Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

vettem 3bar- os ac-t ami x14xe hez való de a tankban lévő foglalat (műanyag ház) a régi 0,8 as ac-hez van ami alul nagyobb átmérőjű felül kisebb és jóval rövidebb a lényeg hogy nem jó bele az új kitaláltam hogy esztergálok alulra danamidból egy szűkítőperselyt a felső tartó rész furatát meg kiszedem nagyobbra csak még ott a magasságbeli külömség is, ha a mélységből is esztergálok már félek túl vékony lessz az amugyis gyenge műanyag szorítógyűrű szóval a lényeg az lenne hogy van e esetleg valakinek felesleges ac pumpa foglalata x14xe hez de ha a 3bar osoknak egyforma és más típusé is jó hozzá akkor az is érdekelne! !!!!! Sűrgős!!!!!!

Ha használnál írásjeleket, valszeg nem kellene dekódolni az írásodat.

Légyszives tedd meg...

OP_S93_G_21.png

Szóval akkor: melyik az a rész, ami nem passzol? :)

Link to comment
Megosztás:

vettem 3bar- os ac-t ami x14xe hez való de a tankban lévő foglalat (műanyag ház) a régi 0,8 as ac-hez van ami alul nagyobb átmérőjű felül kisebb és jóval rövidebb a lényeg hogy nem jó bele az új kitaláltam hogy esztergálok alulra danamidból egy szűkítőperselyt a felső tartó rész furatát meg kiszedem nagyobbra csak még ott a magasságbeli külömség is, ha a mélységből is esztergálok már félek túl vékony lessz az amugyis gyenge műanyag szorítógyűrű szóval a lényeg az lenne hogy van e esetleg valakinek felesleges ac pumpa foglalata x14xe hez de ha a 3bar osoknak egyforma és más típusé is jó hozzá akkor az is érdekelne! !!!!! Sűrgős!!!!!!

Én is kicseréltem a szivattyút 3-bar és ugyanebbe a problémába ütköztem mint te. De én úgy megoldottam, hogy a lefogató műanyag karikát (J0hnny által linkelt képen 6-os alkatrész) fejtetőn tettem vissza. Lenyomtam ütközésig, hogy fixen tartsa a szivattyút majd kétoldalt a külső házhoz (képen 5-ös) fogattam 1-1 kicsi csavarral. Hibátlan lett és semmit nem alakítottam úgy át, hogy ne lehetne visszacsinálni ha kell. Ja, az enyém c12nz.

Link to comment
Megosztás:

Oké! Johnny igyekszem! Na igen így is lehet talán kicsit túl komplikáltam meg elég lett volna a lényeg, hogy van-e valakinek felesleges ac műanyagháza. Na mind1 megoldottam csak én alulra készítettem egy szűkítőgyűrűt felül meg nagyobb furatot csináltam, ha meg ulyra a 0,8 ast kéne vissszatenni majd ahozz is készítek szűkítőt mert nekem nemigazán megy rá fordítva a fedél...(ez is c12nz volt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon is és Opel tulajként is, ezért kerlek titeket, hogy segítsetek nekem a kérdéseimben. Egy 98-as 1.0-es B Corsám van és olyan puha a rugózása, hogy azzal mindenképpen kezdeni szeretnék valamit. A kocsi hátulja nagyon le tud ülni ha valaki beül hátra, de amúgy is eléggé lent van, az eleje meg nagyon magasan. Teljesen gyári amúgy. Mit tehetnék vele, hogy a hátulja kicsit keményebb legyen és feljebb legyen, az eleje pedig ugyancsak keményebb legyen és lejjebb kerüljön. Látok olyan Corsákat, hogy szépen áll elöl.hátul. Van a kerék fölött pár centi elöl is és hátul is, de arányosan. Hallottam ilyen rugókeményítő gumi pogácsákról, meg távtartókról is. Ezek segítenének? Vagy vegyek ültetőrugókat? Abból melyiket, mert van 60/40, meg 40/40, de azt nem akarom, hogy ilyen lapos legyen. Az lenne az optimális, ha elöl-hátul keményebb lenne és olyan 4-5cm lenne a távolság a kerekek fölött. Szóval kérlek titeket, hogy írjatok nekem lehetőségeket.

