Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

az kis fekete cső ...

Úgy látom, nagyon vágod te ezeket a kis csöveket. Nekem X14XE-m van és egy jó nagy marék ilyen kis cső van rajta, benne. Akármilyen egyszerű Móricka-rajzon meg tudnád nekem is mutatni (esetleg linket adni), kit kivel és miért köt össze a sors? Az enyémben már találtam 2 mágnesszelepet is hozzájuk. Ne is mondjam, hogy az egyik le is van fenekelve, aztán az egyik csőből mintha korom jött volna ki, de egy hozzászólásból rájöttem, hogy az valamikor szén volt és szándékosan van benne (csak nem a csőben lenne a helye és akkor a benzintartályból a gőzbevezető lesz). Nagyon sok furcsaság van ebben a motortérben, jó lenne érteni, kinek mi a dolga itt, mert valaki áruló köztük (lásd korábbi kérdésemet). Végére akarok járni a hibának, mert tegnap megcsapott végre az az érzés, hogy lehetne ez jó is és akkor tudnám szeretni is végre, meg nem mellékesen feltöltetném a klímát is, hogy tudjam élvezni ebben a döbbenetes melegben.

Link to comment
Megosztás:

A 7l körüli fogyi ...

Majdnem nem vettem észre a válaszod... Őrült nagy hiba lett volna kihagyni, mert jókat írtál.

Na akkor sorban. A 7l-rel nem szeretnék megbarátkozni, mert nem szoktam kitolni a szemét, városi kapkodónak van, száguldásra van másik, tehát több szerénységet várok el tőle. Egy 1.2 Astrát használtam korábban, 5l átlagot hoztam ki belőle. Mielőtt valaki belecsap a billentyűzetébe: nyugi, 6l-nél már elégedetten hátradőlök :D

Hibakód olvasásra egy AutoDia E327-es interface-t és ScanMaster-ELM programot használtam, amit mellé adtak. A hibakód létező kód, de minden további bizonygatás nélkül elhiszem, hogy ez az ECU ezt nem produkálhatja. Bár hozzá kell tennem, hogy a corsa 1996 novemberi, de a vezérlő 1997-es dátumozású és pont itt volt modellváltás ECU-ban. A korábbiak 10 érintkezős OBD-aljzattal rendelkeznek, és abból ki lehet villogtatni a hibakódot egy rövidzárral jobb felső kettő láb összekötésével (A és B ). "Természetesen" a kiolvasó programnak nem árulta el, hogy milyen modell, viszont az ECU gyári száma és a benne lévő software kódja rendelkezésre áll, ha az segít. Ha holnap időben hazaérek, lebontom a belső borítást, hátha ráírták (pl. cirill betűkkel :icon1: ) a típust az ECU-ra. Sajnos elfelejtettem leolvasni az előző bontásnál.

Az EGR-lefalazásnak nem örülök. Vagyok annyira "zöld", hogy inkább rámegy egy szombatom, de kiveszem, kimosom és visszarakom, hátha egy héttel továbbélnek a futrinkák. Tuti kokszos a szelep, mert a fojtószelep torka is olajos és némi olajsár is látszott benne, viszont a becsült időráfordítás miatt egy héttel elnapoltam, meg mert most ez az egyetlen használható paripa a családban. Csak a nagyérdemű szórakoztatására írom, hogy a paripa szó herélt lovat jelent :D

A motor hidegen és melegen is "küllőre" indul. Tehát ha megszorult az EGR, akkor se maradt nyitva, hiszen attól újraindíthatatlanul leáll a technika :icon1: . Mondjuk ettől még lehet eltömődött és az generálhat hibajelet. A motornak sima alapjárata van, közepes fordulatszámon, állandó gáz mellett, kis terhelésnél, tehát kifejezetten nem gyorsításkor rángat, mintha szabálytalanul nem lenne gyújtása, kimaradozna egy henger. Gyorsításnál megint minden sima, viszont ha gurulni szeretnék a megengedett 50-nel, akkor ki akar szakadni alólam a szék, tehát "gyorsítok-motorfék-gyorsítok" üzemmódban van a lábam, hogy komfortos legyen az utazás. Fontos leszögezni, hogy mindezt persze csak meleg motornál csinálja, az automata szívató működése idején (hideg motor) simán jár.

