Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Igen fékrásegítő csere is kell.

Így van ahogy mondod. Annyit javítanék, hogy a fékezésnél a súly sem mindegy tehát egy 2ezer köbcentisre nem csak a sebesség miatt kell a nagy fék hanem a motor többletsúlyára is. De neked a 1.4re sztem a fúrt tárcsa felesleges mivel se nem nehéz se nem gyors. És az a 236os fék ami rajta van képes megálítani. Akkor lenne nagyobb értelme ha legalább egy belső hűtéses 236os tárcsád lenne. Azt akarom kifejezni, hogy a tömör az eleve sz*r. Én a 256ost fogom feldobni ez is már jócskán túlméretes az 1.4mellé. Ehhez is bőven elég a gyári tárcsa. És tudok küönbségeket tenni úgy gondolom. Mert tömörrel kezdtem cseréltem a hűtöttre és most 256. Vezettem 256os 1.4est és sztem a legjobb. A 236hűtött már-már kezd fék lenni 13as lemez felnivel. De a 15ös aluval már elég nyúlos a fék.

Lehet én vagyok tudatlan, de milyen hatása van a felni anyagának és méretének a fékhatásra? :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok tudatlan, de milyen hatása van a felni anyagának és méretének a fékhatásra? :D

Hm... hiányos fizikai tanulmányaimra visszaemlékezve ugyanakkora méretű féktárcsával a kisebb kerék könnyebben fékezhető, és a kisebb tömegű kereket könnyebb gyorsítani-lassítani. De lehet rosszul emlékszem. :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet én vagyok tudatlan, de milyen hatása van a felni anyagának és méretének a fékhatásra? :D

Annyi hogy 195/50. Ls az amúgy is nyúlós f-astra fék így még szarabb. És jóval nehezebb is mint az acél. Véltem különbségeket felfedezni, alu, és lemez felnivel való fékezésnél. Nem az anyagán volt a hangsúly hanem a méreten.

Link to comment
Megosztás:

Annyi hogy 195/50. Ls az amúgy is nyúlós f-astra fék így még szarabb. És jóval nehezebb is mint az acél. Véltem különbségeket felfedezni, alu, és lemez felnivel való fékezésnél. Nem az anyagán volt a hangsúly hanem a méreten.

Én nem szeretem, hogy a lábszagomtól már satuzik a fék. Szerintem pont jó így. Egyébként a 20-as ffh-rel is jól üzemel a 256-os fék is és jobban szabályozható marad pedállal a fékerő, mint a nagyobbal.

Link to comment
Megosztás:

Én nem szeretem, hogy a lábszagomtól már satuzik a fék. Szerintem pont jó így. Egyébként a 20-as ffh-rel is jól üzemel a 256-os fék is és jobban szabályozható marad pedállal a fékerő, mint a nagyobbal.

Nem büdös a lábam :D Pláne nem mezitelen láb vezetek :) Kitudja majd elválik. De gondolom nem véletlen van rajta 22es ffh szal nem tom..................remélem jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem, ha a ffh nagyobb átmérőjű, akkor nagyobb pedálerő is kell ugyanahhoz a fékhatás eléréséhez.

Ha a fékrásegítő nagyobb, akkor pedig kisebb pedálerő kell.

Így, ha csak 20-ast cserél valaki 22-re, akkor jobban kell nyomni a féket, viszont ha a rásegítő is nagyobb lesz, az csökkenti a pedálerőt. :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem, ha a ffh nagyobb átmérőjű, akkor nagyobb pedálerő is kell ugyanahhoz a fékhatás eléréséhez.

Ha a fékrásegítő nagyobb, akkor pedig kisebb pedálerő kell.

Így, ha csak 20-ast cserél valaki 22-re, akkor jobban kell nyomni a féket, viszont ha a rásegítő is nagyobb lesz, az csökkenti a pedálerőt. :D

Nem tudom. Úgy rakom ezt be ahogy ki lett véve. Valamivel biztos jobb lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem, ha a ffh nagyobb átmérőjű, akkor nagyobb pedálerő is kell ugyanahhoz a fékhatás eléréséhez.

