Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Még mindig meg marad a kérdés akkor is: egy 10 év feletti japán rizs rakétában miért marad pontos a váltó? Ugyanolyan gagyi műanyagból van az is, de mégis valamit jobban tudnak a kis japók...

A titok abban rejlik, hogy egy kis japó fekszik a váltóban és végzi a dolgát, németeknek nincs fölös emberük ilyenre, a japók meg amúgy is aprók, beférnek a váltóba. :D

Link to comment
Megosztás:

Néha olyat szokott csinálni a corsa-m, hogy kigyorsításnál, olyan 1800-as fordulatnál egy pillantra megtorpan. Eléggé random jön elő, igazából nem tudom azt mondani, hogy csak hidegen csinálná ezt. Általában csak 1-es fokozatban szokott előjönni ez. X12XE motor van a kocsiban. Kérdeztem egy corsa-s haveromat és mondta, hogy neki is szokott ilyet csinálni a kocsija, de még nem jött rá a hiba okára. Nektek esetleg van valami ötletetek erre? Vagy valaki másnál is jelentkezett már ez a probléma esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Az x12xe az olyan rángatós,torpanós fajta. Úgy kell szeretni.

Szerelő haver hívott egyszer,hogy szerintem mi lehet. Az ugyanígy alul akkorákat rántott,hogy majd kifejeltük a szélvédőt.

Volt egr falazás és tisztítás,kölcsön légtömegmérő,kölcsön lambda,kölcsön fojtószelepegység.

Egr falazás után olyan jó lett,hogy 50km-t autókáztam vele hibamentesen,örültünk is,hogy jó lett,aztán szólt a tulaj két nap múlva,hogy ugyanazt csinálja.

Szerintem két dolog miatt csinálhatják ezt:

A biciklilánc és a hidraulikus láncfeszítés miatt néha elmegy kicsit a vezérlés (laza-nem laza lánc között van egy pár fok eltérés)

Meg kipufogószelep szára szokott bekormolódni aztán "beégni".

A cikk második felében foglalkoznak vele:

http://totalcar.hu/m...etest_butasag/#

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megint km óra bajomat írnám le...

Úgye adtatok tanácsot.Elvitettem az órát aminek semmi baja,kicseréltem a jeladót ami új elvileg szóval csak jó lehet.Átmértem a vezetékeket és az egyik ami fekete-sárga az több helyen sípolt.Bár elég gyanús lehet ott van baj.Fújtam kontakt sprayel is de az sem sehít.Esetleg valami tanács még?

Köszönöm az eddigi segítséget is!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. "elcsúszott" a vezérlésem. Hogy tudom megállapítani, hogy nem 180°-kal elforgatva rakom össze anélkül, hogy utána megpróbálom beindítani? X14XE motorról van szó, vagyis megszakító nélküli gyújtás, hengerenkénti injektor. Itt a sima "megcserélem a gyertyapipákat" nem játszik. Ugye nem kell levennem a szelepfedelet, van más módszer is?

Hogy miért nem akarom beindítani? Mert még az EGR-szelepet is ki kell takarítanom és a váltókulissza szimmeringjét is cserélnem kell, semmi kedvem még egyszer levenni a bordásszíjat a végén, meg utána visszarakni, ha van tuti módszer előtte ezt eldönteni.

Előre köszönöm a fikázást, hogy miért csúszott el a vezérlés, de az nem fog segíteni annyit se, mint halottnak a ráolvasás. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. "elcsúszott" a vezérlésem. Hogy tudom megállapítani, hogy nem 180°-kal elforgatva rakom össze anélkül, hogy utána megpróbálom beindítani? X14XE motorról van szó, vagyis megszakító nélküli gyújtás, hengerenkénti injektor. Itt a sima "megcserélem a gyertyapipákat" nem játszik. Ugye nem kell levennem a szelepfedelet, van más módszer is?

Hogy miért nem akarom beindítani? Mert még az EGR-szelepet is ki kell takarítanom és a váltókulissza szimmeringjét is cserélnem kell, semmi kedvem még egyszer levenni a bordásszíjat a végén, meg utána visszarakni, ha van tuti módszer előtte ezt eldönteni.

Előre köszönöm a fikázást, hogy miért csúszott el a vezérlés, de az nem fog segíteni annyit se, mint halottnak a ráolvasás. :)

Állítsd be a jelekre a főtengelyt és a vezérműtengelyeket is, rakd fel a szíjat, szedd ki a gyertyákat, és kezd el forgatni a főtengelyt kézzel, vagy egy crova kulccsal. Ha szépen körbeforog, akkor jó eséllyel nem lesz gond. Ha megakad, akkor belever a dugattyú valamelyik szelepbe, szóval el van mászva az egész.

A másik verzió, ha le van véve a szelepfedél, akkor játszik.