A "porszívó" köszöni jól van, pörög, morog, egyelőre meghagyom. A reléjének semmi baja, kimértem. Záráskor 0 az ellenállása. Nem mellesleg a hiba már ráadott gyújtáskor, de álló motor mellett is létezik, akkor meg még se relé, se porszívó... Relé az A oszlop tövében, az ECU alatt, vagy felett van. Összesen 4 relét találtam itt, mindet végigmértem, ellenőriztem, de nem azonosítottam be pontosabban, hiszen jók mind.

Várok további ötleteket a megoldásig.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom, nagyon vágod te ezeket a kis csöveket. Nekem X14XE-m van és egy jó nagy marék ilyen kis cső van rajta, benne. Akármilyen egyszerű Móricka-rajzon meg tudnád nekem is mutatni (esetleg linket adni), kit kivel és miért köt össze a sors? Az enyémben már találtam 2 mágnesszelepet is hozzájuk. Ne is mondjam, hogy az egyik le is van fenekelve, aztán az egyik csőből mintha korom jött volna ki, de egy hozzászólásból rájöttem, hogy az valamikor szén volt és szándékosan van benne (csak nem a csőben lenne a helye és akkor a benzintartályból a gőzbevezető lesz). Nagyon sok furcsaság van ebben a motortérben, jó lenne érteni, kinek mi a dolga itt, mert valaki áruló köztük (lásd korábbi kérdésemet). Végére akarok járni a hibának, mert tegnap megcsapott végre az az érzés, hogy lehetne ez jó is és akkor tudnám szeretni is végre, meg nem mellékesen feltöltetném a klímát is, hogy tudjam élvezni ebben a döbbenetes melegben.

Csinálj képeket a motortérről és megmondom mit hova köss! ;)

Link to comment
Megosztás:

Majdnem nem vettem észre a válaszod... Őrült nagy hiba lett volna kihagyni, mert jókat írtál.

Na akkor sorban. A 7l-rel nem szeretnék megbarátkozni, mert nem szoktam kitolni a szemét, városi kapkodónak van, száguldásra van másik, tehát több szerénységet várok el tőle. Egy 1.2 Astrát használtam korábban, 5l átlagot hoztam ki belőle. Mielőtt valaki belecsap a billentyűzetébe: nyugi, 6l-nél már elégedetten hátradőlök :D

Nekem ugyanolyan moci van és tudom mit eszik egy ilyen. Mivel ez egy kihegyezett 1.4 sajnos soha nem fog 5 körül enni. A 6-ot is esetleg úgy, ha 70-nel óvatosan nyomod a gázt hosszútávon.

Tapasztalatom szerint városban 8l - 10l között azon kívül 7l - 8l körül áll meg benzinből.

Etanollal nekem hosszútávon 8l , városban nem puha talppal 10l.

Hibakód olvasásra egy AutoDia E327-es interface-t és ScanMaster-ELM programot használtam, amit mellé adtak. A hibakód létező kód, de minden további bizonygatás nélkül elhiszem, hogy ez az ECU ezt nem produkálhatja. Bár hozzá kell tennem, hogy a corsa 1996 novemberi, de a vezérlő 1997-es dátumozású és pont itt volt modellváltás ECU-ban. A korábbiak 10 érintkezős OBD-aljzattal rendelkeznek, és abból ki lehet villogtatni a hibakódot egy rövidzárral jobb felső kettő láb összekötésével (A és B ). "Természetesen" a kiolvasó programnak nem árulta el, hogy milyen modell, viszont az ECU gyári száma és a benne lévő software kódja rendelkezésre áll, ha az segít. Ha holnap időben hazaérek, lebontom a belső borítást, hátha ráírták (pl. cirill betűkkel :icon1: ) a típust az ECU-ra. Sajnos elfelejtettem leolvasni az előző bontásnál.

Az ECU oldalán rajta van a tipusa, az kellene: Bosch, Simtek ilyesmi....

