Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

alapjáraton 14,4 volt a feszültség, szerintem tehát igen.

Nem hinném, hogy ez nagy probléma, nekem is egy fél vagy 1 egész fordulattal többet teker brutál hidegben és az akksim is jó szerintem. Egyik ismerősömé meg 2ővel. Ha nincs ennyire hideg akkor meg meg pöccre indulnak. Túl van lihegve mint feljebb is, hogy csoda, hogy beindul a kocsi meg el kell dobni. Semmi baja nincs csak keveseket tudsz rátölteni. Vedd ki egy estére, hogy melegben legyen és tölts rá.

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, hogy ez nagy probléma, nekem is egy fél vagy 1 egész fordulattal többet teker brutál hidegben és az akksim is jó szerintem. Egyik ismerősömé meg 2ővel. Ha nincs ennyire hideg akkor meg meg pöccre indulnak. Túl van lihegve mint feljebb is, hogy csoda, hogy beindul a kocsi meg el kell dobni. Semmi baja nincs csak keveseket tudsz rátölteni. Vedd ki egy estére, hogy melegben legyen és tölts rá.

Tök jó, hogy ez a téma! Nekem is ilyen időkben többet teker. Főleg, ha 98-as az oktán szám állító.

Ha rámérek, alapjáraton akkor hány volt kb. a normális?

(Csak, h a generátorom tudjam ellenőrizni)

Szerintem nincs gond nálam, csak kiváncsiság.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 94-es C12NZ-ém van és az enyémre ET49-es való. Igazából ha kételyed van akkor cseréld le a gumikat. Felni marad gumi csere persze ha az is 13as :lol:

A felniket meg passzold el vagy ha jó az osztókör 4x100 és a belső agyátmérő is stimmel 56,5mm akkor nincs gond mert akkor passzol rá a felni szerintem. Vagy pedig tehermentesítőt kell vegyél ami 56,6mm szűkíti le :D Ez az én véleményem.

Igen közben én is megnéztem, ET49 a gyári felni mélysége B Corsához. Az osztókör méret, meg az agyméret természetesen jó, anélkül el sem hoztam volna őket.

Most már összeállt a kép ezek C Corsa kerekek, 1.0 és 1.2 modellekhez volt 5Jx13" ET43 méret a gyári felni.

Az eladó még mondta is, hogy C Corsához vette őket, de nem nézte meg rendesen őket amikor vette, és nem lett jó az autójához. Mondjuk más baj nem lehetett vele, minthogy kicsinek találja, ha a gyárija 14"-os.

Na mindegy a kerekek természetesen hibátlanok, 4 egyforma mintázatú, egyformán kopott 6 mm-es bordázatú, 2 db 2010-es, 2 db pedig 2007-es gyártmány. A két újabb még szőrös. 30 at bőven megért, és még átszereltetni sem kell. Csak használni :devlish:

Már fel is raktam őket, nincs semmi gond velük. Most annyi különbség van a régihez képest, hogy 6 mm-rel kijebb áll a kerék, a nyomtáv 12 mm-rel lett szélesebb. Ami nem is biztos, hogy rossz dolog :devlish:

Mint mondtam botrányosan szar gumik voltak fent a kocsin, a két hátsó kerék 1988-as gyártmány, szemmel láthatóan elöregedett, futózott gumik, belső gumival szerelve :icon13:

Ezt tudtam eddig is, viszont azt most vettem csak észre, hogy a jobb első felni 5,5" széles, a bal első meg 5 :D. Ezt is csak véletlenül, ahogy elfektettem a kereket betonon, az egyik koppant a felnin, a másik meg nem (ugyanolyan gumival)

A hátsók, meg a pótkerék is 5J széles. Ja, és az 5 db felni az 4 különböző féle fajta :icon13: Méretben egyeznek, mindegyik 13" 4x100 49ET, csak az egyik 5,5 széles.

