Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Az X-es motorok a pörgősebbek a C-sekhez képest, magyarul pont ellentétes fordulattartományban adja le a legtöbb nyomatékot, ha azt szeretnéd hogy alul húzzon akkor C-s motor kell pl C14SE de akkor felül fog elfogyni, nálam pl 4000 után mintha elefánt ülne a motorháztetőn :D De ez egy natúr C14NZ az SE azért komolyabb :)

Igazából az SE is fent él jobban.

Viszont az NZ meg sehol :)

Link to comment
Megosztás:

Igazából az SE is fent él jobban.

Viszont az NZ meg sehol :)

A 1.2-es valóban szinte sehol, de azért egy tényleg jól karbantartott 1.4-es tud valamit, nem kell vele gyorsulgatni ezt nagyon jól tudjuk, de nem gondolkodok egy esetleges előzésen, főleg nem akkor ha mondjuk 2 kamiont kell lekapni amikor jönnek szemben :D 1.2-essel nem vállalnám be, de ezzel gond nélkül meg lehet oldani.

Egyébként a két motort 2 szélsőségként hoztam fel, mivel pont egymás ellentéte ahogy írtam is.

Link to comment
Megosztás:

Nálam régebbi x14xe tulajoktól kérdem,hogy ez a motor direkt olyan 3000 alatt mint akit agyonvertek vagy az én készülékemben van még valami hiba? :icon11:

Konkrétan addig a fordulatig az 1.2es 45lovas rettenetre emlékeztet.

3500-nál megjön az erő,4000-6500 között faja.

Az enyémen ráadásul hosszú váltó van, óra szerint 100nál van vége a kettőnek.

én sokáig tapasztaltam a c12nz bődületes erejét és most az x14xe 3000alatt is jól megy én inkább azt vettem észre hogy addig elfogadható a fogyasztása az felett meg utazó (állandó) sebesség melett is lényegesen megnő a fogyasztás nálam pl.:85-95km/h---6-7liter folyamatos 120-130nál már 10liter

Link to comment
Megosztás:

jövő hónapban végre kész lessz a gépezet kasztnija és erősen gondolkozom hogy majd egy modernebb c akár egy d corsa blokkot aplikáljak a motortérbe persze azért ez elég komplikált dolog de jó belegondolni :)

Akkor már inkább C14SE. az összes 1.4-es közül ez a legjobb és nem kell faragni mint pl egy C20XE vagy NE.

Minimális dolgokat persze kell változtatni, de tényleg ez a "régit ki másikat be" módszerrel megoldható.

Vagy beleszerválsz egy tigra motort vagy 1.6-os GSI corsa blokkot, van bőven választék :D

De 16 szelepest szerintem hanyagold ha a fogyasztással vannak gondok.

Link to comment
Megosztás:

én sokáig tapasztaltam a c12nz bődületes erejét és most az x14xe 3000alatt is jól megy én inkább azt vettem észre hogy addig elfogadható a fogyasztása az felett meg utazó (állandó) sebesség melett is lényegesen megnő a fogyasztás nálam pl.:85-95km/h---6-7liter folyamatos 120-130nál már 10liter

Ezek szerint neked rövid váltóval van összerakva.

Az én xe-m ötödikben 100nál 2500-at pörög a wr-váltó miatt.

Link to comment
Megosztás:

Már én is megbántam, hogy 1,2-este vettünk, igaz, bár sajnos abban az árkategóriában nemigen volt választák. Nekünk 5 ajtós kellett - most már nem ragaszkodnék hozzá - és akkor az állapot döntött ennek az 1,2-esnek a javára.

Igaz, hogy csak tartalék autó szerepét tölti be és keveset megyek vele. Olyan szempontból jó, hogy nem kell bütykölni, bent áll a garázsban, és amikor kell, akkor megy. Viszont éppen ezért, mivel keveset megyünk, és a fogyasztáés nem számít, jobb lett volna egy 1,4 vagy 1,6 SE netán C18NZ (akár corsa, akár F Astra), hogy akkor legalább menjen is.

Ráadásul a C12NZ is beveri ugyanazt a 7,5-öt, rövid távokon használva, mint amit az előbb említettek kértek volna.

Link to comment
Megosztás:

Az X-es motorok a pörgősebbek a C-sekhez képest...

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Link to comment
Megosztás:

4 szelepes

4 hengerest akartál?

az enyém 2500-től húz erősen egészen 5-6e ig, bár a felső tartományban persze gyengébb, mint 3e környékén.

Csigi közben a Te oldaladon válaszoltam neked, h megnéztem míg a te nz-d 120nál 3000pörög úgy az enyém 3750-et, de GPS szerinti 120nál pedig 4000-et.

Módosítva : Pistiv
Link to comment
Megosztás:

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Tudjuk hogy az első betű a környezetvédelmi besorolás, csak azért írtam 1 karaktert mert nem volt kedvem kiírni egy konkrét motorkódot, ráadásul abba is belekötött volna valaki... Így meg mindenki tudja, hogy két különböző motorról beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

hengerenkénti 4 szelepest írtam, olvasd el rendesen.