Ha a fékrásegítő nagyobb, akkor pedig kisebb pedálerő kell.

Így, ha csak 20-ast cserél valaki 22-re, akkor jobban kell nyomni a féket, viszont ha a rásegítő is nagyobb lesz, az csökkenti a pedálerőt. :)

Nem akarok vitatkozni a dolgon, de sztem meg pont fordítva van. A nagyobb ffh-nél ugyanakkora pedálmozgásra nagyobb a szállított fékolaj mennyiség, így inkább kevésbé kell nyomni a pedált.

Nekem is olyan gondjaim voltak, hogy a céges 206-osból (kicsi bódé, kicsi motor) visszaülve az astrába, kellett néhány fékezés mire ráállt a lábam. Most a varia után közel azonos lett a két autó fékje, legalább is érzetre.

Elöl 256-ot kapott, hátul 260-as tárcsát. A ffh maradt, rásegítővel együtt. Alapból 22 (23) volt benne.............ég és föld. :)

Megdicsérték a vizsgán is :D

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok vitatkozni a dolgon, de sztem meg pont fordítva van. A nagyobb ffh-nél ugyanakkora pedálmozgásra nagyobb a szállított fékolaj mennyiség, így inkább kevésbé kell nyomni a pedált.

Nekem is olyan gondjaim voltak, hogy a céges 206-osból (kicsi bódé, kicsi motor) visszaülve az astrába, kellett néhány fékezés mire ráállt a lábam. Most a varia után közel azonos lett a két autó fékje, legalább is érzetre.

Elöl 256-ot kapott, hátul 260-as tárcsát. A ffh maradt, rásegítővel együtt. Alapból 22 (23) volt benne.............ég és föld. :)

Megdicsérték a vizsgán is :D

Belátom, a felni anyag/méret dolognál nem volt igazam, de ebben az esetben egyetértek a korábbiakkal:

Nagyobb ffh átmérő esetén annak felülete is nagyobb -> azonos fékhatás esetén nagyobb erő keletkezik rajta, vagyis erősebben kell nyomni a féket. Ezért kellhet a nagyobb rásegítő is. Valamint úgy gondolom, hogy a 256-os nyergekben a dogattyú átmérője is nagyobb, ami felveszi az ffh által szállított nagyobb folyadékmennyiséget.

Link to comment
Megosztás:

Belátom, a felni anyag/méret dolognál nem volt igazam, de ebben az esetben egyetértek a korábbiakkal:

Nagyobb ffh átmérő esetén annak felülete is nagyobb -> azonos fékhatás esetén nagyobb erő keletkezik rajta, vagyis erősebben kell nyomni a féket. Ezért kellhet a nagyobb rásegítő is. Valamint úgy gondolom, hogy a 256-os nyergekben a dogattyú átmérője is nagyobb, ami felveszi az ffh által szállított nagyobb folyadékmennyiséget.

Ezért írtam, hogy nem akarok vitatkozni a dolgon. Egy viszont biztos: ha átépíti valaki a fékeket, akkor a 20-as ffh-t érdemes nagyobbra cserélni. Én megálltam a tárcsák cseréje után, mert elértem a kívánt eredményt. :D

Az, hogy mennyire éri meg a hátsó tárcsák felszerelése......sajnos nekem nagyon rossz állapotban voltak a hátsó fékek, ami a bal oldal megbontása után derült ki. Gyakorlatilag mindent ki kellett volna cserélni az agyakon kívül, vagyis dobok, munkahengerek, pofák, rugó/rögzítő készlet, kézifékkötél, és mint kiderült a réz fékcsövek is, mert nem bírtam kitekerni a munkahengerből...le kellett vágni. Ha valakinek van kedve számolja össze ez pénzben mit jelent.

