Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szerintem neked is ott enged mint nálam az 1.2-esben, a váltókulissza szimeringje enged, nem nehéz kicserélni és egyedül visszarakásnál kell figyelni hogy a villa ugyan oda kerüljön ahol volt, másképp nem tudsz váltani.

Terveztem erről egy leírást, csak még nem jutottam el odáig hogy megírjam, ha nem életbevágó a cseréje várj hétvégéig akkor megcsinálom a leírást és az alapján könnyen megoldod.

(Héten sajnos nem fog menni, mert egy fos Suzuki Swift-be kell kp. zárat építenem, szemét sz@r univerzális hátul nem fér el ráadásul bowdenre tegyél rudas megoldást :D)

A vezérműszíj cserére senki többet? Le nem vettem vigyázó tekintetemet a monitorról, de hiába. Senki nem tud segíteni?

Régi igazság, hogy amit valóban el akarsz intézni, azt csináld magad... :D

Link to comment
Megosztás:

A vezérműszíj cserére senki többet? Le nem vettem vigyázó tekintetemet a monitorról, de hiába. Senki nem tud segíteni?

Régi igazság, hogy amit valóban el akarsz intézni, azt csináld magad... :D

Ha az előző cserénél volt vízpumpa akkor most nem kell, elég a szíj meg a feszítő, de ha az autó nem volt nálad az előzőnél én mindenképp cserélném.

Egy vezérlés csere szíj, görgő, vízpumpából áll ezeknél az autóknál, de a vízpumpát ráér, minden második cserénél.

Ha szétbontod a vezérlést látni is fogod, h folyik vagy nem.., ha folyik akkor mindenképp cseréld, mert haldoklik.

A csere folyamatára vagy kiváncsi, vagy mit kérdeztél még? :)

szerk.: Nagyon jó az a szerszám, de anélkül is megoldható, úgy mint az Opel kézikönyben leírt KM-142(vagy milyen) speciális célszerszám nélkül is levehető egy vízpumpa, vagy akármi :D

Link to comment
Megosztás:

Még mindig az X14XE motor...

A váltóból jön az olaj (vagy megy, nekem mindegy). de nem a féltengely szimmeringnél, hanem a váltókarnál és igen szépen jön belőle. Biztos van ott is egy tömítés, ami mostanra csak dekoráció. a cseréjéhez ki kell venni a váltót+motort, vagy elég felülről megbontani? Az olajsártól nem látok semmit a váltón, errefelé meg nem úgy van, hogy csak fogom magam és az utcán jól lemosom :) Esedékes a vezérműszíj cseréje. Itt készletben adják vízpumpával (pl. http://www.ebay.de/i...=item35b8c8847e ).

Ez már az a "korszerű" motor, amin mindenképp érdemes cserélni a szíjjal, vagy kicsi az esélye, hogy megfosik két cseretermin között és elég a feszítőcsere hozzá?

Láttam csodaszép célszerszámot ( http://www.ebay.de/i...=item3f17b68782 ) a cseréhez. Indokolt, vagy anélkül is menni fog?

Utolsó kérdés. ebbe a motorba más szíj, feszítő és vízpumpa megy, mint a többibe?

3.3 Váltókulissza szimering csere

Sokszor előforduló hiba, hogy a váltó tetején szinte úszni lehetne az olajban. Ez a hiba azonban könnyen orvosolható egy egyszerű szimering cserével.

Mint minden hibaelhárítást, ezt is érdemes a jó minőségű alkatrész beszerzésével kezdeni. Esetünkben ez áll a szimeringből, és egy, vagy két darab (attól függ, hogy milyen a rudazat) stiftből.