Méghozzá azért mert ez nem csak a 16V-re vonatkozik, hanem a V6 24V-re, illetve a sor3 12V-re is.

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán,hanem mondjuk az audi sor ötösén.

Link to comment
Megosztás:

A környezetvédelmi besorolásnak (X-es vagy C-s) semmi köze ehhez, a titok nyitja a 16szelepes konstrukcióban rejlik. Motor fejlettségtől függetlenül a hengerenkénti 4 szelepes motorok mindig is magasabb fordulatszámtartományban voltak élénkebbek. Példa: ugyanazon fejlettségi szinten és generáción belül a C20XE hiába erősebb 35 lóerővel, 2000-es fordulaton mégis halott a C20NE-hez képest. 3000 felett aztán fordul a kocka, de ez már más kérdés... a 16szelepes motorok másfajta vezetési stílust igényelnek, én pl. lakott területen belül sosem váltok harmadiknál feljebb a Z18XE-vel.

Na igen :) Az X14NZ semmivel sem pörgősebb a C14NZ-nél. De felhozhatnám példának a C12NZ vs X12SZ, vagy C16NZ vs X16SZR motor típusokat. :)

A hengerenkénti injektor is beleszól ebbe a dologba picit? Mármint a fordulat - nyomaték viszonyba-

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint neked rövid váltóval van összerakva.

Az én xe-m ötödikben 100nál 2500-at pörög a wr-váltó miatt.

nekem a gyári f15 vagy 25 ös van benne van ezek szerint több is? amúgy először az 1.2 es váltóját akartam berakni de nem passzoltak 100%ékban

Link to comment
Megosztás:

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán,hanem mondjuk az audi sor ötösén.

A 4-nél több hengeres soros motoroknak van egyenletesebb nyomatékgörbéje, az már mindegy, hogy 5 vagy 6.

Persze a sorhatos ott is a legjobb.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már inkább C14SE. az összes 1.4-es közül ez a legjobb és nem kell faragni mint pl egy C20XE vagy NE.

Minimális dolgokat persze kell változtatni, de tényleg ez a "régit ki másikat be" módszerrel megoldható.

Vagy beleszerválsz egy tigra motort vagy 1.6-os GSI corsa blokkot, van bőven választék :D

De 16 szelepest szerintem hanyagold ha a fogyasztással vannak gondok.

nem szép német autó fórumon a japánnal jönni de egy 5gen Honda Civic 1.6 vtec 120lovas gyári 16v motor 5.5-6literel eljár (havernak ilyen van) tehát a 16szelep nem feltétlen egyenlő a nagy fogyasztással az más kérdés hogy a csíkszeműek fényévekkel a többi gyártó előtt jártak mikor a válltozó szelepvezérlést kitalálták

Link to comment
Megosztás:

Sor három hengerrel vitatkoznék,páratlan számú hengernek nagyon kellemes nyomatékgörbéje van.

Persze nem az 1-1.2es pöcsköszörűkön érezni igazán...

Az a baj hogy nincs összehasonlítási alap, én legalábbis nem tudok hengerenként kétszelepes háromhengeres motort (6V?) így hirtelen...

Az Audi öthengerese nem 20V (azaz hengerenkénti 4 szelepes) véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Na igen :) Az X14NZ semmivel sem pörgősebb a C14NZ-nél. De felhozhatnám példának a C12NZ vs X12SZ, vagy C16NZ vs X16SZR motor típusokat. :)

A hengerenkénti injektor is beleszól ebbe a dologba picit? Mármint a fordulat - nyomaték viszonyba-

Nem az injektoroknál van a kutya elásva hanem a vezérműtengelynél,az Si tengelyek 1mm-rel nagyobbat emelnek és fokoltabbak is.

Több anyag kell a központisnak meg Si tengely.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy nincs összehasonlítási alap, én legalábbis nem tudok hengerenként kétszelepes háromhengeres motort (6V?) így hirtelen...

Az Audi öthengerese nem 20V (azaz hengerenkénti 4 szelepes) véletlenül?

Igen 20V,de alul is elég élénk.

Meg hajtok 12V háromhengerest is az alul is jó,3400-nál nyomatékcsúcs 5600nál van a teljesítménycsúcs.

De az alsó nyomatékgödört ellensúlyozzák egy rövid váltóval.

Nem tudsz mutatni véletlenül egy gyári x14xe teljesítmény-nyomatékgörbét? Kerestem már sokat,de csak tuningoltakat találtam.

Mert szerintem stimmel az észrevételem,hogy 2500-3000ig olyan 90Nm környékét tudhatja,ugyanúgy,mint egy 1.2 45lovas.

Link to comment
Megosztás:

Igen 20V,de alul is elég élénk.

Meg hajtok 12V háromhengerest is az alul is jó,3400-nál nyomatékcsúcs 5600nál van a teljesítménycsúcs.

De az alsó nyomatékgödört ellensúlyozzák egy rövid váltóval.

Mondhat bárki bármit, akkor is hiányzik onnan egy népi hangszer! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.