Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nah, akkor cak hogy tisztában legyek vele... a szívótorok, az a fekete nagy köralakú izé, a motor tetején? Ha az, akkor arany tiszta, az alapjárati motor ki volt tisztítva. Benzinszűrő rendszeresen van cserélve, ez most kb 4e km-t futott. Akkor lehet hogy benzinpumpa lesz. Milyet érdemes bele venni? Bontottat érdemes vagy újból valamilyet? Köszi szépen! G.

Szívótorok nem teljesen az amit írsz, hanem ha leveszed a műanyag házat, és a pillangószelepet kinyitod teljesen (gázbowden végén megnyomod a tűzfal felé) akkor belelátsz a szívótorokba, onnantól egészen a blokkig tart az a szívó rész vagy szívó torok ki minek nevezi. Ha ott ül bent a kosz, vagy van lerakódás azt ki kell tisztítani, illetve a fenti ház gumi tömítése alatt részt is ki kell takarítani, mert ott is szívhat fals levegőt.

Benzinpumpából az új aranyárban van, persze ez márka függő, szart meg nem érdemes venni, bontottat kell venni egy fiatalabb korosztályból 97 utániból pl.

De az is lehet, ha kiveszed a tankból és kitakarítód a szűrőjét meg motort akkor is megoldódik a probléma és nem kerül semmibe.

Link to comment
Megosztás:

Itt egy leírás az óracsoport cserére, a kiszedés részéig nézd a leírást utána hozzáférsz az izzókhoz a hátulján, átugrod a csere részt aztán az összerakást nézed és kész is.

A leírás: http://opelmuhely.co...s_ora_beepitese

Ha vákuumod kilőve akkor meg kellene nézni a szívótorkot, hogy nem koszos-e, ha igen akkor tisztítás, alapjárati tisztítás és annak a helye.

Illetve amire sokat szarnak, az a benzinszűrő cseréje, pár napja cseréltem, egy Fiat Bravo-ban benzinszűrőt szintén rángatásos problémája volt, minden ki lett már cserélve a blokkon, nem igen maradt más, amikor leszedtem a szűrőt a benzin színű folyadék helyett kb mosólé folyt ki, innen gondolom nem kell részleteznem, tehát azt is mindenképpen cseréld ha nem tetted még meg, 1000 pár zár forintos tétel, nem fog hanyatt vágni senkit szerintem.

Aztán ha ezután sem oldódik meg akkor lehetséges hogy AC pumpa, de előtte mindenképp érdemes ezt végiggurigázni.

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Szívótorok nem teljesen az amit írsz, hanem ha leveszed a műanyag házat, és a pillangószelepet kinyitod teljesen (gázbowden végén megnyomod a tűzfal felé) akkor belelátsz a szívótorokba, onnantól egészen a blokkig tart az a szívó rész vagy szívó torok ki minek nevezi. Ha ott ül bent a kosz, vagy van lerakódás azt ki kell tisztítani, illetve a fenti ház gumi tömítése alatt részt is ki kell takarítani, mert ott is szívhat fals levegőt.

Benzinpumpából az új aranyárban van, persze ez márka függő, szart meg nem érdemes venni, bontottat kell venni egy fiatalabb korosztályból 97 utániból pl.

De az is lehet, ha kiveszed a tankból és kitakarítód a szűrőjét meg motort akkor is megoldódik a probléma és nem kerül semmibe.

Ahha! Így már értem! Akkor ezt a hadműveletet lehet, hogy holnap végre is fogom hajtani, mert nagyon idegesít már. A fals levegőre azért gondolok, mert mikor megyek a vassal és pl. sebességet váltok, a kuplung benyomásakor olyan, mint ha turbós lenne a kocsi, úgy fújtat egyet, Erre nem bírok még rájönni, hogy miért... Másik, ugyan ilyen motoros autó nem ad semmi ilyen hangot, gyönyörűen megy. Azt gyanítom, hogy a fújtatás és a rángatás összefügg. Hallottál már ilyen jelenségről? Köszi előre is. G.

Link to comment
Megosztás:

Ahha! Így már értem! Akkor ezt a hadműveletet lehet, hogy holnap végre is fogom hajtani, mert nagyon idegesít már. A fals levegőre azért gondolok, mert mikor megyek a vassal és pl. sebességet váltok, a kuplung benyomásakor olyan, mint ha turbós lenne a kocsi, úgy fújtat egyet, Erre nem bírok még rájönni, hogy miért... Másik, ugyan ilyen motoros autó nem ad semmi ilyen hangot, gyönyörűen megy. Azt gyanítom, hogy a fújtatás és a rángatás összefügg. Hallottál már ilyen jelenségről? Köszi előre is. G.

Nekem akkor fütyült amikor szerelőhöz vittem hengerfejeztetni aztán kör kivágásos szívósor tömítés került bele, holott a négyzet alakú kellett volna aztán hirtelen "turbós" autóm lett :D Mondanom sem kell azóta nem vittem szerelőhöz hanem magam hf-ezem.