Kezdjük azzal, hogy letakarítjuk a váltó tetejét, hogy semmilyen szennyeződés ne kerüljön bele. Ezután a váltót üres állásba tesszük, és rögzítjük az autót a rögzítő-(kézi-)fékkel. Eltávolítjuk a stiftet (stifteket). Nekem nem ment másként, mint roncsolással, ezért is jó, ha előre megvesszük. Ezután kivesszük a 4 db csavart, ami a váltókulisszát tartja, majd felfelé mozgatva a fedelet kiemeljük azt. A fedelet még pozicionálja két db csap is. Figyeljük meg, hogyan állt a váltó belsejében a kiválasztó kar, mert ugyanabban a pozícióban kell majd visszatenni.Ezután kiütjük a tengelyen található csapot, ehhez egy kicsit el kell fordítani a tengelyt, mert a fedéltől nem fér el.Kihúzzuk a tengelyt, kifeszítjük a régi szimeringet,az újat bepréseljük,tengelyt vissza, az irányítótókaron keresztül, majd a csapot visszaütjük. Nagyon fontos, hogy az irányítókar ugyanabban a pozícióban kerüljön vissza a tengelyre, különben nem tudunk sebességet kapcsolni.Ezután, helyezzük vissza a fedelet. Ha a tömítés elszakadt, karton lapból vághatunk alá, de lehet használni a tömítőpasztát is. A visszaillesztéskor figyeljünk a kiválasztókar helyzetére. Tegyük vissza a 4 db csavart, illesszük a helyére a rudazatot, és tegyük be a stiftet (stifteket).Próbáljuk végig az összes fokozatot.

Szerző: Hening

Mindent érdemes cserélni egyben, mivel az új szíj nagyobb erővel feszíti a kopott vízpumpa csapágyát, ami ettől rövid időn belül tönkremehet.

Tehát feszítő, vezető, vízpumpa, szíj és mindez 60EKm-ként.

Ha netán megfordul a fejedben, hogy spórolsz, gondolj a szíj szakadás esetén felmerülő komplett motorfelújításra...

A célszerszám a vezérműtengely pozicióban tartásához kell a csere alkalmával, ügyesebb szerelőnek nincs rá szüksége.

Az X14XE megegyezik elég sok "fajtárásának" vezérlésével. pl.X14XE Z14XE C16SEL X16XEL Z16XE Z16XEP X18XE stb

Link to comment
Megosztás:

Ha az előző cserénél volt vízpumpa akkor most nem kell, elég a szíj meg a feszítő, de ha az autó nem volt nálad az előzőnél én mindenképp cserélném.

Igen-igen, a csere folyamata, fogásai érdekelnek (most épp eredetiben olvasom), hogy magam csináljam, vagy vigyem el a török szerelőhöz kicsi pénzért. Vízpumpa kora, állapota ismeretlen, tehát cserére ítélve. A jó öreg II-es GTD Golfomon még nem láttuk belülről, pedig 200.ezret nálam futott...

Vissza a leíráshoz. Nagyon normálisan van leírva, elsőre mindenféle csoda szerszámokkal, de aztán bevallja, hogy néhol drótból hajtott dolog is megteszi. Viszont nagyon zavar, hogy egyszerre több motort is tárgyal, én meg nem tudom, enyém melyik. OHC, DOHC, vagy más? Mindegyiken másképp van megoldva a hosszbordás szíj feszítés, meg az előkészületek. Persze megy a levesbe a hosszbordás is, meg annak a feszítője is. Olykor a motortartóbakot is javasolja elbontani. Isteni szerencse, hogy nem Aston Martint vettem, annál egy szervizelésnél kötelezően komplett kiveszik a motort, azaz leemelik róla a bódét. :)

Szóval elkelne egy kis szóbeli, esetleg képes segítség, hogy csináljam, milyen szerszámaim legyenek hozzá, mi a rákfenéje.

Mindent érdemes cserélni egyben, mivel az új szíj nagyobb erővel feszíti a kopott vízpumpa csapágyát, ami ettől rövid időn belül tönkremehet...

Rádumáltál. 15€ a különbség vízpumpával, vagy anélkül, ha megszívom, még egy nap szerelésért nem éri meg spórolni.

Szóval nem a köbcenti számít, hanem a motorfajta. Így az 1.4i, 1.4S, 1.4Si vagy 1,6 GSi másik típus, annak a vízszivattyúja és/vagy feszítője nem jó nekem. Úgy láttam a rajzon, hogy 4 keréken fut a bordásszíj összesen. Vezérmú, főtengely, feszítő és egy "nemtudommi". Ezekből csak kettőnél kell jelre állítani, jól vettem ki?

Ha "csak" ennyi" az egész, rendelem is a készletet, egy hét múlva hétvégén pedig műtét. A hosszbordás is benne van a készletben, önszorgalomból olajszűrő és motorolajcsere is lesz. Ha ennyire lebontom, van-e még valami, amit érdemes egy kosszal cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Igen-igen, a csere folyamata, fogásai érdekelnek (most épp eredetiben olvasom), hogy magam csináljam, vagy vigyem el a török szerelőhöz kicsi pénzért. Vízpumpa kora, állapota ismeretlen, tehát cserére ítélve. A jó öreg II-es GTD Golfomon még nem láttuk belülről, pedig 200.ezret nálam futott...