Az EGR-lefalazásnak nem örülök. Vagyok annyira "zöld", hogy inkább rámegy egy szombatom, de kiveszem, kimosom és visszarakom, hátha egy héttel továbbélnek a futrinkák. Tuti kokszos a szelep, mert a fojtószelep torka is olajos és némi olajsár is látszott benne, viszont a becsült időráfordítás miatt egy héttel elnapoltam, meg mert most ez az egyetlen használható paripa a családban. Csak a nagyérdemű szórakoztatására írom, hogy a paripa szó herélt lovat jelent :D

Én kétszer szedtem ki, miután te is megteszed majd megváltozik a véleményed a zöldségről... :D

Az üzem közben károsanyagkibocsájtást nem igazán befolyásolja, zöldkártáyn is átfog menni a gépsas, de valszeg a tiéd nem fogja tolerálni a lezárást, a te ECU-d már túl "okos". :D

Gyakorlatilag születni kell a cseréhez, alapjárati motort is ki kell venni, benzincsövek, tágulási tartály, MAP szenzor, mindezt úgy, hogy nem is látod majd mit csinálsz. Van pár trükköm, hogyan lehet cserélni. :)

Link to comment
Megosztás:

A motor hidegen és melegen is "küllőre" indul. Tehát ha megszorult az EGR, akkor se maradt nyitva, hiszen attól újraindíthatatlanul leáll a technika :icon1: . Mondjuk ettől még lehet eltömődött és az generálhat hibajelet. A motornak sima alapjárata van, közepes fordulatszámon, állandó gáz mellett, kis terhelésnél, tehát kifejezetten nem gyorsításkor rángat, mintha szabálytalanul nem lenne gyújtása, kimaradozna egy henger. Gyorsításnál megint minden sima, viszont ha gurulni szeretnék a megengedett 50-nel, akkor ki akar szakadni alólam a szék, tehát "gyorsítok-motorfék-gyorsítok" üzemmódban van a lábam, hogy komfortos legyen az utazás. Fontos leszögezni, hogy mindezt persze csak meleg motornál csinálja, az automata szívató működése idején (hideg motor) simán jár.

Nincs autómata szívató, itt hőfokérzékelő van a blokkon, aszerint adja az ECU a plusz bengát indításkor.

Mikor volt benne gyertya cserélve?

Tapasztalatom szerint a moci elég érzékeny a gyújtáshibákra, javasolt lenne 4db gyári új gyertya berakása.

Nem tuning gyertya, nem NGK és nem más, hanem GYÁRI!

A "porszívó" köszöni jól van, pörög, morog, egyelőre meghagyom. A reléjének semmi baja, kimértem. Záráskor 0 az ellenállása. Nem mellesleg a hiba már ráadott gyújtáskor, de álló motor mellett is létezik, akkor meg még se relé, se porszívó... Relé az A oszlop tövében, az ECU alatt, vagy felett van. Összesen 4 relét találtam itt, mindet végigmértem, ellenőriztem, de nem azonosítottam be pontosabban, hiszen jók mind.

A relé érintkező pogácsái attól még égettek lehetnek, hiába mérsz rajta kis átmeneti ellenállást. Egy csere nem a világ vége próba idejére.

Várok további ötleteket a megoldásig.

Jaaa és még valami.

A szívósor és a pillangószelep háza között van egy gumicső (átmérő 68mm, hossz kb 50mm), két bilinccsel ez köti össze a két alaktrészt és a levegő útját biztosítja. Ha már úgyis szétszeded a csövet vedd ki és törd meg, mert apró hajszálrepedések lehetnek rajta és ott szívhat falsot, mely a motor egyenetlen járást okozhatja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanolyan moci van és ...

Míg élek, remélek :)

Az ECU oldalán rajta van a tipusa, az kellene: Bosch, Simtek ilyesmi....

Hát ma nem volt kedvem délután 6-kor beleesni az anyósülés lábterébe, de ígérem, megnézem, sőt, meg is írom!