Na mindegy, most szerencsére lekerültek ezek a hulladékok az autóról. Az 5,5 széles az megy majd pótkeréknek, a két egyforma felni megy majd elölre nyári gumival, a maradék két felni pedig hátulra.

Link to comment
Megosztás:

alapjáraton 14,4 volt a feszültség, szerintem tehát igen.

14,4 V az már nem az igazi, mert ha netán több, az megint károsítja az akksit. 14,4 V felett fokozott buborék képződés indul meg.

De ha be van kapcsolva a világítás, rádió, meg náhány dolog akkor gondolom visszaesik 14-14,2 környékére, tehát nagy baj nincs.

Link to comment
Megosztás:

Kéziféket valaki köttött már be?

Valamiért kilazult, vagy talán nincs tartó bilics? (kell olyan??)

Lötyög a kar, alapon a második kattanásnál tartanék mire a fék kattan elsőnek.

Hátul a T-kinézetű bowden csatlakozásnál laza a bowden.mind a merőleges, mind a vízszintes.

Amúgy fogni, fog, csak nem úgy ahogy kéne.

A kézifékkar alá nem láttam (akna hiányában) nem tudom, h ott valaminek kellene-e tartania, vagy valami.

Úgy nézki, h a kéziféktől jön a bowden a fekete burkolatában és semmi nem tartja, hanem lóg a levegőben. (Najó van egy S alakú drót amire támaszkodik, de gondolom nem ez a gyári?!)

Elég laza. Aztán a hátsó kerekeknél van az a másik bowden szál ami a képzeletbeli T-betűnek a teteje.

Na az is laza!

Ezt hol lehet állítani? vagy esetleg egy bowden tartó hiányzik? (kézifékkar alatt? Vagy a tank alatt? Vagy más ötlet?)

Link to comment
Megosztás:

Szerelőm azt mondta,amikor lent volt a HF, hogy ok,hogy leszedettem 95.6mm-re (95.5 az astra kupa minimum)

akkor egyúttal szedjünk le a vezérműházból 1mm-t, így nagyobbat emelnének a szelepek.

Ezt én nem mertem bevállalni,mert féltem,hogy ki fognak támasztani a szelepek. Szerinte a tőkék tolerálnának annyit a szíjfeszítő görgőről nem is beszélve.

Nyomatékkal nincs baj,olyan 150nm körül lehet 3000 környékén.

5000-6000 között ürülnék kicsit több kraftnak. Emelt benzinnyomás hátha javít rajta és megszűnik az elgyengüléses problémám.

Van nekem egy ilyen táblázatom a témával kapcsolatban, nem tudom mennyire hasznos:

Hengerfej síkköszörülés hatása a kompresszióra különböző Opel-motoroknál:

424229-20111230-yUMGq9.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igen közben én is megnéztem, ET49 a gyári felni mélysége B Corsához. Az osztókör méret, meg az agyméret természetesen jó, anélkül el sem hoztam volna őket.

Most már összeállt a kép ezek C Corsa kerekek, 1.0 és 1.2 modellekhez volt 5Jx13" ET43 méret a gyári felni.

Az eladó még mondta is, hogy C Corsához vette őket, de nem nézte meg rendesen őket amikor vette, és nem lett jó az autójához. Mondjuk más baj nem lehetett vele, minthogy kicsinek találja, ha a gyárija 14"-os.

Na mindegy a kerekek természetesen hibátlanok, 4 egyforma mintázatú, egyformán kopott 6 mm-es bordázatú, 2 db 2010-es, 2 db pedig 2007-es gyártmány. A két újabb még szőrös. 30 at bőven megért, és még átszereltetni sem kell. Csak használni :lol:

Már fel is raktam őket, nincs semmi gond velük. Most annyi különbség van a régihez képest, hogy 6 mm-rel kijebb áll a kerék, a nyomtáv 12 mm-rel lett szélesebb. Ami nem is biztos, hogy rossz dolog :D

