Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Nem rossz. Különösen a nyomatékgörbe tetszik. Mintha egy turbósé lenne (picit kevesebb Nm-el :D )!

A kérdésem, hogy másnak is 9e-ért mérik le a motorjának a teljesítményét?

Köszi :)

Szerintem igen. Havassy Mester iszonyatosan közvetlen és segítőkész, már telefonon is az volt. Személyesen pedig még jobban :icon13:

Csörgesd meg esetleg, egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Thor és az én 2.0 ecotecem között csak a szívócső (öntvény vs. duál port), pár jeladó, ill. a szoftver (Simtec 56 vs. 70) különbözik. Ettől miért lenne problémásabb? :blink:

Óra szerint egy héten belül belefordul a 300.000.km-be, de valszeg ennél több van benne jó magyar szokás szerint... <_<

Lassan négy éve van nálam, ezalatt 120.000km-t hajtottam bele. Az elején cseréltem benne a vezműtengely-jeladót, valamivel később trafót, majd tavaly nyáron benzinpumpát. Múlt héten lett megkuplungozva. Ennyi volt a muszáj... Ennyitől én nem mondanám megbízhatatlannak...

Na most ácsi!

Mivel én csak reagáltam az általánosan "kerülendőnek" titulált ecotec savazásra, így azt hiszem akkor ez így 1-1.

De csak hajtogatod, hogy nem problémamentes, de ezt honnan a bánatból veszed? De most komolyan kérdem. Ahogy megismertelek, nem jellemző Rád ekkora mérvű tárgyi tévedés, de most akkor ez hogy csúszott be? Komolyan érdekel, mert abszolút nincs igazad ebben a kontextusban, főleg ilyen általánosítás mellett.

Lehet csak fáradt voltál amikor írtad, de azt sem értem, hogy ezen mi nem világos, hogy lekocogtam vele felújítás után 55k km-t probléma nélkül (fogyó kopón kívül). Ember, nem a km sok, hanem az a felhasználás amit kapott és láss csodát még mindig tud ennyit az autó és hidd el, el mernék vele indulni bárhova. Ennyit a megbízhatóságról.

Megint tapasztalatokról beszélsz, de mire gondolsz? "S*gghüle" 'hozzánemértő' szerelők elmondásából táplálkozol? vagy valami senkiházi letojom az autóm gazda elmondása alapján ítélkezel, aki lemegy 30k km-t olajcsere nélkül? Akinek 60k+ km-es gyertyái vannak? Akinek 8 éves benzinszűrője van? Innen jönnek a tapasztalatok?

De komolyan érdekel hogy honnan jön ez! Nem akarom feleslegesen gerjeszteni az indulatokat, de a pontatlan infóközlés szerintem Téged is bosszant, nem?

Az elektronikával egyetértek, de ez van. Polskiban vagy az S51-ben nincs agyon tömve cuccokkal. Ezen nem tudok és nem is kell változtatni. Kiforrott technikák ezek.

És hidd el itt sincs túlbonyolítva a dolog. Főtengely, vez.tengely, levegő hőmérséklet, légtömegmérő, fojtószelep poti, kopogásszenzor és lambdaszonda. Soknak sok, de nem egy atomerőmű. Adja magát.

Mikor sz@rik be? Had kérdezzek valamit? Mennyi idős is? Hány csillió jelet is adott az már az ECU-nak? Szerintem megszolgálta a kenyere javát nemde?

Végszóként egyik barátom mondását tudnám idézni:

"Öreg autó nincs csak elhanyagolt"

Uff,

Én beszéltem!

Ajjajj.. nem akartam én itt indulatokat korbácsolni, távol álljon tőlem.

Na most azt nem tudom mennyire tudod,de én is autószerelő vagyok,igaz most egy ideje nem "praktizálok" :) és elég sok opel megfordult a kezeim között. És sajnos az a tapasztalat, hogy azok az ecotec motorok, amik a régi 8v-k után jöttek, elég szörnyűek. Az hogy újkora óta majd' annyi olajat esznek mint benzint, (persze, tudom hogy van amelyik nem, de azért nem az a jellemző) ez számomra értelmezhetetlen.

Most ezek a dolgok lehet hogy nem a motor hibái, hanem egyszerűen a fogyasztói társadalom hatására nem csinálták olyan megbízhatóra, de a saját, elsőkezű tapasztalataim akkor is ezek. Persze, a szerelőhöz csak a rossz autó jut el, és nyilván nagyon sok múlik a tulaj hozzáállásán is.

Én egy tapasztalati ember vagyok, annak hiszek amit a kezemben látok,s sajnos sokszor beleesek abba a hibába hogy ez alapján általánosítsak is, ezt aláírom.

