Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Szerintem nem is baj, hogy nem jöttek ki, ugye nincs benne tömítés, a fékcső peremes vége lapul bele a munkahengerbe tömítés gyanánt. Nem tuti, hogy a még egyszer be van szerelve megint szivárgásmentesen idomul.

Azért nem jött ki, mert már nem a gyári fémcső, hanem réz volt benne. A csavar meglazult, de forgott vele a cső és nem fordult el rajta. Így levágtam és kitekertem kulccsal. Az 1.8-on anno simán kicseréltem a hátsó munkahengereket, nem kellett fékcsővel is bajlódnom, de azok még gyáriak voltak.

Amúgy meg nagyon ráfért a hátsókra a javítás. Annyira rá volt már állítva a betét, hogy le kellett kalapálni a dobokat, látszódtak a szegecsek a pofákon, egy nagy kupac rozsda volt az egész, a jobbos munkahengerből meg kiesett az alsó dugattyú mire lejött a dob. ^_^

Ehhez képest pár hete a Norautonál azt mondták elég szétszedni és kitakarítani őket :D

Link to comment
Megosztás:

Azért nem jött ki, mert már nem a gyári fémcső, hanem réz volt benne. A csavar meglazult, de forgott vele a cső és nem fordult el rajta. Így levágtam és kitekertem kulccsal. Az 1.8-on anno simán kicseréltem a hátsó munkahengereket, nem kellett fékcsővel is bajlódnom, de azok még gyáriak voltak.

Amúgy meg nagyon ráfért a hátsókra a javítás. Annyira rá volt már állítva a betét, hogy le kellett kalapálni a dobokat, látszódtak a szegecsek a pofákon, egy nagy kupac rozsda volt az egész, a jobbos munkahengerből meg kiesett az alsó dugattyú mire lejött a dob. ^_^

Ehhez képest pár hete a Norautonál azt mondták elég szétszedni és kitakarítani őket :D

Nyugi nekem is azt mondták két helyen is a félrehúzó fékre, amit előző nap szétszedtem, a féknyerget fémtisztára lepucoltam, ahol csúszik benne a betét kipolíroztam, hogy tuti be van rohadva a féknyereg, ennyi idős autókon mind be van. Ilyen szöveggel, hogy : uram higgyen nekem már vagy 30 év szerelek kocsikat ezen az astrán még soha nem volt leszedve a fék, úgy össze van rohadva mint a szar. ;) Nem mondtam el neki, hogy minden új benne, de azért megjegyeztem hova nem megyek soha többet. :P

Link to comment
Megosztás:

Az agy/tárcsa még mindig melegszik, de 120 km után kezd picit hangos lenni. Fékerő és elosztás normális, fog.

Jut eszembe, a fékolaj leeresztéshez/cseréhez, a nyergen a gumisapkát leveszem és az anyát meglazítom, előtte gumicső és fékolajos tartály felrak?

Aha a gumicsövet nem árt előre felrakni, a meglazításhoz nem árt a kimondott fékcsőkulcs, de még úgy is sok csavarlazító-kocogatás, ide-oda mozgatás. Fékolajos tartály? Én leszívtam a régi olajat a kiegyenlítőből, utána öntöttem az újat, és addig eresztettem folyamatosan töltögetve amíg mindenhol meg nem jelent a friss-tisztább folyadék.

Link to comment
Megosztás:

Az agy/tárcsa még mindig melegszik, de 120 km után kezd picit hangos lenni. Fékerő és elosztás normális, fog.

Jut eszembe, a fékolaj leeresztéshez/cseréhez, a nyergen a gumisapkát leveszem és az anyát meglazítom, előtte gumicső és fékolajos tartály felrak?

Csillag-villás kulcs kell és mielőtt a csövet ráteszed, a kulcsot ráhelyezed a légtelenítőre és úgy lazítod meg. Aztán meghúzod, talán így a leg1szerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Jobb oldali, a keskenyebbik

Na, ahhoz képest a tárcsa megváltás.

A másik a Vectrámba való.

Nem is értem, a Vectra és az Astra között 20kg! a súlykülönbség, de fék miért véznább ennyivel. :D

Mondjuk a saját gépemben nem éreztem sose kevésnek a féket, de amit átültem az Astrába az gyengébbnek tűnt. ^_^ Nem csoda.

Link to comment
Megosztás:

Csillag-villás kulcs kell és mielőtt a csövet ráteszed, a kulcsot ráhelyezed a légtelenítőre és úgy lazítod meg. Aztán meghúzod, talán így a leg1szerűbb.

