Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Neked is köszi a tippet!! Abban még tudnál segíteni, hogy hol találom az ablakmosó szivattyút? :) nagyon amatőr vagyok :)

Ahogy Mc-elek is írta az ablakmosó tartály jobb oldalán van egy mélyedés oda van beleállítva, de csak finoman babráld vagy üres tartállyal mert csak bele van nyomva, nekem is sikerült múltkor kirántanom, igaz véletlenül, de nekiindult az teli ablakmosó lé a kifolyó felé :D

Magát a tartályt is a motortér jobb oldalán felül közvetlen az ablak alatt találod, igazából ezt már annak idején jogsin is tudnod kellett (műszaki részén) melyik az a tartály. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a tanácsot! Sikerült mindent leellenőrizni -könnyebb volt szerencsére, mint gondoltam.

A bajuszkapcsolónál minden a helyén van, semmi sincs szétcsúszva. A 12 V megjlelenik a csatlakozó végén, a motoron mértem ellenállást, viszont mikor összekötöttem direktbe az aksival meg se nyekkent. Szóval az adta meg magát.

Meg is vettem az újat, egyik nap kicserélem, nem tűnik bonyolultnak :) Köszönöm mégegyszer mindenkinek a tanácsot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a tanácsot! Sikerült mindent leellenőrizni -könnyebb volt szerencsére, mint gondoltam.

A bajuszkapcsolónál minden a helyén van, semmi sincs szétcsúszva. A 12 V megjlelenik a csatlakozó végén, a motoron mértem ellenállást, viszont mikor összekötöttem direktbe az aksival meg se nyekkent. Szóval az adta meg magát.

Meg is vettem az újat, egyik nap kicserélem, nem tűnik bonyolultnak :) Köszönöm mégegyszer mindenkinek a tanácsot!

Nincs mit :)

Csere kb fél perc, ha nem sajnálod az ablakmosódat annyira, stekkert lehúzod a szivattyúról átdugod az újra, a csöveket is, persze közben nyomd le az ujjaddal nehogy felrántsd, aztán ha megvagy, régit gyorsan ki újat benyomod a helyére és kész is, valamennyi ki fog folyni, de a kerékjáratban kifolyik a földre, mert a tartály alatt van a leeresztő lyuk.

Lassabb megoldás ha kiveszed az egész tartályt és úgy cseréled ki kiöntött löttyel, de a lépések ugyan azok! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Leszedtem a benzinpumpa rögzítő karimáját, kiszedtem a pumpa tetejét, és észrevettem, hogy el van szakadva az o gyűrű. Létezhet az, hogy ettől van néha napján, főleg melegebb időben benzinszag az autóban, sőt még az autó mögött is (ha parkol a kocsi, a csomagtér ajtónál érezni a benzinszagot)? A másik észrevétel, hogy ha megmozdítom a fehér elektromos csatlakozót a tetején akkor álló helyzetben fújja ki a levegőt, járó motornál pedig a benzint. Gondolom ez nem normális! Van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata? Szívhat itt falsot a kocsi? Előre is köszi! G.

Nekem inkább kint érezni a friss benzinszagot. De télen is. Ezt is okozhatja ez a tömítés, vagy akkor bent lehetne csak érezni inkább?

Amit megfigyeltem, de nem tudom összefügg -e ezzel, ha pár nap telt el a tankolás óta (tehát friss benzin van benne), akkor akár 1 hét állás után is normálisan indul. De 2-3 hetes benzinnel már nehezen indul el az autó. Gázadásra megtorpan (álló helyzetben), a motor olyan erőtlen, hogy akár a kuplung felengedésére vagy ablaktörlő bekapcsolására is leáll. Ilyenkor melegíteni kell és az első pár 100m után jó lesz. Először azt hittem az alacsony benzinszint miatt van, de akkor is csinálja ha félig van a tank. Ha kap egy kis friss benzint, teljesen máshogy viselkedik: kellemesebben indul és jobban gyorsul.

Link to comment
Megosztás:

Nekem inkább kint érezni a friss benzinszagot. De télen is. Ezt is okozhatja ez a tömítés, vagy akkor bent lehetne csak érezni inkább?