Na meg nálam van még egy olyan, (de ez már csak a saját hülyeségem :) ) hogy rühellem az olyan technikát, ami tele van pakolva felesleges segédberendezésekkel, amik nem azért vannak ott, mert a motor működéséhez kellenek, vagy annak teljesítményét/tartósságát növelik, hanem egyéb innentől kezdve számomra érdektelen okból. Ha megnézed az én autómat is, se egr, se tankszellőztetés, se katalizátor, se semmi. Csak pusztán a motor. :) Egyedül a kartergáz visszavezetés ami megvan még, de oda is tervezem már betenni a bödönt.

Szóval PEACE. :) (bocs ha az előző hsz-em kötekedőnek tűnt, nem annak szántam)

Link to comment
Megosztás:

Ajjajj.. nem akartam én itt indulatokat korbácsolni, távol álljon tőlem.

Na most azt nem tudom mennyire tudod,de én is autószerelő vagyok,igaz most egy ideje nem "praktizálok" :) és elég sok opel megfordult a kezeim között. És sajnos az a tapasztalat, hogy azok az ecotec motorok, amik a régi 8v-k után jöttek, elég szörnyűek. Az hogy újkora óta majd' annyi olajat esznek mint benzint, (persze, tudom hogy van amelyik nem, de azért nem az a jellemző) ez számomra értelmezhetetlen.

Most ezek a dolgok lehet hogy nem a motor hibái, hanem egyszerűen a fogyasztói társadalom hatására nem csinálták olyan megbízhatóra, de a saját, elsőkezű tapasztalataim akkor is ezek. Persze, a szerelőhöz csak a rossz autó jut el, és nyilván nagyon sok múlik a tulaj hozzáállásán is.

Én egy tapasztalati ember vagyok, annak hiszek amit a kezemben látok,s sajnos sokszor beleesek abba a hibába hogy ez alapján általánosítsak is, ezt aláírom.

Na meg nálam van még egy olyan, (de ez már csak a saját hülyeségem :) ) hogy rühellem az olyan technikát, ami tele van pakolva felesleges segédberendezésekkel, amik nem azért vannak ott, mert a motor működéséhez kellenek, vagy annak teljesítményét/tartósságát növelik, hanem egyéb innentől kezdve számomra érdektelen okból. Ha megnézed az én autómat is, se egr, se tankszellőztetés, se katalizátor, se semmi. Csak pusztán a motor. :) Egyedül a kartergáz visszavezetés ami megvan még, de oda is tervezem már betenni a bödönt.

Szóval PEACE. :) (bocs ha az előző hsz-em kötekedőnek tűnt, nem annak szántam)

Én is bocsi ha kicsit többet tettem bele mint ami :)

Igen, az vitán felül áll, hogy az 1.6-os érára jellemző az olajfogyi. Biztos hogy konstrukciós hiba.

Szerintem nem kell túlspilázni a probléma okát, lehet egy rosszul megtervezett olajlehúzó-gyűrű, vagy egy hibás szelepszárszimering.

Én is empirikus embernek vallom magam, szóval ez is stimmel :)

Ami fölösleges, azt én sem értékelem túl sokra. Ilyen a szekuderlevegő befúvóm pl. Most hogy mondtad, ki is szedem, az is csak súly, hisz a C20XE leömlő köszi de nem kér plusz levegőt :)

Nah akkor pííísz :D

Link to comment
Megosztás:

Én is bocsi ha kicsit többet tettem bele mint ami :)

Igen, az vitán felül áll, hogy az 1.6-os érára jellemző az olajfogyi. Biztos hogy konstrukciós hiba.

Szerintem nem kell túlspilázni a probléma okát, lehet egy rosszul megtervezett olajlehúzó-gyűrű, vagy egy hibás szelepszárszimering.

Én is empirikus embernek vallom magam, szóval ez is stimmel :)

Ami fölösleges, azt én sem értékelem túl sokra. Ilyen a szekuderlevegő befúvóm pl. Most hogy mondtad, ki is szedem, az is csak súly, hisz a C20XE leömlő köszi de nem kér plusz levegőt :)

Nah akkor pííísz :D

Te, és kell neked az a szekunderlevegő szivattyú? :)

Link to comment
Megosztás:

A fékolajtartály tetején lévő csatira rámértem nincs 12V viszont szakadás vizsgálatra sipol! Bár lehet nem CSAK az izzón keresztül zár az áramkör. Ja,izzó nem világít gyujtás ráadásánál! Kell neki világítania gyújtáskor vagy csak ha kevés a folyadékszint?

Természetesen a vezetékre mértem nem a kupakra! :D

Módosítva : opelnils
Link to comment
Megosztás:

Vasárnap megejtettem a szokásos heti autótakarításomat, mosás, kipakolás, porszívó, belső takarítás, aztán valamilyen indíttatásból úgy gondoltam csak felpolírozom a gépet. És milyen jól tettem. Még így szakadtan rozsdásan is rengeteget dob rajta. :)

Igaz vasárnap csak a jobboldalát és a csomagtérajtót sikerült megcsinálni, azt is csak a díszléc vonaláig, mert rámsötétedett. Ma meg csak a balelső sárvédőt és ajtót tudtam megcsinálni.... de jó lesz. :D

Azért az vicces hogy a dupla zárófényemnek nagyobb fénye van mint a három féklámpámnak....