Mint mondtam botrányosan szar gumik voltak fent a kocsin, a két hátsó kerék 1988-as gyártmány, szemmel láthatóan elöregedett, futózott gumik, belső gumival szerelve :devlish:

Ezt tudtam eddig is, viszont azt most vettem csak észre, hogy a jobb első felni 5,5" széles, a bal első meg 5 :icon13:. Ezt is csak véletlenül, ahogy elfektettem a kereket betonon, az egyik koppant a felnin, a másik meg nem (ugyanolyan gumival)

A hátsók, meg a pótkerék is 5J széles. Ja, és az 5 db felni az 4 különböző féle fajta :devlish: Méretben egyeznek, mindegyik 13" 4x100 49ET, csak az egyik 5,5 széles.

Na mindegy, most szerencsére lekerültek ezek a hulladékok az autóról. Az 5,5 széles az megy majd pótkeréknek, a két egyforma felni megy majd elölre nyári gumival, a maradék két felni pedig hátulra.

Hát akkor ennek tényleg itt volt az ideje. Akkor ha passzol rá zsír. Az nem gond ha kicsit szélesebb lett a nyomtáv. Elfér :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C12NZ motort cserélnék C14SE motorra. Valaki tudna segíteni, mire kell figyelni, mik a különbségek? Gondolok itt a különböző csövekre, csatlakozásokra, és egyébb periférikus alkatrészekre.

Köszi!

Gyuri

Ha komplett motor akkor 1.2 ki 1.4 be. + nagynyomású AC a tankba. Ezen kívül minden passzol. Legalábbis nekem passzolt.

Sikerült beszerezni egyet? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van nekem egy ilyen táblázatom a témával kapcsolatban, nem tudom mennyire hasznos:

Hengerfej síkköszörülés hatása a kompresszióra különböző Opel-motoroknál:

http://pics.coldline.hu/pics/424229-20111230-yUMGq9.jpg

Huu kösz Gabi!

Ezek szerint a c16sei-t alapul véve ,mert annak van alapból 10:1 sűrítési viszonya,(nem kompresszója,mert abból egy másik táblázat szerint lehet sűrítést számolni).

Az x16sz gyári HF magassága 96.5mm,az enyém 95.6,tehát -9mm az 1:11 sűrítési végnyomás.

Már csak azt lenne jó tudni,hogy ez önmagában mennyi LE-t hoz.

Bent van a 3baros pumpa,mintha 5000 felett nem zuhanna a teljesítménygörbe és nem zúg olyan idegesítően,mint a 0.76-os. A hibát sem tudtam vele produkálni,szóval örülünk Vincent.

Link to comment
Megosztás:

Kéziféket valaki köttött már be?

Valamiért kilazult, vagy talán nincs tartó bilics? (kell olyan??)

Lötyög a kar, alapon a második kattanásnál tartanék mire a fék kattan elsőnek.

Hátul a T-kinézetű bowden csatlakozásnál laza a bowden.mind a merőleges, mind a vízszintes.

Amúgy fogni, fog, csak nem úgy ahogy kéne.

A kézifékkar alá nem láttam (akna hiányában) nem tudom, h ott valaminek kellene-e tartania, vagy valami.

Úgy nézki, h a kéziféktől jön a bowden a fekete burkolatában és semmi nem tartja, hanem lóg a levegőben. (Najó van egy S alakú drót amire támaszkodik, de gondolom nem ez a gyári?!)

Elég laza. Aztán a hátsó kerekeknél van az a másik bowden szál ami a képzeletbeli T-betűnek a teteje.

Na az is laza!

Ezt hol lehet állítani? vagy esetleg egy bowden tartó hiányzik? (kézifékkar alatt? Vagy a tank alatt? Vagy más ötlet?)

729864611n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kézifék huzaltartót mivel tudnám helyettesíteni?

Link to comment
Megosztás:

Huu kösz Gabi!