Vissza a leíráshoz. Nagyon normálisan van leírva, elsőre mindenféle csoda szerszámokkal, de aztán bevallja, hogy néhol drótból hajtott dolog is megteszi. Viszont nagyon zavar, hogy egyszerre több motort is tárgyal, én meg nem tudom, enyém melyik. OHC, DOHC, vagy más? Mindegyiken másképp van megoldva a hosszbordás szíj feszítés, meg az előkészületek. Persze megy a levesbe a hosszbordás is, meg annak a feszítője is. Olykor a motortartóbakot is javasolja elbontani. Isteni szerencse, hogy nem Aston Martint vettem, annál egy szervizelésnél kötelezően komplett kiveszik a motort, azaz leemelik róla a bódét. :)

Szóval elkelne egy kis szóbeli, esetleg képes segítség, hogy csináljam, milyen szerszámaim legyenek hozzá, mi a rákfenéje.

DOHC...de azt hiszem jobb lenne az első cserét olyas valakivel együtt csinálni, aki már csinált ilyet.

Ha elrontod, az egész motor megy a kukába...

Link to comment
Megosztás:

DOHC...de azt hiszem jobb lenne az első cserét olyas valakivel együtt csinálni, aki már csinált ilyet.

Ha elrontod, az egész motor megy a kukába...

Nem akarom kapásból beindítani és üveghangon megforgatni. Előbb szép lassan kézzel 2x átforgatni, mint a könyv írja. ha akad, nincs jelnél valaki, lépek a csere első pontjára. Burkoltan utaltam rá, hogy nem Mo.-on élek, nem tudok senkit se leszólítani, hogy segítsen. Vagy egyedül nyomom végig, vagy szerviz. Olvass vissza egy hsz-szel visszább is, mert az 5 hsz-ból kifutok, ezért oda is válaszoltam neked.

UPDATE: a váltókulisszában, a váltókarnál guggoló szimmeringnek mi a kódja, vagy mérete?

Link to comment
Megosztás:

Rádumáltál. 15€ a különbség vízpumpával, vagy anélkül, ha megszívom, még egy nap szerelésért nem éri meg spórolni.

Szóval nem a köbcenti számít, hanem a motorfajta. Így az 1.4i, 1.4S, 1.4Si vagy 1,6 GSi másik típus, annak a vízszivattyúja és/vagy feszítője nem jó nekem. Úgy láttam a rajzon, hogy 4 keréken fut a bordásszíj összesen. Vezérmú, főtengely, feszítő és egy "nemtudommi". Ezekből csak kettőnél kell jelre állítani, jól vettem ki?

Ha "csak" ennyi" az egész, rendelem is a készletet, egy hét múlva hétvégén pedig műtét. A hosszbordás is benne van a készletben, önszorgalomból olajszűrő és motorolajcsere is lesz. Ha ennyire lebontom, van-e még valami, amit érdemes egy kosszal cserélni?

A bordásszíj feszítése közben majd rájössz, minek hol kell állnia és a plusz szerszám mire is szolgál.

Vajon a csodakönyv leírja-e, hogy a hosszbordás feszítőjét nem kell egyben cserélni, mert bizonyos Fiat tipusé negyed áron, tökéletesen passzol hozzá?

Én elhiszem, hogy külföldön vagy és kényszerhelyzetben, de egy fórumon keresztül nem lehet elmagyarázni és segíteni eleget ahhoz, hogy 100% bizonyosággal megtudj csinálni egy komplett vezérlés cserét.

Link to comment
Megosztás:

és még szintén x14xe hez ac pumpa is érdekelne egyébként nagyobb (pl 1.6 gsi ac-től erősebb lessz ha hozzá van állitva az ecu?)

Szerinted az opel különböző AC-ket gyárt ugyanabba a tipusba ?

:)

Mindig többet szálit mint a felhasznállt mennyiség igy tud nyomást biztositani a befecskendezők számára :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A c14se motoros b corsámnak valaki tudja milyen csatija van?

Mármint hibakód kiolvasás céljából!

94-es a kicsike meg 3 ajtós, nem tom, hogy ez számít-e valamit.

