Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nos, újra itt vagyok. Mai termés: 50 km pörgő alapjárattal, mert elfeljtettem az alapjáratira visszarakni a csatlakozót :lol: . Ezen kívül: éééén hülye le akartam cserélni a középkonzol lámpáit. Végül is le is cseréltem, de még egy ilyen haramia konstrukciót... a sokat szidott francia autóknál sem láttam. Nem írom le, milyen szenvedések árán sikerült kicserélni éjszakába nyúlóan a lámpákat. Volt minden, leeső és szélfútta fekete piktogramok utáni szaladgálás (meg ragasztó után a boltba), ki- de főleg beeső csavarok, ami miatt kiszedtem a rádiót, szerszám nélkül, szerencsére nem lett maradandó károsodása semminek. Aztán a légtorkot, ott sem volt. A hamutartót. És a kulisszát a két ülés között, ahonnan nagy nehezen sikerült kihalászni az elkóborolt vasat. Ugye nem vagytok kiváncsiak a többire... :lol: Komolyan mondom, ha a kocsi többi részét is hasonló gonoszsággal tervezték, akkor inkább eladom, ne csökkentse a várható élettartamomat.

Aztán. A fő probléma, a megtorpanás, amihez elmentem torx-kulcsokat venni. Mivel a többi estébe nyúlt, muszáj voltam most hozzákezdeni, egy biciklilámpa segítségével, mert holnap reggelre autós segítséget ígértem ismerősöknek. A magyar könyvben UGR-szelepnek hívja, egyelőre én is így nevezem azt a függőleges hengert, ami a szívóház és a hengerfej között van. Leszedtem, szétszedni természetesen nem lehet. Két luk van rajta, a kisebbikben egy torx-csavaros rögzítés, amit ha megnyomok, berugózik, ha tövig nyomom, ott is marad. Gondoltam ez nem helyes, annyi féktisztítót nyomtam bele, ami belé fért, és hagytam dolgozni egy kis ideig. Közben járattam a dugattyúját, ki-benyomkodtam a torxot. Sokat nem javuit, hát nem túl elegáns, de célravezető módszerhaz folyamodtam, a torxkulcsot befogtam fúrógépbe, és alacsony fordulaton megjárattam, különösen a dugattyú alsó állásában. Öt perc után, miközben kapott féktisztítót is, már sehol nem akadt a torx rugós tag. Kipipálva? :lol:

Aztán. Ha már lent van az UGR, és hozzá tudok végre férni az alapjárati motorhoz, természetesen leszedem azt is. A szigetelőgyűrűje kifogástalan volt. Széjjelszedni ezt sem lehetett, a dugattyút megmozgatni sem. Mivel motor, ez talán rendben is van, de hogy hogy tisztítsam, arról fogalalmam sincs. A likain azért kapott ez is féktisztítót, hátha jobb lesz... Majd utánanézek, hátha van bekötési listája, ha meg tudnám járatni, akkor talán hamarabb hatna a tisztító is.

Mindet összerakva és beindítva, ugyanazt produkálta, bár az első másodpercekben szebb volt az alapjárata. Aztán a fordulat leesett, mint mindig, és szép lassan megállt. Holnap (azaz már ma) jelentkezem újabb hírekkel. Ja, és észrevettem egy kis hűtővíz-folyást a bal oldalán a hűtőnek (ha szembeállok az autóval).

A hozzászólásokat köszönöm, ha nem boldogulok, kérek majd képes magyarázatot is, illetve én is teszek fel.

Link to comment
Megosztás:

A vákumcsöveket átnézted?

Az alapjáratit megtudod járatni,ha kiveszed és gyujtást adsz.Szépen megfog mozdulni.

Tisztítani fogkefével érdemes,bő féktisztító adagolás mellett.Szétszedni nem lehet és nem is érdemes.A végén lévő kúpnak nem szabad nagyon kopottnak lennie és érdemes a folytószelepházat is kitörölni,ahova a kúp csatlakozik.