Ezek szerint a c16sei-t alapul véve ,mert annak van alapból 10:1 sűrítési viszonya,(nem kompresszója,mert abból egy másik táblázat szerint lehet sűrítést számolni).

Az x16sz gyári HF magassága 96.5mm,az enyém 95.6,tehát -9mm az 1:11 sűrítési végnyomás.

Már csak azt lenne jó tudni,hogy ez önmagában mennyi LE-t hoz.

Bent van a 3baros pumpa,mintha 5000 felett nem zuhanna a teljesítménygörbe és nem zúg olyan idegesítően,mint a 0.76-os. A hibát sem tudtam vele produkálni,szóval örülünk Vincent.

Ettől kis fordulaton lesz nyomatékosabb a motor

Még van egy hatalmas különbség a két motor között, a multi point injection :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ettől kis fordulaton lesz nyomatékosabb a motor

Még van egy hatalmas különbség a két motor között, a multi point injection :lol:

De ez tök egyértelmű volt. Eleve összehasonlíthatatlan teljesítmény van egy C14NZ és C14SE között. A két típusú motor ég és föld. Miről beszélünk az C/X16NZ meg a X/C16XE/SE össze sem hasonlítható ugyan így. De amíg valaki nem vezet központi befecsi után közvetlenül hengerenkéntit addig úgy sem érti meg. A 16 szelepes változat az is más kategória az meg felül kezd el élni. Szóval az a X16NZ közel sincs 150nm-hez. Elfogadhatóan megy ennyi körülbelül. Biztos jobban megy mint az egy-kettes de nem kell ódákat zengeni róla.

Link to comment
Megosztás:

De ez tök egyértelmű volt. Eleve összehasonlíthatatlan teljesítmény van egy C14NZ és C14SE között. A két típusú motor ég és föld. Miről beszélünk az C/X16NZ meg a X/C16XE/SE össze sem hasonlítható ugyan így. De amíg valaki nem vezet központi befecsi után közvetlenül hengerenkéntit addig úgy sem érti meg. A 16 szelepes változat az is más kategória az meg felül kezd el élni. Szóval az a X16NZ közel sincs 150nm-hez. Elfogadhatóan megy ennyi körülbelül. Biztos jobban megy mint az egy-kettes de nem kell ódákat zengeni róla.

Az első mondat szerintem kérdés akart lenni a nyomatékosságról.

Az 1.6 alapból 128NM, hakapeszi pedig a hozzászólásaiból elnézve még piszkált rajta, szóval meglehet az 150.

Link to comment
Megosztás:

Az nz-se között gyárilag van 35% eltérés teljesítményben.

Amikor az 1.2-esből ennél kisebb beavatkozással,mint a mostani csináltam padon lemérve 56lovat,ami ugye 25% erőtöbblet a 45lóhoz képest,akkor jött a leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég.

Ha létezne 12se,az nagyjából 61lovas lenne az 1.4-1.6 nz-se ből kiindulva,akkor szerintem az 56ló ahhoz képest nem ég és föld.

Mostani motoromat is lefogom méretni,hogy mennyit sikerült faragni rajta,de kiraknom tök felesleges,mert jön a jól ismert leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég meg különben van ennél sokkalerősebbis meg apukámisskkalerősebb és csicskavagykülönbenis szöveg.

Link to comment
Megosztás:

Az nz-se között gyárilag van 35% eltérés teljesítményben.

Amikor az 1.2-esből ennél kisebb beavatkozással,mint a mostani csináltam padon lemérve 56lovat,ami ugye 25% erőtöbblet a 45lóhoz képest,akkor jött a leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég.

Ha létezne 12se,az nagyjából 61lovas lenne az 1.4-1.6 nz-se ből kiindulva,akkor szerintem az 56ló ahhoz képest nem ég és föld.

Mostani motoromat is lefogom méretni,hogy mennyit sikerült faragni rajta,de kiraknom tök felesleges,mert jön a jól ismert leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég meg különben van ennél sokkalerősebbis meg apukámisskkalerősebb és csicskavagykülönbenis szöveg.