A hátsó agyakat komplett vettem 18000-ért, kb.90%-os tárcsákkal, betétekkel, gyakorlatilag csak fel kellett szerelni (4 csavar/oldal). Benne volt az árban a kézifékkötél is, de sajnos a caravané hosszabb, így azt vettem újat (ennyit buktam a dolgon)

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok vitatkozni a dolgon, de sztem meg pont fordítva van. A nagyobb ffh-nél ugyanakkora pedálmozgásra nagyobb a szállított fékolaj mennyiség, így inkább kevésbé kell nyomni a pedált.

Nekem is olyan gondjaim voltak, hogy a céges 206-osból (kicsi bódé, kicsi motor) visszaülve az astrába, kellett néhány fékezés mire ráállt a lábam. Most a varia után közel azonos lett a két autó fékje, legalább is érzetre.

Elöl 256-ot kapott, hátul 260-as tárcsát. A ffh maradt, rásegítővel együtt. Alapból 22 (23) volt benne.............ég és föld. :)

Megdicsérték a vizsgán is :D

Nem is kell vitatkozni, a szállított fékolaj mennyisége tényleg nagyobb, de ez csak a munkahengerek útjának hosszát érinti. :D Főleg a hátsó tárcsánál, ahol dupla nagy munkahenger van.

A fékezéshez a nyomást a ffh hozza létre, és ott minél kisebb felületre jut egységnyi pedálerő, annál nagyobb nyomást lehet létrehozni. (Pl. ha 100N erővel nyomunk egy 1 cm2-es munkahengert, akkor 100 N/cm2 nyomás jön létre szemben azzal, ha a munkahenger 10 cm2-es, mert ekkor csak 10 N/cm2 nyomást kapunk. Ha azt nézzük mikor kell nagyobb pedálerő ugyanannak a nyomásnak a létrehozásához, akkor abban az esetben, amikor nagyobb felületű ill. méretű a ffh)

Szerintem. :P :)

Link to comment
Megosztás:

...

Az, hogy mennyire éri meg a hátsó tárcsák felszerelése......sajnos nekem nagyon rossz állapotban voltak a hátsó fékek, ami a bal oldal megbontása után derült ki. Gyakorlatilag mindent ki kellett volna cserélni az agyakon kívül, vagyis dobok, munkahengerek, pofák, rugó/rögzítő készlet, kézifékkötél, és mint kiderült a réz fékcsövek is, mert nem bírtam kitekerni a munkahengerből...le kellett vágni. Ha valakinek van kedve számolja össze ez pénzben mit jelent.

A hátsó agyakat komplett vettem 18000-ért, kb.90%-os tárcsákkal, betétekkel, gyakorlatilag csak fel kellett szerelni (4 csavar/oldal). Benne volt az árban a kézifékkötél is, de sajnos a caravané hosszabb, így azt vettem újat (ennyit buktam a dolgon)

Nekem is már csak ez hiányzik. :) (Ja, meg a 3/20-as fékerőszabályzók) :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért írtam, hogy nem akarok vitatkozni a dolgon. Egy viszont biztos: ha átépíti valaki a fékeket, akkor a 20-as ffh-t érdemes nagyobbra cserélni. Én megálltam a tárcsák cseréje után, mert elértem a kívánt eredményt. :D

Az, hogy mennyire éri meg a hátsó tárcsák felszerelése......sajnos nekem nagyon rossz állapotban voltak a hátsó fékek, ami a bal oldal megbontása után derült ki. Gyakorlatilag mindent ki kellett volna cserélni az agyakon kívül, vagyis dobok, munkahengerek, pofák, rugó/rögzítő készlet, kézifékkötél, és mint kiderült a réz fékcsövek is, mert nem bírtam kitekerni a munkahengerből...le kellett vágni. Ha valakinek van kedve számolja össze ez pénzben mit jelent.

A hátsó agyakat komplett vettem 18000-ért, kb.90%-os tárcsákkal, betétekkel, gyakorlatilag csak fel kellett szerelni (4 csavar/oldal). Benne volt az árban a kézifékkötél is, de sajnos a caravané hosszabb, így azt vettem újat (ennyit buktam a dolgon)

Csatlakozom, nekem is hasonló volt a szitu, annyi különbséggel, hogy én találtam 12-ért agyat... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.