Link to comment
Megosztás:

Hehh, milyen pici papucsok. :D

Amúgy a gyári méret ebből /70. De persze ezzel is lehet használni.

Kösz.................... :D........................ez csak egy olajkálya! Volt 195/50r15 jól nézett ki, meg fogta is az utat,csak kormányozni volt nehéz, meg komfortba sem a legjobb a magyar utakon.

Tudom! A 70-es már nagyon ballonos + a 65-ös valamiért álltalánosabb méret így ólcsóbb is,bár nem ezért választottam ezt a méretet!

Link to comment
Megosztás:

Hehh, milyen pici papucsok. :D

Amúgy a gyári méret ebből /70. De persze ezzel is lehet használni.

Eszembe jutottál szombaton. Majdnem "resetelődött" a nagyfék projekt ETA-ja... De úgy néz ki sikerült megmenteni a betéteket, így maradt még időm :) De azért hogy addig is előre gondolkozzak:

Nincs véletlenül cikkszámod a Meriva tárcsákhoz? :)

Link to comment
Megosztás:

Nincs akadálya. Sőt, Thor is jöhetne. Aztán már csak egy háromsávos kellene... :D

Én is jönnék,mennék a korzával. :goofy: -400kg -40LE

Tegnap este próbálkoztam ájfónnal méregetni,de 6fokos aszfalton csúnyán vakartak a nyári 185ök (téli még rosszabb) így 0-50 között romlott 0.5mp-et,de a 0-100 meg a 1/4ed mérföld viszont nem romlott,tehát ha betapad tudja a 8.5 0-100at meg a 16.00mp 1/4et.

vuki: Láttalak szombat délután az m43 felhajtónál Algyői úton,190essel jöttünk szembe.

Módosítva : hakapeszimaki
Link to comment
Megosztás:

Eszembe jutottál szombaton. Majdnem "resetelődött" a nagyfék projekt ETA-ja... De úgy néz ki sikerült megmenteni a betéteket, így maradt még időm :) De azért hogy addig is előre gondolkozzak:

Nincs véletlenül cikkszámod a Meriva tárcsákhoz? :)

Milyen ETA??? :) Huhh. Valahova anno felírtam, de szerintem már nincs meg. De igazából ki tudják keresni. 280-as átmérő, 24-es szélesség, 4 lukas, csak ez az egy van. (anno végigtúrtam az összes elérhető féktárcsa katalógust, nincs más ilyen ami felmegy)

Én is jönnék,mennék a korzával. :goofy: -400kg -40LE

Tegnap este próbálkoztam ájfónnal méregetni,de 6fokos aszfalton csúnyán vakartak a nyári 185ök (téli még rosszabb) így 0-50 között romlott 0.5mp-et,de a 0-100 meg a 1/4ed mérföld viszont nem romlott,tehát ha betapad tudja a 8.5 0-100at meg a 16.00mp 1/4et.

vuki: Láttalak szombat délután az m43 felhajtónál Algyői úton,190essel jöttünk szembe.

Hehe, csak az autót, mert haver hozta haza Szegedről. :)

Közben kész lett a polír. :D

Igaz majd napfényben fog látszani úgyis:

a1_2014_3_11_byvlf0zyp3.jpg

Kaptak a hátsó lámpák is, nem látszott hogy bajuk lenne, de így még szebbek lettek.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Milyen ETA??? :) Huhh. Valahova anno felírtam, de szerintem már nincs meg. De igazából ki tudják keresni. 280-as átmérő, 24-es szélesség, 4 lukas, csak ez az egy van. (anno végigtúrtam az összes elérhető féktárcsa katalógust, nincs más ilyen ami felmegy)

Hehe, csak az autót, mert haver hozta haza Szegedről. :)

Gondolom vágod (Estimated time of arrival) :)

Nah de komolyan, volt egy durva fékgyalázás 230-110 viszonylaton és kicsit megsültek az Blackstuff-ok a fékút rövidsége miatt, de sikerült visszahűteni és türelmesen lekoptatni a tükrösödést, szóval talál túlélték :)

Okés, akkor kikeresem a cuccost.

Link to comment
Megosztás:

Én is jönnék,mennék a korzával. :goofy: -400kg -40LE

Tegnap este próbálkoztam ájfónnal méregetni,de 6fokos aszfalton csúnyán vakartak a nyári 185ök (téli még rosszabb) így 0-50 között romlott 0.5mp-et,de a 0-100 meg a 1/4ed mérföld viszont nem romlott,tehát ha betapad tudja a 8.5 0-100at meg a 16.00mp 1/4et.

vuki: Láttalak szombat délután az m43 felhajtónál Algyői úton,190essel jöttünk szembe.

A kis méregzsák :)

-400 kg az kihez mérten? :)

Nekem most van pont 8 a súly/lóerő arányom, Neked?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.