Azért ha végeztél az átalakítással amit még akarsz, ha videót nem is adatokat és a cserélt alkatrészek listáját egy kb árral szerintem vannak akik szívesen fogadnának. Ha úgy döntenek hogy belevágnak legyen képük róla hogy mekkora is ez a fa.

Én pl szívesen fogadnám, akár pü-ben is.

Link to comment
Megosztás:

Az nz-se között gyárilag van 35% eltérés teljesítményben.

Amikor az 1.2-esből ennél kisebb beavatkozással,mint a mostani csináltam padon lemérve 56lovat,ami ugye 25% erőtöbblet a 45lóhoz képest,akkor jött a leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég.

Ha létezne 12se,az nagyjából 61lovas lenne az 1.4-1.6 nz-se ből kiindulva,akkor szerintem az 56ló ahhoz képest nem ég és föld.

Mostani motoromat is lefogom méretni,hogy mennyit sikerült faragni rajta,de kiraknom tök felesleges,mert jön a jól ismert leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég meg különben van ennél sokkalerősebbis meg apukámisskkalerősebb és csicskavagykülönbenis szöveg.

Kit érdekelnek a %ékok meg az adatok? Mondtam már ezek a találgatások meg stopperes mérés meg videó semmire sem jó. A lényeg, hogy ülj be egy 60le corsába, utána ülj meg egy 82le és meglátod, hogy ég és föld a kettő, Érezhetően szarabbul megy sokkal. Nem írtam, amiket az utolsó sorban használtál.

Link to comment
Megosztás:

Az első mondat szerintem kérdés akart lenni a nyomatékosságról.

Az 1.6 alapból 128NM, hakapeszi pedig a hozzászólásaiból elnézve még piszkált rajta, szóval meglehet az 150.

Nem volt kérdés vezettem mind2őt egymás után közvetlen nem egyszer már. Tudom milyen. Ezeket meg hagyjuk már lassan ott tartunk írásban, hogy jobban megy mint egy 20XE corsa. Elhiszem, hogy jól megy de nem kell hasra esni.

Link to comment
Megosztás:

Azért ha végeztél az átalakítással amit még akarsz, ha videót nem is adatokat és a cserélt alkatrészek listáját egy kb árral szerintem vannak akik szívesen fogadnának. Ha úgy döntenek hogy belevágnak legyen képük róla hogy mekkora is ez a fa.

Én pl szívesen fogadnám, akár pü-ben is.

Mindig is lesznek kritikusok, de hát ez mindig így van! :lol:

Attól még jöhet az infó "Haka".. :D

Link to comment
Megosztás:

Az nz-se között gyárilag van 35% eltérés teljesítményben.

Amikor az 1.2-esből ennél kisebb beavatkozással,mint a mostani csináltam padon lemérve 56lovat,ami ugye 25% erőtöbblet a 45lóhoz képest,akkor jött a leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég.

Ha létezne 12se,az nagyjából 61lovas lenne az 1.4-1.6 nz-se ből kiindulva,akkor szerintem az 56ló ahhoz képest nem ég és föld.

Mostani motoromat is lefogom méretni,hogy mennyit sikerült faragni rajta,de kiraknom tök felesleges,mert jön a jól ismert leszarom,biztos nem jó a mérés sem lemez megamúgyisnagyonkevésezmég meg különben van ennél sokkalerősebbis meg apukámisskkalerősebb és csicskavagykülönbenis szöveg.

A maximális teljesítményt tekintve van igen, de ha a képzeletbeli nyomatékgörbéket megnézzük, akkor azt látjuk, hogy a két görbe kb együtt fut kb 2500-2800-ig, utánna kezd kijönni a különbség az SE ás az NZ között.

Tehát mikor el kell pörgetni 3000 fölé, előzni kell, gyorsulni kell, végsebesség kell akkor kijön a különbség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.