Link to comment
Megosztás:

Állítsd be a jelekre a főtengelyt és a vezérműtengelyeket is, rakd fel a szíjat, szedd ki a gyertyákat, és kezd el forgatni a főtengelyt kézzel, vagy egy crova kulccsal. Ha szépen körbeforog, akkor jó eséllyel nem lesz gond. Ha megakad, akkor belever a dugattyú valamelyik szelepbe, szóval el van mászva az egész.

A másik verzió, ha le van véve a szelepfedél, akkor játszik.

Ádám, köszönöm, de nem ez volt a kérdésem. Ha elolvasod megint, a lényeg az, hogy úgy is össze lehet rakni a motort és itt ez (és csak ez) a kérdés, hogy a két, eggyütt járó henger felcserélem. Ezt beindítási kísérlet nélkül hogy lehet ellenőrizni? Tehát nem az a kérdés, hogy tudom-e jelre állítani, belever-e a dugattyúba a szelep, vagy sem, hanem felcseréltem a hengereket, vagy sem? (A 180°-os elforgatáson ezt értettem, lehet, hogy ez zavart meg)

Link to comment
Megosztás:

Ádám, köszönöm, de nem ez volt a kérdésem. Ha elolvasod megint, a lényeg az, hogy úgy is össze lehet rakni a motort és itt ez (és csak ez) a kérdés, hogy a két, eggyütt járó henger felcserélem. Ezt beindítási kísérlet nélkül hogy lehet ellenőrizni? Tehát nem az a kérdés, hogy tudom-e jelre állítani, belever-e a dugattyúba a szelep, vagy sem, hanem felcseréltem a hengereket, vagy sem? (A 180°-os elforgatáson ezt értettem, lehet, hogy ez zavart meg)

Tekerd körbe kézzel és figyeld mikor melyik szelep zár és nyit.

1-3-4-2 a gyújtási sorrend, ahogy olvasom nem vagy lüke hozzá, szal ne kelljen már elmagyarázni...

Amúgy sejtem, hogy hogyan csúszott el, az X14XE vezérléscsere a kis móka. :)

Link to comment
Megosztás:

értem én, hogy villanymotor, de mitől forog? :)

1. Tehát nem úszom meg a szelepfedél levételét.

2. A kipufogó szelepsor tengelyén vannak "vezérlőcsíkok", Ezt figyeli egy 3 eres érzékelő. Ezek szerint ez mondja meg, hogy pl. 1, vagy 4 kapja a benzint és a szikrát? Esetleg azt is tudod, hogy ezek a "morse-jelek" hogy következnek, melyik hengerhez melyik tartozik?

3. Ha igaz az előző állításom (a vezérműtengelyről kapja a visszajelzést az elektronika), akkor gyakorlatilag nem tudom rosszul összerakni, amennyiben a két vezérműtengelyen és a főtengelyen jelet jelre állítok és úgy fel a bordásszíjat. És így akkor nem kell levennem a szelepfedelet se :-)

4. Klímás a drágassssszágom, ezért kicsit hosszabb a hosszbordás pályája, rá van tekerve az egyik motortartóra is, pontosabban mögé. Jól érzékelem, hogy meg kell bontani? Ezt már végképp nem úszom meg?

Jaaaa, és hogy csúszott el a vezérlésem? Nem üzem közben és a vezérműszíj is a helyén volt akkor még. Lehet tanakodni :)

Link to comment
Megosztás:

Ádám, köszönöm, de nem ez volt a kérdésem. Ha elolvasod megint, a lényeg az, hogy úgy is össze lehet rakni a motort és itt ez (és csak ez) a kérdés, hogy a két, eggyütt járó henger felcserélem. Ezt beindítási kísérlet nélkül hogy lehet ellenőrizni? Tehát nem az a kérdés, hogy tudom-e jelre állítani, belever-e a dugattyúba a szelep, vagy sem, hanem felcseréltem a hengereket, vagy sem? (A 180°-os elforgatáson ezt értettem, lehet, hogy ez zavart meg)

Hát ez, mert ha jól tévedek valójában 360-al toltad el a témát, nem csak 180-al :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Sziasztok!

Opel corsa-t szeretnék venni a páromnak.

Nem tudjuk eldönteni, hogy1.2-es vagy 1.4-es 8 szelepes benzinesen legyen, vagy inkább 1.5 isuzu dizel?

Tud valaki segíteni??

Köszönöm szépen.

Vagy inkább akkor legyen az egyliteres(ez váltotta le az 1.2est). Ha a hangja nem zavar....a dízelhez képest álom.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Sziasztok!

Opel corsa-t szeretnék venni a páromnak.

Nem tudjuk eldönteni, hogy1.2-es vagy 1.4-es 8 szelepes benzinesen legyen, vagy inkább 1.5 isuzu dizel?

Tud valaki segíteni??

Köszönöm szépen.

Komolyra fordítva.