Előre is köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon is és Opel tulajként is, ezért kerlek titeket, hogy segítsetek nekem a kérdéseimben. Egy 98-as 1.0-es B Corsám van és olyan puha a rugózása, hogy azzal mindenképpen kezdeni szeretnék valamit. A kocsi hátulja nagyon le tud ülni ha valaki beül hátra, de amúgy is eléggé lent van, az eleje meg nagyon magasan. Teljesen gyári amúgy. Mit tehetnék vele, hogy a hátulja kicsit keményebb legyen és feljebb legyen, az eleje pedig ugyancsak keményebb legyen és lejjebb kerüljön. Látok olyan Corsákat, hogy szépen áll elöl.hátul. Van a kerék fölött pár centi elöl is és hátul is, de arányosan. Hallottam ilyen rugókeményítő gumi pogácsákról, meg távtartókról is. Ezek segítenének? Vagy vegyek ültetőrugókat? Abból melyiket, mert van 60/40, meg 40/40, de azt nem akarom, hogy ilyen lapos legyen. Az lenne az optimális, ha elöl-hátul keményebb lenne és olyan 4-5cm lenne a távolság a kerekek fölött. Szóval kérlek titeket, hogy írjatok nekem lehetőségeket.

Előre is köszi mindenkinek!

Valószínűleg elfosták magukat a hátsó lengéscsillapítóid, egyértelműen csere, ha ültetni szeretnéd vegyél ültetőrugókat, a 40/40-es 4 cm-t ültet az autódon elöl hátul, ami a magyar utakra bőven elég, a kevesebbnek meg nem látom sok értelmét, a keményítés meg annyi, hogy nem gyári teleszkópokat veszel hozzá hanem szettben megveszed az ültetőset, azok alapból keményebbek.

Első cseréhez itt találsz leírást:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/12/elso_teleszkop_csere

Hátsó is lesz hamarosan!

Ha kérdésed van vele kapcsolatban alá hsz-be nyugodtan tedd fel! :)

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg elfosták magukat a hátsó lengéscsillapítóid, egyértelműen csere, ha ültetni szeretnéd vegyél ültetőrugókat, a 40/40-es 4 cm-t ültet az autódon elöl hátul, ami a magyar utakra bőven elég, a kevesebbnek meg nem látom sok értelmét, a keményítés meg annyi, hogy nem gyári teleszkópokat veszel hozzá hanem szettben megveszed az ültetőset, azok alapból keményebbek.

Első cseréhez itt találsz leírást:

http://opelmuhely.co...teleszkop_csere

Hátsó is lesz hamarosan!

Ha kérdésed van vele kapcsolatban alá hsz-be nyugodtan tedd fel! :)

Annyi kétségem van a 40/40-es ültetéssel, hogy ha most kétszer akkora a magasság elöl, mint hátul a kerék fölött, akkor az ültetés után ez meg fog-e maradni? Mert akkor arányaiban lejjebb lesz, de elöl mégis magasabb lesz. Vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Ha 40/40-est teszel bele, ugyan úgy fog állni az autó mint most csak 4 centivel lejjebb, ha nagyon fentinek érzed az orrát akkor lehet 60/40-et akkor az eleje még lejjebb lesz, de neked valószínű azért van most fent az eleje ahogy haka is írta, mert elfosták magukat a hátsó rugók, tulajdonképpen ez lényegtelen, mert ha mind a négyet cseréled normálisan fog állni az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már volt Mercim, feküdtem is alatta, szóval nem mese ez, Emese!

És az összefüggés ott van, hogy a csigás kormányműhöz nem hiányolja még egy műkörmös plázacica se a szervót.

Ez nem azon múlik, hogy csigás, vagy nem csigás. Ez áttétel kérdése. Sajnos nem lehet olyan nagy áttétleű hajtást belerakni a kormányműbe, hogy könnyű is legyen forgatni, és mellette ne 5-ször kelljen körbe forgatni ahhoz, hogy egyenesből teljesen oldalra forduljon.

Ha lehetne, akkor nem szórakoznának mindenféle elektromos, vagy hidraulikos kormányszervoval a gyártók.

Link to comment
Megosztás:

Én is kicseréltem a szivattyút 3-bar és ugyanebbe a problémába ütköztem mint te. De én úgy megoldottam, hogy a lefogató műanyag karikát (J0hnny által linkelt képen 6-os alkatrész) fejtetőn tettem vissza. Lenyomtam ütközésig, hogy fixen tartsa a szivattyút majd kétoldalt a külső házhoz (képen 5-ös) fogattam 1-1 kicsi csavarral. Hibátlan lett és semmit nem alakítottam úgy át, hogy ne lehetne visszacsinálni ha kell. Ja, az enyém c12nz.

Sima széria C12NZ? Miért cserélted az AC-t nagynyomásúra?

Link to comment
Megosztás:

Sima széria C12NZ? Miért cserélted az AC-t nagynyomásúra?