Én kétszer szedtem ki, miután te is megteszed majd megváltozik a véleményed a zöldségről... :D

Ez nálam születési becsípődés, még a hivatalos zöldködés előttről

Gyakorlatilag születni kell a cseréhez, alapjárati motort is ki kell venni, benzincsövek, tágulási tartály, MAP szenzor, mindezt úgy, hogy nem is látod majd mit csinálsz. Van pár trükköm, hogyan lehet cserélni. :)

A helyzet az, hogy kifejezetten hosszú ujjaim vannak, soha le nem játszott Liszt műveket tudnék előadni, ha értenék a zongorához. Több művét azért nem játsszák tudtommal, mert a zongoristáknak nincs akkora keze, ami az akkordok lefogásához kellene. ezért lettem inkább (tiszteletbeli) nőgyógyász :D

A hűtőt (ismétlem: klímás a kicsike) egy órán át szedtem ki, de kijött. Előtte "porszívót", a porszívó szelepét a motoron, a vizet leengedni, a ventilátort lebontani, a kiegyenlítőtartály csövét leszedni, végül a thermokapcsolókat kikötni. Mindezt egy lakótelepen, fékezett szerszámozottság mellett, ugyanis mindezt külföldön csinálom...

Link to comment
Megosztás:

Nincs autómata szívató, itt hőfokérzékelő van a blokkon, aszerint adja az ECU a plusz bengát indításkor.

Az automata szívató alatt a léptetőmotort értem a pillangószelepen, amit valóban az ECU vezérel. Gondolom a lassú fordulatszám leeséséért ez felel gáz elvételkor, talán szorul, vagy kopott (nem láttam még, nem volt a kezemben)

Mikor volt benne gyertya cserélve?

nem tudom, de kitekertem mindet, mind szép őzbarna és nincs rajta ráégett koksz.

Tapasztalatom szerint a moci elég érzékeny a gyújtáshibákra, javasolt lenne 4db gyári új gyertya berakása.

Nem tuning gyertya, nem NGK és nem más, hanem GYÁRI!

Értettem! Kérek engedélyt...

A relé érintkező pogácsái attól még égettek lehetnek, hiába mérsz rajta kis átmeneti ellenállást. Egy csere nem a világ vége próba idejére.

jó, majd leintek valakit, közel az autópálya... :)

A szívósor és a pillangószelep háza között van egy gumicső (átmérő 68mm, hossz kb 50mm), két bilinccsel ez köti össze a két alaktrészt és a levegő útját biztosítja. Ha már úgyis szétszeded a csövet vedd ki és törd meg, mert apró hajszálrepedések lehetnek rajta és ott szívhat falsot, mely a motor egyenetlen járást okozhatja.

Elsőre örültem, hogy az öntvényt leszedtem róla és sikerült vissza is tennem. Majd mélyebben is elbontom, bár a gyűrődéséből azt láttam, hogy előttem nem dolgoztak németes pontossággal.

Link to comment
Megosztás:

Látom makacs vagy, de majd rájössz a dolgokra, én elég sokat szívtam anno a mocival, amíg rendbe raktam az előző "szerelők" munkáit.

Makacs? Nem ismerek másik ilyen szívós embert, csak a feleségem. Ha nem lenne ilyen, már elhagyott volna a makacsságomért :D

Tudod, azt gondolom, hogy emberek rakták össze, ráadásul nem is olyan tehetséges atomfizikusok, mint Ross Brawn. Aztán a hivatásos szerelők is emberek (már amelyik), hihetetlen bátorsággal nyúlnak bele, pontosabban a tudásukkal fordítottan arányos bátorsággal. Engem nagyon nem sürget a pénzkeresés fojtogató érzése a javításban, inkább a sikerélményre gyúrok. Nem elég hogy jó lett, hanem tudni akarom, mitől volt rossz. Ehhez viszont ismeret kell, jó szerszám, mérések és némi gyakorlat. Ezzel nem a villáskulcs kézben tartási gyakorlatára, hanem a márkaismeretre gondolok. Sokat olvasok (németül is), sok dolgot letöltök, kérdezek itt a fórumon. Apropó, szívesen elküldöm bárkinek az Etzold-féle javítási kézikönyvet pdf-ben - németül (11MB). 1-1 részt le is fordítok, ha nagyon kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Eljutottam a 14. oldalig, aztán megnéztem, hogy kb. 1000-nél van a vége, ezért nem olvastam el végig és lehet, hogy ismétlek másokat, de legyetek türelmesek hozzám.

