Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

csabavo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    29
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

csabavo névjegye

  • Születésnap 1975-03-18

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs

MOTE klubkártya

  • Város
    Pécs

csabavo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. csabavo

    Motor

    Azóta megtaláltam. Jobb oldalon akkumulátor alatt doblemez mögött. Köszönöm.
  2. csabavo

    Motor

    Köszönöm! Utánanézek, most még azt se tudom merre keressem.
  3. csabavo

    Motor

    Sziasztok! Pár napja vettem észre, hogy első indításkor, mikor még hideg a motor, kopogó hangot ad a blokk bal oldala felől, majd ez a kopogó hang megszűnik, ahogy leáll a ventilátor. Tényleg! Mi ez a ventilátor ami csak hideg motornál működik, adhatja ez a kopogó hangot? Köszönöm! A gép 1998 májusi, X16XEL.
  4. Látom sikerült a közepébe tenyerelnem. :-) De ez jó, mert látom, olyan motorhoz is ajánlják amihez nem passzol a kérdés. Hmm.. A kütyü adott pillanatban küldhet olyan infot a vezérlőnek, hogy az mindent rendben találjon. Nyomás szelepállás stb. Próbálom az elektronika szempontjából nézni. Valójában ez egy örök téma marad, mindenki küzd vele, de nincs igazán jó megoldás. Azaz egy, új szelep. Tapasztalat?
  5. Köszönöm a válaszod! Jól kivan ez találva! :icon1: Viszont pár hozzászólásban nem panaszkodnak sárgáról az EGR szelep lefalazása után. Az másik motor lehet vagy más évjárat? Kérdés: képes lehet az elektronika ezt a nyomás dolgot is kezelni, szimulálni? Találtam a neten valamit: link
  6. Sziasztok! Szeretném én is megoldani ezt az EGR szelep problémát. Én az elektronikus megoldásra gondoltam. Egy erre alkalmas elektronikával elhitetni az autónak, hogy igenis működik az a szelep, de közben az EGR ki van kötve. Valakinek esetleg tapasztalata? 1998 májusi 1.6-os X16XEL benzines Astra esetében a vezérlő csak a szelepállást figyeli vagy esetleg mást is? Köszönöm!
  7. csabavo

    Fényezés

    Garázs fala vs Opel. Ettől féltem, fényező, kemény forintok.
  8. csabavo

    Fényezés

    Helló Mindenki! Elnézést kérek, ha már volt valahol: Ez lett az autón :lol: : kép1 kép2 Elég mélyek a karcolások, néhol talán a lemez látszik. Tudok vele valamit kezdeni házilag? (Az I love matricát egyelőre elvetem ;) ) Köszönöm
  9. csabavo

    Elektromos

    Azt mondják: Ami nem kínai az hamisítvány!!! :lol:
  10. Helló! Szeretném megosztani történetem a kicsikével, remélem segítségére lesz valakinek: Azt hiszem végére jártam a problémának. A gondot nagyjából fent látjátok leírva. Az autó Astra F Caravan 1,6 1998.06 X16XEL. A probléma megoldását kezdtem a motorhőfok jeladóval (kormolt, sokat evett, secunder levegőztető ventilátor meleg motornál is ment, amikor nem kellett volna) csere után kormolás megszűnt. Majd az AC cseréje következett, (gondolván, hogy a pumpa visszacsapó szelepe tönkrement és visszaengedi a nyomást) sajnos a hibajelenség továbbra is megvolt, sőt talán rosszabb lett. (később kiderült nem az AC csere miatt). Tanulság: -15 ezer forint ellenben zsír új pumpa. A helyszín áttevődik a motortérre: itt történt. Elkezdtem nyomozni a benzinnyomás megléte után. Itt a fórumon szerzett sok jó tanáccsal (KÖSZÖNET ÉRTE ;) ) felvértezve neki álltam vizsgálódni. Az injektorhíd végén lévő szelepnél (szelep) 6-8 órás állás után nulla volt a benzinnyomás. Tehát valahol veszti a nyomást, de hol? A benzinszabályzóra kezdtem gyanakodni, de állítólag ez egy egyszerű alkatrész, ritkán megy tönkre (igaz, semmi baja). Következő lépés a vákuumcsövek, na ez már érdekesebb: többszöri nekifutásra találtam meg ezt (repedt gumi csatlakozó) az elrepedt gumi csatlakozást, ez a szürke a képen már cserélt darab (a kis rohadt, az alsó felén volt megrepedve, kiszedve, kezemben forgatva vettem észre). Ekkor még nem tudtam, hogy a benzinnyomás szabályzó tetején lévő gumicsövecskéhez (kicsúszott vákuumcső) is tartozik egy vákuumcső!!!! Az elrepedt, talán szűrővel ellátott, vákuumcső ide megy, kép. Mi a túró lehet ez? A benzinnyomás szabályzóból kicsúszott vákuumcső ide tart, kép1. Van valaki aki elmagyarázná a menetét a benzinnyomás szabályozásnak, melyik cső mit, miért csinál? Előre is köszönöm. Ezeket a csöveket rendbe téve javult a helyzet, de még mindig gond volt: hosszabb állás után elindult, de "háromhengeresen". Aztán észrevettem, hogy napszaktól is függ. Reggel nagyjából rendben (garázsból), délután munkahelyen (párás nyirkos délután) nehezen indult. Ekkor következett az elektromos része a történetnek. Első körben gyertya csere (GM két pólusú), ráfért már: gyertyák. Sokat javított a helyzeten, olyan alapjárat lett, hogy csak na!!! DE a probléma még mindig megvolt. Második körben gyújtókábel szett csere. (Valeo) ÉS itt oldódott meg a probléma, három napja 1-2 fokos hidegben, párás időben, állás után indul, ahogy kell. ;)
  11. csabavo

    Elektromos

    Caravan ;) GYIK-ba beleolvastál? CAR 300-as esetén: Itt találsz egy használatit: használati A gúgli csodákra képes! ;)
  12. Na, egy éjszakai állás után a szelepen nem jön benzin, nyomás=0. Következő lenne kideríteni, hogy mivel van baj: nyomásszabályzó, injektor. Az elosztócsőből induló visszatérőben is van szelep vagy itt is a nyomásszabályzó munkája érvényes?
  13. csabavo

    Elektromos

    OK, köszönöm!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.