Amit megfigyeltem, de nem tudom összefügg -e ezzel, ha pár nap telt el a tankolás óta (tehát friss benzin van benne), akkor akár 1 hét állás után is normálisan indul. De 2-3 hetes benzinnel már nehezen indul el az autó. Gázadásra megtorpan (álló helyzetben), a motor olyan erőtlen, hogy akár a kuplung felengedésére vagy ablaktörlő bekapcsolására is leáll. Ilyenkor melegíteni kell és az első pár 100m után jó lesz. Először azt hittem az alacsony benzinszint miatt van, de akkor is csinálja ha félig van a tank. Ha kap egy kis friss benzint, teljesen máshogy viselkedik: kellemesebben indul és jobban gyorsul.

AC Pumpa valószínű haldoklik és nincs elég nyomás, főleg kevesebb benzinnél.

Link to comment
Megosztás:

AC Pumpa valószínű haldoklik és nincs elég nyomás, főleg kevesebb benzinnél.

Köszi a választ!

Ha 5l-re tankolok 5l-t, tehát 10l van benne kb. teljesen jó. Ha pl. 30l-ig tankolom pár hét után 10l fölött is csinálja. Ha tankolok pár litert megint jó lesz egy darabig. Tehát mintha nem a benzin mennyiségétől függne. Olyan, mintha a benzin romolna meg - de ez gondolom hülyeség... Nyilván az autóval van valami gond, de vajon mi...?

Egyébként a fogyasztás 8.3-9.5l, de ennél télen -15 fokban sem több, illetve 35 fokban is hasonló...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Ha 5l-re tankolok 5l-t, tehát 10l van benne kb. teljesen jó. Ha pl. 30l-ig tankolom pár hét után 10l fölött is csinálja. Ha tankolok pár litert megint jó lesz egy darabig. Tehát mintha nem a benzin mennyiségétől függne. Olyan, mintha a benzin romolna meg - de ez gondolom hülyeség... Nyilván az autóval van valami gond, de vajon mi...?

Egyébként a fogyasztás 8.3-9.5l, de ennél télen -15 fokban sem több, illetve 35 fokban is hasonló...

Benzinszűrő mikor volt cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Benzinszűrő mikor volt cserélve?

Tavaly volt benzinszűrő cserélve. Gyertyák is, olaj is, olajszűrő és légszűrő is. A hűtőfolyadék nem fogy. Januárban a vonal fölött volt kicsit, most is hasonló. Olajfogyást sem vettem észre tavaly óta. A két vonal közt van.

Érdekes, hogy tavaly ősszel is ez volt a jelenség. Aztán télen 3 hónapig béreltem garázst, ami nem fűtött. Amikor akár 1 hét után beültem a a mutató a pirosban volt, szépen elindult, kiálltam, bezártam a garázsajtót, beültem és mentem... -10 fokban is akár.

A friss benzinszag viszont akkor is megvolt. Úgy vettem észre, hogy leparkolás után pár perccel kezd terjengeni és valahonnan hátulról jön.

Amikor ez a jelenség nincs, tehát nem rég tankoltam vagy meleg amotor, akkor stabilan megy a járgány, nincs vele gond. Friss benzinnel mondjuk határozottabban lehet vele elindulni, illetve a gázpedálra is jobban reagál.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly volt benzinszűrő cserélve. Gyertyák is, olaj is, olajszűrő és légszűrő is. A hűtőfolyadék nem fogy. Januárban a vonal fölött volt kicsit, most is hasonló. Olajfogyást sem vettem észre tavaly óta. A két vonal közt van.

Érdekes, hogy tavaly ősszel is ez volt a jelenség. Aztán télen 3 hónapig béreltem garázst, ami nem fűtött. Amikor akár 1 hét után beültem a a mutató a pirosban volt, szépen elindult, kiálltam, bezártam a garázsajtót, beültem és mentem... -10 fokban is akár.

A friss benzinszag viszont akkor is megvolt. Úgy vettem észre, hogy leparkolás után pár perccel kezd terjengeni és valahonnan hátulról jön.

Amikor ez a jelenség nincs, tehát nem rég tankoltam vagy meleg amotor, akkor stabilan megy a járgány, nincs vele gond. Friss benzinnel mondjuk határozottabban lehet vele elindulni, illetve a gázpedálra is jobban reagál.

Akkor mindenképpen körül kellene nézni az AC környékén, megnézni a tömítést kitakarítani a foglalatát és a szűrőjét.

A tankod véletlenül nem lehet lyukas?

Én is úgy jártam, hogy hegesztés előtt alul sterimobbal lenyomattam, aztán a vezető oldali részen mint a szita olyan volt a tank oldala, folyt ki a benzin belőle, aztán gyorsan a perem alá kellett szívnom a benzint nehogy folyjon.