Az is lehet, hogy hiányzik az alapjáratidnál a tömítő o gyűrű, illetve az injektor fedél alatti tisztítást is csináld meg, majd a szívósornál gázszivárgás jelzővel, szappanos vízzel vagy hasonlókkal járó motornál nézd meg hogy nem szív-e falsot a tömítés mellett, aztán végig lehet nézni az összes vákuumcsövet, főleg a fékrásegítő és a szívócsok közötti fővk-n szokott baj lenni a leágazásnál ami megy a tankszellőztetőre.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor fütyült amikor szerelőhöz vittem hengerfejeztetni aztán kör kivágásos szívósor tömítés került bele, holott a négyzet alakú kellett volna aztán hirtelen "turbós" autóm lett :D Mondanom sem kell azóta nem vittem szerelőhöz hanem magam hf-ezem.

Az is lehet, hogy hiányzik az alapjáratidnál a tömítő o gyűrű, illetve az injektor fedél alatti tisztítást is csináld meg, majd a szívósornál gázszivárgás jelzővel, szappanos vízzel vagy hasonlókkal járó motornál nézd meg hogy nem szív-e falsot a tömítés mellett, aztán végig lehet nézni az összes vákuumcsövet, főleg a fékrásegítő és a szívócsok közötti fővk-n szokott baj lenni a leágazásnál ami megy a tankszellőztetőre.

De fújtam a szívósor tömítésnél is féktisztítóval, akkor nem kellett volna változásnak lenni az alapjáratban? Az alapjárati volt pucolva, gyűrű rendben. A másik furcsa dolog, hogy nem találom a tankszellőztető kis műanyag cuccot. Létezik, hogy nincs benne olyan? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

De fújtam a szívósor tömítésnél is féktisztítóval, akkor nem kellett volna változásnak lenni az alapjáratban? Az alapjárati volt pucolva, gyűrű rendben. A másik furcsa dolog, hogy nem találom a tankszellőztető kis műanyag cuccot. Létezik, hogy nincs benne olyan? Köszi! G.

Bent kell lennie, de az is lehet, hogy leszakadt a tűzfalról aztán valahol lejjebb lóg, vagy már korábban át lett rakva.

Elvileg bal oldalon hátul a tűzfalon kellene lennie.

Link to comment
Megosztás:

Szanaszét szedtem a Kiscorsat átfényezés miatt, de el akadtam a hátsó ajtók ablakainál nem igazából jövök rá, hogyan is tudnám kiszedni a tokból! Ha valaki csinált ilyet segítsen! (5 ajtós)

Valszeg az is ragasztott, mint a 3 ajtósé, ha ki akarod venni, sajnos vágni kell és visszafelé ragasztani.

Link to comment
Megosztás:

Valszeg az is ragasztott, mint a 3 ajtósé, ha ki akarod venni, sajnos vágni kell és visszafelé ragasztani.

Rájöttem és megoldottam! A popszegecseket kellett kifúrni legalábbis én így csináltam leszedtem az emelő szerkezetet kihúztam a vezetősínből a tömítő gumit és már jött is ki az ablak. Hajnali 4ig melóztam a géppel ma, de legalább kint vannak az ablakok és minden elem le van maszkolva jöhet a szóró gitt!

Link to comment
Megosztás:

Mérgemben most megint kimentem ránézni, de semmi. A vákuumdobból jön ki egy fekete vákuumcső ami megy a szívosorhoz. Azon viszont semmilyen leagazás sincs, a helye sem látszik, pedig elvileg erről kellene leágazni a szellőztetőhöz az alapján, amit írtatok. Hogy van ez? Légyszi segítsetek, mert már néha ott tartok, hogy felgyújtom, pedig nagyon szeretem ezt a kis autót! Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Rájöttem és megoldottam! A popszegecseket kellett kifúrni legalábbis én így csináltam leszedtem az emelő szerkezetet kihúztam a vezetősínből a tömítő gumit és már jött is ki az ablak. Hajnali 4ig melóztam a géppel ma, de legalább kint vannak az ablakok és minden elem le van maszkolva jöhet a szóró gitt!

Jaaa akkor félre értetelek, én azt hittem a fix ablakot akarod kiszedni...

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Megnéztem a tankszellőztetőt, és sanjálattal megállípatottam, hogy sehol nincs benne ilyen szerkezet. Ez lehetséges? Átnéztem az égész tűzfalat, alul felül jobb oldalon és bal oldalon, de sehol nem találtam. Valaki látott már ilyet? Köszi szépen! G.

A jobb sárvédő alatt keresd, a kerékjárati műanyag burkolat mögött.

Link to comment
Megosztás:

A vákumcsöveket is nem rég újítottam fel mert egyszerűen a végeken levő gumipiák szétporladtak, mind a négy szétment. A pipákat gumicsővel helyettesítettem amit ráragasztottam a vákumcsőre. Az egyik cső megy a légszűrő házba ami egy kis ajtót nyit-zár, ki is próbáltam az működött mikor megszívtam csövet, a másik vákumcső nem tudom mi célt szolgál. A többi gumicső látszólag rendben van.