A-B csatit kell összekötni, gyújtás rá és kivillog. Magyarul és érthetően CSIGI oldalán az opelmuhely.com-on is megtalálod.

Vezérlés cserénél valóban nem árt +1 személy, nem árt ha látott is már ilyet.

Én a vezérműtengelyt tenném jelre és kuksolnám a főtengelyt is utána, elvileg annak is ott kéne lennie, ha nincs ott és nem is bírod rá állítani akkor hengerfejezve volt, de mondjuk, h ott a jel. Megjelölném azért a tárcsákat és a vízpumpa helyét is mindenképpen, ha elsőre csinálod.

A lényeg, h külön ne forgasd a kerekeket, semmiképp.

Jelre forgatás után rögzítsd a lendkereket stb. stb. és a vezérműtengelyt is majd rögzíteni kell.

Szíjjal tekerd a jelre, ellenőrizd, ha jobb akkor fényképet is készíts, mert később jöhet olyan helyzet, h ez h is volt? Főleg, ha elsőre csinálod.

Utána ahogy levetted a szíjat a kerekeket nem kellene elmozdítani..

Link to comment
Megosztás:

A-B csatit kell összekötni, gyújtás rá és kivillog. Magyarul és érthetően CSIGI oldalán az opelmuhely.com-on is megtalálod.

Vezérlés cserénél valóban nem árt +1 személy, nem árt ha látott is már ilyet.

Én a vezérműtengelyt tenném jelre és kuksolnám a főtengelyt is utána, elvileg annak is ott kéne lennie, ha nincs ott és nem is bírod rá állítani akkor hengerfejezve volt, de mondjuk, h ott a jel. Megjelölném azért a tárcsákat és a vízpumpa helyét is mindenképpen, ha elsőre csinálod.

A lényeg, h külön ne forgasd a kerekeket, semmiképp.

Jelre forgatás után rögzítsd a lendkereket stb. stb. és a vezérműtengelyt is majd rögzíteni kell.

Szíjjal tekerd a jelre, ellenőrizd, ha jobb akkor fényképet is készíts, mert később jöhet olyan helyzet, h ez h is volt? Főleg, ha elsőre csinálod.

Utána ahogy levetted a szíjat a kerekeket nem kellene elmozdítani..

Nagyon király!!!

Ha hazamentem a melóból rögtön ki is próbálom a kivillogtatást.

Köszönöm Szépen!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor 165/65 megy fel rá ;-)

astra f lengéscsílapító is passzol bele?

Nagyon köszi.

Csaba

A lengéscsillapító talán ugyanaz,de nem vagyok benne biztos,haver cserélt csak astra rugókat, Csillapítókat békén hagyta. Meg tett alá 185/65 r14-et,de eléggé fogja az 1.4 60lovat. Viszont ugyanazt a style-t nyomja,mint amit te akarsz. :D

535838_331016953637497_100001875847375_812775_1225251002_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

545922_330292433709949_878262572_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kis segítség kellene. Alvázszám alapján, kitől és hogyan tudnám meg, h. milyen Corsa-ról van szó?? Teszem azt Swing, vagy joy, vagy City stb??

Üdv: Ati

U.i.: OPEL-nél azt mondták, h. max a jó Isten, ha nincs rajta az oldalán a felirat.

ha nem ismeri a gyári program az alvázszámot akkor nem tudsz vele mit kezdeni (sztem) amúgy meg miért fontos neked hogy swing v joy vagy akármi? ezek csak a felszereltség nevei...de ha küldesz egy alvázat megnézhetem neked,hátha kidob vmi okosat a gyári progi :)

Link to comment
Megosztás:

A lengéscsillapító talán ugyanaz,de nem vagyok benne biztos,haver cserélt csak astra rugókat, Csillapítókat békén hagyta. Meg tett alá 185/65 r14-et,de eléggé fogja az 1.4 60lovat. Viszont ugyanazt a style-t nyomja,mint amit te akarsz. :D

az igazi paraszt,a a dunában mossa az autóját...grat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

B Corsába utólag rakott már valaki szervót?

Az autónk 94-es, C14NZ. Ezt csak olajos szervóval csinálták vagy elektromossal is?