15-ért szerencsére találtam új tankot így olcsón megúsztam a mutatványt.

Nézzél körül alul a tankon nem-e látsz valahol folyást, a tócsa keresgetés nem nagyon jó mert gyorsan elpárolog a benzin esetleg ha egyből alánézel miután megálltál.

Link to comment
Megosztás:

Akkor mindenképpen körül kellene nézni az AC környékén, megnézni a tömítést kitakarítani a foglalatát és a szűrőjét.

A tankod véletlenül nem lehet lyukas?

Én is úgy jártam, hogy hegesztés előtt alul sterimobbal lenyomattam, aztán a vezető oldali részen mint a szita olyan volt a tank oldala, folyt ki a benzin belőle, aztán gyorsan a perem alá kellett szívnom a benzint nehogy folyjon.

15-ért szerencsére találtam új tankot így olcsón megúsztam a mutatványt.

Nézzél körül alul a tankon nem-e látsz valahol folyást, a tócsa keresgetés nem nagyon jó mert gyorsan elpárolog a benzin esetleg ha egyből alánézel miután megálltál.

Amikor garázsban állt, tettem alá egy "tűzvédelmi utasítás" táblát. :) Semmi folt nem látszott rajta - persze gondoltam, hogy elpárolog, de a tábla koszos volt, így arra gondoltam valami változást csak látni ha szétkeni a benzin. De lehet nem jó ötlet volt. Először szétnézek pumpa környékn. Amúgy megállás után közvetlen átnéztem már de semmi folyást nem láttam. Attól még aggaszt, hogy lehet lyukas a tank. Vagy csak valahol a csöveknél van valami.

Köszi a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

A gyári rádiónak a szerelőkeretét hogy lehet kiszedni? Meg kell bontani hozzá valamit a műszerfalon?

Kiveszed a gyári rádiót aztán a fekete keret oldalán, illetve tetején/alján ki körmök ki vannak feszegetve, azokat kis csavarhúzóval visszahajlítgatod színbe aztán kihúzod, utána mehet be a másik. Annál pedig körbe egypár körmöt kinyomkodsz hogy ne tudjon mozogni a keret.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Említettem a múltkorában, hogy a benzinpumpám tetején az elektromos csatlakozót picit megfeszítve járó motornál nyomja ki a benzint. Ha nem feszítem, akkor nem jön. Az lenne a kérdésem, hogy ha így teletankolom a kocsit, akkor nem fog belőle kifolyni az üzemanyag? Illetve, hogy a tömítés el van szakadva, akkor kifolyik teletanknál? Azért kérdezem, mert pénteken mennék Veszprémbe, és nem akarok így elindulni, legalább is nem akarom így teletankolni a kocsit. Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Említettem a múltkorában, hogy a benzinpumpám tetején az elektromos csatlakozót picit megfeszítve járó motornál nyomja ki a benzint. Ha nem feszítem, akkor nem jön. Az lenne a kérdésem, hogy ha így teletankolom a kocsit, akkor nem fog belőle kifolyni az üzemanyag? Illetve, hogy a tömítés el van szakadva, akkor kifolyik teletanknál? Azért kérdezem, mert pénteken mennék Veszprémbe, és nem akarok így elindulni, legalább is nem akarom így teletankolni a kocsit. Köszi előre is! G.

Ha teletanknál nem is de ahogy mész a lötyögő benzin miatt valószínűleg kifolyna, mindenképpen érdemes lenne a gumit kicserélni illetve a felső műanyagot ahol el van törve. Vagy kétkomponensű ragasztóval megpróbálod kikenni ahol el van törve, ha az megszáradt beton kemény lesz azon nem jön át a benzin.

Link to comment
Megosztás:

Nem látok rajta törés, csak ahogy a tetejére csatlakozik ott folyik ki, ha jár a motor és ha megfeszítem picit. Cseréljem inkább ki az egész benzinpumpát? Kérdeztem bontottan 7e pénz. Lehet amúgy is megérne egy cserét, mert rángat is a kocsi, és amikor beindítom, olyan mint ha valakik dolgoznának a tankban! Csörömpölés hallatszik a tankból! Szerinted? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Nem látok rajta törés, csak ahogy a tetejére csatlakozik ott folyik ki, ha jár a motor és ha megfeszítem picit. Cseréljem inkább ki az egész benzinpumpát? Kérdeztem bontottan 7e pénz. Lehet amúgy is megérne egy cserét, mert rángat is a kocsi, és amikor beindítom, olyan mint ha valakik dolgoznának a tankban! Csörömpölés hallatszik a tankból! Szerinted? Köszi! G.