Köszi, a dugókulcs lesz még talán használható,

az a kár hogy pont 7 es kulcsom nincsen ebből a fajtából.

Szinte tuti, hogy a munkahengerem is kuka, na ha hazamegyek egyből megmérem a tárcsa vastagságát, (tolómérce rulez).

A fékbetét szépen becsíkozta a tárcsát ezen a kb 170 km-en. Igencsak aggaszt, holott kb 4x ráfékeztem, csak úgy és nem volt fékerő-vesztés.

A nejem meg félt, hogy miért megyek annyira a közepén. "Meg mér' fékezgetsz?"

Kopjon el a betét, úgyis van egy zacskónyi szárnyas az ülés alatt- mondhatnám.

Link to comment
Megosztás:

Na, ahhoz képest a tárcsa megváltás.

A másik a Vectrámba való.

Nem is értem, a Vectra és az Astra között 20kg! a súlykülönbség, de fék miért véznább ennyivel. :D

Mondjuk a saját gépemben nem éreztem sose kevésnek a féket, de amit átültem az Astrába az gyengébbnek tűnt. :P Nem csoda.

Nem igazán értem én se, hogy döntik el melyik autóba mit rakjanak. Az 1.8-asban elöl 256-os hűtött tárcsák, hátul a szélesebb pofák voltak. Nem is volt velük gondom. Ebben 236-os hűtöttek voltak elöl, hátul meg a keskenyebb pofák.....érthetetlen számomra. Mintha valaki végigtolta volna a raktárban a bevásárló kocsit, aztán mikor melyik polcról kapott le valamit ^_^

Köszi, a dugókulcs lesz még talán használható,

az a kár hogy pont 7 es kulcsom nincsen ebből a fajtából.

Szinte tuti, hogy a munkahengerem is kuka, na ha hazamegyek egyből megmérem a tárcsa vastagságát, (tolómérce rulez)...............

9-es ;) és csak a hosszúfejű éri be

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítek! A szélesek voltak benne, csak annyira ramaty állapotban, hogy már a szegecseket kezdte koptatni. ^_^

Mentem egy kicsit az új tárcsákkal........kellemesen puha a fékpedál, mégis felettébb hatásos. Még az elsők nincsenek rendesen bekopva, de így is jelentős a változás :D

Ami a lényeg, hogy árban olcsóbb volt, mintha vettem volna hátra új dobokat, pofákat, munkahengereket, rugókészletet..... ;)

Eltudom képzelni mit művel Udi cartársnak a 25-ös főfékhengerrel :P

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítek! A szélesek voltak benne, csak annyira ramaty állapotban, hogy már a szegecseket kezdte koptatni. ^_^

Mentem egy kicsit az új tárcsákkal........kellemesen puha a fékpedál, mégis felettébb hatásos. Még az elsők nincsenek rendesen bekopva, de így is jelentős a változás :D

Ami a lényeg, hogy árban olcsóbb volt, mintha vettem volna hátra új dobokat, pofákat, munkahengereket, rugókészletet..... ;)

Eltudom képzelni mit művel Udi cartársnak a 25-ös főfékhengerrel :P

ABS-sel dobverseny, nélküle Satuuuuuuu!

Link to comment
Megosztás:

Megint téglákon vagyunk, de most vettem normális imbuszt, hosszút, torz készlet már volt, meg gyűrűs villás készletet.

A fékolaj leeresztés könnyű volt, a körberecéssel simán megfogtam, aztán gumicső rá és bele a napraforgóolajos üvegbe. Nem kíméltem, pedáloztam, meg fent is kinyitottam.

Amit leengedtem, az ronda volt sok fékpor és sötét szín. A már bontott Ferrodo -ból volt egy kb. két deci maradék, na azt gyorsan bele, kitoltam a trutyit, aztán új flakon nyit kb még 2 decit beletoltam, a másik oldal felé.

A fék leszedése úgy ment, hogy volt T40 es kulcsom a készletben, a nagy féknyerget tartó csavarokat meg se bírtam mozdítani!!!- na a munkahengert tartó "csúszkát" azt elég simán kitekertem, a rugót meg lepatttintottam. A bal külső betétem iszonyú porózus, rozsdás és vékony- a törés kétoldalt nincs a középvájat alig van meg, a belső az elmegy, de mindenképpen kopottabb a balos készlet, mint a jobb, s a tárcsák 10-11 mm vastagok, még éppen jó.

(A lógó cuccot -kézenfekvő- a lengőkarra tettem, ott szépen nem terheli a madzagot.)

