az immot kapcsolni?

Ha valaki felvilágítana az immo működéséről, azt megköszönném, most már egyre jobban úgy vélem, hogy itt lehet a hiba. De mondjuk ez nem magyarázza meg, hogy miért villog a motorelektronika lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Tutira nincs a régi kulcsban chip, szétszedtem. Hacsak nem a fém részbe beolvasztva, de azt nem hiszem. :)

Azt nem értem, ha lehúzom az immo (vagy immonak vélt) dologról a csatit, akkor hogyhogy tudom a távirányítóval az immot kapcsolni?

Ha valaki felvilágítana az immo működéséről, azt megköszönném, most már egyre jobban úgy vélem, hogy itt lehet a hiba. De mondjuk ez nem magyarázza meg, hogy miért villog a motorelektronika lámpa.

Újabb infóm van, hátha ez közelebb visz a megoldáshoz.

A motorelektronika visszajelzője kb. 2 másodperccel azután villan fel, hogy ráadom a gyújtást. Kipróbáltam, hogy ha nem várok, hanem gyújtásra téve rögtön indítok, akkor beindul a motor, de amint a lámpa kigyullad, leáll.

Tehát elektronika állítja le, illetve akadályozza meg egy idő után, hogy elinduljon.

Mi okozhatja ezt, hol keresgéljek?

Link to comment
Megosztás:

Újabb infóm van, hátha ez közelebb visz a megoldáshoz.

A motorelektronika visszajelzője kb. 2 másodperccel azután villan fel, hogy ráadom a gyújtást. Kipróbáltam, hogy ha nem várok, hanem gyújtásra téve rögtön indítok, akkor beindul a motor, de amint a lámpa kigyullad, leáll.

Tehát elektronika állítja le, illetve akadályozza meg egy idő után, hogy elinduljon.

Mi okozhatja ezt, hol keresgéljek?

Az izzító gyertya nekem volt, hogy 3 hónapot bírt... Az immo megakadályozza, hogy másolt kulccsal betudd indítani a kocsit, vagyis nehezebb ellopni. Én úgy tudom az immo nem közvetlen a gyújtásrészbe van, viszont a kulcsba tuti kell lenni egy chipnek. Ha a tiedbe nem volt, akkor ott eleve valaki kigányolhatta kocsiból is. Az a legtisztább, ha elviszed a kocsit egy elektromos szakihoz és felrakjátok gépre. Ez így tényleg nem tuti, hogy mi írunk valami lehetségeset te meg otthon imádkozol, hogy jó legyen.

Link to comment
Megosztás:

A régi, infrás kulcsban nem chip van, hanem egy mágnesdarab. Sógorom Omegáján is volt indítózár csere, kapott új kulcsot is, és át kellett operálni a kis mágnesdarabot, de nagyon óvatosan, mert ha letörik egy darab, akkor kuka az egész.

Link to comment
Megosztás:

A régi, infrás kulcsban nem chip van, hanem egy mágnesdarab. Sógorom Omegáján is volt indítózár csere, kapott új kulcsot is, és át kellett operálni a kis mágnesdarabot, de nagyon óvatosan, mert ha letörik egy darab, akkor kuka az egész.

Nem mágnes, az a transzponder...

Link to comment
Megosztás:

A régi, infrás kulcsban nem chip van, hanem egy mágnesdarab. Sógorom Omegáján is volt indítózár csere, kapott új kulcsot is, és át kellett operálni a kis mágnesdarabot, de nagyon óvatosan, mert ha letörik egy darab, akkor kuka az egész.

Igazatok volt, elbújt a transzponder, de meglett és most jó.

Nagyon köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.