Asszem tudom mi a gondod.

Szerintem a gázbowden(rudazat) menetes ütközőjét kell visszább tekerni,néha szokott a csavarján lenni egy védődugó,azt csavarhúzóval átszúrva a legkönnyebb kipattintani.Ezzel a torx csavarral lehet állítani a pillangószelep alaphelyzetét. Valószínűleg nagyon ki van tekerve,túl sok levegő jön alapjáraton a fojtószelepnél,kicsit magas az alapjárat (nekem már 900környékén is beugatta a 35-ös kódot) és nem tud a léptetőmotor dolgozni. Szóval addig tekerd vissza, míg el nem alszik a lámpa,fél fordulatokkal érdemes próbálkozni,mert azért jó ha marad alapjáratod is.

Értelem szerűen ha csak az alapjárat lesz nagyon kevés,lámpa marad,akkor máshol kell keresni a bajt.

Link to comment
Megosztás:

Nos, ha ilyen népszerű a webes gyorsszolgálat, akkor én is kérdeznék: a Kispiros tankolásakor azt tapasztalom, hogy a pisztoly csak fél-, vagy negyedgázzal hajlandó benzint adni, normálisan húzva azonnal lekattan, mintha már tele lenne a tank.

Találkozott már valaki hasonló problémával? (Vagy fáradjak le a parkolóba, és nézzem át a tankhoz csatlakozó csöveket :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Asszem tudom mi a gondod.

Szerintem a gázbowden(rudazat) menetes ütközőjét kell visszább tekerni,néha szokott a csavarján lenni egy védődugó,azt csavarhúzóval átszúrva a legkönnyebb kipattintani.Ezzel a torx csavarral lehet állítani a pillangószelep alaphelyzetét. Valószínűleg nagyon ki van tekerve,túl sok levegő jön alapjáraton a fojtószelepnél,kicsit magas az alapjárat (nekem már 900környékén is beugatta a 35-ös kódot) és nem tud a léptetőmotor dolgozni. Szóval addig tekerd vissza, míg el nem alszik a lámpa,fél fordulatokkal érdemes próbálkozni,mert azért jó ha marad alapjáratod is.

Értelem szerűen ha csak az alapjárat lesz nagyon kevés,lámpa marad,akkor máshol kell keresni a bajt.

Köszi. Kipróbáltam, bízom benne hogy nem lesz check lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Nos, ha ilyen népszerű a webes gyorsszolgálat, akkor én is kérdeznék: a Kispiros tankolásakor azt tapasztalom, hogy a pisztoly csak fél-, vagy negyedgázzal hajlandó benzint adni, normálisan húzva azonnal lekattan, mintha már tele lenne a tank.

Találkozott már valaki hasonló problémával? (Vagy fáradjak le a parkolóba, és nézzem át a tankhoz csatlakozó csöveket :rolleyes: )

szia zsiri :)

ott valami error lehet e levegőztető csővel

szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

A hozzáértők segítségére lenne szükségem. A Corsában egy Grundig SC303 típusú magnó van. Levettük az akkumulátor sarut és a magnó elfelejtette a kódját. Mivel papírjai nem voltak, ezért nagy nehezen kiszedtük. Viszont, miután megszereztem a kódot és visszatettem a rádiót, az nem hajlandó bekapcsolni... áram van a csatlakozóban, biztosíték jó. Tudja valaki, hogy mi lehet a gondja-baja?

Előre is köszönöm!

Üdv.: Alexandra

Link to comment
Megosztás:

Szia! Oh, pedig már úgy örültem, hogy nem kell új dolog szerelését elsajátítanom. Nyilvánvaló helyen van az a szellőztető, vagy van valami titka, eldugták valahová? Na mindegy is, majd munka után ránézek.

Szép napot mindenkinek! :hiya:

ha jól rémlik akkor a betöltő cső mellet fút párhuzamosan..

hogy van e benne van szelep vagy sem azt nem tom :)

Link to comment
Megosztás:

Lenne hozzátok egy kérdésem. Kicseréltem a komplett kipufogó rendszert, de sajnos valami nem okés. Mintha mikor kicsit rezonálna az egész akkor olyan mintha nekiverődne valaminek. Én a katalizátorra tippelek, mert az utángyártott és van egy vékony perem körbe. Ötlet? Illetve hogyan lehetne ezt megszüntetni?

Link to comment
Megosztás:

Lenne hozzátok egy kérdésem. Kicseréltem a komplett kipufogó rendszert, de sajnos valami nem okés. Mintha mikor kicsit rezonálna az egész akkor olyan mintha nekiverődne valaminek. Én a katalizátorra tippelek, mert az utángyártott és van egy vékony perem körbe. Ötlet? Illetve hogyan lehetne ezt megszüntetni?

Akna, alá kell menni, aztán végiglökdösni hol pérhet bele.

Új gumitartókkal raktad fel a kipuffot?

A katalizátor univerzális vagy bontott gyári?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.