4 év alatt ennyire gally lesz egy készlet bétét? Vajon miért ér bele a tárcsába?

Tudom kukázni kéne, vagy legalább szabályozni, de minden pénz kérdése, még gondolkozom, hogy menjen bele az új betét vagy sem.

Fogtam egy 60 as és egy 400 as csisz papírt és a csíkokat rozsdát, újraképződött vállakat lezúztam a tárcsákról. a régi bététeket is próbáltam egyenletesre, de üvegesedni kezdett.

Még az éjjel fentmarad a téglán, holnap megmosom a váltónál, meg egy helyen jó lenne rozsdátlanítani + korr. védelem, a bal dobban 2 ponton is.

OFF: értem már mért utálják sokan a szerelést, tényleg sokat elgányolgattam.

A gumikarmantyúk azok a "tömítések" a főfékhengeren/rásegítőn, hol lehet újonnan venni? Annyira megtapostam 5 napja hogy az alapozót (azzal kentem a régi feketének utána) megmarta több ponton is.

Link to comment
Megosztás:

Megint téglákon vagyunk, de most vettem normális imbuszt, hosszút, torz készlet már volt, meg gyűrűs villás készletet.

.................

Sztem egyszerűbb leszívni a régi fékolajat a tartályból, feltölteni frissel, majd addig taposni, míg megjelenik a másik oldalon.

Az a nagy csavar 10-es imbusz + fél colos cső kombóval simán lejön :D

Jobb lett volna szabályoztatni a tárcsákat......ha ütni fognak ne csodálkozz!

Javítókészletnek hívják és asszem Unix-nál láttam a listában........

Link to comment
Megosztás:

Sztem egyszerűbb leszívni a régi fékolajat a tartályból, feltölteni frissel, majd addig taposni, míg megjelenik a másik oldalon.

Az a nagy csavar 10-es imbusz + fél colos cső kombóval simán lejön :D

Jobb lett volna szabályoztatni a tárcsákat......ha ütni fognak ne csodálkozz!

Javítókészletnek hívják és asszem Unix-nál láttam a listában........

Ha jól emlékszem kék csavar rögzítővel be volt ragasztva a csavar, jó nagy cső kellett, alig fért el a kerékjáratban.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem kék csavar rögzítővel be volt ragasztva a csavar, jó nagy cső kellett, alig fért el a kerékjáratban.

összeraktam, rugó rápattint, régi betéteket megcseréltem, a jobb oldalon van a kopottabb, fékpróba volt, (fel kellett pumpálnom...) fog.

Mind a két kerék szépen elforog, nem érik a betéteket. Amúgy meg a ferrodol volt, olyan kegyes , hogy szemcsékben mállott, így csak az lehetett, ami miatt megszorult a két cuccos. Rövid időn belül cserélem a betét szettet(előbb találok valakit aki megoldja azt a 4 csavart).

Link to comment
Megosztás:

Sztem egyszerűbb leszívni a régi fékolajat a tartályból, feltölteni frissel, majd addig taposni, míg megjelenik a másik oldalon.

Az a nagy csavar 10-es imbusz + fél colos cső kombóval simán lejön :D

Jobb lett volna szabályoztatni a tárcsákat......ha ütni fognak ne csodálkozz!

Javítókészletnek hívják és asszem Unix-nál láttam a listában........

Köszi!

Még lehet, hogy levesszük a szerelővel.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, de csak a felsőre, mert az alsó ütközik a földben, én meguntam a kínlódást, ezért vettem a krovára imbuszfejet.

Nekem kijött egy fél méteres csővel rásegítve.

Én meg azé' vettem, hogy levegőskulccsal szedjem ki, me' úgy gyorsabb meg különben is lusta fajzat vagyok ^_^ :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Az a gondolat foglalkoztat engem, hogy a 92-es caravan széles hátsó fékdobját fel lehet-e tenni a lépcsőshátúra (93-as) amelyiken gyárilag keskenyebb van???

Akkor agyat is kell cserélned, mert ugye a fékdob középen felfekszik, meg persze pofát is. A kerék meg kijjebb kerül.

Link to comment
Megosztás:

Akkor agyat is kell cserélned, mert ugye a fékdob középen felfekszik, meg persze pofát is. A kerék meg kijjebb kerül.

De nem ám!

Az agy ugyanolyan, az a lemez, ami mögötte van az más és attól nem lehet a szélesebb betétet feltenni.

Tehát azt kell cserélni. Látszik a különbség, bár nem nagyon. A munkahengert figyeld, ott látod. :D

56664-20100702-m2mxUT.jpg

50595-20100619-LlzERV.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.