Nem egészen értem, hogy hol folyik, ha be tudnád jelölni egy képen okosabbak lennénk :)

Az hogy beszerzel egy másik pumpát, az sosem baj, ha meg már megvan egy hosszabb próba ereéig bele is rakhatod hátha megszűnik a rángatás, bár ez nagyon sok mindentől függ.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos képet most nem tudok csinálni, mert melózok. Ha felnyitod az ülést, leveszed a fekete védőkupakot, akkor felülről látni a fehér csatlakozó foglalatot, amire az elektronika megy. Nah, nekem ennek a foglalatnak a tövénél jelenik meg a benzin járó motornál feszítés hatására. A rángatás tudom, hogy sok mindentől függ, de már végignéztem az egész vákuum-rendszert, ott semmi, és a pumpára gyanakszom már csak a zajok miatt is amik a tankból jönnek. Nincs még meg a másik pumpa, csak azt nem tudom, hogy vegyem meg vagy sem? A tömítést minden esetre ki fogom cserélni. G.

Link to comment
Megosztás:

Kiveszed a gyári rádiót aztán a fekete keret oldalán, illetve tetején/alján ki körmök ki vannak feszegetve, azokat kis csavarhúzóval visszahajlítgatod színbe aztán kihúzod, utána mehet be a másik. Annál pedig körbe egypár körmöt kinyomkodsz hogy ne tudjon mozogni a keret.

Köszi a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos képet most nem tudok csinálni, mert melózok. Ha felnyitod az ülést, leveszed a fekete védőkupakot, akkor felülről látni a fehér csatlakozó foglalatot, amire az elektronika megy. Nah, nekem ennek a foglalatnak a tövénél jelenik meg a benzin járó motornál feszítés hatására. A rángatás tudom, hogy sok mindentől függ, de már végignéztem az egész vákuum-rendszert, ott semmi, és a pumpára gyanakszom már csak a zajok miatt is amik a tankból jönnek. Nincs még meg a másik pumpa, csak azt nem tudom, hogy vegyem meg vagy sem? A tömítést minden esetre ki fogom cserélni. G.

Így már értem, ha nem cseréled a tetőt akkor mindenképpen a két komponensű ragasztót ajánlom, összekevered és körbe kened vele a csatlakozó tövét, csak előtte jól takarítsd meg, az garantáltan örökös lesz és nem kell másik tető.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki! Ma voltam forgalomba helyeztetni az autót, vagyis tettem volna ezt... A csajszi bevitte az adatokat a gépbe,hozta a rendszámot, csekk, stb.. aztán, szólt, h van egy kis akadály.. méghozzá az, h nincs benn a rendszerben olyan, h Opel Corsa B... fel kell venni a kapcsolatot a pestiekkel, és majd ők bővítik az adatbázist és majd telefonál. Mi a franc van?? Átment hatósági műszakin, megvolt a regadó befizetése és egy okm.iroda nem képes ezek után forgalomba helyezni egy olyan autót, ami szinte minden második sarkon parkol? Egy 94es Corsa B-ről van szó, annyi, hogy 90LE-s változat. Mi okoz nekik ekkora problémát ebben?? Vki nyugtasson meg, hogy nem csesznek ki velem ezek most...

Üdv: Alexandra

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak külön tetőt is cserélni rajta? Epoxy ragasztó megfelel neki? Köszi! G.

LEHET! Bontóban is kapsz 1-2-3e ftért.

Nekem is ugyan ilyen bajom volt, beragasztottam vmi ragasztóval és már jön fel a benzin.

Számolja arra, hogy ott a benzingőz, ami szépen jön kifelé állóhelyzetben is és nem tod, h mér fogy a benzin.

Link to comment
Megosztás:

Így már értem, ha nem cseréled a tetőt akkor mindenképpen a két komponensű ragasztót ajánlom, összekevered és körbe kened vele a csatlakozó tövét, csak előtte jól takarítsd meg, az garantáltan örökös lesz és nem kell másik tető.

Ha csak a benzin nem zabálja fel a kétkomponensűt...

Egyszerűbb lenne bontóból venni egy komplett kupakot, pumpát rárakni takarítás után és úgy próbálni...szerintem.

Hozzáteszem: nekem B Vectra kupak van bent, bontott gyári AC-val.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.