Lambdaszondád milyen állapotban van?

Én a helyedben ledugoznám az AGR-t és a vákumrendszert tüzetesen átnézném.

Meglehetne próbálni hideg motornál,beindítás után,féktisztítóval fújkálni a vákumcsövek környékét,ahol felpörög hirtelen a moci,ott van a tömítetlenség.

Link to comment
Megosztás:

Szép reggelt mindenkinek! (ásít)

Borisz, köszi, remekül szórakozom :lol: ennél jobbat keresve sem találnék :P

J0hnny; a vákumcsövek ránézésre igen jó állapotban vannak, a gyújtókábelek sem töredezettek, koszosak, stb. Ilyenekre nem vetemedtem, hogy leszedve az alapjáratit gyújtást adjak... Pontosan ezekre a tippekre van szükségem, köszi! :lol: Remélem ha kintebb jön, meglátom, mit kell tisztítani rajta. A helye tiszta volt, a szelepvégi kúpon csak egy halvány karika volt, szerintem nem az kopott.

A lambdáról nem tudok semmit, de hálaistennek tűrhető a fogyasztás - nem volt alakalmam még teletankolni és lemérni, de autópályával-várossal együtt 6 liter körül saccolom - füstje egyátalán nincs. A régi gyertyák elektródái halványan szürkések voltak (az egyik ugye meg rozsdás).

A ledugózott AGR-t hogy csináljam? egyszerűen vegyem le a szelepet és nyomjak a két likba purhabot (vicceltem csak), vagy szorítsak rá valami fémdarabot, vagy a szelep maradjon a helyén, de vegyem le róla a vezérlést? Miyen jelenséget kellene tapasztalnom?

A vákucsöves fújkálást kipróbálom majd, ezt a tippet is köszi.

Légtömegmérő lehet vajh' hibás? Gondolom minden alaktrész pályán van, talán a csomagtartó-világítás nem játszik ebben a meccsen... De ki tudja. :lol:

Meglátjuk, ma milyen lapot oszt, szép napot mindenkinek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szép reggelt mindenkinek! (ásít)

Borisz, köszi, remekül szórakozom :lol: ennél jobbat keresve sem találnék :P

J0hnny; a vákumcsövek ránézésre igen jó állapotban vannak, a gyújtókábelek sem töredezettek, koszosak, stb. Ilyenekre nem vetemedtem, hogy leszedve az alapjáratit gyújtást adjak... Pontosan ezekre a tippekre van szükségem, köszi! :lol: Remélem ha kintebb jön, meglátom, mit kell tisztítani rajta. A helye tiszta volt, a szelepvégi kúpon csak egy halvány karika volt, szerintem nem az kopott.

A lambdáról nem tudok semmit, de hálaistennek tűrhető a fogyasztás - nem volt alakalmam még teletankolni és lemérni, de autópályával-várossal együtt 6 liter körül saccolom - füstje egyátalán nincs. A régi gyertyák elektródái halványan szürkések voltak (az egyik ugye meg rozsdás).

A ledugózott AGR-t hogy csináljam? egyszerűen vegyem le a szelepet és nyomjak a két likba purhabot (vicceltem csak), vagy szorítsak rá valami fémdarabot, vagy a szelep maradjon a helyén, de vegyem le róla a vezérlést? Miyen jelenséget kellene tapasztalnom?

A vákucsöves fújkálást kipróbálom majd, ezt a tippet is köszi.

Légtömegmérő lehet vajh' hibás? Gondolom minden alaktrész pályán van, talán a csomagtartó-világítás nem játszik ebben a meccsen... De ki tudja. :lol:

Meglátjuk, ma milyen lapot oszt, szép napot mindenkinek! :lol:

Légtömegmérő és halodó lambda is tud ilyen jelenséget okozni,de a nem tökéletesen zárodó AGR is.