1. Mire használja majd a barátnőd?

2. Minden CorsaB tizenéves autó, örülhetsz ha találsz olyat ami eladó és nem lóg a bele, állapotot veszel, nem típust.

3. Nyilván jobbak a 97 utáni Corsák.

4. Ha főleg városba lesz 1 személy vitelére akkor 1.2 45le v. 1.0 55le, nyilván utóbbi takarékosabb és modernebb, a mai napig belerakják a Corsákba az evolúcióit. Ha sokszor terhelitek a kocsit v. hegyen lax v. autópályán is mész akkor nagyobb motortot vegyél, az 1.0 úgy 110ig fogyaszt/szól normálisan. Ha hajót vontatsz ne vegyél 1.0ásat. Arra ott a dízel....:) Mindenesetre nagyon régen nem láttam úton olyan B Corsa dízelt ami ne füstölt volna szánalmasan, és 3 decivel eszik kevesebbet mint az 1es benzines....

5. 1.4 8v(60le)-ben mi olyan vonzó? Ma az 1,8-2 literes benzines középkategóriások kevesebbet fogyasztanak mint az.

Link to comment
Megosztás:

Komolyra fordítva.

1. Mire használja majd a barátnőd?

2. Minden CorsaB tizenéves autó, örülhetsz ha találsz olyat ami eladó és nem lóg a bele, állapotot veszel, nem típust.

3. Nyilván jobbak a 97 utáni Corsák.

4. Ha főleg városba lesz 1 személy vitelére akkor 1.2 45le v. 1.0 55le, nyilván utóbbi takarékosabb és modernebb, a mai napig belerakják a Corsákba az evolúcióit. Ha sokszor terhelitek a kocsit v. hegyen lax v. autópályán is mész akkor nagyobb motortot vegyél, az 1.0 úgy 110ig fogyaszt/szól normálisan. Ha hajót vontatsz ne vegyél 1.0ásat. Arra ott a dízel.... :) Mindenesetre nagyon régen nem láttam úton olyan B Corsa dízelt ami ne füstölt volna szánalmasan, és 3 decivel eszik kevesebbet mint az 1es benzines....

5. 1.4 8v(60le)-ben mi olyan vonzó? Ma az 1,8-2 literes benzines középkategóriások kevesebbet fogyasztanak mint az.

Tény, hogy a mai nagyobb motorok kevesebbet esznek, de nem 1993-94 van ma, teljesen más technika, és más megoldások, amit akkor még nem tudtak, vagy drága volt, ne mai autókhoz hasonlítsd mert, már semmi közük egymáshoz, a saját korában, és osztályában igen is jó volt a fogyasztása, nézz meg egy köbcentiben azonos X-es motort többet eszik, és több is a baj vele.

Azon túl amit leírtál a használatra, érdemes azt is figyelembe venni, hogy mennyibe kerül a fenntartása, és mennyi munka (illetve milyen nehéz) kijavítani valamit ha elszáll rajta, ha vesz egy újabb blokkosat azon már dupla vezérműtengely van, vezérlés cserénél kb a duplájába kerül minden mint egy mezei nz-n. A 1.4-es NZ-vel is lehet menni 140-160-at gond nélkül, szerintem többnek úgy sincs értelme a szar magyar utakon.

De amik biztos megbízható és jó motorok, azok az NZ (gyengébb de olcsóbb), illetve a C14SE mondjuk, a 8 szelepes 82le-vel a 16 pedig 90le-vel persze többet eszik valamivel, de lényeges különbség már a hengerenkénti befecskendezés miatt a LE.

NZ kicsit lustább, mert "bőgáznál" elgondolkodik, hogy mi is kéne tenni, de utána meglódul, az SE mozgékonyabb, az NZ alul húz az SE inkább felül, és még lehetne sorolni sokáig.

Nem utolsó sorban az is fontos, hogy egyáltalán mit lehet kapni most és milyen messze van az illetőtől, mert nem biztos, hogy megéri átautózni a fél országot érte, ergo abból lehet válogatni ami "kéznél" van.

Link to comment
Megosztás:

Lehet bennem van a hiba,de én még sok sör után sem tudom felfogni kecsab problémáit.

Azt nem értette csak, hogy a vezérlő honnan tudja hogy épp hol járnak a hengerek és a szelepek, de addig tekerte, csavarta stb. amíg megértette, úgyhogy már nincs ezzel probléma, most épp a vízpumpa kihalászásával küzd. :D

Idézem:

értettelek, csak engem az zavart végig, hogy honnan tudja ez a nyűves, hogy melyikhenger milyen ütemnél járéppen. Aztán éjjel egyszer csak összeállt a kép előttem, láttam forogni az alkatrészeket és megértettem mindent, azaz kilogikáztam.

Most épp a vízpumpa leszedése adja fel a leckét, nem férek hozzá rendesen, nem tudom megmozdítani.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.