Volt azért némi átalakítás és úgy gondoltam indokolt az ac cseréje is.

atis0313: nekem is van egy 40/40-es TA Technix ültetőrugó szettem és gondolkodom rajt egy ideje, hogy eladom.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem azon múlik, hogy csigás, vagy nem csigás. Ez áttétel kérdése. Sajnos nem lehet olyan nagy áttétleű hajtást belerakni a kormányműbe, hogy könnyű is legyen forgatni, és mellette ne 5-ször kelljen körbe forgatni ahhoz, hogy egyenesből teljesen oldalra forduljon.

Ha lehetne, akkor nem szórakoznának mindenféle elektromos, vagy hidraulikos kormányszervoval a gyártók.

Tisztelve a véleményed kérlek, hogy mondj egy csigás És rásegítős kormányművű autót (biztos van ilyen, csak ritka). A csigásnál persze, hogy nagyobb az áttételezés. Jellemzően a nehezebb autókon terjedt el, hogy lehessen elfordítani a kormányt a szervó előtti időkben. A 115-ös Mercin kopptól koppig 5 fordulat volt, egyik szervós autómon meg mintha összesen 3 lett volna (bocs, a mostaniakon nem tudom, de szerintem te se számolod :) ). A csigás gyártástechnológiailag bonyolultabb, több az anyag benne - ergo drágább, nehezebb, egy felső kategóriás autóban jobban "elfér". Kisautóban szerintem a szervó műszakilag nem indokolt. Pl. a II-es Golfomból csak parkoláskor hiányzott (de csak azért, mert 195-ös papucsokon jártam vele). Mivel a kisautókat (pl. Corsa) elsősorban nőknek gyártják, az eladhatóság miatt (marketingfogás) kell a szervó, hiába könnyű az autó és a kormányzás szervó nélkül is. Az, hogy elektromos lett utóbb a divat, már a környezetbarát szelek hozadéka, ugyanis pl. a FIAT elektromos szervója 50 feletti tempónál kikapcsolja magát, hogy kevesebb legyen a terhelés a motoron, kevesebbet fogyasszon.

Az eredeti felvetést, hogy melyiket nehezebb tekerni és miért, én az önmagával való összevetésben értettem, hiszen soha nem tesznek kisautóba csigásat és nagyba léceset (szervó nélkül), hiszen nem odavaló. Mivel gyakorlatból tudom, hogy milyen "nehéz" egy Mercit csigás kormányművel kormányozni, arra reflektáltam, hogy ha nehéz, akkor annak mik lehetnek az okai, ugyanis szerintem egyáltalán nem nehéz tekerni, pont az áttétel miatt (ami akár a geometriájától függően folyamatosan is változhat) ha minden rendben van. A léces kormányműre én feleslegesnek tartom a szervót, de ez egyénfüggő. A klímát sokkal fontosabbnak tartom egy autóban.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelve a véleményed kérlek, hogy mondj egy csigás És rásegítős kormányművű autót (biztos van ilyen, csak ritka).

w123,w201 szervós változatok a teljesség igénye nélkül.

Összesen az adott modellekből több mint 5milliót gyártottak. Mihez képest ritka? :rolleyes:

De tök mind1,hidd el a 190-es 1100kg-hoz nem csak anyukáknak kell a szervó,de írtam A vekit is,abban is van szervó nélküli változat.

Egyik csigás másik léces,szervó nélkül izzasztó mindkettő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a szervós témához történt hozzászólásokat!

Az elektromos szimpatikusabb de majd meglátjuk mi lesz belőle.

Más!

Vasárnap ki akartam cserélni az óracsoportban az üzemanyagszintjelző sárga ikonjának izzóját.

Mikor kivettem meglepődve tapasztaltam, hogy nincs benne izzó gyárilag, tehát soha nem is világított.

Ha már ki van véve lefotóztam a csatlakozót:

image-AC7A_4FC48C9C.jpg

Kérdésem pedig az lenne, hogy szerintetek ezzel a csatlakozóval működne egy fordulatszámmérős óra csoport?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a szervós témához történt hozzászólásokat!

Az elektromos szimpatikusabb de majd meglátjuk mi lesz belőle.

Más!

Vasárnap ki akartam cserélni az óracsoportban az üzemanyagszintjelző sárga ikonjának izzóját.

Mikor kivettem meglepődve tapasztaltam, hogy nincs benne izzó gyárilag, tehát soha nem is világított.

Ha már ki van véve lefotóztam a csatlakozót:

Kérdésem pedig az lenne, hogy szerintetek ezzel a csatlakozóval működne egy fordulatszámmérős óra csoport?

Szerintem igen, mert bent van a 9. tüske amire elvileg a f.szám jelének kell lennie. (Egyébként ez Corsa B-ből származó fénykép vagy más típus, mert eléggé furcsa nekem, de lehet hogy már régen láttam kiszedve azért furcsa :D)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.