Az AGR-t egy alá vágott vékony lemezzel tudod lezárni.

Az astra topikban van erről külön fejezet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Vezérműszíj csere előtt állok. Sajna több embertől megkérdeztem és vízpumpa csere is együtt jár majd a művelettel :lol:

Hol tudnék beszerezni jó minőségű alkatrészeket? Vezérműszíj készlet vízpumpával

Kb mennyibe fog fájni?

Milyen motor van benne?

Nekem 12e volt a feszítőgörgő,vízpumpa,vezérműszíj, +munkadíj.

Szerintem ártani nem ártasz vele ha cserélsz vízpumpát.

Lényeges hogy nekem a rettenhetetlen c12nz van benne. 45 ló az 45 ló...........

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor van benne?

Nekem 12e volt a feszítőgörgő,vízpumpa,vezérműszíj, +munkadíj.

Szerintem ártani nem ártasz vele ha cserélsz vízpumpát.

Lényeges hogy nekem a rettenhetetlen c12nz van benne. 45 ló az 45 ló...........

12E az egészért?

Azt hogy?

Csak a vez készlet min 25E és akkor nagyon kedves voltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, csak kérdeznék!

c12nz motor van a corsámban, c14nz vezérműtengely jó bele (mivel az is nz)? Vagy valaki tudna 1.2 vezérműtengelyt bontva eladót, vagy hengerfejet kompletten? A másik kérdés hogy ha vennék 1 c14nz motort, az bele férne-e a corsa-ba. 93-as kiadás, B Corsa. Vagy esetleg egy x14-jelű motor? Segítsetek mert már régóta áll és hiányzik a vas.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, csak kérdeznék!

c12nz motor van a corsámban, c14nz vezérműtengely jó bele (mivel az is nz)? Vagy valaki tudna 1.2 vezérműtengelyt bontva eladót, vagy hengerfejet kompletten? A másik kérdés hogy ha vennék 1 c14nz motort, az bele férne-e a corsa-ba. 93-as kiadás, B Corsa. Vagy esetleg egy x14-jelű motor? Segítsetek mert már régóta áll és hiányzik a vas.

Köszi.

Vezérműtengely: a következők jó bele: 12nz,c12nz,(talán az x12sz)

Bontó: http://szabadosauto.hu/

Motor: Én úgy tudom hogy jó bele a c14nz,de ha motorcserén gondolkozol én a c14se motort raknám bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na fejlődik a vas. smile.gif

Ott tartok, hogy elhoztam Szegedre, kb 150 km-t jött, és nem történt meg a rég említett leállás, nem indulás.

Most azonban kezd elszállni a fordulatszám probléma. Szinte minden lassításnál kuplunk benyom, fordulat leesik 500-ra, ha gyorsan, akkor le is áll, máskor hirtelen eszmél, s 1200 fpm, majd újra tökéletes alapjárat.

Szerintetek? Mi az Ecura gondolunk. Esetleg nincs Szeged könyékén vki c14nz/c12nz (Úgy tudom azonos az Ecu) motorral egy próbára?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na fejlődik a vas. smile.gif

Ott tartok, hogy elhoztam Szegedre, kb 150 km-t jött, és nem történt meg a rég említett leállás, nem indulás.

Most azonban kezd elszállni a fordulatszám probléma. Szinte minden lassításnál kuplunk benyom, fordulat leesik 500-ra, ha gyorsan, akkor le is áll, máskor hirtelen eszmél, s 1200 fpm, majd újra tökéletes alapjárat.

Szerintetek? Mi az Ecura gondolunk. Esetleg nincs Szeged könyékén vki c14nz/c12nz (Úgy tudom azonos az Ecu) motorral egy próbára?

Köszi

Nem egyforma az ecu,én egy folytószelepház takarítással kezdenék.

Tipikus opel betegség az alapjárati motor elkoszolódása.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.