Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Ezen a fórumon új vagyok, és elsőre nem mindent találok, ezért bocsánat, ha már ezerszer kinyitott ajtót újra döngetek.

Magamról annyit, hogy japánautó-párti vagyok, bár nem az a fajta, aki a többit fikázza, és volt már egy Opelünk, 1.4SE motorú 5 ajtós F Astra, amely összesen 12 évet szolgált a bővebb családban komoly hiba nélkül. Ettől függetlenül most Toyota van, de nemcsak. Mert aminek apropóján írok, az egy Corsa, 99-es évjáratú, 14XE motorú, most vettük. Olyan, mint a nagykönyvben van megírva, (tényleg) idős házaspáré volt, a benne lévő 96e km valós, ugyanis végig vezették a szervizkönyvet.

A kérdésem, hogy mivel amúgy is aktuális lenne a vezérműszíj + az egyéb zugehörök cseréje, és ez elég húzós tétel, konkrétan hol érdemes ezt megcsináltatni, egyáltalán hol érdemes szervizeltetni.

Anno az Astra a Gomboshoz járt, - látom, ide van klubkedvezmény is - de ott néha megdöbbentő összegű szervizszámlákat produkáltak, és egyszer volt az indexes fórum által preferált Opel Újfalussynál a Bécsi úton, ahol szintén igen könnyen csereéretté nyilvánítottak alkatrészeket.

Még egy kérdés: szoktak-e haragudni, ha az ember maga viszi a motorolajat (természetesen számlával)?

Köszönöm a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a fórum különböző hozzászólásait a corsa b műszerfal izzócseréivel kapcsolatban. Nekem egy 96-os corsam van és néhány műszerfal izzó megérett a cserére. Csak az a bökkenő h. nem tudom hogyan is kezdjek hozzá. Nem tudna valaki egy részletes leírást küldeni akár e-mailban, akár messengeren vagy egy linket ahonnan le tudom tölteni arról, hogyan is kell szakszerűen szétkapni a műszerfalat? Találtam néhány hozzászólást, de nem akarok neki esni tudatlanul.

Ha kicserélem a műszerfal izzókat ledekre akkor nem kell beépíteni vmi ellenállást, h. a ledek képesek legyenek elviselni a 12voltos feszkót?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgattam a fórum különböző hozzászólásait a corsa b műszerfal izzócseréivel kapcsolatban. Nekem egy 96-os corsam van és néhány műszerfal izzó megérett a cserére. Csak az a bökkenő h. nem tudom hogyan is kezdjek hozzá. Nem tudna valaki egy részletes leírást küldeni akár e-mailban, akár messengeren vagy egy linket ahonnan le tudom tölteni arról, hogyan is kell szakszerűen szétkapni a műszerfalat? Találtam néhány hozzászólást, de nem akarok neki esni tudatlanul.

Ha kicserélem a műszerfal izzókat ledekre akkor nem kell beépíteni vmi ellenállást, h. a ledek képesek legyenek elviselni a 12voltos feszkót?

Válaszokat előre is köszönöm.

Hali!

A műszerfalban 2 Db izzó van olyan mint az első helyzetjelzőben. Ha ilyen gyári LED- et veszel akkor nem kell elé semmi ellenállás.

Szétszedése könnyű a középkonzolhoz képest.

1. Le kell szedni a kormányburkolatot. Ez kb 5 csavar ekkor az alja és a teteje külön lejön. A felső kicsit nehezebben.

2. A műszerfal körüli keret leszedése. Ez 3 csavar. 2 oldalt alul , egy középen. Ez egy kicsit nehezen fér ki , de ha a kulcsot visszarakod a kormányt tudod forgatni.

3. A műszerfalat már cak 2 csavar tartla oldalt és egy rögítő lemez felül. Ha a km órád nem spirálos akkor már ki is tudod venni. Én úgy szoktam kivenni hogy a tetejét megfogom ezt magamfelé húzva megfordítom ( a hátulja lesz előre ) és jobbra a kormányt elfordítva kiveszem.

A műszerfalvilágításnak 2 db foglalata van az olajnyomásé is ilyen azt ne cseréld ki

Remélem tudtam segíteni

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítséget, akkor már csak a közép konzol maradt, ugyan is abban is ki kellene cserélni a fényforrásokat, ha már a műszerfalban ki lesz.

Ebben is tudnál esetleg segíteni?

Van itt viszont még egy bibi. Egy-két emberrel beszélgettem már ezzel kapcsolatban, de eltérő válaszokat kaptam(VOLT AKI AZT MONDTA, H. AZ EGR SZELEPPEL VAN A BIBI. SŐT VOLT AKI AZT MONDTA, H. EBBEN NINCS IS EGR SZELEP).

Adott az én Corsám, ami egy X12SZ típusszámú autó. A moci teljesen jól működik, a maga szerény teljesítményével. A bibi ott kezdődik, ha hosszabb távra megyek az autóval akkor egyszer csak kigyullad a check engine lámpa. Ezt leginkább olyan 80-nál teszi, ha egymás után felváltva többször motorfék, gázadás megint motor fék és gázadás történik. Ha leállítom az autót és újra beindítom semmi probléma, nem gyullad ki újra csak ha ugyan ez a folyamat lejátszódik. Egyébként azon kívül, h. a checkengine lámpa világít nem veszek észre semmi változást az autón. Sem a fogyasztás, sem a motor teljesítménye sem a hangja nem változik.

Ha valaki tudna rá megoldást, azt előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Van egy kis problémám a kilóméterórával amit igazából nem tudok hova tenni.