Létezik mindkét verzióban de a 97 előttieket csak hidraulikus szervóval szerelték, 97 után vagy inkább a századforduló közeli utolsó példányokat elektromos szervóval, az elektromosat szerelés szempontjából könnyebb beszerelni, mert egy kormányműből áll illetve egy vezérlőből, a hidraulikushoz pedig van tartály, pumpa, stb, stb, érhető módon többet is lehet vele dolgozni.

Elektromosat lehet kapni 30-40 ezer környékén vezérlővel együtt, a pontos bekötését én sem tudom, de engem is érdekelne :)

Link to comment
Megosztás:

A lengéscsillapító talán ugyanaz,de nem vagyok benne biztos,haver cserélt csak astra rugókat, Csillapítókat békén hagyta. Meg tett alá 185/65 r14-et,de eléggé fogja az 1.4 60lovat. Viszont ugyanazt a style-t nyomja,mint amit te akarsz. :D

Igen valami ilyesmi, csak én nem a Duna parton furikáznék, hanem inkább erdei út a Tanyáig, de sajna itt-ott hepehupás a talaj és a futó néhol lenyomja a hátulját túlságosan is. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

B Corsába utólag rakott már valaki szervót?

Az autónk 94-es, C14NZ. Ezt csak olajos szervóval csinálták vagy elektromossal is?

Ha nem akarod szétvagdosni a nyúlványt és a másik motortartó bakot betenni akkor elektromost tegyél. Én hidraulikust raktam, de barkácsolni kell vele.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem akarod szétvagdosni a nyúlványt és a másik motortartó bakot betenni akkor elektromost tegyél. Én hidraulikust raktam, de barkácsolni kell vele.

ugyanmár nincs jobb az izomszervónál :D

Módosítva : J0hnny
Nem tudom miért idézel kétszer, de légyszi figyelj oda rá, mert kezdem unni a javítgatást...
Link to comment
Megosztás:

DOHC...de azt hiszem jobb lenne az első cserét olyas valakivel együtt csinálni, aki már csinált ilyet.

Ha elrontod, az egész motor megy a kukába...

Na ebédszünetben leugrottam a corsához és kicseréltem a vízpumpát: http://img149.imageshack.us/img149/8999/201012283.jpg

De sajnos csak fejben, ezt más intézte, viszont jó a kép.

Ez is majdnem jó, csak pont a lényeg nem látszik, a jelek minden keréken, ennyi alapján tényleg nem lehet elkezdeni a bontást és a visszaszerelést, viszont mindenkinek van véletlenül egy saját, jól felfogott és telepített Autodatája: http://img149.imageshack.us/img149/8999/201012283.jpg

(Ha rákattintotok, feldob sajnos egy kéretlen ablakot, de nem túl erőszakos.)

És ezzel meg remélem, többeknek örömöt szerzek. Online alkatrész kutató/azonosító: http://opeloem.com/opel/corsa_b__tigra_1993_2002/engine_and_clutch/c14sel_x14xe_engines/timing_belt_cover.html nem csak corsa van bene.

Johnny, köszönöm a vigyázó tekinteted, hozzám való türelmedet és tisztelem a tudásod. Egyelőre megrendelem és próbálom megtalálni az optimumot a "nem cserélem és természetesen most szakad el -> motorcsere" és a "kicserélem, elszabom -> motorcsere" között. A kicseréltetem opciót nem túl szívesen, mert a "kicserélem -> jó a motor" sikerélménye nagyon hívogat. Az igazi kihívás a DOHC. Mégiscsak 2 vezérműtengelyt kell tuti szinkronba tenni... :D

Hogy sok fog kapaszkodjon a vezérmű fogaskerekekbe, ezért csavarja rá mindkettőre a 2 vezetőgörgő a bordás szíjat. Alul a főtengely, bal fent a vízpumpa, köztük meg a feszítő, állítható görgő. Jelre a két vezérműtengelyt és a főtengelyt (ehhez lenne a rögzítő célszerszám), görgők, vízpumpa ki, újak vissza, új szíj fel, előfeszítés az alsó görgőn (na ettől tartok, mert nem tudom mérni az előfeszítést semmivel), átforgatás kézzel legalább 2 főtengelyfordulatig. Ha gyanús feszülések, hangok nincsenek, mehet bele a víz és minden más a helyére, aztán gyí hé! :)

Jól mondtam fel a leckét? Arra is válaszolhatnátok, hogy érdemes-e még ezzel a művelettel valami mást is megcsinálni.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.