Tavaly november óta van egy 5ajtós x14xe motoros corsám. Klímás is, hogy fokozzam és ami érdekes, hogy ennek már nem 10, hanem 16 érintkezős az OBD csatlakozója és az ECU 1997-esnek vallja magát annak ellenére, hogy az autó 1996-os. Apróbb dolgokat megcsináltam már rajta, a legutóbbi húzása az volt, hogy az iszap felgyűlt a hűtőben és eltakarta a thermokapcsolót, ami ezért nem kapcsolta be a ventilátort. Eddig azt hittem, hogy a rángatása ebből van kis terhelésen, állandó fordulatszámnál. A fordulatszámot kicsit nehezen engedi le és mintha túlfogyasztása is lenne. Eddig a hidegnek tudtam be, meg annak, hogy 2,5km-re jártam vele, de mostanában közel 70km-eket tettem meg vele és nem túl jó a fogyasztása (7 liter körül/felett).

Tudok hibakódot kiolvasni. Van is, bár szerintem nem releváns: P0418, ami elvileg a másodlagos levegő pumpa "A" reléhibája lenne, de a pumpa rendesen elindul hidegindításkor és jár kb. egy percet. Tehát ez OK. Egyébként szétszedtem atomjaira a jobboldalt az A oszlopnál, de az összes (4) relé köszöni jól érzi magát, határozottan kapcsol ki és be, tehát ez minden irányból csekkolva.

A gyertyák szép őzbarnák, tehát jó az épés, a karternyomásom nem nyomás, inkább vákuum, tehát arra se gyanakszom, hogy valamelyik szelep fosott volna be, vagy a motor kopott volna el halálba.

Tehát mitől nem egyenletes a motor járása középtartományban, állandó gáznál, tehát nem gyorsításkor és miért esik le nehezen a fordulatszám, ha elveszem a gázt? Gondolom, a fogyasztás ezzel együtt lemegy, ha megfejtitek a rángatás okát.

Köszönöm előre a segítséget!

Továbbfejlesztett hibakeresés:

P040A: "Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor 'A' circuit", vagyis az EGR hő jeladójával van valami, ami az előző hibával együtt jelentkezik, el se kell indítanom a motort hozzá, eklég, ha ráadom a gyújtást.

Új kérdés: hol az EGR-szelep és hol van ez a hő jeladó?

Ha 7liter körül van a fogyasztásod örülj neki :D mert lehet én nyomom két 45ös talpal a pedált vagy ez a motor ilyen és inkább az utóbbi de az enyém 8alá még nem ment :D sőt volt hogy közel 14litert eltüntetett igaz akkor egy 5ös BMW vel kergetőztem :D

Link to comment
Megosztás:

Én pedig gyakorlati tapasztalatokkal rendelkezem eme motor terén és hétköznap is ilyesmivel foglalkozom. ;)

Az írásaidból arra merek következtetni, hogy te lehet tényleg értesz az x14xe-k hez ezért ha vállalod elvinném hozzád átnézetni hogy rendbe legyen vagy hogy érdemese még foglalkozni ezzel a blokal vagy jobb ha elhajítom minnél messzebb :D természetesen nem puszira gondoltam kifizetek mindent!

Link to comment
Megosztás:

Az írásaidból arra merek következtetni, hogy te lehet tényleg értesz az x14xe-k hez ezért ha vállalod elvinném hozzád átnézetni hogy rendbe legyen vagy hogy érdemese még foglalkozni ezzel a blokal vagy jobb ha elhajítom minnél messzebb :D természetesen nem puszira gondoltam kifizetek mindent!

Ha tudok segítek, de a meló mellett azt a kevés szabadidőmet nem szivesen áldoznám más mocijának javítására.

Látok én elég motort hétközben is. :D

Nem olyan bonyolult motor ez, mint ahogy sokan hiszik, csak félnek az ECOTEC felírattól.

Lényegében egy C14SE, csak 8-cal több szelepe van benne. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.