Az óra mutatja a sebességet a vízhőfokot és az üzemanyag szintet is.

Viszont a kilóméter számláló egyike sem működik.

Valaki eltudná magyarázni miért van ez és mit lehet vele tenni?

99es Corsa 1.2 16v x12xe motor

Válaszotokat előrre is Köszönöm

Üdv Lázár

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy olyan problémám lenne,hogy ebben a nagy hidegben nagyon nehezen melegszik be az opel corsa swing 1.4i 1996os autóm! B) Esetleg tudnátok e nekem ebben segiteni,vagy csak a termostatot kell kicserélnem???,Üdv mindenkinek Baggio

Hali

Valószinű hogy termosztát hiba. Nem egyszerű kicserélni ,de addíg is jót tesz neki ha letakarod a hűtő felét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy olyan problémám lenne,hogy ebben a nagy hidegben nagyon nehezen melegszik be az opel corsa swing 1.4i 1996os autóm! B) Esetleg tudnátok e nekem ebben segiteni,vagy csak a termostatot kell kicserélnem???,Üdv mindenkinek Baggio

Hali!

Nekem is ilyen problémám volt, de már megoldottam!

A termosztátomat is kicseréltem, de nem az volt a baja,

csak egyszerűen nagyon hideg van és a menetszél miatt túlhűt a hűtő!

Vedd le az orrácsot és takard le a hűtö 3/4részét és akkor jó lesz!

De ha profin akarod megcsinálni,akkor letakarod a felét direktben, a másik felét meg mozgathatóra csinálod meg, nekem így van!

Aztán csak figyeled a mutatót, nehogy sok legyen a letakarás!!!Gondlom tudod mennyire szokott felmenni a hőmérséklet üzemhőre!

Nekem a hűtő jobb szélén csak egy 5cm-es csík van szabadon és bőven elég, nem melegszik túl! Nekem a fűtésem is gyér volt nagyon,arra meg a fűtőradiátor átmosását tudom javasolni ecettel, bejött!

Üdv.: Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem egy olyan problémám lenne,hogy ebben a nagy hidegben nagyon nehezen melegszik be az opel corsa swing 1.4i 1996os autóm! B) Esetleg tudnátok e nekem ebben segiteni,vagy csak a termostatot kell kicserélnem???,Üdv mindenkinek Baggio

A termosztát működésénekkiderítése könnyű!

csak indítsd be az autótés figyeld a fűtésedet, egy kis idő elteltével langyos levegőt kell fújnia, úgy hogy a hűtőre csatlakozó felső vízcső még hideg(ami kijön a motorból a termosztátház és a hűtő között.Persze mindkettőt figyeled felvákltva! A Lényeg, hogy hamarabb kell lennie fűtésednek, mint, hogy a cső meleg lenne(termosztát kinyitna)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Olyan gond merült fel, hogy kigyulladt az a motorjelző lámpa! Nem tudom mi a neve, egy motort ábrázol, benne egy villámjel!

Az autónak semmi érezhető baja! Nem rángat, nem fullad, rendesen megy, húz, semmi érezhető!4

Leállítottam az auót, kb fél perc múlva beindítottam és nem világít! Semmi!

Mi lehet a baj? Milyen hibáknál gyullad ki ez a lámpa?

Köszönöm a segítséget! Fontos lenne! Köszi!

G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Olyan gond merült fel, hogy kigyulladt az a motorjelző lámpa! Nem tudom mi a neve, egy motort ábrázol, benne egy villámjel!

Az autónak semmi érezhető baja! Nem rángat, nem fullad, rendesen megy, húz, semmi érezhető!4

Leállítottam az auót, kb fél perc múlva beindítottam és nem világít! Semmi!

Mi lehet a baj? Milyen hibáknál gyullad ki ez a lámpa?

Köszönöm a segítséget! Fontos lenne! Köszi!

G.

Ki kellene olvasnod a hibakódot és megkeresni a kódhoz tartozó hibajelenséget!

A "Corsa A" topicban Stefan üzeneteinek végén van link a hibakódokhoz.

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene olvasnod a hibakódot és megkeresni a kódhoz tartozó hibajelenséget!

A "Corsa A" topicban Stefan üzeneteinek végén van link a hibakódokhoz.

Nekem megvan magyarúl is, csak papíron meg Pdf-ben, csak akkora a mérete, hogy e-mail-ben nem biztos, hogy eltudom küldeni.

De megpróbálhatom! Küldj egy e-mail címet Pü-ben!

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy rosszul tudom, de az egy műszer, amivel az opelekből olvassák a hibakódot! Legalábbis az Astra H-ból! DE nem tudom, hogy B Corsa-nal hogy van!

Mivel lehet kiolvasni? Köszi! G.

Majd írja a Pdf, csak áthidalsz két pontot a csatin (mondjuk game-kapoccsal!), ráadod a gyújtást és leolvasod!

A Stefan angol verzióján meg vannak képek, de a csati lehet hogy neked a biztosítéktábla oldalában van, mint az F-es Astrában!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a leírást és a segítséget! A Stefan leírását hol találom meg? Nem fog az összekötés miatt valami kisülni?

Köszönöm szépen! G.

Belépsz a "Corsa A" Topicba és ott keresel egy hozzászólását( fehér A Corsa a képe), a hozzászólásai végén ott van a link az aláírásában!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Megpróbálom, remélem semmi kárt nem teszek az autóban!

Köszi még1x!

G.

Szívesen!

Nem fogsz benne kárt tenni!

Ha meglesz a hiba,akkor már könyebben tudnak segíteni a Corsa-s srácok, akár tanácsokkal, akár alkatrésszel!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.